سردار آزمون | تیم ملی

سردار آزمون نسبت به حواشی اخبار واکنش نشان داد | سردار آزمون برای ما انرژی بفرستید

سردار آزمون بعد از چند روز پر سر و صدا درباره اتفاقات رخ داده و البته حل شدن مشکلش کرده است.زندگی حرفه‌ای سردار آزمون سردار فوتبال را از سال 1382 وقتی 9 ساله بود از تیم «عقاب شهر گنبد» شروع کرد سپس در 13 سالگی به مدت یک سال در «شموشک گرگان» حضور داشت.

سردار آزمون نسبت به حواشی اخبار واکنش نشان داد | سردار آزمون برای ما انرژی بفرستید
کدخبر : 22335
پایگاه خبری تحلیلی پیشنهاد ویژه :

سردار آزمون، مهاجم ترکمن و جوان ایرانی است که در پست مهاجم برای زنیت سن‌پترزبورگ و تیم ملی فوتبال ایران بازی می‌کند. سردار آزمون در حال حاضر بهترین گلزن در ترکیب تیم ملی ایران است. او دانشجوی رشته مدیریت ورزشی در دانشگاه روسیه است. سردار آزمون همچنین در لیگ قهرمانان اروپا چهار گل به ثمر رسانده‌ است و بهترین گلزن ایرانی لیگ قهرمانان اروپاست. سردار آزمون گران‌قیمت‌ترین بازیکن ایران است. سردار آزمون از خجالت صدا و سیما در اومد.

داستان حضور سردار آزمون در جام ملت‌های آسیا شروع نگران‌کننده اما پایان بسیار خوشی داشت. جایی که در روزهای گذشته از احتمال غیبت آزمون در جام ملتهای آسیا صحبت شد اما در نهایت تعامل انجام شده بین فدراسیون فوتبال، امیر قلعه‌نویی و باشگاه رم باعث شد که ایران با یکی از کلیدی‌ترین بازیکنان خود پا به قطر بگذارد.  

آزمون با هماهنگی انجام شده چند روز دیرتر و حداکثر تا ١٠ ژانویه به اردوی تیم ملی فوتبال ایران ملحق خواهد شد. به بهانه اتفاقات همین چند روز ستاره تیم ملی و باشگاه رم صحبت کرده است.

یک تشکر ویژه از باشگاه رم و آقای قلعه‌نویی

اول از همه می‌خواهم از همکاری انجام شده بین مسئولان تیم ملی به خصوص آقای قلعه‌نویی با باشگاه رم تشکر کنم. همانطور که می‌دانید مشکلاتی در این چند روز به وجود آمد اما واقعا از آقای قلعه‌نویی و باشگاه رم بابت اینکه من را درک کردند خیلی ممنونم. خیلی خوشحالم که در نهایت اتفاقی رقم خورد که من هم به تعهداتم به باشگاه عمل کنم هم اینکه در جام ملتهای آسیا در خدمت تیم ملی کشورم باشم.

سردار آزمون

دلتنگ تیم ملی و بچه‌ها هستم 

جا دارد از همدلی بچه‌های تیم ملی هم تشکر کنم. واقعا برای حضور در اردوی تیم ملی و تمرین با بچه‌ها لحظه‌شماری می‌کنم. قطعا همه تیم هم مثل من چنین انگیزه و شور و اشتیاقی دارند تا در کنار هم برای موفقیت در قطر تلاش کنیم.

کار سختی داریم اما غیرممکن نه!

دیگر همه با ترکیب تیم‌هایی مثل ژاپن و کره جنوبی آشنا هستند. اکثر آنها در لیگ‌های درجه یک اروپایی بازی می‌کنند و خیلی درست نیست اگر بخواهیم ایران را بالاتر از آنها مدعی اصلی بدانیم. البته ما ایران هستیم و با تمام توان به قطر می‌رویم تا اول از همه به حسرت چند دهه‌ای حضور در فینال جام ملت‌ها پایان دهیم و در مرحله بعد هم برای قهرمانی بجنگیم.

