9 نکته مهم در مورد چاپ کتاب

مرکز چاپ کتاب، جزوه و چاپ دیجیتال کتاب با مناسب‌ترین قیمت در میدان انقلاب | سفارش آنلاین | چاپ ارزان | چاپ فوری کتاب

9 نکته مهم در مورد چاپ کتاب
کدخبر : 11802
پایگاه خبری تحلیلی پیشنهاد ویژه :

 

چاپ کتاب 

چاپ کتاب یکی از تخصصی ترین خدماتی می‌باشد که در چاپخانه چاپ نوین ارائه داده می‌شود. اگر شما می‌خواهید کتاب خود را چاپ کنید تا پایان این مقاله با ما همراه باشید تا ضروری‌ترین نکاتی که باید در هنگام چاپ کتاب بدانید را به شما معرفی کنیم.

نویسندگان زمان و انرژی زیادی را صرف نوشتن کتاب‌های خود می‌کنند، اما برای بسیاری از نویسندگان، فکر کردن به قدم نهایی یعنی طراحی و چاپ کتاب می‌تواند دلهره‌آور باشد.

چاپ جزوه

بیشتر نویسندگان، کتاب الکترونیکی را انتخاب می‌کنند، که به آنها این امکان را می‌دهد که به آسانی و بدون دردسر و هزینه چاپ، کتاب خود را منتشر کنند. با این حال، با توجه به فروش فیزیکی کتاب‌ که همچنان از فروش بسیار بالاتری نسبت به کتاب‌های الکترونیکی برخوردار است، نویسندگانی که کتاب‌های خود را چاپ می‌کنند از مزیت قابل توجهی نسبت به رقبای دیجیتالی خود برخوردار خواهند شد.

نیازی نیست در مورد تبدیل دستنوشته خود به یک کتاب فیزیکی نگران باشید. با چند نکته‌ای که در این مقاله می‌خوانید، می‌توانید کتاب خود را برای چاپ حرفه‌ای آماده کنید و در کمترین زمان نسخه‌های آماده از کتاب خود را در اختیار داشته باشید.

چاپ کتاب دیجیتال

نکته 1: می‌توانید به وبسایت‌های ارائه دهنده خدمات چاپ مراجعه کنید

سرویس‌های چاپ اینترنتی صنعت چاپ کتاب را متحول کرده اند، زیرا فناوری دیجیتالی که چاپگرها را قادر می‌سازد دسته‌های کوچک‌تری از نسخه‌ها را با قیمت پایین‌تری عرضه کنند این امکان را به چاپخانه‌ها میدهد که سفارشات کوچک و بزرگ را از مناطق مختلف ایران دریافت کرده و در سریع ترین زمان ممکن کتاب‌های چاپ شده را برای مشتریان ارسال کنند. این امر به ویژه برای ناشران که می‌توانند از چاپ با ارزش‌تر بهره ببرند، مفید بوده است.

کیفیت کتاب‌هایی با چاپ دیجیتال به طور کلی عالی است و همیشه در حال بهبود است. بیشتر کتاب‌هایی که در فروشگاه‌ها می‌بینید به جای چاپ سنتی لیتوگرافی با استفاده از چاپ دیجیتال چاپ شده‌اند.

امروزه، می‌توانید تعداد زیادی از چاپخانه‌های آنلاین را پیدا کنید که انواع خدمات چاپ را برای نویسندگان ارائه می‌دهند. در ضمن شما می‌توانید برای دریافت خدمات چاپ کتاب خود به وبسایت چاپ نوین سر بزنید. یکی از هزاران مزیت چاپخانه آنلاین چاپ نوین، این است که شما دیگر نیازی به طراحی صفحات و جلد کتاب خود ندارید. شما می‌توانید از طرح‌های آماده ی چاپ نوین استفاده کنید یا سفارش طراحی جلد و صفحات اختصاصی خود را ثبت کنید.

نکته 2: سفارش چاپ کتاب خود را به صورت حضوری ثبت کنید

در حالی که خدمات چاپ آنلاین کتاب، کم هزینه تر و آسان تر هستند، نویسندگانی که برای اولین بار می‌خواهند کتاب خود را چاپ کنند می‌توانند از اطمینان خاطر و تخصص چاپخانه، به صورت حضوری بهره مند شوند. یک متخصص چاپ می‌تواند تجربه چاپ شخصی تری را به شما ارائه دهد، در این صورت شما قادر به دریافت مشاوره و مشاهده نمونه کاغذ و سایر موارد هستید.

