خرید خودرو | ثبت نام خودرو | قرعه کشی خودرو

خرید خودرو بدون قرعه کشی آغاز شد | خرید خودرو به قیمت کارخانه با اقساط 36 ماهه

شرایط طرح فروش اقساطی مدیران خودرو مهر 1401 اعلام شد.

خرید خودرو بدون قرعه کشی آغاز شد | خرید خودرو به قیمت کارخانه با اقساط 36 ماهه
کدخبر : 10995
پایگاه خبری تحلیلی پیشنهاد ویژه :

 خرید خودرو به روش قدیمی انتقادهایی مکرر از رانت در پیش‌فروش و فروش فوری را به همراه داشت.تا اینکه برای خرید خودرو سازوکار جدیدی ایجاد شد.محسن علیزاده گفت، امروزه خرید خودرو در بورس کالا آغاز می شود. خودروی شاهین اولین خودروی عرضه شده در طرح  خرید خودرو  در بورس کالا است. در ادامه به آخرین جزییات از خرید خودرو در بورس می پردازیم.

خرید خودرو

طرح جدید فروش اقساطی محصولات ام وی ام شرکت مدیران خودرو ویژه مهرماه 1401 منتشر شد.

 اقساط 12 ماه با بهره 18، اقساط 24 ماه با بهره 19.5 و اقساط 36 ماه با بهره 21 درصد می باشد.

خرید خودروبورس کالا در نامه‌ای شرایط خرید خودرو دیگنیتی مربوط به عرضه روز چهارشنبه ۳۰ شهریورماه و وانت کارا مربوط به عرضه روز شنبه ۲ مهر ماه را ابلاغ کرد.​

در جدیدترین نامه محمد نوروز پور مدیر بازرسی و امور اعضا بورس کالای ایران آمده است: برای خرید خودرو دیگنیتی مهلت ثبت سفارش ساعت ۱۷ روز سه‌شنبه ۲۹ شهریور بوده و میزان پیش دریافت خرید این خودرو به میزان ۳۰ درصد است. همچنین اشخاصی که پیش‌تر در عرضه‌های قبلی موفق به خرید خودرو سواری شده‌اند امکان ثبت سفارش نخواهند داشت.

علاوه بر این هر کد بورسی فقط امکان ثبت سفارش بر روی یک کد عرضه از مجموع عرضه‌های روز انجام معامله را دارد.

در ادامه این نامه اشاره شده است: برای خرید وانت کارا مهلت ثبت سفارش ساعت ۸:۳۰ روز شنبه ۲ مهر بوده و میزان پیش دریافت خرید محصول ۱۰ درصد است.

همچنین محدودیت تعدادی خرید و ثبت سفارش برای هر کد بورسی وجود ندارد و اشخاصی که پیش‌تر در عرضه‌های قبلی موفق به خرید خودرو شده‌اند نیز امکان ثبت سفارش دارند.

علاوه بر این خرید برای مشتریان حقوقی بلامانع است.

بر مبنای اطلاعیه عرضه بورس کالای ایران، ۱۷۵ دستگاه عرضه تک‌کابین بهمن موتور با قیمت پایه ۲۹۱ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان و ۱۲۱ دستگاه کارای دو کابین با قیمت پایه ۳۰۱ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان (هر دو با تاریخ تحویل ۳۰ آبان ۱۴۰۱) در روز شنبه ۲ مهر انجام می‌شود.

پیش‌تر قرار بود، عرضه کارای تک کابین و دو کابین به همراه دیگنیتی در روز چهارشنبه ۳۰ شهریور انجام شود. هفته گذشته بورس کالای ایران اطلاعیه‌ای را برای عرضه خودرو در بورس منتشر کرد که بر اساس آن اعلام شد که تالار خودروی بورس کالا چهارشنبه (۳۰ شهریورماه) میزبان عرضه ١٧۵ دستگاه «کارای» تک کابین گروه بهمن با قیمت پایه ۲۹۱ میلیون و ٣٠٠ هزار تومان و ۱۲۱ دستگاه کارای دو کابین با قیمت پایه ۳۰۱ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان خواهد بود.

گفتنی است در این طرح هر کدملی تنها می‌تواند برای یکی از کدهای عرضه شده در تاریخ عرضه ثبت سفارش کند و صرفا برای یک دستگاه خودرو مجوز سفارش گذاری دارد از همین رو صدور سند و شماره گذاری خودرو فقط به اسم شخص خریدار خواهد بود.

در این روش عرضه حق واگذاری حقوق قراردادی و خودرو به غیر، به هرشکل و صورتی که باشد، از متقاضی سلب و اسقاط گردیده است و هرگونه واگذاری مغایر این قید معتبر نمی‌باشد.

خریداران ملزم به واریز وجه هزینه های ذیل همزمان با تسویه اصل مبلغ به شماره حساب اعلامی هستند که شامل هزینه های ۹درصد مالیات ارزش افزوده بر مبنای قیمت نهایی فروش، سایر هزینه‌ها هستند.

همچنین متقاضیان پس از قطعیت خرید در بورس کالا و واریز وجه کامل، می بایست ظرف ده روز نسبت به تحویل مدارک خود به صورت کامل و صحیح مطابق دستورالعمل‌های شرکت بهمن موتور به عامل محل تحویل (انتخاب شده در هنگام عرضه) اقدام نمایند و مسئولیت تاخیر از این محل بر عهده خریدار بوده و فروشنده مسئولیتی در این موارد ندارد. بدیهی است زمان تحویل خودرو به همین نسبت تغییر خواهد کرد. در این صورت بروز تاخیر در تحویل، موجب تعلق سود مشارکت و جریمه دیرکرد نخواهد شد.

 

آیا این خبر مفید بود؟
ارسال نظر:

  • پربازدید
  • پربحث ها
  • ۲۴ ساعت
  • هفته
  • ماه
  • ۲۴ ساعت
  • هفته
  • ماه
روی خط رسانه