برایمان انرژی مثبت بفرستید

چند روز تا شروع جام ملتها باقی مانده و تیم بیشتر از هر وقت دیگری به همدلی و انرژی مثبت نیاز دارد. اول از همه می‌خواهم از مردم عزیز ایران که همیشه بزرگ‌ترین انگیزه ما بوده‌اند، بخواهم که با انرژی خوبشان تیم ملی را همراهی کنند. همچنین از اهالی فوتبال خواهش می‌کنم حداقل در این یک ماه تمام اتفاقات و حواشی را کنار بگذاریم و فقط از تیم حمایت کنیم تا انشاالله بتوانیم یک کار بزرگ در قطر انجام دهیم.

در سال 1386 تا 1387 در تیم «اتکای گلستان» بازی کرد تا اینکه سال 1388 در 15 سالگی به تیم جوانان «سپاهان» دعوت شد و یکسال بعد به تیم بزرگسالان رفت.

سردار آزمون در مهر 1391 از باشگاه سپاهان اصفهان به روبین کازان روسیه پیوست.وی زمانی به روبین کازان رفت که تنها 17 سال داشت و لقب جوانترین لژیونر فوتبال ایران را بدست آورد.

او اولین گل خود در تیم بزرگسالان روبین کازان را در دیدار برگشت لیگ اروپا برابر تیم مولده به ثمر رساند. سردار آزمون همچنین در مسابقات مقدماتی قهرمانی جوانان آسیا در بازی با لبنان به عنوان بهترین بازیکن زمین انتخاب شد و دو گل به ثمر رساند.

وی در مسابقات فوتبال جام دوستی روسیه 2012 در ترکیب تیم ملی جوانان با به ثمر رساندن 7 گل در 6 بازی، به مقام آقای گلی این تورنمنت دست یافت. آزمون که یکی از امیدهای ایران برای بازی های جام جهانی 2014 برزیل بود، نتوانست در لیست نهایی کارلوس کی روش حضور یابد و از حضور در جام جهانی 2014 بازماند.

سردار آزمون

او در جام ملت های آسیا 2015 در میان ملی پوشان ایران حضور داشت و موفق شد 2 گل به ثمر برساند و یکی از بازیکنان کلیدی تیم ملی به شمار می آمد. وی در اسفند 1393 به صورت قرضی به روستوف پیوست.

سردار آزمون

در 22 خرداد 1396 تیم ملی فوتبال ایران با گل سردار آزمون در مقابل ازبکستان بعد از برزیل و روسیه به عنوان سومین تیم جهان به جام جهانی 2018 روسیه پیوست. همچنین آزمون در تیم روستوف موفق به گلزنی در برابر دو تیم بایرن مونیخ و اتلتیکو مادرید در لیگ قهرمانان اروپا شده است.

موردعلاقه‌های سردار آزمون

غذا:چکدرمه، یک غذای ترکمنی است که برنج و گوشت دارد

فوتبال:پیراهن رئال مادرید را به تن کنم

الگوی خارجی سردار آزمون:زلاتان ابراهیموویچ

الگوی داخلی سردار آزمون:علی دایی

زندگی نامه سردار آزمون

سردار آزمون در 11 دی ماه 1373 در گنبدکاووس واقع در استان گلستان به دنیا آمد. او یک ترکمن اصیل است که به این اصالت افتخار می کند. پدرش خلیل آزمون بازیکن سابق والیبال است که در حال حاضر به مربی گری والیبال مشغول است. مادرش خانه دار است و تنها یک خواهر به نام سولماز دارد./صد آنلاین

 

 

 

آیا این خبر مفید بود؟
ارسال نظر:

  • پربازدید
  • پربحث ها
  • ۲۴ ساعت
  • هفته
  • ماه
  • ۲۴ ساعت
  • هفته
  • ماه
روی خط رسانه