وام قرض الحسنه | وام قرض الحسنه فوری

اعطای وام قرض الحسنه آسان به این افراد | چه کسانی مشمول دریافت این وام هستند؟

جزئیات پرداخت وام قرض الحسنه به کارگران و بازنشستگان تامین اجتماعی ورشکستگی بانک رفاه صحت دارد؟

اعطای وام قرض الحسنه آسان به این افراد | چه کسانی مشمول دریافت این وام هستند؟

وام قرض الحسنه یکی از انواع وام های بانکی است؛ این نوع وام در واقع عقدی است بین بانک و قرض گیرنده که طبق مقررات و ضوابط مبلغی به عنوان قرض به فرد داده می شود؛ طبق قرار داد مبلغ وام قرض الحسنه توسط وام گیرنده باید باز پرداخت شود. بانک های مختلفی وام قرض الحسنه به سپرده گذاران خود ارائه می دهند. سقف تسهیلات وام قرض‌ الحسنه به متقاضیان و میزان کارمزد آن هر ساله توسط بانک‌ مرکزی جمهوری اسلامی ایران مشخص می‌شود. وام قرض الحسنه همان طور که از نامش پیداست، دارای نرخ کارمزد کمی است؛ عموما نرخ کارمزد تسهیلات صفر تا چهار درصد است که از مشتریان دریافت می‌شود.

تداوم اعطای وام قرض الحسنه ازدواج در بانک تجارت

به گزارش خبر ملت، مدیرعامل بانک رفاه درباره پرداخت تسهیلات به کارگران و بازنشستگان به شرط سپرده‌گذاری گفت: بانک رفاه با کمبود منابع مواجه است چرا که تسهیلاتی را به سازمان تامین اجتماعی پرداخت می‌کند، از سوی دیگر ۴ میلیون نفر بازنشسته توسط سازمان تامین اجتماعی پوشش داده می‌شود و بانک رفاه در سال‌ می‌تواند به ۵۰۰ هزار نفر تسهیلات پرداخت کند.

اسماعیل لله‌گانی افزود: بانک رفاه طبق قانون بودجه و سند راهبردی وزارت اقتصاد مشمول پرداخت‌ تسهیلات تکلیفی هم می‌شود و علاوه بر ارائه تسهیلات به بازنشستگان، باید به بخش تولید، دانش‌بنیان، مسکن، ازدواج تسهیلات تکلیفی پرداخت کند بنابراین بخشی از منابع و اعتبارات برای پرداخت تسهیلات به بازنشستگان اختصاص می‌یابد.            

وی اضافه کرد: البته بازنشستگان برای آن بخشی از اعتبارات که سهمیه آنها است و بین کانون‌ها تقسیم می‌شود نیاز به سپرده‌گذاری ندارند. کانون‌ها از سهمیه خود می‌توانند استفاده کنند که در این صورت برای دریافت تسهیلات، نیازی به سپرده‌گذاری نیست اما اخذ تسهیلات خارج از آن سهمیه باید با سپرده‌گذاری باشد. در هر صورت برای بازنشستگان جهت ارائه تسهیلات،‌ شرط ضامن وجود ندارد. چه بازنشستگانی که سهمیه دارند چه آنهایی که با احتساب معدل حساب برای اخذ تسهیلات خرد مراجعه می‌کنند نیازی به ضامن ندارند.

مدیرعامل بانک رفاه درباره سقف تسهیلات خرد برای بازنشستگان اظهار کرد: سقف تسهیلات قرض الحسنه ۱۰ میلیون تومان است، سالانه ۵۰۰ هزار بازنشسته می‌توانند از این وام استفاده کنند اما سقف سایر تسهیلات برای بازنشستگان به ۱۰۰ تا ۲۰۰ میلیون تومان هم می‌رسد.

لله‌گانی در پاسخ به این سئوال که چه سقفی از تسهیلات نیازی به ضامن ندارد، گفت: تسهیلات بدون ضامن تا سقفی است که حقوق افراد جواب دهد یعنی اگر مبلغ قسط ۳ میلیون تومان است باید یک سوم حقوق افراد جوابگو این مبلغ باشد.  

وی همچنین با اشاره به ارائه تسهیلات خاص کسب و کار به کارگران اظهار کرد: قرار بر این است که به کارگران نخبه و نمونه تسهیلات ویژه‌ای پرداخت شود به این صورت که بانک رفاه طرح‌های کارگران نخبه و نمونه را مورد بررسی قرار می‌دهد و معرفی برتر شامل پرداخت تسهیلات کسب و کار می‌شوند تا با اجرای آن کسب و کار کارگران رونق بگیرد البته به این افراد تسهیلات خرد هم ارائه خواهد شد.  

 لله‌گانی افزود: ۱۶۴ طرح برتر که در سال گذشته در وزارت تعاون داروی شده‌اند به بانک رفاه معرفی شده و این طرح‌ها مشمول تسهیلات خواهند شد.  

مدیرعامل بانک رفاه گفت: میزان بدهی سازمان تامین اجتماعی به سنوات گذشته برمی‌گردد که بخشی از آن تسویه شده و یک بخشی هم تسویه نشده است اما مطالبات بانک رفاه از این سازمان فقط در سال گذشته به ۱۵ تا ۲۰ هزار میلیارد تومان می‌رسد.

وی با بیان اینکه ورشکستگی بانک رفاه به هیچ وجه صحت ندارد، اظهار کرد: بانک رفاه بهترین ترازنامه‌ها و پشتوانه‌های بانکی را دارا است و در سال گذشته افزایش سرمایه بانک رفاه از ۲ هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان به ۲۰ هزار میلیارد تومان افزایش یافت. همچنین دارایی و اموال بانک نسبت به سپرده‌هایی که از سوی مردم دریافت کرده بسیار بالاتر است.  

