کیفیت چاپ در چاپ دیجیتال بهتر است یا افست؟

کیفیت چاپ در چاپ دیجیتال بهتر است یا افست؟
کدخبر : 12654
پایگاه خبری تحلیلی پیشنهاد ویژه :

 

 

کیفیت چاپ در چاپ دیجیتال بهتر است یا افست؟

 

چاپ افست متعلق به دوران پدربزرگ و پدربزرگ شماست. این نوع چاپ بیش از صد سال، میلیون ها روزنامه، بروشور، تبلیغات و سایر مواد چاپی رو به وجود آورده است. چاپ افست با استفاده از صفحات بزرگ که معمولاً از آلومینیوم ساخته میشن، برای هر چهار رنگ کار میکنه. تصویر روی یک صفحه لاستیکی منتقل میشه و سپس آن تصویر روی کاغذ، پلاستیک یا نوع دیگری از سطح قرار میگیره

احتمالاً با چاپ دیجیتال بیشتر آشنا هستید. این سبک چاپ عصر کنونی ماست. و اگر صاحب یک چاپگر هستید، احتمال زیادی وجود داره که این مدل در دفتر خانه شما باشد. چاپ دیجیتال کوثر از تونر یا جوهر مایع برای چاپ استفاده میکنه. سوالی که خیلی رایجه اینه که از چاپ افست استفاده کنم یا دیجیتال؟ بستگی به موقعیت خاص شما داره. اگه کیفیت تصویر براتون مهه، چاپ افست گزینه عالی است. چون تصویر واضح تر و تمیزتری ایجاد میکنه و به شما امکان چاپ در رنگ های پنتون رو میده. اگر نسخه چاپی کمتر از 500 تا هست، معمولا چاپ دیجیتال ارزان‌تر خواهد بود. اگر بیشتر از 500 تا باشه، با انتخاب افست در هزینه صرفه جویی خواهید کرد. دلیلش اینه که هر بار که از فناوری افست استفاده میکنید، هزینه راه اندازی لازمه. اصلا مهم نیست که چند نسخه چاپ بشه (خواه 1 عدد یا 1 میلیون) هزینه راه اندازی همیشه ثابت میمونه. بنابراین افست برای کارهای چاپی بزرگتر مقرون به صرفه است.

رول آپ نمایشگاهی به چه صورت است؟

اطلاعات موجود در یک رول آپ کمتر از 3 ثانیه خونده میشن و به همین دلیل یکی از ابزارهای مهم تبلیغاتی محسوب میشن. بنابراین طراحی گرافیکی رول آپ خیلی مهمه که در این بخش شما رو راهنمایی میکنیم.

-رول آپ رو فقط برای نشان دادن لوگوی خود استفاده نکنید، بلکه بیشتر به معرفی محصولات و قیمت های آنها بپردازید.

-پس‌زمینه‌های تیره روی چاپ‌هایی با متن روشن واقعاً خوب به نظر میرسن و برند رو تقویت میکنن. با این ممکنه برعکسش هم خوب باشه. اما به نقل از استاد تبلیغاتی دیوید اوگیلوی: اگر متن سفید روی صفحات سیاه بهتر بود، کتاب ها رو به این ترتیب چاپ میکردند.برای مشاهده نمونه رول اپ بر روی لینک رول آپ کوثر کلیک کنید.

-یک عکس خوب بیش از هزاران کلمه ارزش داره. فقط از تصاویری استفاده کنید که بتوانند داستانی رو بیان کنند. برای چاپ عکس سعی کنید ترکیبی از RGB و CMYK خوب جلوه دادن عکس استفده کنید. CMYK مخفف 4 رنگی است که ما با هم ترکیب میکنیم تا صدها رنگ به دست آوریم، اما رنگ های RGB، میتونن طیف گسترده ای از رنگ ها رو در داخل عکس نشون بده.

-چاپگرهای ما نمیتونن با وضوح بیشتر از 150 نقطه در اینچ چاپ کنند، بنابراین ذخیره فایل با وضوح بالاتر نیازی نیست. عکس رو برای ارسال به خدمات چاپگر به صورت jpg/jpeg ذخیره کنید. فرمت PDF زمانی مجاز است که همه تنظیمات رنگ درست باشه و دیگه نخواییم تغییر بدیم.

شرکت هایی که در زمینه رول آپ نمایشگاهی فعالیت میکنن میتوان به کوثر پرینت، چاپ کهن، چاپ متین نام برد. اما به یاد داشته باشید که هدف مون از طراحی بنرهای رول آپ مایشگاهی اینه که مشتریان زیادی رو جذب کنیم و در کل درصد فروشمون بیشتر بشه. شرکت کوثر پرینت تضمین میکنه که بنر رول آپ نمایشگاهی با استفاده از دستگاه های پیشرفته روی مواد چاپی با کیفیت و بادوام تولید میشه تا مطمئن بشن رنگ ها واضح هستن و گرافیک برای چندین رویداد دوام میاره. هدف مجموعه کوثر پرینت اینه که فرآیند طراحی رو تا حد امکان برای مشتریان ساده کنن. کافیه به سایت کوثر پرینت مراجعه کنید و بین الگوهای مختلف یکی رو انتخاب کنید. اگر طراحی منحصر به فرد میخوایید، تیم داخلی این مجموعه متشکل از طراحان با تجربه با شما همکاری خواهند کرد تا بهترین آثار هنری را مطابق با دستورالعمل ها و الزامات برند شما ایجاد کنن. هنوز بلاتکلیفید؟ همین امروز با یکی از تیم خدمات کوثر پرینت تماس بگیرید.

چاپ مش چه کاربردهایی دارد؟

بنرهای مش بنرهایی هستن که با بافت باز ساخته میشن و راحت به چاپ میرسن برای مشاهده نمونه مش بر روی لینک چاپ مش کلی کنید.. حفره های ریز اجازه میده تا هوا، نور و صدا به راحتی از آن عبور کنند. درست مانند هر بنری، از چاپ UV با وضوح بالا پشتیبانی میکنن. بنرهای مش از بسیاری جهات عالی هستند، اما از نقطه نظر عملی، دلایل اصلی استفاده از آنها به دلایل ظاهری و ایمنی برمیگرده. این بنرها برای استفاده در فضای باز ساخته شدن. از آنجایی که باد میتونه از بنر عبور کنه، باعث ساییدگی و پارگی کمتر بنر میشه و در نتیجه استفاده از آن رو طولانی تر میکنه. برای استحکام بیشتر، لبه های بنر مشبک اغلب با تارهای نایلونی تقویت میشن. بنرهای مش قابلیت آویزان کردن تصاویر گرافیکی در پنجره هایی که در معرض نور خورشید هستن، فراهم میکنه. از کاربردهای عالی بنرهای مش میتوان به موارد زیر اشاره کرد:

-داربست ساختمانی

-حصار نرده ها

-بالای تیر چراغ برق

-در فضای باز طوفانی

-پنجره ها

-محل برگزاری کنسرت

 

آیا این خبر مفید بود؟
ارسال نظر:

  • پربازدید
  • پربحث ها
  • ۲۴ ساعت
  • هفته
  • ماه
  • ۲۴ ساعت
  • هفته
  • ماه
روی خط رسانه