راهنمای خرید ست اداری

راهنمای خرید ست اداری
کدخبر : 9202
پایگاه خبری تحلیلی پیشنهاد ویژه :

 

ست اداری، در واقع اوراق اداری است که شامل سربرگ، پاکت نامه، پوشه، کارت ویزیت ، فولدر و... می‌باشد که در طراحی آن‌ها ازلوگو و رنگ سازمانی مشترک استفاده می‌شود و سپس چاپ میگردند. عوامل مختلفی بر هزینه چاپ ست اداری تاثیر می گذارند که از آن ها می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  1. تعداد آیتم‌های به کار رفته در آن: هنگام سفارش ست اداری، تعداد آیتم‌های به کار رفته که می‌تواند شامل آدرس، شماره تماس، اسم برند باشد، روی قیمت چاپ ست اداری تاثیر دارد.
  2. روش چاپ: ست اداری به دو روش افست و دیجیتال چاپ می‌شود که متناسب با روش انتخابی،قیمت نهایی چاپ متفاوت خواهد بود.
  3. طراحی ست های اداری: در طراحی ست اداری هرچه خلاقیت بیشتری به کار رود در قیمت نهایی آن تاثیرگذار خواهد بود.

انواع ست اداری

همانطور که میدانید ست‌های اداری منتقل کننده‌ی پیام‌های مختلفی به مخاطبین خود هستند. در واقع به کمک این اوراق می‌توانید هویت شرکت و راه‌های ارتباطی را به مشتریان انتقال دهید.

آنچه که تنوع ست اداری را تعیین می‌کند، انواع اقلام و جزئیات آن است. تنوع در این اجزا و یا کم و زیاد شدن هریک از آن‌ها، انواع ست اداری را مشخص می‌کند. در ادامه در خصوص اجزای ست اداری صحبت می‌کنیم.

چاپ سربرگ

6

یکی از اجزای مهم ست اداری، سربرگ ها هستند که در انواع مختلف A4، A5 و A6 تولید می شوند. سربرگ برگه‌هایی با لوگو، شماره تماس، آدرس شرکت هستند که می‌توان روی آن‌ها کلیه مکاتبات مربوط به شرکت را بنویسید. حتی می‌توانید قراردادها و نامه‌ها را نیز روی آن چاپ کنید. مهم‌ترین فاکتور در چاپ سربرگ، جنس و کیفیت کاغذ آن است.

چاپ کارت ویزیت صبح آگهی

کارت‌های ویزیت یکی از مهم‌ترین اجزای ست اداری هستند که تعریفی مختصر از کسب و کار شما را به مخاطب می‌رسانند. کارت‌های ویزیت می توانند به صورت لمینت ، سلفون ، یووی و… درحالت دو رو یا تک رو در فرم عمومی و یا اختصاصی چاپ شوند. چاپ کارت ویزیت صبح آگهی در بهترین کیفیت با قیمتی مقرون به صرفه انجام می‌شود.

چاپ پاکت

پاکت در ست اداری نقش مهمی را در انتقال مکاتبات، محاسبات و قراردادهای بین سازمانی ایفا می‌کنند. معمولا روی پاکت، لوگوی شرکت، اسم، آدرس و تلفن شرکت درج شده و از این طریق روش های ارتباط را برای مشتریان شما مشخص می کند. پاکت ها که در سه نوع ملخی، A4 و A5 تولید شده و دارای طرح‌های اداری، ساده و فانتزی هستند.

چاپ فاکتور

فاکتورها یکی دیگر از اجزای اصلی ست اداری هستند که به عنوان یک سند رسمی توسط شما به مشتریان جهت ضمانت خرید داده می شود. فاکتورها در دو نوع رسمی و غیر رسمی چاپ می‌شوند. نوع رسمی آن برای شرکت هایی کاربرد دارد که باید یک نسخه از آن را به اداره ی مالیات تحویل دهند. نوع غیررسمی آن جهت استفاده مشتریان و به درخواست آن‌ها استفاده می‌شود. طراحی فاکتور کاملا سلیقه‌ای بوده و می‌توانید متناسب با نیاز خود، آن را در هر اندازه ای که می خواهید سفارش دهید.

چاپ پوستر تبلیغاتی

یکی از بهترین ابزارها و روش‌های بازاریابی، چاپ پوستر تبلیغاتی است. قطعا هنگام عبور از خیابان‌های شهر ، با افرادی رو به رو شده‌اید که در حال تقسیم کردن پوسترهای تبلیغاتی هستند. شاید بسیاری از افراد در لحظه به آگهی درج شده روی پوستر توجهی نکنند، اما در منزل و هنگام استراحت آن ها را بررسی می کنند. بنابراین یکی از روش های آسان و پر بازده در امر بازاریابی، چاپ پوستر تبلیغاتی است.

نکات قابل توجه در طراحی ست اداری

7

طراحی ست اداری باید به نحوی صورت بگیرد که کاملا با اهداف بازاریابی شما هماهنگ باشد. بنابراین در طراحی آن دقت کافی داشته باشید و به نکات زیر نیز توجه کنید.

