وام قرض الحسنه | وام فوری

وام قرض الحسنه 180 میلیون تومانی با بازپرداخت 10 ساله | وام قرض الحسنه فوری با کارمزد 4 درصدص و اقساط کم

جزئیات پرداخت وام ازدواج ۱۸۰ و ۲۲۰ میلیون تومانی در سال 1402 اعلام شد.

وام قرض الحسنه 180 میلیون تومانی با بازپرداخت 10 ساله | وام قرض الحسنه فوری با کارمزد 4 درصدص و اقساط کم
کدخبر : 15552
پایگاه خبری تحلیلی پیشنهاد ویژه :

​ وام قرض الحسنه یکی از انواع وام های بانکی است؛ این نوع وام در واقع عقدی است بین بانک و قرض گیرنده که طبق مقررات و ضوابط مبلغی به عنوان قرض به فرد داده می شود؛ طبق قرار داد مبلغ وام قرض الحسنه توسط وام گیرنده باید باز پرداخت شود. بانک های مختلفی وام قرض الحسنه به سپرده گذاران خود ارائه می دهند. سقف تسهیلات وام قرض‌ الحسنه به متقاضیان و میزان کارمزد آن هر ساله توسط بانک‌ مرکزی جمهوری اسلامی ایران مشخص می‌شود. وام قرض الحسنه همان طور که از نامش پیداست، دارای نرخ کارمزد کمی است؛ عموما نرخ کارمزد تسهیلات صفر تا چهار درصد است که از مشتریان دریافت می‌شود.

بخشنامه تسهیلات قرض الحسنه ازدواج مطابق با قانون بودجه سال ۱۴۰۲ توسط بانک مرکزی برای اجرا به شبکه بانکی ابلاغ شد.

براساس بند (الف) تبصره (۱۶) قانون بودجه سال ۱۴۰۲ کل کشور و جزء (۱) بند قانونی یادشده مقرر شده است:"مطابق با قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت و قوانین مربوط به ایثارگران، از محل سپرده‌های قرض‌الحسنه اعم از جاری و پس انداز شبکه بانکی (غیر از بانک‌های قرض الحسنه) پس از کسر سپرده قانونی را به قرض الحسنه، اختصاص داده و از طریق بانک‌های عامل (به تشخیص شورای پول و اعتبار) به شرح زیر نسبت به پرداخت تسهیلات قرض الحسنه اقدام کنند:

تسهیلات قرض الحسنه ازدواج (موضوع ماده ۶۸ قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت)

۱‌- تسهیلات قرض الحسنه ازدواج برای هر یک از زوج‌هایی که تاریخ ازدواج آن‌ها بعد از ۰۱‌/۰۱‌/۱۳۹۸ بوده است مبلغ یک میلیارد و هشتصد میلیون (۱.۸۰۰.۰۰۰.۰۰۰) ریال و با دوره‌ی بازپرداخت ده ساله

۲‌- تسهیلات قرض الحسنه ازدواج برای زوج‌های زیر بیست و پنج سال و زوجه‌های زیر بیست و سه سال مبلغ دو میلیارد و دویست میلیون (۲.۲۰۰.۰۰۰.۰۰۰) ریال

- مسؤولیت حسن اجرای این بند بر عهده بانک مرکزی، بانک‌ها و مؤسسات اعتباری غیربانکی، کلیه مدیران و کارکنان ذیربط می‌باشد. عدم اجرای هریک از بند‌های این تبصره (مشتمل بر تأخیر در پرداخت این تسهیلات یا دریافت ضمانت فراتر از حدود این قانون) تخلف محسوب شده و در مراجع ذیصلاح قابل پیگیری است.

- پس از اعتبارسنجی متقاضیان تسهیلات موضوع بند «الف» این تبصره و در صورت عدم تکافوی اعتبار آنها، به منظور تأمین رکن ضامن، بانک‌ها و مؤسسات اعتباری غیربانکی موظفند با توثیق حساب یارانه یا سهام عدالت متقاضیان یا بستگان درجه اول از طبقه اول آن‌ها یا سایر دارایی‌های مالی وی یا تنها دریافت یک فقره سفته و یک نفر ضامن نسبت به پرداخت تسهیلات اقدام نمایند.

