خرید خودرو | ثبت نام خودرو | قرعه کشی خودرو

خرید خودرو محبوب بدون قرعه کشی | خرید خودرو با تحویل فوری زیر قیمت کارخانه

لاماری‌ایما در سومین مرحله پیش‌فروش با قیمت یک میلیارد و ۹۴ میلیون فروخته می‌شود. ارزش این محصول در کارخانه ظرف شش ماه گذشته ۱۰۵ میلیون افزایش پیدا کرده است

خرید خودرو محبوب بدون قرعه کشی | خرید خودرو با تحویل فوری زیر قیمت کارخانه
کدخبر : 11240
پایگاه خبری تحلیلی پیشنهاد ویژه :

  خرید خودرو به روش قدیمی انتقادهایی مکرر از رانت در پیش‌فروش و فروش فوری را به همراه داشت.تا اینکه برای خرید خودرو سازوکار جدیدی ایجاد شد.محسن علیزاده گفت، امروزه خرید خودرو در بورس کالا آغاز می شود. خودروی شاهین اولین خودروی عرضه شده در طرح  خرید خودرو  در بورس کالا است. در ادامه به آخرین جزییات از خرید خودرو در بورس می پردازیم.

خرید خودرو

​ پیش‌فروش لاماری‌ایما از روز دوشنبه ۱۸ مهر آغاز می‌شود و متقاضیان تا سه روز برای ثبت‌نام فرصت دارند. شرایط پیش‌فروش لاماری‌ایما نشان می‌دهد قیمت قطعی این محصول در کارخانه به یک میلیارد و ۹۴ میلیون تومان رسیده که این رقم رشد ۱۰۵ میلیون تومانی ارزش لاماری‌ایما ظرف شش ماه گذشته را نشان می‌دهد. در بازار آزاد الان قیمت لاماری‌ایما بین ۱.۲ تا ۱.۴ میلیارد تومان است و در این بازه دست‌کم هفت رقیب اقتصادی برای محصول تازه‌نفس آرین پارس موتور به‌چشم می‌خورد.

۱- قیمت لاماری‌ایما در کارخانه ظرف شش ماه گذشته ۱۰۵ میلیون تومان افزایش پیدا کرده است. شرکت آرین پارس موتور سومین مرحله پیش‌فروش لاماری‌ایما را در روز دوشنبه ۱۸ مهر درحالی با قیمت یک میلیارد و ۹۴ میلیون تومان انجام می‌دهد که قیمت این محصول در طرح‌های فروش شهریور و اردیبهشت به‌ترتیب یک میلیارد و ۷۹ میلیون تومان و ۹۸۹ میلیون تومان بود. به زبان ساده ظرف شش ماه حدود ۱۰ درصد به قیمت لاماری‌ایما در کارخانه اضافه شده است. شرایط سومین فروش لاماری‌ایما در سال جاری نشان می‌دهد متقاضیان این خودرو از ساعت ۱۰ صبح روز دوشنبه ۱۸ مهر تا پایان روز پنجشنبه ۲۱ مهر برای ثبت‌نام در طرح پیش‌فروش لاماری‌ایما مهلت دارند. موعد تحویل ۹۰ روز کاری خواهد بود و در این مرحله لاماری‌ایما با رنگ‌های سفید، مشکی، خاکستری و سبز عرضه شده است.

۲- قیمت لاماری‌ایما در بازار آزاد حدود یک میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان است. این عدد را سایت‌های تخصصی خودرو بابت قیمت لاماری‌ایما در بازار آزاد روی خروجی خود قرار داده‌اند، اما بررسی‌ها نشان می‌دهد در پلتفرم‌های خرید و فروش خودرو، برخی از فروشنده‌ها با قیمت کمتری حاضر به فروش این محصول هستند. مثلا یکی از فروشنده‌های لاماری‌ایما در تهران قیمت پیشنهادی خود به خریداران را یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان اعلام کرده است. یا مثلا لاماری‌ایما صفرکیلومتر با رنگ سفید در یک آگهی دیگر با قیمت یک میلیارد و ۳۶۵ میلیون تومان به‌چشم می‌خورد. لاماری‌ایما یکی از مدل‌های تازه‌نفس در خیابان‌ها محسوب می‌شود و تا چند هفته پیش ارزش آن در بازار آزاد مشخص نبود. همین موضوع باعث شد در هفته‌های اخیر برخی از فروشنده‌ها فروشند‌ها ارقام بالای ۱.۵ میلیارد تومان را به خریداران پیشنهاد دهند.

۳- قیمت لاماری‌ایما در کارخانه به یک میلیارد ۹۴ میلیون تومان رسیده و در بازار آزاد بین ۱.۲ تا ۱.۴ میلیارد است. در همین بازه قیمت دست‌کم هفت رقیب اقتصادی برای لاماری‌ایما در بازار وجود دارد. کرمان‌موتور KMC T8 را با قیمت ۹۶۷ میلیون تومان عرضه می‌کند و در بازار آزاد ارزش این محصول تقریبا یک میلیارد و ۱۵۰ میلیون تومان است. T5 که در بازار آزاد کمی بیش از یک میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان ارزش دارد، توسط فردا با قیمت یک میلیارد و ۴۹ میلیون تومان فروخته می‌شود. گروه خودروسازی بهمن‌موتور قیمت دیگنیتی پرایم را ۹۳۵ میلیون تومان اعلام کرده و این یکی در بازار آزاد حدود یک میلیارد و ۳۱۰ میلیون تومان خرید و فروش می‌شود. تیگو هفت مدیران‌خودرو نیز در کارخانه و بازار آزاد به‌ترتیب ۹۸۵ میلیون تومان و یک میلیارد و ۱۴۰ میلیون تومان فروخته می‌شود. تیوولی آرمور صفرکیلومتر که آخرین مدل‌های فعلی آن در بازار ایران به مربوط به سال ۲۰۱۸ می‌شود، در بازار آزاد الان حدود یک میلیارد و ۲۸۰ میلیون تومان دست به دست می‌شود.

۴- لاماری‌ایما با موتور ۱.۵ لیتری روانه بازار شده که این پیشرانه می‌تواند حداکثر گشتاور ۲۸۵ نیوتن‌متر و حداکثر توان ۱۹۵ اسب‌بخار تولید کند. گیربکس هفت سرعته دو‌کلاچه یکی دیگر از مشخصات فنی لاماری‌ایما است، اما هنوز اطلاعاتی درباره شتاب، حداکثر سرعت و دیگر ویژگی‌های این خودور در دسترس نیست. البته آمار‌های غیررسمی از تست لاماری‌ایما در پیست آزادی شتاب صفر تا ۱۰۰ این محصول را بین ۸.۹ تا ۹.۲ ثانیه نشان می‌دهد. گفته می‌شود مصرف سوخت ترکیبی لاماری‌ایما ۶.۶ لیتر به‌ازای ۱۰۰ کیلومتر خواهد بود و حجم باک بنزین آن ۵۵ لیتر است. صفحه کیلومتر ۱۰.۲ اینچی دیجیتال، مانیتور ۱۰.۵ اینچی لمسی، شش اسپیکر و استارت دکمه‌ای را هم به‌عنوان امکانات رفاهی لاماری‌ایما در بخش اتاق معرفی می‌کنند.

آیا این خبر مفید بود؟
ارسال نظر:

  • پربازدید
  • پربحث ها
  • ۲۴ ساعت
  • هفته
  • ماه
  • ۲۴ ساعت
  • هفته
  • ماه
روی خط رسانه