وام قرض الحسنه | شرایط دریافت وام قرض الحسنه

وام قرض الحسنه فوری و آسان | وام قرض الحسنه 50 میلیون تومانی برای همه

بانک توسعه تعاون شرایطی را فراهم کرده تا افرادی که در یکی از شعب این مجموعه سپرده کوتاه مدت دارند، علاوه بر اخذ سود، وام ارزان قیمت ۵۰ میلیون تومانی هم دریافت کنند. این تسهیلات در قالب طرح «مفید» به متقاضیان واجد شرایط پرداخت می‌شود.

وام قرض الحسنه فوری و آسان | وام قرض الحسنه 50 میلیون تومانی برای همه
کدخبر : 8357
پایگاه خبری تحلیلی پیشنهاد ویژه :

وام قرض الحسنه یکی از انواع وام های بانکی است؛ این نوع وام در واقع عقدی است بین بانک و قرض گیرنده که طبق مقررات و ضوابط مبلغی به عنوان قرض به فرد داده می شود؛ طبق قرار داد مبلغ وام قرض الحسنه توسط وام گیرنده باید باز پرداخت شود. بانک های مختلفی وام قرض الحسنه به سپرده گذاران خود ارائه می دهند. سقف تسهیلات وام قرض‌ الحسنه به متقاضیان و میزان کارمزد آن هر ساله توسط بانک‌ مرکزی جمهوری اسلامی ایران مشخص می‌شود. وام قرض الحسنه همان طور که از نامش پیداست، دارای نرخ کارمزد کمی است؛ عموما نرخ کارمزد تسهیلات صفر تا چهار درصد است که از مشتریان دریافت می‌شود.

وام قرض الحسنه

مشتریان واجد شرایط بانک توسعه تعاون می‌توانند براساس طرح مفید تا ۹۰ درصد میزان سپرده خود تسهیلات بگیرند. اما افرادی که خواهان دریافت این وام ارزان قیمت هستند باید میانگین خواب سپرده مورد نظر بانک را ایجاد کنند. سود این وام تنها ۲ درصد و حداکثر مدت زمان بازپرداخت آن هم ۳۶ ماه اعلام شده است. ضمانت اصلی برای دریافت این وام، مسدودی سپرده است، یعنی تا پایان پرداخت اقساط، حساب متقاضیان بلوکه خواهد بود.

با توجه به این میزان مبلغ، نرخ سود و مدت زمان بازپرداخت، هر قسط برای وام گیرنده یک میلیون و ۴۳۲ هزار و ۱۲۹ تومان هزینه دارد. کل سود این مبلغ وام ۱ میلیون و ۵۵۶ هزار و ۶۴۲ تومان و مجموع این رقم تسهیلات و سود آن ۵۲ میلیون و ۶۶۱ هزار و ۶۶۶ تومان خواهد بود.

عباس اهرابی صبح چهارشنبه در گفتگو با رسانه‌ها با بیان اینکه صندوق امداد ولایت با هدف پرداخت وام قرض‌الحسنه به مددجویان و نیازمندان کمیته امداد و دیگر اقشار آسیب‌پذیر راه‌اندازی شده است، گفت: جذب سپرده‌های قرض‌الحسنه از خیران برای ارائه تسهیلات به خانواده‌های کم برخوردار از طریق این صندوق انجام می‌شود.

وی با اشاره به اینکه در این مدت ۵۶ هزار و ۶۴۸ نفر از مردم و به‌ویژه نیکوکاران در صندوق امداد ولایت گیلان سپرده‌گذاری کرده‌اند، افزود: سپرده‌گذاری در صندوق امداد ولایت به دو صورت ویژه و عادی انجام می‌شود.

وام قرض الحسنه

پرداخت بیش از ۹۸۵ میلیارد ریال تسهیلات وام قرض الحسنه به مددجویان

مدیرکل کمیته امداد گیلان با بیان اینکه طی سال گذشته ۱۰ هزار و ۸۶۲ نفر از تسهیلات اشتغال و توانمندسازی، تسهیلات خرید، ساخت و یا ودیعه مسکن و وام کارگشایی صندوق قرض‌الحسنه امداد ولایت استان بهره‌مند شده‌اند، ادامه داد: برای این میزان تسهیلات ۹۸۵ میلیارد و ۶۶۵ میلیون ریال اختصاص پیدا کرده است.

اهرابی گفت: طی این مدت وام کارگشایی جهت مصارفی همچون ازدواج، تأمین مسکن، تعمیر مسکن، ودیعه مسکن، درمانی، تحصیلی، بدهی، محکومیت غیر عمد و سایر محل‌های مصرفی به تعداد ۱۰ هزار و ۱۳۶ نفر به مبلغ ۸۲۵ میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریال پرداخت شد.