لله‌گانی ادامه داد:‌ می‌توان گفت یکی از مستحکم‌ترین ترازنامه‌های شبکه بانکی متعلق به بانک رفاه است بنابراین ورشکستگی در بانک رفاه معنا ندارد.

مدیرعامل بانک رفاه درباره پرداخت تسهیلات به کارگران و بازنشستگان به شرط سپرده‌گذاری گفت: بانک رفاه با کمبود منابع مواجه است چراکه تسهیلاتی را به سازمان تامین اجتماعی پرداخت می‌کند، از سوی دیگر ۴ میلیون نفر بازنشسته توسط سازمان تامین اجتماعی پوشش داده می‌شود و بانک رفاه در سال‌ می‌تواند به ۵۰۰ هزار نفر تسهیلات پرداخت کند.

مدیرعامل بانک رفاه همچنین درباره بدهی سازمان تامین اجتماعی به بانک رفاه افزود: میزان بدهی سازمان تامین اجتماعی به سنوات گذشته برمی‌گردد که بخشی از آن تسویه شده و یک بخشی هم تسویه نشده است اما مطالبات بانک رفاه از این سازمان فقط در سال گذشته به ۱۵ تا ۲۰ هزار میلیارد تومان می‌رسد.  

مشخصات وام قرض‌ الحسنه مسکن

مهم‌ترین شرط پرداخت این وام فرزندآوری، داشتن سه فرزند است. به عبارتی، مشمولان وام ۲۰۰ میلیونی ودیعه مسکن خانوارهایی هستند که صاحب فرزند سوم شده‌اند. اگر خانواده‌ای از سال ۹۹ به بعد صاحب فرزند سوم و بیشتر شده باشد،‌می‌تواند به شعب مختلف بانکی مراجعه و تقاضای وام ۲۰۰ میلیونی کند.

این وام قرض‌الحسنه فرزندآوری برای خرید، ساخت و ودیعه مسکن پرداخت می‌شود و تنها شرط پرداخت آن داشتن فرزند سوم به بعد است.

این وام در قالب وام قرض‌الحسنه پرداخت می‌شود و کارمزد آن احتمالا همان چهار درصد است. مدت زمان بازپرداخت این وام، ۲۰ ساله است. یعنی متقاضی دریافت وام ۲۴۰ ماه برای پرداخت آن زمان دارد و از طرف دیگر اقساط این وام احتمالا زیر یک میلیون تومان در ماه است.

علاوه بر وام ودیعه مسکن فرزندآوری، وام قرض‌الحسنه فرزندآوری هم به خانوارها پرداخت می‌شود. مبلغ این وام برای فرزند اول ۲۰ میلیون تومان، فرزند دوم، سوم و چهارم به ترتیب ۲۰، ۶۰ و ۸۰ میلیون تومان است. اگر خانواده‌ای صاحب فرزند پنجم و بیشتر باشد می‌تواند از وام قرض‌الحسنه فرزندآوری ۱۰۰ میلیونی استفاده کند.

بانک مرکزی هنوز جزئیات پرداخت وام فرزندآوری را اعلام نکرده و مشخص نیست اقساط این وام چند ماهه است. اما آنگونه که بانک مرکزی اعلام کرده خانواده‌های متقاضی دریافت وام فرزندآوری می‌توانند از فردا چهارم اردیبهشت ماه برای دریافت این وام به شعب بانکی مراجعه کنند.

پیش از این و در جریان بررسی لایحه بودجه سال ۱۴۰۱، مجلس اعلام کرد که بانک‌ها برای پرداخت وام فرزندآوری تنها باید اعتبار فرد متقاضی را بررسی کنند و اگر اعتبار فرد تایید شد، بانک با اخذ یک سفته یا یک ضامن معتبر مکلف به پرداخت وام فرزندآوری است.

بر این اساس متقاضیان تنها با ارائه سفته یا یک ضامن می‌توانند وام ۲۰ تا ۱۰۰ میلیونی فرزندآوری را دریافت کنند. البته مشروط به اینکه اعتبار فرد متقاضی در شبکه بانکی تایید شود.

ابلاغ افزایش سقف وام قرض‌ الحسنه فرزندآوری تا پایان هفته

مدیر روابط عمومی بانک مرکزی اعلام کرد: در چارچوب قانون بودجه ۱۴۰۱ سقف اعطای ‎وام قرض‌الحسنه فرزندآوری افزایش یافت.

مصطفی قمری‌وفا، مدیر روابط عمومی بانک مرکزی در توئیتی نوشت: ‌بانک مرکزی ابلاغیه افزایش سقف اعطای ‎وام قرض‌الحسنه فرزندآوری را در چارچوب قانون بودجه ۱۴۰۱ تا پایان هفته به شبکه بانکی ابلاغ می‌کند. وی افزود: این تسهیلات برای فرزند اول ۲۰ میلیون تومان و برای فرزندان دوم،سوم و چهارم به ترتیب ۴۰، ۶۰ و ۸۰ میلیون تومان و به ازای فرزند پنج و به بعد هم ۱۰۰ میلیون تومان است.

قمری وفا اضافه کرد: همچنین مبلغ ‎وام قرض‌الحسنه ودیعه/خرید/ ساخت ‎مسکن با بازپرداخت ۲۰ ساله هم برای خانواده‌های فاقد مسکن که در سال ۱۳۹۹ به بعد صاحب فرزند سوم به بعد شده یا می‌باشند به ۲۰۰ میلیون تومان افزایش یافته که این موضوع نیز تا پایان این هفته به شبکه بانکی ابلاغ خواهد شد.

  • لینک کوتاه کپی شد
ارسال نظر

آخرین اخبار