همه چیز در رابطه با طراحی جعبه شیرینی

همه چیز در رابطه با طراحی جعبه شیرینی
کدخبر : 11790
پایگاه خبری تحلیلی پیشنهاد ویژه :

 

مقدمه

بسته‌بندی و جعبه شیرینی از جمله بسته‌بندی‌های پرکاربرد امروزی بوده که انواع آن در تمامی قنادی‌ها و شیرینی‌پزی‌ها به وفور یافت می‌شود. همچنین در جامعه امروزی، طراحی جعبه شیرینی نیز بسیار دارای اهمیت خواهد بود. بسیاری از افراد برای مناسبت‌های مختلف به دوستان و آشنایان خود، شیرینی هدیه می‌دهند، بنابراین در صورت یک طراحی مناسب برای جعبه‌های شیرینی، این هدیه زیباتر و شکیل‌تر می‌شود. همچنین این نوع بسته‌بندی‌ها به عنوان یک معرف خوب و تبلیغ مناسب برای قنادی به حساب آمده و بقیه افراد را ترغیب به خرید از مجموعه می‌کند. در ادامه بیشتر در رابطه با این مبحث توضیح داده می‌شود. با ما تا انتهای این مقاله همراه باشید.

ویژگی‌های یک جعبه شیرینی مناسب

اولا یک بسته بندی شیرینی باید از مقاومت کافی برخوردار باشد و بتواند شیرینی را از گرد و غبار، میکروب و سایر آلودگی ها در امان نگه دارد. دوما زمانی میتوانیم بگوییم یک بسته بندی شیرینی مناسب است که در کنار کیفیت از طراحی های زیبا و خاص نیز برخوردار باشد.

 

در اکثر مواقع برای عیادت و رفتن به مجالس شادی از شیرینی استفاده میکنند. به همین دلیل باتوجه به مصرف و کاربرد شیرینی، باید برند به گونه ای تزئین و طراحی شود که افراد بیشتری نسبت به آن داشته باشند این موضوع بسیار در برندینگ و رونق آن شیرینی فروشی یا قنادی موثر است.

نکات مهم در طراحی جعبه شیرینی

  • اولین نکته‌ای که در زمان طراحی انواع جعبه‎های شیرینی باید مورد توجه قرار گیرد، طراحی یک لوگوی زیبا و جذاب است. زیرا که در نگاه اول، آنچه که از جعبه شیرینی به چشم می‌آید، لوگو و نام برند قنادی و شیرینی‌پزی خواهد بود. در نتیجه این لوگو باید کاملاً حرفه‌ای و زیبا طراحی شده باشد.
  • توجه به رنگ، دومین نکته‌ای است که در زمان ثبت طرح جعبه شیرینی باید به آن توجه داشت. در واقع انتخاب یک ترکیب رنگی مناسب برای طراحی جعبه، می‌تواند در جذب مشتری موثر بوده و موجب مراجعه مجدد وی به قنادی شود. توصیه می‌شود برای انتخاب رنگ‌ها به نوع شیرینی نیز توجه گردد.

5

انواع بسته بندی شیرینی با کاغذ کرافت ساده

  • باید توجه داشت که می‌توان آدرس قنادی و شماره تلفن آن را بر روی جعبه مقوایی شیرینی، چاپ کرد. البته این امر کاملاً سلیقه‌ای بوده و در بسیاری از طراحی‌ها ممکن است ذکر نشود. در صورتی که قنادی به دنبال تبلیغ و بازاریابی محصولات خود است، بهتر از آدرس و شماره تلفن نیز در طراحی جعبه‌ها جای گیرد.
  • یکی از رموز موفقیت در طراحی جعبه‌های شیرینی، توجه به سادگی است. استفاده از طراحی‌های زیاد و طیف رنگی بسیار، می‌تواند از زیبایی جعبه کاسته و همچنین ممکن است تأثیر منفی در انتخاب مشتری داشته باشد. بهتر است طراحی‌ها به گونه‌ای انتخاب شوند که در عین زیبایی و خلاقانه بودن، سادگی نیز در آن‌ها رعایت شده باشد.

6

جعبه‌های طراحی شده برای شیرینی ماکارون

سوالات متداول

1. عوامل موثر بر قیمت جعبه شیرینی شامل چه مواردی می‌شود؟

به طور کلی، برای تعیین قیمت بسته بندی شیرینی باید به مواردی نظیر نوع متریال مورد استفاده در ساخت، سایز جعبه، نوع دستگاه چاپ و تعداد رنگ، تعداد تیراژ و غیره توجه داشت. جعبه‌های مقوایی ساده و بدون چاپ، از انواع ارزان جعبه‌های شیرینی به حساب می‌آیند.

2. امکان سفارشی‌سازی جعبه‌های شیرینی وجود دارد؟

شخصی‌سازی و سفارشی‌سازی جعبه‌های شیرینی می‌تواند با توجه به نظر و سلیقه مشتری انجام گیرد. همچنین می‌توان برای هر نوع از شیرینی، جعبه مخصوصی طراحی کرد. به طور مثال جعبه بسته‌بندی کیک با انواع کیک‌های اسلایسی تفاوت دارد و این تفاوت می‌تواند نظر مشتریان را به خود جلب کند.

3. جنس جعبه‌های شیرینی مقوایی از چیست؟

جنس جعبه‌های شیرینی با توجه به مدل و میزان وزن نوع شیرینی تعیین می‌شود. اما به طور کلی از انواع مقوای ایندربرد، مقوای پشت طوسی و مقوای کرجی برای ساخت بسته بندی شیرینی استفاده خواهد شد. البته برخی از انواع جعبه شیرینی موجود بوده که از جنس کارتن ساخته شده‌اند.

7

جعبه پنجره‌دار مخصوص دلیوری انواع شیرینی

 

آیا این خبر مفید بود؟
ارسال نظر:

  • پربازدید
  • پربحث ها
  • ۲۴ ساعت
  • هفته
  • ماه
  • ۲۴ ساعت
  • هفته
  • ماه
روی خط رسانه