اخبار هواشناسی | اخبار هواشناسی امروز

این استان ها منتظر بارش برف و باران باشند | اخبار هواشناسی کل کشور امروز 30 بهمن

سازمان هواشناسی از تداوم بارش برف، باران و وزش باد در برخی مناطق کشور تا روز جمعه خبر داد و برای ۱۲ استان هشدار کولاک برف، کاهش دما و یخ‌زدگی صادر کرد.

این استان ها منتظر بارش برف و باران باشند | اخبار هواشناسی کل کشور امروز 30 بهمن
کدخبر : 23409
پایگاه خبری تحلیلی پیشنهاد ویژه :

 اخبار هواشناسی توصیه کرده مردم حتما نکات ایمنی را رعایت کند تا این سامانه بارشی خسارت جانی و مالی نداشته باشد. اخبار هواشناسی آخر هفته کشور رو به بارش شدید باران قرار دارد و مردم حتما از رودخانه ها فاصله بگیرند. اخبار هواشناسی احتمال طغیان روخانه ها را نیز داده است. اخبار هواشناسی را حتما دنبال کنید. اخبار هواشناسی روز های آینده را در ادامه می‌خوانید.

پیش‌بینی کلی نقشه‌های همدیدی و آینده‌نگری سازمان هواشناسی نشان می‌دهد امروز در برخی مناطق شمال غرب، غرب، بخش‌هایی از مرکز، شمال شرق، استان‌های ساحلی دریای خزر، استان‌های واقع در دامنه‌های مرکزی زاگرس و دامنه‌های جنوبی البرز بارش پراکنده و وزش باد روی می‌دهد.

هواشناسی هشدار بارش برف و باران در کشور را صادر کرد و این وضعیت تا روز جمعه هفته جاری ادامه دارد. طبق هشدار هواشناسی شاهد کاهش دما و یخ‌زدگی در ۱۲ استان کشور خواهیم بود. پیش‌بینی کلی نقشه‌های همدیدی و آینده‌نگری سازمان هواشناسی نشان می‌دهد امروز در برخی مناطق شمال غرب، غرب، بخش‌هایی از مرکز، شمال شر‌ق، استان‌های ساحلی دریای خزر، استان‌های واقع در دامنه‌های مرکزی زاگرس و دامنه‌های جنوبی البرز بارش پراکنده و وزش باد روی می‌دهد.

 فردا سه‌شنبه در بخش‌هایی از شمال غرب، غرب، مرکزی، شرق، ارتفاعات استان کرمان، ارتفاعات واقع در دامنه‌های زاگرس مرکزی، ارتفاعات البرز مرکزی و سواحل غربی دریای خزر در برخی ساعات افزایش ابر و بارش‌های پراکنده و وزش باد پیش‌بینی می‌شود.

چهارشنبه در برخی مناطق شمال غرب، غرب، ارتفاعات مرکزی البرز و ارتفاعات مرکزی زاگرس و پنجشنبه در دامنه و ارتفاعات البرز مرکزی بارش‌های پراکنده روی می‌دهد. همین شرایط روز جمعه در غرب، شمال غرب، ارتفاعات زاگرس مرکزی، دامنه و ارتفاعات شمالی البرز برقرار است.

از امروز تا آخر هفته تنگه هرمز، دریای عمان، بخش‌های مرکزی و جنوبی خلیج‌فارس مواج است.

توصیف سامانه: ادامه فعالیت سامانه بارشی

زمان پایان: دوشنبه ۱۴۰۲/۱۱/۳۰

نوع مخاطره: بارش برف و باران، وزش باد، در گردنه‌ها و نواحی کوهستانی کولاک برف و مه

منطقه اثر: دوشنبه ۱۴۰۲/۱۱/۳۰: جنوب آذربایجان غربی، کردستان، کرمانشاه، لرستان، همدان، مرکزی، جنوب قم، نیمه شمالی اصفهان، گلستان، خراسان شمالی و شمال خراسان رضوی، سمنان.

اثر مخاطره: احتمال آب‌گرفتگی معابر عمومی، جاری شدن روان آب، مه‌آلودگی، وزش باد و کولاک برف، کاهش نسبی دما و احتمال یخ‌زدگی سطح جاده‌ها، لغزندگی و کاهش دید در جاده‌های کوهستانی و گردنه‌ها.

توصیه: عدم توقف در بستر و حاشیه رودخانه‌ها، احتیاط در عبور از حاشیه مسیل‌ها، احتیاط در فعالیت‌های کوهنوردی و جابجایی عشایر، آمادگی دستگاه‌های اجرایی و امدادی و پاکسازی دهانه پل‌ها، لایروبی کانال‌ها و آب‌رو‌ها و انتقال محصولات کشاورزی به انبار‌های استاندارد و احتیاط در رانندگی.

