وام قرض الحسنه | وام فوری | وام بدون ضامن

وام قرض الحسنه 100 میلیونی با بازپرداخت طولانی مدت | وام قرض الحسنه فوری با اقساط خیلی کم و شرایط آسان

وام 100 میلیونی بانک مهر ایران به چه افرادی تعلق می گیرد؟

وام قرض الحسنه 100 میلیونی با بازپرداخت طولانی مدت | وام قرض الحسنه فوری با اقساط خیلی کم و شرایط آسان
کدخبر : 13052
پایگاه خبری تحلیلی پیشنهاد ویژه :

​​وام قرض الحسنه ویژه برای افراد بالای 50 سال از طرف مجلس پیشنهاد شده است.هنوز مبلغ این وام قرض الحسنه مشخص نشده است. بانک های مختلفی وام قرض الحسنه به سپرده گذاران خود ارائه می دهند. سقف تسهیلات وام قرض‌ الحسنه به متقاضیان و میزان کارمزد آن هر ساله توسط بانک‌ مرکزی جمهوری اسلامی ایران مشخص می‌شود. وام قرض الحسنه همان طور که از نامش پیداست، دارای نرخ کارمزد کمی است؛ عموما نرخ کارمزد تسهیلات صفر تا چهار درصد است که از مشتریان دریافت می‌شود.

مشتریان بانک مهر ایران این امکان را دارند با افتتاح سپرده قرض الحسنه در یکی از شعب این مجموعه، وام 100 میلیون تومانی دریافت کنند. این تسهیلات قرض الحسنه بوده و تنها به آن 4 درصد کارمزد تعلق می‌گیرد. متقاضیان این تسهیلات باید ضامن رسمی داشته باشند. زمان بازپرداخت این تسهیلات نیز به انتخاب وام گیرنده است، اما در کل از 24 ماه بیشتر نخواهد شد. وام گیرندگان با این مبلغ تسهیلات تنها امکان خرید از فروشگاه‌های طرف قرارداد بانک مهر ایران را دارند.

با توجه به مبلغ وام، نرخ سود و حداکثر زمان مدت بازپرداخت، میزان هر قسط 4 میلیون و 342 هزار و 492 تومان است. کل سود تسهیلات 4 میلیون و 219 هزار و 813 تومان و مجموع رقم وام و سود آن 105 میلیون و 279 هزار و 813 تومان خواهد بود.

بانک مهر ایران وام‌های مختلفی را در قالب قرض الحسنه به مشتریان واجد شرایط خود اعطا می‌کند. علاوه بر این تامین مالی برخی از شرکت‌ها و مجموعه‌ها نیز از خدمات این بانک محسوب می‌شود. اخیرا این مجموعه با معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری برای تامین مالی هزار شرکت دانش بنیان و فناور تفاهم نامه‌‌ای امضا کرده است.

این بانک خدمات مختلفی را در زمینه تامین مالی و پرداخت تسهیلات به مشتریان خود ارائه می‌دهد. بانک مهر ایران تاکنون بر مبنای وثیقه گذاری سهام نیز وام پرداخت کرده و براساس آخرین آمار و اطلاعات، این بانک تاکنون هزار فقره توثیق سهم بورسی داشته است.

وام قرض الحسنه

چندی پیش بود که معاون اشتغال وزیر کار از افزایش وام مشاغل خانگی خبر داد. به گفته کریمی بیرانوند «در راستای حمایت از تولیدات خانگی و کسب‌و‌کارهای خرد و خانگی، سقف تسهیلات برای مشاغل مستقل را به ۱۵۰ میلیون تومان و برای مشاغل پشتیبان به ۴ میلیارد تومان افزایش داده‌ایم.»

این خبر به این معناست که دارندگان مجوز کسب‌وکارهای خانگی می‌توانند وام 150 میلیون تومانی دریافت کنند. اما کارفرمایان می‌توانند از وام 4 میلیاردی بهره بگیرند.

نه این مقام مسئول و نه دیگران هنوز شرایط دقیق پرداخت وام مشاغل خانگی را اعلام نکرده‌اند. اما از اظهارات معاون وزیر می‌توان گفت وام مشاغل خانگی  به افرادی داده می‌شود که طرح اشتغال خانگی داشته باشند. اگر این وام تنها یک نفر را پوشش دهد، مبلغ آن 150 میلیون تومان است.

اما مبلغ وام برای برای مشاغل پشتیبان و افرادی که چند نفر را تحت پوشش خود قرار می‌دهند، تا سقف 4میلیارد تومان است.

