وام قرض الحسنه | وام فوری

وام قرض الحسنه 100 میلیون تومانی برای همه | شرایط دریافت این وام چیست؟

بانک رفاه کارگران و بانک ایران زمین در قالب طرح‌هایی با نام «ربیع رفاه» و «انتخاب» به مشتریان واجد شرایط خود وام های نقدی ۱۰۰ میلیون تومانی ارائه می‌دهند. البته شرایط پرداخت هر یک از این تسهیلات متفاوت است.

وام قرض الحسنه 100 میلیون تومانی برای همه | شرایط دریافت این وام چیست؟
کدخبر : 7803
پایگاه خبری تحلیلی پیشنهاد ویژه :

وام قرض الحسنه یکی از انواع وام های بانکی است؛ این نوع وام در واقع عقدی است بین بانک و قرض گیرنده که طبق مقررات و ضوابط مبلغی به عنوان قرض به فرد داده می شود؛ طبق قرار داد مبلغ وام قرض الحسنه توسط وام گیرنده باید باز پرداخت شود. بانک های مختلفی وام قرض الحسنه به سپرده گذاران خود ارائه می دهند. سقف تسهیلات وام قرض‌ الحسنه به متقاضیان و میزان کارمزد آن هر ساله توسط بانک‌ مرکزی جمهوری اسلامی ایران مشخص می‌شود. وام قرض الحسنه همان طور که از نامش پیداست، دارای نرخ کارمزد کمی است؛ عموما نرخ کارمزد تسهیلات صفر تا چهار درصد است که از مشتریان دریافت می‌شود.

وام قرض الحسنه

بانک رفاه کارگران به آن دسته از مشتریان خود که دارای سپرده قرض الحسنه با گردش حساب چهار ماهه باشند، در قالب طرح ربیع رفاه تا ۱۰۰ میلیون تومان وام می‌پردازد. این وام سود ۱۸ درصدی دارد و متقاضیان برای اخذ آن باید یک ضامن رسمی به همراه یک فقره چک به مبلغ وام، به بانک ارائه دهند. حداکثر مدت زمان بازپرداخت این تسهیلات هم ۳۶ ماه اعلام شده است. در صورتی که بانک به مشتریان این مبلغ وام را به همراه نرخ سود مشخص شده ارائه دهد و زمان پرداخت اقساط را هم برای وی ۲۶ ماه تعیین کند، مبلغ هر قسط ۳ میلیون و ۶۱۵ هزار و ۲۴۰ تومان خواهد بود. کل سود این مبلغ وام ۳۰ میلیون و ۱۴۸ هزار و ۶۲۴ تومان و مجموع رقم تسهیلات و سود آن هم ۱۲۷ میلیون و ۹۵۰ هزار تومان است.

بانک ایران زمین به مشتریان دارای سپرده قرض الحسنه‌ای که حداقل سه ماه میانگین حساب دارند، براساس طرح انتخاب، وام ۱۰۰ میلیون تومانی می‌پردازد. سود این وام براساس دوره بازپرداخت و خواب سپرده تعیین می‌شود و حداقل ۱۰ درصد است. افرادی امکان دریافت این وام را دارند که به بانک ضامن رسمی ارائه دهند. حداکثر مدت زمان بازپرداخت این وام ۲۴ ماه و حداقل آن ۱۲ است. میزان اقساط این مبلغ وام با نرخ سود ۱۰ درصد و مدت زمان بازپرداخت ۱۲ ماهه، ۸ میلیون و ۷۹۱ هزار و ۵۸۹ تومان خواهد بود. کل سود این مبلغ وام ۵ میلیون و ۴۹۹ هزار و ۶۵ تومان و مجموع رقم تسهیلات و سود آن هم ۱۰۵ میلیون و ۵۵۲ هزار و ۶۵ تومان است.

وام قرض الحسنه

بانک مرکزی وام ۲۰۰ میلیون تومانی مسکن روستایی را به بانک‌های عامل ابلاغ کرده اما آغاز پرداخت، منوط به صدور ضمانتنامه مابه التفاوت نرخ سود از سوی سازمان برنامه و بودجه است که هنوز انجام نشده است.

در همین راستا، «اکبر نیکزاد» در نشست خبری بعد از امضای تفاهم نامه همکاری مشترک بنیاد مسکن و وزارت کشور، درباره آخرین وضعیت پرداخت وام ۲۰۰ میلیونی ساخت مسکن روستایی گفت: موضوع وام مسکن روستایی دوباره در جلسه شورای عالی مسکن در خدمت رییس جمهوری بررسی شد.

وی توضیح داد: این موضوع در صورتجلسه شورای عالی مسکن درج شده بود که سازمان برنامه و بودجه نامه مربوط به قبول تعهد مابه التفاوت ۱۳ درصدی نرخ تسهیلات وام روستایی را به بانک مرکزی دهد و پرداخت وام آغاز شود.

وی تصریح کرد: محل بحث بنیاد مسکن و سازمان برنامه و بودجه این است که یارانه وام روستایی عدد سنگینی می‌شود و پرداخت آن تورم زاست. پاسخ بنیاد مسکن نیز این بوده که تعداد کثیری از خانه‌های روستایی نیمه کاره در مرحله فنداسیون مانده است .

وی گفت: برای پرداخت وام مسکن روستایی‌ پیگیر هستیم و  با توجه به عنایت رییس جمهوری روستاییان منتظر دریافت وام  ۲۰۰ میلیون تومانی ساخت مسکن با نرخ سود ۵ درصد باشند.

وام قرض الحسنه

بانک قرض الحسنه مهر ایران به آن دسته از افرادی که امکان ایجاد میانگین حساب را در این مجموعه دارند تا ۳۰ میلیون تومان وام پرداخت می‌کند. اما در صورتی که فردی به وام احتیاج داشته باشد و نتواند میانگین حساب ایجاد کند، می‌تواند از وام قرض الحسنه ۲۰ میلیونی این مجموعه بهره ببرد.

افرادی امکان ایجاد میانگین حساب مناسبی را داشته باشند، می‌توانند از وام ۳۰ میلیون تومانی طرح «امتیاز مهر» استفاده کنند. سود این وام ۴ درصد بوده و حداکثر مدت زمان پرداخت اقساط آن ۶۰ ماه است. متقاضیان این وام باید حساب قرض الحسنه داشته باشند و ضامن رسمی هم به بانک ارائه دهند. در صورت پرداخت وام ۳۰ میلیونی، با نرخ سود و مدت زمان بازپرداخت مشخص شده، میزان اقساط ۵۵۲ هزار و ۴۹۶ تومان خواهد بود.

وام ۲۰ میلیون تومانی تحت عنوان طرح «تداوم مهر» پرداخت می‌شود و سود آن ۴ درصد است. این نوع تسهیلات به ضامن رسمی نیاز دارد و متقاضیان دارای حساب قرض الحسنه امکان بهره گیری از این وام را دارند. حداکثر مدت زمان بازپرداخت این وام ۶۰ ماه است. با این رقم وام، سود و مدت زمان بازپرداخت مذکور، میزان اقساط ۳۶۸ هزار و ۳۳۰ تومان خواهد بود.

آیا این خبر مفید بود؟
ارسال نظر:

  • پربازدید
  • پربحث ها
  • ۲۴ ساعت
  • هفته
  • ماه
  • ۲۴ ساعت
  • هفته
  • ماه
روی خط رسانه