وام بانکی | وام با سود کم | وام بدون ضامن

اعلام شرایط جدید پرداخت وام بانکی | سقف مبلغ وام قرض الحسنه اعلام شد

​رییس دایره اعتبارات بانک‌های تجاری بانک مرکزی درباره افزایش وام قرض الحسنه در سال 1401 گفت: سقف تسهیلات قرض الحسنه اعطایی به اشخاص حقیقی تا 200 میلیون تومان افزایش پیدا کرده و دوره بازپرداخت آن 60 ماهه است.

اعلام شرایط جدید پرداخت وام بانکی | سقف مبلغ وام قرض الحسنه اعلام شد
کدخبر : 6647
پایگاه خبری تحلیلی پیشنهاد ویژه :

 وام بانکی مجموعه‌ای از وام‌های قرض‌الحسنه و تسهیلات بانکی وسوسه‌برانگیز است. صاحبان مشاغل، زوج‌های جوان، کارآفرینان،‌ مسکن‌جویان و خلاصه هر کسی که قصد ایجاد تحولی در زمینه شغلی، زندگی و تحصیلی خود دارد؛ می‌تواند از وام بانکی به‌عنوان یک وجه کمکی بهره‌مند شود. وام بانکی به کمک آن دسته از افرادی می‌آید که نیاز مبرم به وجه نقدی هنگفت دارند؛ چرا که نقدینگی، گمشده همیشگی مردم است؛ پس نیاز به وجه نقد برای انجام هر پروژه‌ای، افراد را تشویق (وادار) به استفاده از وام بانکی و تسهیلات ارائه‌شده از سوی بانک‌ها می‌کند.در ادامه به آخرین خبر از وام بانکی می پردازیم.

وام بانکی

رییس دایره اعتبارات بانک‌های تجاری بانک مرکزی گفت: سقف تسهیلات قرض الحسنه اعطایی به اشخاص حقیقی تا ۲۰۰ میلیون تومان افزایش پیدا کرده و دوره بازپرداخت آن ۶۰ ماهه است.

رییس دایره اعتبارات بانک‌های تجاری بانک مرکزی درباره افزایش وام قرض الحسنه در سال 1401 گفت: سقف تسهیلات قرض الحسنه اعطایی به اشخاص حقیقی تا 200 میلیون تومان افزایش پیدا کرده و دوره بازپرداخت آن 60 ماهه است.

هاشم مولایی که در مصاحبه با رادیو سخن می گفت افزود: سقف تسهیلات اشتغالزایی برای کسب و کار‌های خرد و کوچک هم به 500 میلیون تومان افزایش پیدا کرده و دوره بازپرداخت آن حداکثر 84 ماه تعیین شده و به بانک‌های قرض الحسنه مهر رسالت هم ابلاغ شده است.

وی درباره اینکه چه شرکت‌ها و کسب و کار‌هایی می‌توانند از این تسهیلات استفاده کنند؟ گفت: هدف قانونگذار این است که کسب و کار‌های خرد و کوچک و شرکت‌های کوچک رونق بگیرد و به تشخیص بانک می‌توانند از این تسهیلات بهره‌مند شوند و اشخاص حقیقی و کسانی هم که کسب و کاری را راه می‌اندازند، می‌توانند به این بانک‌ها برای دریافت مراجعه کنند.

وام بانکی

بانک رسالت به عنوان یکی از بانک‌های قرض الحسنه ایران، انواع وام بدون سود بانکی را به مشتریان واجد شرایط خود می‌پردازد. در حال حاضر این بانک به مشتریانی که در این مجموعه دارای حساب سپرده باشند، وام نقدی قرض الحسنه پرداخت می‌کند.

افرادی که مایل به دریافت این وام هستند، می‌توانند به صورت غیرحضوری، با مراجعه به سایت بانک رسالت و افتتاح حساب به صورت آنلاین، بعد از مدت زمان مشخصی نسبت به دریافت این نوع تسهیلات اقدام کنند. لازم به ذکر است که برای این مجموعه مدارک شغلی، میزان درآمد، دارایی‌ها و گردش حساب مشتریان در جریان اعطای وام اهمیت دارد. فرآیند اعتبارسنجی متقاضیان وام قرض الحسنه بانک رسالت، از طریق سامانه مرآت انجام می‌شود. در صورتی که متقاضی اعتبار لازم را داشته باشد، جریان پرداخت وام به وی آغاز خواهد شد.

مشتریانی که خواهان دریافت وام از بانک رسالت هستند باید معدل حساب مناسبی داشته و حداقل باید سه ماه از زمان خواب سپرده‌شان گذشته باشد. مبلغ وام با توجه به میزان سپرده تعیین می‌شود. اما در مجموع سقف این وام ۱۲۰ میلیون تومان است و ۲ درصد هم کارمزد سالیانه به آن تعلق می‌گیرد. حداکثر مدت زمان تسویه اقساط هم ۶۰ ماه اعلام شده است.

طبق قوانین موجود برای پرداخت وام، متقاضیان نباید بدهی معوق یا چک برگشتی در سیستم بانکی داشته باشند.