برخی از چاپخانه‌ها خدمات چاپ کتاب ارائه نمی‌دهند، بنابراین شما باید قبل از مراجعه حضوری به چاپخانه، متخصصان چاپ کتاب یا صحافی شهر خود را در گوگل جستجو کنید.

اگر شما ساکن تهران هستید می‌توانید به مرکز چاپ کتاب چاپ نوین در میدان انقلاب مراجعه کنید.که خدمات گسترده ای در زمینه چاپ از جمله چاپ سربرگ، چاپ بروشور، انواع چاپ کتاب و...خدمت رسانی می‌کند.

نکته 3:به کمک گرفتن از یک طراح فکر کنید

به یک انتشارات بزرگ و بخش‌های درون آن فکر کنید. ویراستاران، بازاریابان، طراحان و توزیع‌کنندگان همگی نقش‌های تخصصی خود را دارند. اما اگر قصد دارید همه این کار‌ها را خودتان انجام دهید، باید بگوییم که این کار می‌تواند باعث شود شما مجبور شوید تا یک باره همه این کار‌ها را انجام دهید و در نتیجه کیفیت کتاب چاپی شما کاهش خواهد یافت.

اعتراف به اینکه در برخی زمینه‌ها به کمک یک متخصص نیاز دارید، نشان دهنده شکست‌ شما نیست. وجود یک متخصص می‌تواند به شما کمک کند تا روی کارهایی تمرکز کنید که در انجام آن‌ها بهتر هستید و احساس اطمینان بیشتری می‌کنید (مثلاً نوشتن و ویرایش کتابتان!).

یک طراح گرافیک با تجربه در طراحی یک کتاب می‌تواند به تبدیل ایده‌های شما در مورد طراحی جلد، تایپوگرافی و پالت‌های رنگی به واقعیت کمک کند و در عین حال نگاهی تازه و تجربه طراحی خود را برای شما به ارمغان بیاورد.

از طرف دیگر، اگر با Adobe InDesign آشنایی دارید، می‌توانید با استفاده از یک قالب از پیش ساخته شده، با هزینه‌ای کمتر نسبت به هزینه‌های بکارگیری یک طراح، به نتایج حرفه‌ای برسید.

نکته 4: اندازه‌ای را انتخاب کنید که مناسب باشد

کتاب‌های چاپی در اندازه‌های بسیار متنوعی وجود دارند، اما هنوز اندازه‌های «استاندارد» پرکاربردی وجود دارند که به دلایل مختلفی توسط ناشران انتخاب می‌شوند. اولاً، کتاب‌هایی که تقریباً هم اندازه هستند از نظر نگه داری، حمل و نقل و چیدن در قفسه‌های کتاب در فروشگاه راحت‌تر هستند. ژانرها و دسته بندی‌های کتاب اغلب اندازه‌های دلخواه خود را دارند که توسط مخاطبان مناسب تشخیص داده می‌شود.

به عنوان مثال، برای چاپ جزوه دانشگاهی شما می‌توانید از برگه‌های A4یا A5استفاده کنید اما برای یک کتاب جیبی کوچک شما باید کتاب خود را در سایز A6چاپ کنید تا به خوبی در جیب پشتی جای بگیرد و چاپ و خرید آن ارزان تر باشد. جلدهای گالینگور که چاپ آنها گرانتر است، معمولاً بزرگتر از جلد شومیز هستند و اغلب به صورت رو به جلو در قفسه‌های فروشگاه نمایش داده می‌شوند. در این جلد‌ها از اندازه بزرگ استفاده می‌شود تا خوانندگان بتوانند کتاب را به‌عنوان داستان ممتاز تشخیص دهند. جلدهای گالینگور اغلب دارای طرح‌های جلد ویژه و چشم‌گیر هستند تا پتانسیل نمایش آن‌ها را به حداکثر برسانند.