- تسهیلات موضوع این تبصره از حکم موضوع ماده (۱۰) قانون خدمت وظیفه عمومی مستثنی است.

همچنین، با عنایت به مفاد ماده (۵۰) قانون جامع خدمات‌رسانی به ایثارگران، افراد مندرج در قانون مذکور مشمول اخذ قرض‌الحسنه ازدواج به میزان دو برابر افراد عادی می‌باشند.

بر این اساس، سهمیه در نظر گرفته شده جهت پرداخت تسهیلات قرض‌الحسنه ازدواج طی فروردین و اردیبهشت ماه سالجاری برای بانک‌ها و موسسات اعتباری ارسال می‌شود. بدیهی است، پس از نهایی شدن سهمیه سالانه برای پرداخت تسهیلات مذکور مراتب به بانک‌ها و موسسات اعتباری اعلام خواهد شد.

لازم به ذکر است متقاضیانی که قبلاً در سامانه مربوطه ثبت نام نموده اند، در اولویت پرداخت تسهیلات یادشده می‌باشد و تسهیلات مذکور با توجه به شرایط متقاضی، برای  تمامی افراد در صف (ثبت نام شده در سال ۱۴۰۲ و سنوات قبل) مطابق با مبالغ مندرج در قانون بودجه سال ۱۴۰۲ کل کشور قابل پرداخت خواهد بود.

 در پایان این بخشنامه تاکید شده است، با توجه به مراتب فوق، ترتیبی اتخاذ شود تا حداکثر ظرف مدت یک هفته از تاریخ وصول این نامه، موضوع به واحد‌های اجرایی ذیربط در سراسر کشور ابلاغ و یک نسخه از ابلاغیه مربوطه به بانک  مرکزی ارسال شود. ‌‌‌‌‌‌‌‌‌

وام قرض الحسنه

مشتریان بانک مهر ایران که کمبود نقدینگی دارند، می‌توانند از طریق طرح «اندوخته اجتماعی» تا سقف 20 میلیون تومان وام قرض الحسنه دریافت کنند. افراد به منظور دریافت این تسهیلات باید در یکی از شعب بانک مهر ایران سپرده قرض الحسنه داشته باشند.

آن دسته مشتریان بانک قرض الحسنه مهر ایران که مایل به دریافت وام 20 میلیون تومانی این مجموعه هستند باید حداقل چهار ماه از مدت زمان افتتاح حساب ایشان گذشته باشد. ضمنا متقاضیان تسهیلات باید حداقل 1 میلیون تومان در حساب خود نگهداری کنند. این وام قرض الحسنه بوده و تنها چهار درصد کارمزد به آن تعلق می‌گیرد. حداکثر مدت زمان بازپرداخت تسهیلات 24 ماه است که به ازای هر یک ماه بیشتر ماندن پول در حساب متقاضیان، شش ماه به زمان پرداخت اقساط اضافه خواهد شد.

با توجه به مبلغ وام، نرخ سود و مدت زمان بازپرداخت، میزان هر قسط به 451 هزار و 581 تومان می‌رسد. کل سود تسهیلات 1 میلیون و 675 هزار و 892 تومان خواهد بود که این مبلغ بدون کارمزد محاسبه شده است. مجموع رقم وام و سود آن هم به 21 میلیون و 753 هزار و 333 تومان خواهد بود.

بانک قرض الحسنه مهر ایران یکی از بانک‌های نوپای کشور است که تمامی خدمات بانکی اعم از طرح‌های اعتباری قرض الحسنه، سپرده‌ گذاری، طرح‌های مسئولیت اجتماعی، قراردادها، قانون جدید چک، اوراق قرض الحسنه و بیمه عمر رایگان را به مشتریان واجد شرایط خود ارائه می‌دهد.

این بانک تسهیلات و وام‌های زیادی را در قالب قرض الحسنه به مشتریان خود اعطا کرده است. براساس گزارش روابط عمومی بانک مهر ایران، این مجموعه وام‌های تکلیفی هم به مشتریان پرداخت می‌کند.

آیا این خبر مفید بود؟
ارسال نظر:

  • پربازدید
  • پربحث ها
  • ۲۴ ساعت
  • هفته
  • ماه
  • ۲۴ ساعت
  • هفته
  • ماه
روی خط رسانه