رتبه بندی فرهنگیان | رتبه بندی معلمان

خبر مهم برای معلمان | جزییات جدید از رتبه بندی فرهنگیان

سرپرست معاونت برنامه‌ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش و پرورش از مهلت مدیران مدارس برای اظهار نظر و ارزیابی مدارک و مستندات معلمان و مشولان رتبه‌بندی تا پایان همین هفته خبر داد.

خبر مهم برای معلمان | جزییات جدید از رتبه بندی فرهنگیان
کدخبر : 11681
پایگاه خبری تحلیلی پیشنهاد ویژه :

طرح رتبه بندی فرهنگیان از سال 90 و در پی تصویب سند تحول بنیادین وزارت آموزش و پرورش از سوی شورای عالی انقلاب فرهنگی مطرح شد. طرح رتبه‌بندی فرهنگیان بر اساس سند تحول بنیادین نظام آموزشی یکی از موضوعات مهمی است که در راستای ارتقای شایستگی حرفه‌ای معلمان باید به مرحله اجرا درآید.  گام نخست تدوین اعضای دولت برای، تأمین نظر هیات بررسی و تطبیق مصوبات دولت با قوانین، قانون نظام رتبه بندی فرهنگیان را اصلاح کرد. اعضای دولت برای، تأمین نظر هیات بررسی و تطبیق مصوبات دولت با قوانین، قانون نظام رتبه بندی فرهنگیان را اصلاح کرد. رئیس مجلس شورای اسلامی، آیین نامه اجرایی قانون نظام رتبه بندی فرهنگیان را اصلاح کرد.

رتبه بندی فرهنگیان

صادق ستاری‌فرد در این باره اظهار کرد: از روز جمعه، ششم آبان ماه، دسترسی مدیران مدارس را برای اظهار نظر، ارزیابی مدارک و مستندات معلمان و مشمولان رتبه‌بندی باز کرده‌ایم و تا شب گذشته (دوشنبه،نهم آبان ماه)، مدارک و مستندات ۲۳۵ هزار نفر ارزیابی شد و مدیران مدارس راجع به شایستگی‌های معلمان اظهار نظر کردند.

وی افزود: این مهلت تا آخر هفته برقرار است و مدیران مدارس باید تلاش کنند تا آخر هفته راجع به مدارک، مستندات و شایستگی‌های معلمانی که مشمول هستند اظهار نظر کنند.

سرپرست معاونت برنامه‌ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش و پرورش با تاکید بر اینکه از امروز دسترسی ارزیابان حرفه‌ای نیز فعال می‌شود تا به طور موازی هم مدیران اظهار نظر و هم ارزیابان حرفه‌ای ورود کنند گفت: فرصت زیادی نداریم و از مدیران مدارس می‌خواهیم ظرف این چند روز زمان بگذارند و تلاش کنند تا بتوانیم سایر فرایندها را از هفته آینده انجام دهیم.

ستاری‌فرد ادامه داد: می‌دانیم که مدیران مدارس گرفتاری‌های دیگری هم دارند، اما اگر می‌خواهیم کار با سهولت بیشتر پیش برود نیاز است که با اقدامی جهادی در این بازه زمانی ورود کرده و نسبت به ارزیابی مدارک معلمان اقدام کنند.

رتبه بندی فرهنگیان

محمدخلیل عسکری در جمع مدیران مدارس شهرستان کوار گفت: با توجه به تعطیلی مدارس در دوسال اخیر، پروژه مهر در سال تحصیلی جاری یک اقدام ارزشمند جهادی بود که معلمان به خوبی از عهده آن برآمدند.

او بر اهمیت حفظ جایگاه معلمان تأکید کرد و گفت: یکی از اساسی‌ترین مؤلفه‌های موجود در سند تحول حفظ شأن و جایگاه معلم است زیرا اگر معلم خوب دیده شود جامعه می‌تواند به سمت رستگاری گام بردارد.

عسکری با بیان اینکه اگر همه بخش‌های جامعه به معلم توجه کند اثر این توجه در جامعه آشکار می‌شود، گفت: اجرای نظام رتبه‌بندی یکی از برنامه‌های دولت‌های اخیر بوده است اما علی‌رغم اینکه از سال ۹۲ تا ۹۹ قانون آن نوشته شده بود، عملی نشد.

او گفت: سال ۹۹ مجلس آن را از دولت مطالبه کرد اما دولت دوازدهم لایحه‌ای بسیار ضعیف ارائه کرد و بودجه بسیار ناچیزی برای آن پیش‌بینی کرده بود لذا این موضوع به دولت جدید کشیده شد و دولت مردمی سیزدهم در این قضیه کنار مجلس ایستاد و در نهایت با اعتباری بالغ بر ۳۳ هزار میلیارد تومان این طرح تصویب و در مسیر اجرایی شدن قرار گرفت.

عسکری با بیان اینکه تلاش کرده‌ایم تا نظام رتبه‌بندی شامل همه معلمان شود، گفت: این دولت علی‌رغم همه مشکلات و محدودیت‌ها نسبت به معلمان توجه ویژه‌ای دارد و در طول یک سال مبلغ ۳۵ هزار میلیارد تومان به رتبه‌بندی اختصاص داد.

آیا این خبر مفید بود؟
ارسال نظر:

  • پربازدید
  • پربحث ها
روی خط رسانه