هنگامی که نوبت به انتخاب اندازه مناسب برای چاپ کتاب شما می‌رسد، انجام تحقیقات شما سودمند است. نمونه‌هایی از کتاب‌های دیگر را که از نظر دسته (داستانی یا غیرداستانی) و ژانر (هیجان‌انگیز، بیوگرافی ورزشی و غیره) شبیه کتاب شما هستند، دنبال کنید و اندازه دلخواه مخاطب را بیرون بیاورید! به احتمال زیاد کتاب انتخابی شما با یکی از تعداد محدودی از اندازه‌های استاندارد مطابقت دارد. لیست کامل اندازه‌های استاندارد را در اینجا مشاهده کنید .

اگر از سرویس‌های چاپ آنلاین استفاده می‌کنید، بهتر است بدانید این وبسایت‌ها همچنین می‌توانند به شما کمک کنند تا اندازه مناسب را پیدا کنید، زیرا بسیاری از سایت ها، اندازه‌های رایج را برای ثبت سفارش توصیه می‌کنند.

نکته 5: صفحات داخلی را قبل از طراحی جلد خود تایپ کنید

طراحی جلد مناسب برای کتاب شما یکی از هیجان انگیزترین بخش‌های چاپ کتاب است، اما در حالی که ممکن است سرشار از ایده‌های خلاقانه باشید، همیشه بهتر است ابتدا با طراحی صفحات داخلی شروع کنید. چرا؟ تعداد صفحات داخل کتاب شما پهنای ستون فقرات کتاب را تعیین می‌کند و تا زمانی که کتاب تایپ نشده باشد بعید است که تعداد صفحات نهایی را بدانید.

در حالی که این شما را از فکر کردن به ایده‌هایی برای جلدتان باز نمی‌دارد، دانستن اینکه آیا با ستون فقرات پهن یا باریک طراحی می‌کنید، مفید است که می‌تواند بر احساس طراحی جلد تأثیر بگذارد. همچنین باید قبل از نهایی کردن اثر هنری جلد خود، عرض دقیق ستون فقرات را بدانید

یک دلیل دیگر برای تایپ کردن صفحات داخلی در ابتدا این است که حروفچینی صفحات می‌تواند به طور شگفت انگیزی وقت گیر باشد (به همین دلیل است که سپردن این کار به یک طراح یا حروفچین حرفه‌ای همیشه مفید است). برای تصمیم‌گیری در مورد فونت‌ها، اندازه نوع ، پهنای حاشیه، و همچنین فصل‌ها و بخش‌بندی، به زمان نیاز دارید.

هنگامی که صفحات داخلی شما آماده شد، باید به مرحله ویرایش نیز رجوع کنید تا صفحات تایپ شده را بخوانید و به دنبال هر گونه اشتباه در املا، شماره فصل و صفحه یا هر نمونه از قلم افتاده‌ای از متن ایتالیک یا پررنگ باشید.

نکته 6: با انواع جلد آشنا شوید و بهترین را انتخاب کنید هنگامی که صفحات داخلی خود را تایپ کردید، می‌توانید به فکر آماده سازی طرح جلد برای کتاب خود باشید. ممکن است یک ایده قوی با یک مفهوم در ذهن داشته باشید، یا شاید با تعدادی ایده مختلف دست و پنجه نرم کنید.

اگر طراحی نقطه قوت شما نیست، یک طراح گرافیک یا طراح جلد کتاب متخصص می‌تواند به شما کمک کند تا به ایده‌های خود فکر کنید و همچنین یک رویکرد حرفه‌ای به تایپوگرافی، انتخاب تصویر و پالت جلد شما ارائه دهد.

فرمت جلد شما، یعنی جلد نرم (شومیز) یا جلد سخت (گالینگور)، ظاهر و احساس کلی طرح را مشخص می‌کند، بنابراین در مورد ظاهر ایده آلی که می‌خواهید به آن دست پیدا کنید به دقت فکر کنید و ارزیابی کنید که آیا جلد نرم است یا خیر. یا اینکه فرمت جلد گالینگور تناسب بهتری ایجاد می‌کند یا خیر.

چاپ شومیز ارزان‌تر است و می‌تواند به همان اندازه شیک باشد، اما طراحی جلد باید پررنگ‌تر باشد تا توجه را به خود جلب کند. طراحی ستون مهره‌های شومیز می‌تواند به طرز شگفت انگیزی مهم باشد، زیرا این ستون‌ها اغلب به سمت بیرون در قفسه‌های فروشگاه انباشته می‌شوند، بنابراین در نظر بگیرید که چگونه می‌توانید رنگ، نوع یا گرافیک را در این قسمت کوچک به حداکثر برسانید.

