وام فوری | وام بدون ضامن

خبر خوش برای متقاضیان وام قرض الحسنه | وام فوری 200 میلیون تومانی با بهره کم

اگرچه هنوز سازمان برنامه و بودجه ضمانت‌نامه پرداخت مابه‌التفاوت سود تسهیلات ۲۰۰ میلیون تومانی ساخت مسکن روستایی را ارایه نداده، بر اساس صحبت‌های مسئولان بنیاد مسکن در بعضی مناطق کشور این تسهیلات در حال پرداخت است.

خبر خوش برای متقاضیان وام قرض الحسنه | وام فوری 200 میلیون تومانی با بهره کم
کدخبر : 7921
پایگاه خبری تحلیلی پیشنهاد ویژه :

وام قرض الحسنه یکی از انواع وام های بانکی است؛ این نوع وام در واقع عقدی است بین بانک و قرض گیرنده که طبق مقررات و ضوابط مبلغی به عنوان قرض به فرد داده می شود؛ طبق قرار داد مبلغ وام قرض الحسنه توسط وام گیرنده باید باز پرداخت شود. بانک های مختلفی وام قرض الحسنه به سپرده گذاران خود ارائه می دهند. سقف تسهیلات وام قرض‌ الحسنه به متقاضیان و میزان کارمزد آن هر ساله توسط بانک‌ مرکزی جمهوری اسلامی ایران مشخص می‌شود. وام قرض الحسنه همان طور که از نامش پیداست، دارای نرخ کارمزد کمی است؛ عموما نرخ کارمزد تسهیلات صفر تا چهار درصد است که از مشتریان دریافت می‌شود.

وام قرض الحسنه

حدود شش ماه از تصویب وام ۲۰۰ میلیون تومانی مسکن روستایی با نرخ سود ۵ درصد در شورای عالی مسکن با حضور رییس جمهور می‌گذرد. اما از آن زمان تا کنون هنوز سازمان برنامه و بودجه ضمانت‌نامه پرداخت مابه التفاوت سود تسهیلات تا ۱۸ درصد را ارایه نکرده است. در واقع این سازمان باید تضمین دهد که ۱۳ درصد از سود این وام توسط دولت پرداخت خواهد شد.

شنیده می‌شود رقم مابه‌التفاوت نرخ سود حدود ۴۰ هزار میلیارد تومان است که عدد سنگینی محسوب می‌شود و ظاهرا مسئولان سازمان برنامه معتقدند این رقم می‌تواند منجر به ایجاد تورم شود.

با این حال بعضی بانکها از جمله بانک سپه پرداخت این تسهیلات را آغاز کرده‌اند. مسئولان بنیاد مسکن در برخی مناطق کشور مثل ایلام نیز اعلام کرده‌اند روند پرداخت وام ۲۰۰ میلیون تومانی ساخت مسکن روستایی تسریع شده است.

بنا به گفته حبیب الله محبی ـ مدیرکل بنیاد مسکن استان ایلام، طرح تسهیلات مسکن روستایی در روستاها افزایش یافته و متقاضیان در روستاها و شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر جمعیت می‌توانند برای دریافت این تسهیلات اقدام کنند.

وی افزود: طرح تسهیلات مسکن روستایی با سود و کارمزد ۵ درصد و سقف ۲۰۰ میلیون تومان به هر نفر برای احداث مسکن روستایی در سطح روستاهای استان به تصویب رسیده است.

محبی بیان کرد: بازپرداخت این تسهیلات ۲۰ ساله است و زوج‌های جدید، افراد فاقد مسکن و بازگشتی‌های از شهر به روستا در اولویت اول قرار داده شده است.

مدیرکل بنیاد مسکن استان ایلام با اشاره به ثبت نام افرادی که پیش از این برای تسهیلات ۱۰۰ میلیون تومانی مسکن روستایی اقدام کرده‌اند، گفت: افرادی که تا تاریخ بیستم دی ماه سال ۱۴۰۰ برای تسهیلات ۱۰۰ میلیون تومانی معرفی شده‌اند، این افراد نیز در اولویت تکمیل این اعتبار قرار گرفتند و مازاد ۱۰۰ میلیون تومان نیز به این افراد برای تکمیل واحدهای مسکونی آنها نیز پرداخت خواهد شد.

وام قرض الحسنه

بانک رفاه کارگران به آن دسته از مشتریان خود که دارای سپرده قرض الحسنه با گردش حساب چهار ماهه باشند، در قالب طرح ربیع رفاه تا ۱۰۰ میلیون تومان وام می‌پردازد. این وام سود ۱۸ درصدی دارد و متقاضیان برای اخذ آن باید یک ضامن رسمی به همراه یک فقره چک به مبلغ وام، به بانک ارائه دهند. حداکثر مدت زمان بازپرداخت این تسهیلات هم ۳۶ ماه اعلام شده است.

در صورتی که بانک به مشتریان این مبلغ وام را به همراه نرخ سود مشخص شده ارائه دهد و زمان پرداخت اقساط را هم برای وی ۲۶ ماه تعیین کند، مبلغ هر قسط ۳ میلیون و ۶۱۵ هزار و ۲۴۰ تومان خواهد بود. کل سود این مبلغ وام ۳۰ میلیون و ۱۴۸ هزار و ۶۲۴ تومان و مجموع رقم تسهیلات و سود آن هم ۱۲۷ میلیون و ۹۵۰ هزار تومان است.

بانک ایران زمین به مشتریان دارای سپرده قرض الحسنه‌ای که حداقل سه ماه میانگین حساب دارند، براساس طرح انتخاب، وام ۱۰۰ میلیون تومانی می‌پردازد. سود این وام براساس دوره بازپرداخت و خواب سپرده تعیین می‌شود و حداقل ۱۰ درصد است.

افرادی امکان دریافت این وام را دارند که به بانک ضامن رسمی ارائه دهند. حداکثر مدت زمان بازپرداخت این وام ۲۴ ماه و حداقل آن ۱۲ است. میزان اقساط این مبلغ وام با نرخ سود ۱۰ درصد و مدت زمان بازپرداخت ۱۲ ماهه، ۸ میلیون و ۷۹۱ هزار و ۵۸۹ تومان خواهد بود. کل سود این مبلغ وام ۵ میلیون و ۴۹۹ هزار و ۶۵ تومان و مجموع رقم تسهیلات و سود آن هم ۱۰۵ میلیون و ۵۵۲ هزار و ۶۵ تومان است.

آیا این خبر مفید بود؟
ارسال نظر:

  • پربازدید
  • پربحث ها
  • ۲۴ ساعت
  • هفته
  • ماه
  • ۲۴ ساعت
  • هفته
  • ماه
روی خط رسانه