وی کمک به ایجاد شغل با پرداخت وام‌های بدون بهره را از دیگر اقدامات صندوق امداد ولایت برشمرد و افزود: در بخش وام اشتغال در طرح‌های همچون، آرایشگری، آشپزخانه، باغبانی، خدمات توزیعی، خودروی سبک و سنگین، خیاطی، دامداری سنتی و صنعتی، زراعت، شیلات، قالی بافی، گلخانه، گلیم بافی، ماکیان، نانوایی طی سال گذشته برای تعداد ۷۲۶ طرح، به مبلغ ۱۶۰ میلیارد و ۶۵ میلیون ریال تسهیلات پرداخت شد.

مدیرکل کمیته امداد گیلان اشاعه سنت قرض‌الحسنه در جامعه، جذب منابع بیشتر از خیران برای پرداخت وام قرض‌الحسنه و تغییر رویکرد کمک‌های کمیته امداد امام (ره) از بلاعوض به را از دیگر اهداف عنوان کرد و ادامه داد: قرض‌الحسنه واقعی در صندوق امداد ولایت است که به نفع محرومان انجام می‌شود.

وام قرض الحسنه

۲۰۰ میلیارد تومان وام سفر رئیس جمهور به لرستان در حال پرداخت است

مدیرکل دفتر مدیریت عملکرد، بازرسی و امور حقوقی استانداری لرستان گفت: قریب به ۲ هزار میلیارد ریال تسهیلات قرض الحسنه سفر رئیس جمهور به لرستان در حال پرداخت به مردم است.

به گزارش خبرگزاری مهر، نشست بررسی پرداخت وام‌های قرض الحسنه و خود اشتغالی با حضور حجت الاسلام والمسلمین فولادی مدیر کل بازرسی، نظارت و ارزیابی عملکرد نهاد ریاست جمهوری، ابراهیمی معاونت امور اقتصادی استانداری لرستان، مدیرکل بازرسی استانداری و مدیران عامل بانک‌های استان لرستان برگزار شد.

سعید یادگاری مدیر کل دفتر مدیریت عملکرد، بازرسی و امور حقوقی استانداری لرستان در این نشست اظهار داشت: با توجه به اهمیت موضوع و درگیر شدن خیلی از هم استانی‌های عزیزمان با این امر و به جهت روشن شدن کم و کیف موضوع تخصیص وام‌های بانکی، در سفر دو روزه مدیر کل بازرسی، نظارت و ارزیابی عملکرد نهاد ریاست جمهوری، سه جلسه با مدیران عامل بانک‌های استان، صندوق کار آفرینی و مدیران ستادی استانداری لرستان برگزار شد.

وی افزود: در این جلسات مقرر شد در پرداخت وام‌های قرض الحسنه ریاست جمهوری به مبلغ ۱۵ میلیون تومان با بازپرداخت ۶۰ ماهه تسریع شود و همچنین بانک‌ها به صورت هفتگی از روند پرداخت به صورت مستمر به بازرسی استانداری گزارش ارائه دهند و بانک‌ها نیز نسبت به مانع زدایی و تسهیل کردن شرایط ضمانت وام‌ها، همکاری لازم را با متقاضیان در دستور کار شعب قرار دهند.

مدیر کل دفتر مدیریت عملکرد، بازرسی و امور حقوقی استانداری لرستان یادآور شد: قریب به ۱۲۵ هزار نامه و تماس بر خط با سامانه ۱۱۱ در سفر ریاست محترم جمهور به لرستان ثبت و تحویل اداره کل بازرسی شده که از این مقدار، تعداد ۳۵۸۶۳ فقره تسهیلات و وام بانکی است.

یادگاری خاطرنشان کرد: از این تعداد تسهیلات، ۲۰۵۸۱ فقره وام خرد قرض الحسنه شامل قرض الحسنه ضروری، کمک هزینه تعمیر مسکن، درمان، ودیعه مسکن، هزینه تحصیل و وام بانکی و خرید کالا تخصیص شده و به مرور در حال پرداخت به متقاضیان است.

وی گفت: مجموع تسهیلات تخصیصی، قریب به ۲ هزار میلیارد ریال است که این مبلغ در راستای خدمت صادقانه و عینی به مردم شریف لرستان در بازه زمانی ۴ ماه و خارج از مصوبات سفر ریاست محترم جمهوری صورت پذیرفته که مشابه این خدمت صادقانه؛ در دولت قبلی در سال ۱۳۹۶ مبلغی حدود ۵ میلیارد تومان جهت درخواست‌های مردمی، تصویب و بعد از سه سال (۱۳۹۹) به متقاضیان پرداخت شده است.

آیا این خبر مفید بود؟
ارسال نظر:

  • پربازدید
  • پربحث ها
  • ۲۴ ساعت
  • هفته
  • ماه
  • ۲۴ ساعت
  • هفته
  • ماه
روی خط رسانه