در صورتی که بانک با توجه به سپرده یکی از متقاضیان، به وی وام ۱۲۰ میلیون تومانی را اعطا کند و مدت زمان بازپرداخت نیز همان ۶۰ ماه تعیین شود، میزان قسط برای او ۲ میلیون و ۱۸۱ هزار و ۸۱۸ تومان خواهد بود. کل سود این وام ۷ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان و جمع کل اقساط و وام ۱۲۷ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان است.

​هنگامی که وام گیرنده فوت می کند و یا به دلایلی دچار از کار افتادگی می گردد و منبع درآمدش قطع می گردد ٬ مشکلات فراوانی برای خانواده وی ٬ ضامنین تسهیلات او و حتی بانک ها به وجود می آید.

یکی از دغدغه های وام گیرندگان ٬ ضامنین وام ها و حتی بانک هاَ٬ فوت وام گیرنده قبل از پایان بازپرداخت اقساط وام و تسهیلات خود است. مدتی است که بانک ها نسبت به برقراری بیمه عمر وام گیرنده در صورت رضایت وی اقدام می کنند٬ البته در شرایطی بیمه عمر وام ها اجباری هست.

طبق قانون در صورت فوت صاحب تسهیلات کلیه بدهی های بانکی وی تبدیل به دین حال می گردد و باید تسهیلات به صورت کامل تسویه گردد. در این صورت اگر وراث وام گیرنده قادر به پرداخت بدهی فرد فوت شده نباشند ٬ بانک به ناچار به سراغ ضامنین وی می رود.

بیمه وام چیست؟

بانک‌ها و موسسات اعتباری و بنگاه‌های اقتصادی نام بیمه عمر مانده بدهکار را رویش گذاشته‌اند. بیمه‌ای که خیلی‌ها نامش را نشنیده‌اند، اما تاثیر مستقیم در دعای خیر بازماندگان برای فرد فوت شده دارد. این بیمه البته اسم‌های دیگری هم دارد؛ از بیمه اعتباری و بیمه تسهیلات تا بیمه تضمین، ضمانت مطالبات و نام‌های دیگری که شبکه بانکی رویش گذاشته‌اند. اما معروف‌ترین نام همان بیمه وام است. ماجرا هم این است که فرد وام‌گیرنده اگر فوت کند، شرکت بیمه‌گر تعهد می‌دهد که اقساط را به موقع به بانک مورد نظر بپردازد.

اگر بعد از گرفتن تسهیلات و وام به دنبال بیمه کردن خودتان هستید باید بدانید انواع بیمه شامل این ۲ دسته می‌شوند؛

در این نوع بیمه، اگر فرد گیرنده وام فوت کند، شرکت بیمه‌کننده باید باقی اقساط وام را به‌صورت کامل به بانک یا موسسه مالی یا هر جای دیگر پرداخت کند. در این مواقع ضامن درگیر پرداخت وام نخواهد شد. البته اگر وام نیمه‌کاره‌ای هم داشته باشید، امکان بیمه کردن باقی اقساط هم وجود دارد. طبعا مبلغ بیمه هم به نسبت تعداد اقساط پرداخت شده روند کاهشی دارد.

اگر بابت خانه یا کارخانه وام گرفته‌اید و همان ملک در رهن بانک است، برای مرهونات آن باید بیمه آتش‌‌سوزی به ارزش وام گرفته شده خریداری شود. ضرورت این نوع بیمه به خاطر آن است که اگر ملک در رهن بانک به دلایلی مانند آتش‌سوزی، انفجار یا هر بلای طبیعی دیگر دچار حادثه شود، بیمه‌کننده باید جبران خسارت کند.

ماده ۱۹۰ قوانین مدنی ایران تعیین کرده‌اند که اساسی‌ترین شرط هر معامله‌ای رضایت طرفین قرارداد در تمام جزئیات است. با استناد به همین ماده قانونی باید گفت وام‌گیرندگان باید برای خریدن بیمه وام بدهکار یا مرهونات بانکی خودشان رضایت داشته باشند و بانک اجازه ندارد گیرنده وام را مجبور به گرفتن انواع بیمه وام کند. یا پرداخت تسهیلات به متقاضیان به شرط گرفتن این بیمه‌ها باشد.

البته برای وام هایی که بدون ضامن پرداخت می شود بیمه عمر اجباری هست ٬ جدیدا بانک مرکزی شرایط دریافت وام بدون ضامن را به بانک ها ابلاغ کرده است ٬ در این صورت بانک ها نسبت به بیمه عمر وام گیرنده اقدام می کنند.

اولین شرط این است که سن وام‌گیرنده تا زمان پایان اقساط کمتر از ۷۰ سال باشد.

در صورت فوت وام‌گیرنده بر اثر جنگ، حمله نظامی و شورش، بیمه شامل فرد نمی‌شود.

در صورتی که وام‌گیرنده اقساط معوقه و جریمه دیرکرد داشته باشد.

قوانین و مقررات در بیمه وام‌بانکی

بازماندگان از زمان فوت فرد بیمه‌شده باید ظرف مدت ۱۰ روز شرکت بیمه‌کننده را در جریان قرار بدهند.

نهایت زمان بیمه وام بدهکار برای فرد بیمه‌ شده حداکثر ۴ سال خواهد بود.

آیا این خبر مفید بود؟
ارسال نظر:

  • پربازدید
  • پربحث ها
  • ۲۴ ساعت
  • هفته
  • ماه
  • ۲۴ ساعت
  • هفته
  • ماه
روی خط رسانه