وام قرض الحسنه | وام فوری

خبر خوش برای متقاضیان وام قرض الحسنه | وام قرض الحسنه 50میلیونی بدون ضامن

بانک تجارت به منظور رفع نیازهای ضروری اقشار مختلف جامعه به آن‌ها در قالب طرح «نیکان» وام ۵۰ میلیون تومانی پرداخت می‌کند. این تسهیلات در قالب قرارداد قرض الحسنه اعطا می‌شود.

خبر خوش برای متقاضیان وام قرض الحسنه | وام قرض الحسنه 50میلیونی بدون ضامن
کدخبر : 8403
پایگاه خبری تحلیلی پیشنهاد ویژه :

وام قرض الحسنه یکی از انواع وام های بانکی است؛ این نوع وام در واقع عقدی است بین بانک و قرض گیرنده که طبق مقررات و ضوابط مبلغی به عنوان قرض به فرد داده می شود؛ طبق قرار داد مبلغ وام قرض الحسنه توسط وام گیرنده باید باز پرداخت شود. بانک های مختلفی وام قرض الحسنه به سپرده گذاران خود ارائه می دهند. سقف تسهیلات وام قرض‌ الحسنه به متقاضیان و میزان کارمزد آن هر ساله توسط بانک‌ مرکزی جمهوری اسلامی ایران مشخص می‌شود. وام قرض الحسنه همان طور که از نامش پیداست، دارای نرخ کارمزد کمی است؛ عموما نرخ کارمزد تسهیلات صفر تا چهار درصد است که از مشتریان دریافت می‌شود.

وام قرض الحسنه

مبلغ وام طرح نیکان براساس میزان سپرده گذاری متقاضیان تعیین می‌شود. افرادی متقاضی بعد از گذشته سه ماه از خواب سپرده، امکان تقاضای این وام را دارند. ضمنا امکان انتقال امتیاز این تسهیلات به بستگان درجه یک هم وجود دارد. این وام فقط ۴ درصد کارمزد دارد. افرادی که خواهان این وام هستند باید ضامن رسمی داشته باشند. حداکثر مدت زمان بازپرداخت این تسهیلات هم ۲۴ ماه اعلام شده است.

در صورت پرداخت حداکثر مبلغ وام به همراه کارمزد مشخص شده و بازپرداخت معین، مبلغ هر قسط ۲ میلیون و ۱۷۱ هزار و ۲۴۶ تومان خواهد بود. کل سود این مبلغ وام هم ۲ میلیون و ۱۰۹ هزار و ۹۰۷ تومان و مجموع رقم وام و سود آن هم ۵۲ میلیون و ۱۵۹ هزار و ۹۰۷ تومان است.

وام قرض الحسنه

بانک توسعه تعاون شرایطی را فراهم کرده تا افرادی که در یکی از شعب این مجموعه سپرده کوتاه مدت دارند، علاوه بر اخذ سود، وام ارزان قیمت ۵۰ میلیون تومانی هم دریافت کنند. این تسهیلات در قالب طرح «مفید» به متقاضیان واجد شرایط پرداخت می‌شود.

مشتریان واجد شرایط بانک توسعه تعاون می‌توانند براساس طرح مفید تا ۹۰ درصد میزان سپرده خود تسهیلات بگیرند. اما افرادی که خواهان دریافت این وام ارزان قیمت هستند باید میانگین خواب سپرده مورد نظر بانک را ایجاد کنند. سود این وام تنها ۲ درصد و حداکثر مدت زمان بازپرداخت آن هم ۳۶ ماه اعلام شده است. ضمانت اصلی برای دریافت این وام، مسدودی سپرده است، یعنی تا پایان پرداخت اقساط، حساب متقاضیان بلوکه خواهد بود.

با توجه به این میزان مبلغ، نرخ سود و مدت زمان بازپرداخت، هر قسط برای وام گیرنده یک میلیون و ۴۳۲ هزار و ۱۲۹ تومان هزینه دارد. کل سود این مبلغ وام ۱ میلیون و ۵۵۶ هزار و ۶۴۲ تومان و مجموع این رقم تسهیلات و سود آن ۵۲ میلیون و ۶۶۱ هزار و ۶۶۶ تومان خواهد بود.

عباس اهرابی صبح چهارشنبه در گفتگو با رسانه‌ها با بیان اینکه صندوق امداد ولایت با هدف پرداخت وام قرض‌الحسنه به مددجویان و نیازمندان کمیته امداد و دیگر اقشار آسیب‌پذیر راه‌اندازی شده است، گفت: جذب سپرده‌های قرض‌الحسنه از خیران برای ارائه تسهیلات به خانواده‌های کم برخوردار از طریق این صندوق انجام می‌شود.

وی با اشاره به اینکه در این مدت ۵۶ هزار و ۶۴۸ نفر از مردم و به‌ویژه نیکوکاران در صندوق امداد ولایت گیلان سپرده‌گذاری کرده‌اند، افزود: سپرده‌گذاری در صندوق امداد ولایت به دو صورت ویژه و عادی انجام می‌شود.

وام قرض الحسنه

مدیرکل کمیته امداد گیلان با بیان اینکه طی سال گذشته ۱۰ هزار و ۸۶۲ نفر از تسهیلات اشتغال و توانمندسازی، تسهیلات خرید، ساخت و یا ودیعه مسکن و وام کارگشایی صندوق قرض‌الحسنه امداد ولایت استان بهره‌مند شده‌اند، ادامه داد: برای این میزان تسهیلات ۹۸۵ میلیارد و ۶۶۵ میلیون ریال اختصاص پیدا کرده است.

اهرابی گفت: طی این مدت وام کارگشایی جهت مصارفی همچون ازدواج، تأمین مسکن، تعمیر مسکن، ودیعه مسکن، درمانی، تحصیلی، بدهی، محکومیت غیر عمد و سایر محل‌های مصرفی به تعداد ۱۰ هزار و ۱۳۶ نفر به مبلغ ۸۲۵ میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریال پرداخت شد.

وی کمک به ایجاد شغل با پرداخت وام‌های بدون بهره را از دیگر اقدامات صندوق امداد ولایت برشمرد و افزود: در بخش وام اشتغال در طرح‌های همچون، آرایشگری، آشپزخانه، باغبانی، خدمات توزیعی، خودروی سبک و سنگین، خیاطی، دامداری سنتی و صنعتی، زراعت، شیلات، قالی بافی، گلخانه، گلیم بافی، ماکیان، نانوایی طی سال گذشته برای تعداد ۷۲۶ طرح، به مبلغ ۱۶۰ میلیارد و ۶۵ میلیون ریال تسهیلات پرداخت شد.

مدیرکل کمیته امداد گیلان اشاعه سنت قرض‌الحسنه در جامعه، جذب منابع بیشتر از خیران برای پرداخت وام قرض‌الحسنه و تغییر رویکرد کمک‌های کمیته امداد امام (ره) از بلاعوض به را از دیگر اهداف عنوان کرد و ادامه داد: قرض‌الحسنه واقعی در صندوق امداد ولایت است که به نفع محرومان انجام می‌شود.

آیا این خبر مفید بود؟
ارسال نظر:

  • پربازدید
  • پربحث ها
  • ۲۴ ساعت
  • هفته
  • ماه
  • ۲۴ ساعت
  • هفته
  • ماه
روی خط رسانه