با این حال چاپ جلدهای گالینگور گران‌تر است به‌ همین دلیل بسیاری از نویسندگان به سراغ این نوع چاپ نمیروند. با این حال، برخی از نویسندگان، ارزیابی می‌کنند که تاثیر بصری یک جلد گالینگور مجلل ارزش هزینه‌های اضافی را دارد.

نکته 7: نوع و وزن کاغذ را انتخاب کنید

طراحان چاپ می‌توانند در مورد کاغذ خیلی حساس شوند. در حالی که نویسندگان نیازی ندارند که بیش از حد به کاغذ توجه کنند، مهم است که حداقل ایده‌ای در مورد نوع کاغذی که می‌خواهید در کتاب چاپی خود استفاده کنید، داشته باشید.

دو نکته کلیدی که باید بدانید این است که انواع کاغذ در وزن‌های مختلف (اندازه گیری شده در GSM ، گرم بر متر مربع) موجود است و می‌تواند همراه با روکش یا بدون پوشش باشد.

وزن کاغذ بر حس و حال صفحات کتاب شما تأثیر می‌گذارد (هر چیزی که خیلی نازک باشد ارزان و سست خواهد شد). کاغذ بدون روکش، حالت طبیعی تری دارد، در حالی که روکش‌ها در انواع روکش‌ها مانند مات، نیمه براق، براق یا مرواریدی عرضه می‌شوند. کاغذهای روکش دار و سنگین تر معمولاً برای چاپ جلدها استفاده می‌شوند. در حالی که روکش‌های براق می‌توانند رنگ‌ها را واضح تر و زنده تر نشان دهند، پوشش‌های مات می‌توانند حس مدرن تری به جلدها بدهند.

نکته 8: به عرض ستون فقرات دقت کنید

تعداد زیادی ماشین حساب ستون فقرات به صورت آنلاین موجود است که تعداد صفحات و وزن تقریبی کاغذ صفحات داخلی شما را برای ایجاد عرض ستون فقرات در نظر می‌گیرند. در حالی که اینها برای ارائه یک ایده تقریبی از عرض ستون فقرات کتاب شما مفید هستند، اما نباید برای محاسبه نهایی شما استفاده شوند.

هنگامی که صفحات داخلی خود را تایپ کردید، و در مورد نوع کاغذی که برای چاپ استفاده می‌کنید تصمیم گرفتید، از چاپخانه خود بخواهید که عرض ستون فقرات را به شما ارائه دهد.

اکنون می‌توانید اثر هنری روی جلد خود را با عرض ستون فقرات مناسب طراحی کنید و مطمئن باشید که پس از چاپ هیچ مشکل غیرمنتظره‌ای وجود نخواهد داشت.

نکته 9: هزینه هر کتاب را در نظر بگیرید

ما قبلاً به این واقعیت اشاره کرده‌ایم که وبسایت‌های ارائه دهنده چاپ، ارزش و کیفیت بالایی را برای ناشران ارائه می‌دهند، اما حتی وبسایت‌های ارائه دهنده چاپ کتاب هم معمولاً هزینه‌های ارزان‌تری برای چاپ‌های تعداد بالاتر ارائه می‌دهند. به عنوان مثال، هزینه براورد شده برای چاپ هر کتاب در تیراژ 1000 عددی بسیار به صرفه تر از تیراژ 100 عددی خواهد بود.

اکنون که با تمام نکات مهم چاپ کتاب آشنا شده اید، می‌توانید به وبسایت چاپ نوین مراجعه کرده و با در نظر گرفتن موارد بالا سفارش چاپ کتاب خود را ثبت و منتظر تحویل کتاب‌های چاپی زیبای خود باشید!

  • 02166126176
  • 02166938942
  • 02166964855

 

برچسب ها : چاپ دیجیتال,چاپ کتاب,چاپ جزوه,قیمت چاپ دیجیتال,قیمت چاپ جزوه,قیمت چاپ کتاب,سفارش چاپ کتاب,چاپ کتاب ارزان,چاپ دیجیتال فوری

 

آیا این خبر مفید بود؟
ارسال نظر:

  • پربازدید
  • پربحث ها
  • ۲۴ ساعت
  • هفته
  • ماه
  • ۲۴ ساعت
  • هفته
  • ماه
روی خط رسانه