توصیف سامانه: افزایش وزش باد شدید و افزایش ارتفاع امواج

زمان پایان: سه‌شنبه ۱۴۰۲/۱۲/۰۱

نوع مخاطره: افزایش بیشینه سرعت وزش باد بیش از ۳۰ نات و بیشینه ارتفاع امواج در ساحل ۲ تا ۳ متر و در فراساحل بیشتر از ۳ متر.

منطقه اثر: ساحلی و دور از ساحل استان‌های بوشهر و هرمزگان، در خلیج فارس و تنگه هرمز.

اثر مخاطره: احتمال خطر غرق‌شدن شناگران و شناور‌ها به‌ویژه شناور‌های سبک و نیمه‌سنگین، اختلال در تردد‌ها و فعالیت دریایی به‌ویژه تردد شناور‌های سبک و قایق‌های صیادی و تفریحی و فعالیت صنایع فراساحلی و سکو‌های نفتی.

توصیه: ممنوعیت و خودداری از فعالیت‌های تفریحی و صیادی، اجتناب از تردد‌های دریایی به‌ویژه تردد شناور‌های سبک و قایق‌های صیادی و تفریحی، اتخاذ تمهیدات لازم جهت پیشگیری از هرگونه خسارت احتمالی فعالیت در صنایع فراساحلی و سکو‌های نفتی.

توصیف سامانه: افزایش وزش باد و افزایش ارتفاع امواج

زمان پایان: چهارشنبه ۱۴۰۲/۱۲/۰۲

نوع مخاطره: وزش باد نسبتاً شدید تا شدید ۳۰ نات و بیشینه ارتفاع امواج در ساحل و فراساحل تا ۲ متر.

منطقه اثر:

دوشنبه ۱۴۰۲/۱۱/۳۰، سه‌شنبه ۱۴۰۲/۱۲/۰۱ و چهارشنبه ۱۴۰۲/۱۲/۰۲: مناطق ساحلی و دور از ساحل سیستان و بلوچستان در دریای عمان.

اثر مخاطره: مواج شدن دریا و احتمال خسارت به شناور‌های کوچک و تفریحی.

توصیه: احتیاط در تردد شناور‌های سبک و نیمه سنگین و خودداری از فعالیت‌های تفریحی و شنا.

صادق ضیاییان در تشریح وضعیت جوی استان‌های کشور اظهار کرد: دوشنبه‌ ‌(۳۰بهمن) در برخی نقاط شمال غرب، غرب، بخش‌هایی از مرکز، شمال شرق، استان‌های ساحلی دریای خزر، استان‌های واقع در دامنه‌های مرکزی زاگرس و دامنه‌های جنوبی البرز، بارش پراکنده و وزش باد رخ می‌دهد.

وی ادامه داد: سه‌شنبه(۱ اسفند) در بخش‌هایی از شمال غرب، غرب، مرکز، شرق، ارتفاعات استان کرمان، ارتفاعات واقع در دامنه‌های زاگرس مرکزی، ارتفاعات البرز مرکزی و سواحل غربی دریای خزر در بعضی ساعات افزایش ابر و بارش پراکنده و وزش باد پیش بینی می‌شود.

ضیاییان اظهار کرد: چهارشنبه(۲ اسفند) در برخی نقاط شمال غرب، غرب، ارتفاعات مرکزی البرز و ارتفاعات مرکزی زاگرس و پنجشنبه(۳ اسفند) در دامنه و ارتفاعات البرز مرکزی آسمان صاف تا کمی ابری، گاهی وزش باد در بعضی ساعت‌ها غبار محلی رخ خواهد داد و همین شرایط جمعه(۴ اسفند) نیز در غرب، شمال غرب، ارتفاعات زاگرس مرکزی دامنه و ارتفاعات شمالی البرز ادامه دارد.

وی اضافه کرد: از امروز تا آخر هفته تنگه هرمز، دریای عمان و بخش‌های مرکزی و جنوبی خلیج فارس مواج است.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا در مورد وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده نیز اظهار کرد: آسمان تهران فردا (۱اسفند) صاف تا قسمتی ابری، در بعضی ساعت‌ها غبار محلی با حداقل دمای ۲ درجه و حداکثر دمای ۱۰ درجه سانتیگراد و طی چهارشنبه (۲ اسفند ماه) آسمان تهران صاف تا کمی ابری گاهی وزش باد در بعضی ساعت‌ها غبار محلی با حداقل دمای ۳ درجه و حداکثر دمای ۱۳ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

ضیاییان در پایان گفت: بیرجندو شهر کرد با کمینه ۶- درجه سانتیگراد سردترین و بندرعباس با بیشینه دمای ۲۶ درجه سانتی‌گراد گرم‌ترین مراکز استان‌ کشور گزارش شده است.

آیا این خبر مفید بود؟
ارسال نظر:

  • پربازدید
  • پربحث ها
  • ۲۴ ساعت
  • هفته
  • ماه
  • ۲۴ ساعت
  • هفته
  • ماه
روی خط رسانه