این در حالی است که مبلغ وام مشاغل خانگی پیش از این برای مشاغل مستقل 100 میلیون و برای مشاغل پشتیبان، دو میلیارد تومان بوده است.

اما داشتن طرح اشتغال خانگی برای دریافت این وام کافی نیست و افراد باید مجوز مشاغل خانگی را هم دریافت کنند.

در صورت داشتن مجوز و کسب مجوزهای دیگر از مراجغ ذیصلاح افراد می‌توانند برای اشتغال زایی وام 150 میلیونی با ود چهار درصد دریافت کنند.

این نکته هم تنها اطلاعات ارائه شده در این زمینه است. چون نه مبلغ اقساط مشخص است و نه تعداد اقساط. معاون وزیر تنها از پرداخت این وام خبر داده است.

حجت الاسلام مهدی متقی‌فر  با بیان اینکه وجود سقف سنی برای دریافت وام ازدواج خود مانعی بر سر راه اجرا شدن قانون جوانی جمعیت است، اظهار کرد: برای تسهیل در اجرای قانون جوانی جمعیت، معاونت امور جوانان پیشنهاد پرداخت وام ازدواج و فرزندآوری به افراد بالای ۵۰ ساله را به مجلس شورای اسلامی ارائه کرده است.

وی ادامه داد: پرداخت نکردن وام ازدواج و فرزندآوری به مشمولان غایب و بدهکاران بانکی که  قسط عقب افتاده یا چک برگشتی دارند نیز مانعی برای تحقق قانون جوانی جمعیت است. این‌ها همگی به عنوان یک بسته پیشنهادی از سوی معاونت امور جوانان وزارت ورزش و جوانان به مجلس شورای اسلامی ارائه شده است که باید منتظر بود تا در صحن علنی به تصویب رسد.

مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی و توسعه اجتماعی جوانان وزارت ورزش و جوانان همچنین با بیان اینکه در راستای رفع مشکلاتی که دریافت کنندگان وام ازدواج و فرزندآوری برای تامین وثایق دارند، این معاونت پیشنهاد «توثیق حساب یارانه اشخاص یا سایر دارایی‌های مالی اشخاص» از جمله سهام پذیرفته شده در بازار سرمایه با تنها یک سفته را به مجلس شورای اسلامی داده است، توضیح داد: تمامی این پیشنهادات تحت عنوان برداشتن موانع تحقق قانون جوانی جمعیت به مجلس ارائه شده است. کلیات برخی از آنها تصویب شده اما همچنان باید منتظر بود تا جزئیات آنها در کمیسیون‌ها به تصویب برسد.

رئیس بانک مرکزی گفت: وام قرض الحسنه و وام خرد از ۵۰ میلیون به ۲۰۰ میلیون تومان برای اشخاص حقیقی و ۵۰۰ میلیون تومان برای اشخاص حقوقی افزایش یافت.

علی صالح آبادی در مراسم انعقاد تفاهم‌نامه همکاری بانک مهر ایران با معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری اظهار داشت: وام قرض الحسنه و وام خرد از ۵۰ میلیون به ۲۰۰ میلیون تومان برای اشخاص حقیقی و ۵۰۰ میلیون تومان برای اشخاص حقوقی افزایش یافت.

او  با بیان اینکه ما در بانک مرکزی با به دنبال حمایت از وام‌های خرد هستیم، اضافه کرد: بانک‌های قرض الحسنه به نسبت سایر بانک‌ها، وضعیت مطلوب تری از نظر حجم معوقات و نقدینگی دارند.

رئیس بانک مرکزی ادامه داد: ضرورت ندارد کسی برای دریافت وام خرد به صورت حضوری به بانک‌ها مراجعه کند.

صالح آبادی با اشاره به این مطلب که نسبت مطالبات غیرجاری بانک‌های قرض الحسنه به شدت پایین است، اظهارکرد: ۱۵ نوع وثیقه را برای اعطای وام‌های خرد در نظر گرفتیم.

وی در پایان گفت: برای وام‌های قرض الحسنه، امکان رشد ترازنامه را تا ۵ درصد در نظر گرفتیم.

آیا این خبر مفید بود؟
ارسال نظر:

  • علی سالمی
    0

    ثبت نام وام

  • پربازدید
  • پربحث ها
  • ۲۴ ساعت
  • هفته
  • ماه
  • ۲۴ ساعت
  • هفته
  • ماه
روی خط رسانه