خانه های ارزان | خانه ارزان تهران

خانه های ارزان تهران در کدام مناطق هستند؟ | خانه های ارزان تهران چند ؟

یک دستگاه آپارتمان ۷۳متری نوساز در قیام دشت با قیمت ۷۳۰.۰۰۰.۰۰۰ میلیون تومان معامله می شود.

خانه های ارزان تهران در کدام مناطق هستند؟ | خانه های ارزان تهران چند ؟
کدخبر : 8187
پایگاه خبری تحلیلی پیشنهاد ویژه :

با مشاهدات میدانی می توانیم همچنان در برخی مناطق استان های کشور، خانه های ارزان پیدا کنیم. خانه های ارزان اغلب در مناطق پایین شهر استان ها و یا شهرک های دور افتاده از  سطح شهر می باشند. برخی خانه های ارزان، خانه هایی هستند که دولت در اختیار اقشار با درآمد پایین قرار می دهد. امکانات و رفاه در خانه های ارزان با نسبت بالایی با خانه های گران قیمت متفاوت اند. برای آشنایی بیشتر با مناطقی که خانه های ارزان در آنها پیدا می شوند، با ما همراه باشید.

خانه های ارزان

با افزایش تورم مسکن در کشور و افزایش روز افزون قیمت ها بخصوص در کلانشهرها، خرید خانه برای اقشار کم درآمد جامعه به چالش بزرگی تبدیل شده است. ولی با نگاهی به آگهی ها اینترنتی خانه هایی با قیمت مناسب دیده می شود که برای افراد کم درآمد مقرون به صرفه است.

خانه های ارزان

براساس مشاهدات میدانی در مناطق مختلف تهران با توجه به امکانات اطراف منزل و موقعیت آن قیمت‌های مختلفی را می‌بینیم. در این گزارش از مناطق ۲۲ گانه تهران یک مورد قیمت مسکن را با عمر بنای بین یک تا ۳۰ سال و متراژ بین ۴۰ تا ۲۰۰ متر گردآوری کردیم.

توجه کنید که قیمت‌ها بر حسب مترمربع به تومان بوده و تقریبی است، چراکه قیمت مسکن در تهران با توجه به نوع ساختمان، امکانات، خیابان و یا نظر مالک تغییر می‌کند.

خانه های ارزان

علی بهادری جهرمی در رابطه با اجرای طرح خانه های ارزان در صفحه شخصی خود در اینستاگرام نوشت:

«دیروز سال‌گشت افتتاح حساب شماره ۱۰۰ بود. «ساخت خانه ارزان‌قیمت»؛ این فرمان امام‌ خمینی (ره) در ۲۱ فروردین ۱۳۵۸ بود. جنگ تحمیلی و سوءمدیریت‌های پس از آن، اجازه نداد که مسکن شایسته، در دسترس همه ایرانیان قرار بگیرد. در سال ۱۳۵۵ مسکن‌های بادوام یک درصد بود که اکنون به حدود ۶۰ درصد رسیده است.  سرانه تعداد مسکن نیز در سال ۱۳۵۵ معادل 0.79 درصد بوده که اکنون بیشتر شده است. اما با سرمایه‌ای شدن مسکن، هنوز بسیاری از خانواده‌های ایرانی یا مستاجرند و یا در خانه‌هایی که مقاوم و زیبنده نیستند زیست می‌کنند. نمی‌توان منکر خدمات بنیاد مسکن و سایر اقدامات نهادهای مختلف در طول این سال‌ها برای خانه‌دار شدن اقشار مختلف شد، اما به رغم وعده‌های مختلف دولت‌های پس از انقلاب برای خانه‌دار شدن ایرانیان، دلایلی که کاویدن آن فرصت‌های جداکانه‌ای می‌طلبد مانع عملیاتی شدن وعده‌ها پیرامون مسکن شد.