  • لوگو برند یا کسب و کار
  • رنگ سازمانی مخصوص شرکت
  • وجود هماهنگی در ترکیب رنگ‌ها و فونت مناسب
  • هماهنگی بین فعالیت و نوع ست اداری
  • رعایت استانداردها در طراحی
  • درج اطلاعات ضروری

وجود هماهنگی در ترکیب رنگ‌ها و فونت مناسب

نکته‌ی مهمی که باید هنگام طراحی ست های اداری رعایت کنید، هماهنگی میان ترکیب رنگ‌هاست. منظور از هماهنگی ترکیب رنگ‌ها این است که یک رنگ واحد به عنوان رنگ شرکت یا سازمان خود انتخاب کنید. سپس متناسب با آن، از رنگ‌های هم خانواده یا رنگ های متضادی که شکل پوستر، کاتالوگ و غیره شما را زیباتر می‌کنند بهره ببرید.

علاوه بر آن در انتخاب فونت و رنگ نوشته ها نیز باید دقت لازم و کافی را داشته باشید. به نحوی که تا حد امکان از رنگ های روشن برای فونت ست های اداری استفاده نکنید. همچنین سعی کنید از فونت های معمولی استفاده کنید. این کار باعث می شود تا افراد راحت‌تر مطالب نوشته شده روی ست اداری را بخوانند.

هماهنگی بین فعالیت و نوع ست اداری

8

شما در نهایت باید ست های اداری را انتخاب کنید که هارمونی و هماهنگی بالایی با نوع فعالیت سازمان شما داشته باشند. برای مثال اگر شرکت شما ارائه دهنده‌ی خدمات پزشکی است، استفاده از طراحی‌های تاسیسات که هیچ ارتباطی با نوع فعالیت شرکت شما ندارد، موجب منحرف شدن ذهن مخاطب می شود.

رعایت استانداردها در طراحی

استفاده از سایز و جای قرارگیری اطلاعات در کلیه‌‎ی اجزای ست اداری، یکی از مهم‌ترین اصولی است که باید رعایت کنید. همچنین استفاده از جنس کاغذ متناسب با بودجه خود و از همه مهم‌تر متناسب با نوع طراحی انجام شده نیز حائز اهمیت است. سعی کنید در طراحی این اوراق اداری از سبک‌های ساده بهره ببرید.

درج اطلاعات ضروری

منظور از درج اطلاعات ضروری تنها اطلاعاتی نظیر آدرس شرکت، شماره های تماس آن و دیگر اطلاعات مهمی که مخاطب در لحظه اول می‌بیند، نیست. بلکه ممکن است مربوط به لوگوی شرکت و برند، اسم و شماره ثبت آن نیز باشد. به علاوه در برخی از اجزای ست اداری مانند سربرگ درج محل تاریخ، پیوست و شماره نامه نیز از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

انتخاب نوع و مرکز چاپ مناسب برای ست اداری

مرکز مناسب برای چاپ ست اداری باید کلیه تجهیزات و امکانات لازم را جهت چاپ داشته باشد. به عبارتی داشتن یک چاپخانه مجهز و مستقل و امکان چاپ تیراژ بالا یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های یک مرکز چاپ مناسب است. همچنین تحویل سفارش به موقع، داشتن قیمت منصفانه و داشتن تنوع در طراحی ست اداری نیز از دیگر خصوصیات یک مرکز معتبر چاپ ست های اداری است. مرکزهای معتبر باید دارای پرسنل خلاق و همچنین دارای خدمات پشتیبانی باشد.

مراحل ثبت سفارش ست اداری

قابل ذکر است که پیش از سفارش ست اداری، ابتدا همه‌ی محصولات را در سایت مورد نظر نگاه کنید. سپس با انتخاب گزینه‌ی دلخواه، با کارشناسان سایت تماس بگیرید. به طور معمول دریافت مشاوره در چنین حالتی رایگان است و به شما کمک می‌کنند تا گزینه‌ی مناسب را انتخاب کنید. سپس مجددا به سایت مراجعه کنید و نسبت به تکمیل فرم ثبت سفارش اقدام کنید.

قیمت و هزینه‌های طراحی و چاپ ست اداری

با توجه به نوسانات بازار نمی‌توان قیمت مشخصی را برای طراحی و چاپ ست اداری عنوان کرد. مراکز معتبر چاپ مثل صبح آگهی ، چاپ ست اداری را معمولا به صورت پکیج‌های مختلف ارائه می دهند. باید بدانید که قیمت چاپ پکیج‌ها با توجه به ویژگی‌هایی که دارند با یکدیگر متفاوت هستند. توصیه می کنیم جهت کسب اطلاعات دقیق و کامل، با کارشناسان سایت تماس بگیرید.

 

آیا این خبر مفید بود؟
ارسال نظر:

  • پربازدید
  • پربحث ها
  • ۲۴ ساعت
  • هفته
  • ماه
  • ۲۴ ساعت
  • هفته
  • ماه
روی خط رسانه