فروش فوری خودرو | فروش فوری خودرو قسطی

آغاز حراج آخر سالی فروش فوری خودرو | دور جدید قرعه کشی خودرو به قیمت کارخانه

براساس اعلام مدیران فروش ایران خودرو چهار محصول سورن پلاس بنزینی، دناپلاس توربورشارژ یا گیربکس اتوماتیک و هایما S5 و S7 با موعد تحویل ۹۰ روزه عرضه می شود.

آغاز حراج آخر سالی فروش فوری خودرو | دور جدید قرعه کشی خودرو به قیمت کارخانه
کدخبر : 15124
پایگاه خبری تحلیلی پیشنهاد ویژه :

 شیوه فروش فوری خودرو رسما تغییر کرد و دیگر خودروسازان طرح فروش فوری خودرو یا فوق العاده را انجام نمی دهند.بسیاری از خودروسازان نسبت به فروش فوری خودرو با قرعه کشی با روش جدید اعتراض کرده اند و معتقدند بدون سیستم قرعه‌کشی خودرو  مردم به سهولت خودرو را ثبت نام کرده و تحویل می‌گرفتند.حال باید دید جایگزین طرح فروش فوری خودرو تا چه حد به بازار پر نوسان خودرو کمک می کند.در ادامه به آخرین خبر از فروش فوری خودرو می پردازیم.

با توجه به مدت باقی مانده تا پایان سال جاری می توان گفت این آخرین حراجی خودرو به قیمت کارخانه خواهد بود.  

این طرح فروش برای سه دسته متقاضی یعنی برای متقاضیان عادی؛ دارندگان خودرو‌های فرسوده و مادران دارای دو فرزند و بیشتر اجرا می شود.

متقاضیان عادی (به استثنا دارندگان خودرو‌های فرسوده و مادران) پس از افتتاح حساب وکالتی، می‌توانند با مراجعه به سایت فروش اینترنتی محصولات ایران خودرو به نشانی اینترنتی esale.ikco.ir ثبت نام کنند.

متقاضیان عادی برای خرید خودرو‌های سورن پلاس بنزینی و دناپلاس توربورشارژ اتوماتیک باید مبلغ ۱۳۰ میلیون تومان و برای خرید خودروی خانواده هایما مبلغ ۴۰۰ میلیون تومان در حساب وکالتی خود ذخیره کنند. متقاضیان جایگزینی خودرو‌های فرسوده و مادران (طرح حمایت از خانواده و جوانی جمعیت) برای ثبت نام نیاز به حساب وکالتی ندارند.

مشتریان نهایی روز یکشنبه (۲۱ اسفند) از طریق قرعه کشی با حضور نمایندگان نهاد‌های نظارتی مشخص می‌شوند.

متقاضیان ثبت نام در این طرح می‌توانند با مراجعه به یکی از بانک‌های (ملی، ملت، صادرات، تجارت، رفاه، پاسارگاد، پارسیان، آینده، کشاورزی، رسالت، اقتصاد نوین، مهر ایرانیان و سپه) برای افتتاح و یا تکمیل موجودی حساب وکالتی اقدام کنند. فراموش نگنیم آبی های جاده مخصوص اعلام نکرده اند از هر محصول چه تعداد در اختیار متقاضیان قرار خواهند داد.

البته پیش بینی می شود با توجه به تعطیلی امروز و جمعه زمان شرکت در این طرح فروش فوق العاده از سوی ایران خودرویی ها تمدید شود. البته این احتمال هم وجود دارد تا ایران خودرویی ها قصد داردن تا با برگزاری این طرح فروش در پایان هفته به نوعی صف های خرید محصولات خود را خلوت کنند.

فروش فوری خودرو

مدیرکل خودرویی وزارت صمت با اشاره به آغاز طرح پیش فروش خودروهای داخلی ، گفت: در این طرح همه متقاضیان، خودرو دریافت می کنند.

عبدالله توکلی لاهیجانی با اشاره به پیش فروش خودروهای داخلی  اظهار داشت: در این طرح  خودروسازان سایپا، ایران خودرو و همچنین خودروسازان بخش خصوصی محصولات خود را ارائه می کنند. 

مدیر کل خودرویی وزارت صنعت معدن و تجارت با بیان اینکه در این طرح قرعه کشی انجام نمی شود، افزود: در این طرح همه ثبت نام کنندگان خودرو دریافت می کنند اما زمان تحویل خودرو بین 3 ماه تا یک سال متفاوت خواهد بود. 

وی اظهار داشت: در این طرح مشتریان در صورت تمایل نداشتن به دریافت خودرو با زمان انتظار بیشتر می توانند انصراف خود را اعلام و پول خود را از حساب وکالتی خارج کنند. 

طی چند ماهی که خودرو در بورس کالا عرضه شده است، مصرف‌کنندگان توانستند نیاز خود به خرید انواع خودرو را ارزان‌تر از بازار غیررسمی و نرخ‌های کاذب در پلتفرم‌های فروش اینترنتی خودرو تامین کنند.

این رویه به قدری برای مردم و تولید کشور مطلوب بود که با رشد و استمرار عرضه چند خودروی پرطرفدار و پرتیراژ ایران خودرو و سایپا، قیمت این خودروها در بازار آزاد و نسبت به عرضه‌های قبلی در بورس کاهش یافت.

تارا، شاهین و پژو ۲۰۷ دستی و اتوماتیک، چهار خودرویی بودند که به دلیل عرضه‌های مستمر در بورس کالا، رضایت کامل مردم را به همراه داشتند، متاسفانه به دلیل برخی مقاومت‌ها بر سر راه عرضه خودرو در بورس کالا، همچنان شیوه پرابهام قرعه‌کشی و صف‌های طولانی مردم و عدم امکان خرید خودروی صفر در خصوص برخی خودروها ادامه دارد، اما دولت نشان داد که در راه شفافیت و ایجاد رقابت عادلانه و احقاق حقوق سهامداران، قدمی به عقب برنمی‌گردد و مردم نیز در انتظار ارائه برنامه‌های منظم عرضه خودرو در بورس کالا برای اطمینان خاطر و برنامه‌ریزی خرید هستند.

آیا این خبر مفید بود؟
ارسال نظر:

  • پربازدید
  • پربحث ها
  • ۲۴ ساعت
  • هفته
  • ماه
  • ۲۴ ساعت
  • هفته
  • ماه
روی خط رسانه