سهام عدالت | سود سهام عدالت

سود یلدایی سهام عدالت برای این افراد واریز شد | کدام افراد دیرتر دریافت می کنند؟

سود یلدایی سهام عدالت برای این افراد واریز شد

سود یلدایی سهام عدالت برای این افراد واریز شد | کدام افراد دیرتر دریافت می کنند؟
کدخبر : 21995
پایگاه خبری تحلیلی پیشنهاد ویژه :

واریز سهام عدالت به زودی انجام می شود. سهام عدالت مبلغ چندانی نیست. سهام عدالت برای سهامداران حائز اهمیت است. سهام عدالت بنا به ارزش معاملات مربوطه تعیین می شود. جزئیات جدید سود سهام عدالت را بخوانید.

دارانی که در سبد سهام خود مبلغ ۴۵۲، ۴۹۲ و ۵۳۲ هزار تومان دارند، به ترتیب ۶۲۶، ۶۸۱ و ۷۳۶ هزار تومان سود دریافت می‌کنند و سهام‌دارانی که سبد سهام یک میلیون تومانی در اختیار دارند، مبلغ یک میلیون و ۳۸۵ تومان سود به حساب آن‌ها واریز خواهد شد.

سود واریزی که به گفته رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار، این مبالغ به صورت علی‌الحساب است و باقیمانده سود سهام عدالت پس از تکمیل واریزی شرکت‌های سرمایه‌پذیر تا پایان سال به حساب سهام‌داران واریز خواهد شد.

او گفت: سازمان بورس و اوراق بهادار مکاتبات و مذاکرات لازم را برای دریافت کل سود سهام مشمولان سهام عدالت انجام خواهد داد، به‌طوری‌که امیدوارم بتوانیم تا پایان سال باقیمانده سود این گروه از سهام‌داران را دریافت و به حساب آن‌ها واریز کنیم.

بنابر اعلام مسئولان زمان واریز تمام سود‌ها دو روز زمان خواهد برد و البته گروهی این سود را دریافت نخواهند کرد موضوعی که شرکت سپرده‌گذاری مرکزی در خصوص آن اعلام کرد: افراد به چند دلیل سود سهام عدالت را دریافت نخواهند کرد که از جمله دلایل دریافت نکردن سود عدالت می‌توان به شش مورد «درج شماره شبای نادرست، حساب بانکی مشترک، راکد بودن حساب، حساب بلندمدت، حساب بانکی مسدود و داشتن حساب ارزی» اشاره کرد.

در ادامه هم باغستانی مدیر عامل شرکت سپرده گذاری مرکزی اظهار کرد: بیش از یک میلیون سهامدار سهام عدالت همچنان با مشکل شماره شبای معتبر روبرو هستند که این افراد می‌توانند با ثبت نام در سامانه جامع اطلاعات مشتریان (sejam.ir) در فرایند دریافت سود در دوره‌های بعدی قرار گیرند.

همچنین مرکز تماس سپرده‌گذاری مرکزی با شماره ۱۵۶۹ آماده پاسخگویی به سوالات سهامداران است.

به گزارش همشهری، داستان چیست؟ گفته می‌شود که به حساب یک میلیون نفر سهامدار، سود واریز نشده است و دلیل آن را اما نه اهمال دولت و یا حذف آنها از فهرست سهام عدالت بلکه خطا در اعلام شبای بانکی افراد بوده است.

مدیرعامل شرکت سپرده‌گذاری مرکزی می‌گوید: بیش از یک میلیون سهامدار سهام عدالت همچنان با مشکل شماره شبای معتبر روبه‌رو هستند. محمد باغستانی، این را هم گفته که: سهامداران هر دو روش مستقیم و غیرمستقیم مشمولان سهام عدالت، مشمول دریافت سود شده‌اند.

واریز مرحله اول سود سهام عدالت از ساعت اولیه پنجشنبه ۲۳ آذر به حساب ۴۵ میلیون سهامدار آغاز شد و دارندگان سبد سهام عدالت ۴۹۲ هزار تومانی مبلغ ۶۸۱ هزار تومان، ۵۳۲ هزار تومانی مبلغ ۷۳۶ هزار تومان و سبد سهام یک میلیون تومانی یک میلیون و ۳۸۵ هزار تومان سود گرفته‌اند.

باغستانی می‌گوید: افرادی که سود به حساب‌شان واریز نشده می‌توانند با ثبت نام در سامانه جامع اطلاعات مشتریان، (سجام) در فرایند دریافت سود در دوره‌های بعدی قرار گیرند.

راستی تکلیف سود سهام آنهایی که فوت کرده‌اند چه می‌شود؟ این مقام مسئول می‌گوید این افراد تعداد فوتی‌ها ۳.۷ میلیون نفر بوده و وراث آنهایی که در هفته‌های گذشته به شعب شرکت‌های کارگزاری و یا بانک‌های منتخب مراجعه و اطلاعات خود را ثبت کرده‌ باشند هم سود به حساب‌شان واریز شده است.

