وام قرض الحسنه | وام فوری | وام بازنشستگان

وام قرض الحسنه ویژه برای بازنشستگان با کارمزد صفر درصد | خبر خوش برای بازنشستگان

دریافت وام در ایران دارای شرایط و ضوابط مخصوص به خود است.

 وام قرض الحسنه ویژه برای بازنشستگان با کارمزد صفر درصد | خبر خوش برای بازنشستگان
کدخبر : 17333
پایگاه خبری تحلیلی پیشنهاد ویژه :

 وام قرض الحسنه یکی از انواع وام های بانکی است؛ این نوع وام در واقع عقدی است بین بانک و قرض گیرنده که طبق مقررات و ضوابط مبلغی به عنوان قرض به فرد داده می شود؛ طبق قرار داد مبلغ وام قرض الحسنه توسط وام گیرنده باید باز پرداخت شود. بانک های مختلفی وام قرض الحسنه به سپرده گذاران خود ارائه می دهند. سقف تسهیلات وام قرض‌ الحسنه به متقاضیان و میزان کارمزد آن هر ساله توسط بانک‌ مرکزی جمهوری اسلامی ایران مشخص می‌شود. وام قرض الحسنه همان طور که از نامش پیداست، دارای نرخ کارمزد کمی است؛ عموما نرخ کارمزد تسهیلات صفر تا چهار درصد است که از مشتریان دریافت می‌شود.

دریافت وام در ایران دارای شرایط و ضوابط مخصوص به خود است. سازمان تامین اجتماعی در اطلاعیه‌ای اعلام کرد که بازنشستگان می‌توانند با توجه به شرایط تعیین شده نسبت به دریافت وام ۱۲ میلیونی اقدام کنند. بسیاری از بازنشستگان با توجه به شرایط اقتصادی کشور، از اخبار وام استقبال کرده‌اند. در این بخش می‌خواهیم به بررسی شرایط دریافت وام ۱۲ میلیونی بازنشستگان بپردازیم.

وام قرض الحسنه صندوق بازنشستگان برای بسیاری از کسانی که دارای مشکلات اقتصادی هستند کاربردی است. سازمان تامین اجتماعی با ایجاد یک بستر مناسب سعی کرده است تا وام ۱۲ میلیون تومانی را به بازنشستگان ارائه دهد. تسهیلات در نظر گرفته شده در این مرحله قرار است که به بازنشستگان واجد شرایط سراسر کشور پرداخت شود.

سهمیه در نظر گرفته شده برای این وام دارای محدودیت‌های مشخص است که بازنشستگان با در نظر گرفتن شرایط اولیه و پرداخت وام، می‌توانند نسبت به دریافت آن اقدام کنند. تامین اجتماعی ظرفیت هر شهرستان را به شکل محدود اعلام کرده است که تا زمان تکمیل شدن ثبت نام، امکان ثبت نام برای این وام وجود دارد. بازنشستگان در صورتی که نیاز به وام ۱۲ میلیون تومانی دارند، بهتر است با شرایط دریافت وام آشنا شوند.

با توجه به محدودیت بودجه این سازمان و شرایط کلی در نظر گرفته شده، تسهیلات ارائه شده برای تعدادی معدودی از بازنشستگان قابل پرداخت است. از شرایط کلی اعلام شده سازمان تامین اجتماعی، می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

بازنشستگان باید دارای حداقل سن ۵۰ و حداکثر ۷۸ سال باشند.

بازنشستگان در صورتی می‌توانند از این وام استفاده کنند که حداقل دو فرزند تحت تکفل داشته باشند.

بازنشستگان برای دریافت تسهیلات قرض الحسنه باید طی دو سال گذشته، از وام استفاده نکرده باشند.

امکان اخذ کسر اقساط معوق بر اساس شرایط حقوقی است.

بیمه پرداختی لازم برای دریافت این تسهیلات باید حداقل ۱۰ سال باشد.

با توجه به شرایط اعلام شده بازنشستگان تامین اجتماعی در صورتی که واجد شرایط هستند، می‌توانند جهت ثبت نام این وام به آدرس سازمان تامین اجتماعی مراجعه کنند.

وام قرض الحسنه

شیوه ثبت نام وام ۱۲ میلیون تومانی بازنشستگان

متقاضیان ضمن در نظر گرفتن شرایط اعلام شده برای این که بتوانند ثبت نام اولیه خود را جهت احراز هویت و مشخصات انجام دهند، کافی است به آدرس غیرحضوری سازمان تامین اجتماعی به نشانی es.tamin.ir مراجعه کرده و شرایط لازم را مطالعه کنند. طبق پیش شرط بیان شده برای دریافت تسهیلات، داشتن حداقل ۱۰ سال سابقه بیمه پرداخته شده الزامی است.

همچنین شرایط وام به گونه‌ای در نظر گرفته شده است که متقاضیان بتوانند به شکل آسان وام مورد نظر خود را دریافت کنند. فراهم بودن امکان قانونی کسر اقساط بر اساس شراط حقوق دریافتی نیز از دیگر شرایط اعلام شده سازمان تامین اجتماعی است.

همان‌طور که از عنوان مشخص است، مبلغ تسهیلات اعلام شده سازمان تامین اجتماعی حدود ۱۲ میلیون تومان است که بازپرداخت آن ۲۴ ماهه تعیین شده است. متقاضیان می‌توانند در زمان مشخص شده به سایت سازمان تامین اجتماعی مراجعه کرده و ثبت نام اولیه خود را انجام دهند. بعد از ثبت نام اولیه در سایت اعلام شده، در صورتی که مستمری بگیران واجد شرایط شناخته شوند، گزینه درخواست تسهیلات برای آنان فعال می‌شود.

وام در نظر گرفته شده دارای بهره پایین است که برای بسیاری از بازنشستگان سازمان تامین اجتماعی به عنوان یک گزینه عالی محسوب می‌شود. افرادی که در زمینه ثبت نام این وام دچار مشکل هستند و یا می‌خواهند اطلاعات تکمیلی را کسب کنند، بهتر است به صورت حضوری به دفتر تامین اجتماعی شهر خود مراجعه کرده تا مسئولان ذیربط آنها را در این زمینه یاری کنند.

با توجه به این که دریافت تسهیلات در ایران مراحل مخصوص به خود را دارد، سازمان تامین اجتماعی سعی کرده است برای پرداخت تسهیلات جدید خود، شرایط آسان‌تری را در نظر بگیرد. بازنشستگان همواره با مشکل معیشتی دست و پنجه نرم می‌کنند. افرادی که می‌خواهند وام تامین اجتماعی را دریافت کنند، ضمن مطالعه شرایط اولیه کافی است به سایت سازمان مراجعه کرده و درخواست خود را ثبت کنند. علاوه بر شرایط اولیه بیان شده، مستمری بگیران باید دارای یک سیم کارت به نام خود باشد تا بتوانید مراحل ثبت نام را به درستی تکمیل کنند.

آیا این خبر مفید بود؟
ارسال نظر:

  • رضا
    0

    سلام من سال گذشته ثبت نام کردم ولی تا کنون پرداخت نکردن و به کانون بازنشستگان تامین اجتماعی کرج که مراجعه کردم گفتن که شش ماهه سال 401تا کنون اعتباری در نظر گرفته نشده

  • پربازدید
  • پربحث ها
  • ۲۴ ساعت
  • هفته
  • ماه
  • ۲۴ ساعت
  • هفته
  • ماه
روی خط رسانه