آبرسانی | آبرسانی بدن

با این میوه ها و سبزیجات بدنتان را آبرسانی کنید | آبرسانی بدنتان را به این سبزیجات بسپارید

آب نه تنها مایع حیات که نیاز مبرم بدن برای حفظ و ارتقای سلامتی در همه سنین است بلکه به ویژه در فصل گرما که نیاز به هیدراتاسیون آبرسانی بیشتر می‌شود، اهمیت آن بیش از پیش افزایش می‌یابد چرا که در گرما بدن ما تمایل دارد آب بیشتری را از طریق تعریق در شرایط آب و هوایی سوزان از دست بدهد.

با این میوه ها و سبزیجات بدنتان را آبرسانی کنید | آبرسانی بدنتان را به این سبزیجات بسپارید
کدخبر : 25227
پایگاه خبری تحلیلی پیشنهاد ویژه :

بدن ما همچنین به تغذیه کافی برای جبران مواد مغذی از دست رفته و حفظ تعادل الکترولیت‌ها نیاز دارد. یک راه ساده برای هیدراته (پر آب) نگه داشتن بدن، افزودن سبزیجات تازه به رژیم غذایی است که سرشار از مواد مغذی و همچنین محتوای آب بالا هستند، در این مطلب به برخی از سبزیجات رایج که برای آبرسانی به بدن به طور طبیعی عالی هستند، اشاره شده است.

اهمیت سبزیجات مخصوص آبرسانی

سبزیجاتی مانند خیار و کرفس دارای محتوای آب بالایی هستند و برای حفظ تعادل الکترولیت سالم ضروری هستند. این سبزیجات ساده نه تنها سرشار از آب هستند، بلکه در عین حال مقادیر زیادی از مواد معدنی مانند پتاسیم و منیزیم دارند که به تنظیم تعادل مایعات در بدن کمک می کنند. گنجاندن این مواد غذایی آبرسان در رژیم غذایی تابستانی نه تنها بدن را سرحال و پرانرژی نگه می‌دارد، بلکه به جلوگیری از کم آبی بدن و گرمازدگی نیز کمک می‌کند.

خیار

خیار به طور طبیعی سرشار از فیبر و سایر مواد مغذی حیاتی است و محتوای آب بالایی در حدود ۹۵ درصد دارد.

کاهو

انواع کاهو حاوی حدود ۹۶ درصد آب هستند که آن‌ها را به گزینه‌ای عالی برای آبرسانی به بدن تبدیل می‌کند. رایج ترین شیوه مصرف کاهو در سالاد است اما همچنین می‌توان آن را به عنوان سبزی شاداب کننده نیز به تنهایی مصرف کرد.

کرفس

کرفس به طور طبیعی از حدود ۹۵ درصد آب تشکیل شده است که نه تنها آبرسان است، بلکه کالری کمی نیز دارد، که آن را به میوه‌ای ایده‌ال برای قصل گرما تبدیل می‌کند.

آبرسانی

تربچه

تربچه یکی دیگر از سبزیجات ترد است که با حدود ۹۵ درصد آب یک سبزی آبرسان محسوب می‌شود که برای تابستان بسیار مناسب است.

کدو سبز

کدو سبز با محتوای بالای آب در حدود ۸۵ درصد، نه تنها آبرسان است، بلکه همه کاره است و می‌تواند به روش‌های بسیار جالبی استفاده شود.

گوجه فرنگی

این سبزی آبدار تقریبا ۹۴ درصد آب دارد و افزودن آن برای افزایش رطوبت به سالادها، ساندویچ‌ها و سس‌ها عالی است.

فلفل دلمه‌ای

فلفل دلمه‌ای قرمز، سبز و زرد تقریبا ۹۲ درصد از آب تشکیل شده‌اند که آنها را به یک مکمل رنگارنگ و آبرسان برای وعده‌های غذایی تبدیل می‌کند.

اسفناج

این سبزی برگ سبز حاوی حدود ۹۱ درصد آب و هم آبرسان و هم غنی از مواد مغذی است.

منبع: همشهری

۵ میوه که بدن را آبرسانی می‌کند

خیار:

خیار با تقریبا ۹۵ درصد آب، اولین گزینه در لیست غذاهای آب‌رسان است. این سبزی ترد نه تنها برای سالادها و میان‌وعده‌ها ایده‌آل است، بلکه ویتامین‌ها و مواد معدنی حیاتی مانند ویتامین K و پتاسیم را نیز فراهم می‌کند.

آبرسانی

هندوانه:

هندوانه علاوه بر اینکه یک میوه خوشمزه است، حاوی حدود ۹۲ درصد آب است و به عنوان یک رفع‌کننده طبیعی تشنگی شناخته می‌شود. این میوه با غنی بودن از آنتی اکسیدان‌ها مانند لیکوپن، به سلامت پوست و آبرسانی کلی کمک می‌کند.