 سرهنگ رامین پاشایی گفت: درپی رصد‌های صورت گرفته در فضای مجازی و گزارش‌های دریافتی از هموطنان، مشخص شد که مجرمان رایانه‌ای (سایبری) براساس دریافت اخبار کشور مبنی بر واریز سود سهام عدالت، از نام و اعتبار این سامانه سوءاستفاده می‌کنند.

­معاون فرهنگی اجتماعی پلیس فتا فراجا گفت: این مجرمان پیامک‌های جعلی با عنوان­ «واریز و یا افزایش سود سهام عدالت به حساب جاماندگان» به افراد ارسال می‌کنند که این پیامک‌ها حاوی لینک‌های آلوده است.

سرهنگ پاشایی افزود: اگر افراد فریب خورده لینک‌های آلوده را باز کنند، به درگاه‌های جعلی هدایت می شوند و از حساب مالی آنان برداشت‌های غیرمجاز انجام می‌شود.

­وی گفت: یکی از مشخصه های­ قابل تشخیص پیامک‌های جعلی حاوی لینک‌های آلوده، ارسال با شماره تلفن‌های شخصی و غیر سازمانی است.

­معاون فرهنگی اجتماعی پلیس فتا فراجا افزود: هموطنان در صورت مشاهده موارد مشکوک، موضوع را از طریق مرکز فوریت‌های سایبری با شماره ۰۹۶۳۸۰ و یا سایت رسمی پلیس فتا به نشانی www.cyberpolice.gov.ir اعلام کنند.

سود وراث متوفیان سهام عدالت که تعیین تکلیف شدند نیز به همراه سود سهامداران عدالت به حساب وراث واریز خواهد شد.

به گفته مسئولان سازمان بورس، مرحله دوم سود سهام عدالت هم تا پایان سال واریز خواهد شد.

 در این مرحله دارندگان سبد سهام عدالت 492 هزار تومانی مبلغ 681 هزار تومان، 532 هزار تومانی مبلغ 736 هزار تومان و سبد سهام یک میلیون تومانی یک میلیون و 385 هزار تومان سود دریافت خواهند کرد.

سود وراث متوفیان سهام عدالت که تعیین تکلیف شدند نیز به همراه سود سهامداران عدالت به حساب وراث واریز خواهد شد.

به گفته مسئولان سازمان بورس ، مرحله دوم سود سهام عدالت هم تا پایان سال واریز خواهد شد.

سود سهام عدالتی که با توجه به تنوع پرتفوی افراد مبلغ واریزی سود برای آن‌ها متفاوت است. بنابر اعلام باغستانی مدیر عامل شرکت سپرده گذاری مرکزی، سهامدارانی که در سبد سهام خود مبلغ ۴۵۲، ۴۹۲ و ۵۳۲ هزار تومان دارند، به ترتیب ۶۲۶، ۶۸۱ و ۷۳۶ هزار تومان سود دریافت می‌کنند و سهامدارانی که سبد سهام یک میلیون تومانی در اختیار دارند، مبلغ یک میلیون و ۳۸۵ تومان سود به حساب آن‌ها واریز خواهد شد.

سود واریزی سهام عدالتی که به گفته رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار، این مبالغ به صورت علی‌الحساب است و باقیمانده سود سهام عدالت پس از تکمیل واریزی شرکت‌های سرمایه‌پذیر تا پایان سال به حساب سهامداران واریز خواهد شد. سازمان بورس و اوراق بهادار مکاتبات و مذاکرات لازم را برای دریافت کل سود سهام مشمولان سهام عدالت انجام خواهد داد، به طوری‌که امیدوارم بتوانیم تا پایان سال باقیمانده سود این گروه از سهامداران را دریافت و به حساب آن‌ها واریز کنیم.

در همین خصوص هم باغستانی ابراز داشت: سه شرکت گروه مپنا، فجر انرژی خلیج فارس و گروه سرمایه گذاری صنعتی ایران سود مشمولان سهام عدالت را به حساب‌های شرکت سپرده گذاری مرکزی واریز نکردند که امیدواریم این سه شرکت نیز تا اواسط اسفندماه امسال سود این گروه از سهامداران را پرداخت کنند تا بتوانیم کل سود سهامداران عدالت را تا پایان سال به حساب آن‌ها واریز کنیم.

بنابر اعلام مسئولان زمان واریز تمام سود‌ها دو روز زمان خواهد برد و البته گروهی این سود را دریافت نخواهند کرد که شرکت سپرده‌گذاری مرکزی در خصوص آن در گفتگو با یکی از رسانه‌ها اعلام کرد: افراد به چند دلیل سود سهام عدالت را دریافت نخواهند کرد که از جمله دلایل دریافت نکردن سود عدالت می‌توان به شش مورد «درج شماره شبای نادرست، حساب بانکی مشترک، راکد بودن حساب، حساب بلندمدت، حساب بانکی مسدود و داشتن حساب ارزی» اشاره کرد.

آیا این خبر مفید بود؟
ارسال نظر:

  • پربازدید
  • پربحث ها
  • ۲۴ ساعت
  • هفته
  • ماه
  • ۲۴ ساعت
  • هفته
  • ماه
روی خط رسانه