خانه های ارزان

وی در ادامه گفت: «داشتن مسکن متناسب با نیاز، حق هر فرد و خانواده ایرانی است». این فراز از اصل سی‌ویکم قانون اساسی برگرفته از مطالبات به حق ولی‌نعمتان انقلاب است. دوراندیشی بنیان‌گذار انقلاب و تدبیر قانون‌گذاران اساسی در کنار سایر متون قانونیِ لازم‌الاجرا نظیر سیاست‌های کلی نظام در امور مسکن، تکالیف قانونی مشخصی را بر عهده دولت و سایر نهادهای حاکمیتی گذارده است که تحقق آن نیازمند هم‌افزایی قوا و کار جهادی است.

رستم قاسمی (وزیر راه و شهرسازی) در نشست 8 خرداد اظهار کرد: پایان خردادماه جلسه شورای‌ عالی مسکن با حضور رییس‌جمهور برگزار می‌شود و در آن جلسه استان‌ها روند تامین اراضی، اجرا و پیشرفت طرح نهضت ملی مسکن را گزارش می‌کنند.

رستم قاسمی

قاسمی با تاکید بر اینکه هم‌اکنون اراضی قابل‌ملاحظه‌ای آماده بارگذاری واحدهای مسکونی طرح نهضت ملی است، گفت: ضرورت دارد تا استان‌ها قبل از روزهای پایانی خردادماه نتایج پالایش را نهایی کرده و اعلام کنند تا بعد از اعلام نتایج پالایش، روند ساخت واحدهای طرح نهضت ملی مسکن در اراضی تامین شده، آغاز شود.

عضو کابینه دولت سیزدهم با یادآوری اینکه حدود ۴۴۰ هزار واحد طرح نهضت ملی مسکن طی ماه‌های گذشته و در دولت سیزدهم کلنگ‌زنی شد، گفت: سیاست وزارت راه و شهرسازی توسعه کلان‌شهرها نیست، بلکه ساماندهی سرریز جمعیتی کلان‌شهرها در شهرهای جدید است که این مورد باید در پالایش‌ها توسط سایر شهرها مدنظر قرار بگیرد.

وی تصریح کرد: ضرورت دارد تا سازمان ملی زمین و مسکن با کمک مالی به استان‌هایی که تامین اراضی کرده‌اند در اجرای فونداسیون کمک کند و استان‌ها نیز در این امر اهتمام لازم را داشته باشند.

وزیر راه و شهرسازی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه وزارت راه و شهرسازی و مجموعه دولت برای ساخت واحدهای مسکونی اقشار کم‌درآمد مسئولیت دارد، توضیح داد: در حال حاضر، حدود ۸ میلیون مستاجر و ۸ میلیون جوان در کشور وجود دارد که باید برای این اقشار واحدهای مسکونی مناسب تولید و امکانی ایجاد شود تا طرح نهضت ملی مسکن در استان نیاز بخش عمده‌ای از متقاضیان را پاسخ بدهد.

وی اجرای طرح نهضت ملی مسکن را امکانی برای اشتغال‌زایی و ایجاد امید در کشور عنوان کرد و گفت: طرح نهضت ملی مسکن کاری جهادی و انقلابی است و ضرورت دارد تا با این رویکرد کارها انجام بشود.

قاسمی وجود کارخانه‌های متعدد سیمان و فولاد در کشور را امکانی برای سرعت دادن به اجرای طرح نهضت ملی مسکن عنوان کرد.

در این نشست همچنین محمود محمودزاده معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: تمامی استان‌ها باید حداکثر تا پایان خردادماه پالایش نهایی ثبت‌نام متقاضیان را برای شرط چهارم که سابقه سکونت است انجام بدهند. با توجه به اینکه نهضت ملی مسکن پروژه‌ای متقاضی محور است پالایش نهایی و اتصال متقاضیان به پروژه‌ها ضرورت دارد.

آیا این خبر مفید بود؟
ارسال نظر:

  • پربازدید
  • پربحث ها
  • ۲۴ ساعت
  • هفته
  • ماه
  • ۲۴ ساعت
  • هفته
  • ماه
روی خط رسانه