کرفس:

کرفس که حاوی تقریبا ۹۵ درصد آب است، یک میان‌وعده آبرسان است که به وعده‌های غذایی شما طعم و عطر خاصی می‌بخشد. همچنین، حاوی الکترولیت‌هایی مانند پتاسیم است که آن را به گزینه‌ای عالی برای تامین سطح هیدراتاسیون بدن تبدیل می‌کند.

توت فرنگی: توت فرنگی علاوه بر طعم شیرین و رنگ زنده، حاوی حدود ۹۱ درصد آب است. این میوه غنی از ویتامین C، منگنز و آنتی‌اکسیدان‌هاست که آن را به یک مکمل آب‌رسان و غنی از مواد مغذی برای رژیم غذایی شما تبدیل می‌کند.

ماست: ماست، به ویژه ماست یونانی، نه تنها بافتی کرمی و لطیف ایجاد می‌کند، بلکه به مصرف مایعات روزانه مورد نیاز بدن شما نیز کمک می‌کند. این ماده غذایی با محتوای تقریبا ۸۵ درصد آب، یک پایه آبرسان برای یک میان‌وعده ساده و با طراوت است.

این 5 مورد از غذاهای آب‌رسان نه تنها به سلامتی بدن کمک می‌کنند بلکه از طریق حفظ هیدراتاسیون، در فرآیند کاهش وزن نیز مؤثر هستند.

گنجاندن غذاهای آبرسان در رژیم غذایی روزانه یک راه خوشمزه و مغذی برای حمایت از سلامت کلی است. این غذاها نه تنها به مصرف مایعات روزانه شما کمک می‌کنند، بلکه مزایای سلامتی بی شماری از بهبود سلامت پوست گرفته تا تامین سطوح انرژی پایدار را نیز ارائه می‌دهند. بنابراین، قهرمانان آبرسان را در وعده‌های غذایی و میان‌وعده‌های خود به طور ویژه در نظر بگیرید و از رضایت دوگانه طعم و هیدراتاسیون بهینه لذت ببرید.

آبرسانی

میوه و سبزی های مخصوص آبرسانی هایی که نمیشناسید

گل کلم

گل کلم دارای کربوهیدرات کم است که می توانید آن را به اسموتی خود اضافه کنید تا غلظت آن را افزایش دهید یا می توانید خرد شده آن را با یک تخم مرغ ترکیب کنید تا یک خمیر پیتزای بدون گلوتن تهیه کنید.

گل کلم دارای طعم کمی است، بنابراین به راحتی با ادویه های مختلف طعم دار می شود. یکی دیگر از مهم ترین خواص گل کلم میزان بالای آب در این سبزی است، بنابراین سعی کنید گل کلم را به رژیم غذایی روزانه خود اضافه کنید تا آبرسانی به بدن به بهترین نحو انجام شود.

گریپفروت

گریپفروت یک میوه تلخ و کمی شیرین است که یک انتخاب فوق العاده برای تابستان محسوب می شود. گریپفروت حاوی مقدار زیادی آب و فیبر است و در نتیجه یک میان وعده کم کالری فوق العاده محسوب می شود.

این میوه آبدار، از میوه های خانواده مرکبات تند است و تحقیقات نشان می دهد که می تواند سبب کاهش کلسترول و کوچک کردن دور کمر شود در یک مطالعه، افرادی که یک گریپ فروت در یک روز خوردند کلسترول بد (LDL ) 15.5٪ کاهش و تری گلیسیرید خود را 27 درصد کاهش داد از سوی دیگر خوردن نیمی از یک گریپ فروت ( حدود 40 کالری ) قبل از هر وعده غذایی به افراد رژیمی کمک کرده تا در حدود بیش از سه و نیم پوند در 12 هفته وزن از دست بدهند محققان می گویند که ترکیبات در این میوه به سوخت چربی و تثبیت قند خون کمک کرده و در نتیجه سبب کاهش هوس می شود.

آبرسانی

توت فرنگی میوه و آبرسان

توت فرنگی میوه آبدار و زیبایی است که در تابستان تقریبا در همه جا یافت می شود. می توانید توت فرنگی را همراه با خوردنی های مختلف و به اشکال مختلف مصرف کنید. حدود 92 درصد توت فرنگی را آب تشکیل می دهد و علاوه بر آن آنتی اکسیدان هایی دارد که برای پوست فوق العاده است.

همه انواع توت ها غذاهای خوب برای هیدراتاسیون هستند اما آب توت فرنگی قرمز آبدار بهترین نوع از این گروه است. تمشک و زغال اخته هر دو در حدود 85٪ آب دارند در حالی که تمشک به تنها اندکی بیشتر88.2٪ آب دارد./ دلگرم

آیا این خبر مفید بود؟
ارسال نظر:

  • پربازدید
  • پربحث ها
  • ۲۴ ساعت
  • هفته
  • ماه
  • ۲۴ ساعت
  • هفته
  • ماه
روی خط رسانه