وام قرض الحسنه | وام فوری | وام بازنشستگان

خبر خوش برای بازنشستگان | ارائه وام قرض الحسنه ویژه به بازنشستگان

بازنشستگان تامین اجتماعی تا پایان بهمن می توانند برای تسهیلات ۱۲ میلیون تومانی ثبت نام کنند.

خبر خوش برای بازنشستگان | ارائه وام قرض الحسنه ویژه به بازنشستگان
کدخبر : 14526
پایگاه خبری تحلیلی پیشنهاد ویژه :

 وام قرض الحسنه یکی از انواع وام های بانکی است؛ این نوع وام در واقع عقدی است بین بانک و قرض گیرنده که طبق مقررات و ضوابط مبلغی به عنوان قرض به فرد داده می شود؛ طبق قرار داد مبلغ وام قرض الحسنه توسط وام گیرنده باید باز پرداخت شود. بانک های مختلفی وام قرض الحسنه به سپرده گذاران خود ارائه می دهند. سقف تسهیلات وام قرض‌ الحسنه به متقاضیان و میزان کارمزد آن هر ساله توسط بانک‌ مرکزی جمهوری اسلامی ایران مشخص می‌شود. وام قرض الحسنه همان طور که از نامش پیداست، دارای نرخ کارمزد کمی است؛ عموما نرخ کارمزد تسهیلات صفر تا چهار درصد است که از مشتریان دریافت می‌شود.

ارائه تسهیلات قرض الحسنه به بازنشستگانبه گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز کهگیلویه و بویراحمد، مدیر کل تامین اجتماعی این استان گفت: ثبت نام برای دریافت این تسهیلات فقط به صورت غیرحضوری امکان پذیر است.

رسول چراغ سحر افزود: متقاضیان برای ثبت درخواست خود ابتدا باید در سامانه خدمات غیرحضوری سازمان تأمین‌اجتماعی به نشانی es.tamin.ir ثبت نام و اطلاعات خود را وارد کنند.

وی ادامه داد: پس از ثبت نام در سامانه، در صورتی که متقاضیان شرایط اعلام شده برای دریافت تسهیلات را داشته باشند، باید در قسمت «مستمری بگیران» گزینه «ثبت درخواست تسهیلات» را انتخاب کنند.

مدیر کل تامین اجتماعی استان اضافه کرد: داشتن حداقل دو فرزند تحت تکفل، داشتن حداقل ۵۰ و حداکثر ۷۸ سال سن، حداقل ۱۰ سال سابقه بیمه پردازی و دریافت نکردن این وام در دو سال گذشته، از جمله شرایط بهره مندی از تسهیلات ۱۲ میلیون تومانی است.

چراغ سحر با بیان اینکه تسهیلات قرض‌الحسنه سازمان تأمین‌اجتماعی در این مرحله به بازنشستگان واجد شرایط سراسر کشور پرداخت می‌شود گفت: برای هر شهرستان متناسب با تعداد بازنشستگان، سهمیه مشخصی تعیین شده است و در هر شهرستان تا زمان تکمیل ظرفیت، امکان ثبت‌نام فراهم است.

وام قرض الحسنه

در اواخر سال گذشته بانک مرکزی با ابلاغ بخشنامه ای سقف وام قرض الحسنه را از مبلغ 50 میلیون تومان به 200 میلیون تومان افزایش داد.

وام و تسهیلات قرض الحسنه در اکثر بانک های کشور فقط در موارد خاص مانند ازدواج و اشتغالزایی پرداخت می شود که البته این موارد هم شرایط خاص خود را دارد و مشمول همه نمی شود.

به گفته اصغر کریمی زفره کارشناس مدیریت امور بانکی فقط 2 بانک در کشور وجود دارد که به صورت تخصصی در حوزه قرض الحسنه فعالیت می کنند که این دو بانک عبارتند از بانک قرض الحسنه مهر ایران و بانک قرض الحسنه رسالت.

بانک مهر ایران در راستای مجوز شورای پول و اعتبار سقف وام های خود را از 50 میلیون تومان به 200 میلیون تومان افزایش داده است.

آشنایی با انواع وام های بانک مهر ایران:

طرح پیوند مهر ایران

بانک مهر ایران در راستای تامین مایحتاج ازدواج جوانان  به پرداخت تسهیلات در قالب طرح های پیوند مهر ایران در بازه زمانی میان مدت، حداکثر ۳ ساله، و بلندمدت، حداکثر ۱۰ ساله، به متقاضیان اقدام کرده است.

انگیزش مهر

کسانی  که مایل هستند تا با افتتاح حساب و واریز مبلغی به صورت ماهیانه و مستمر، به مدت ۲۴ ماه، از تسهیلات فوری بانک قبل از ایجاد میانگین استفاده کنند، می‌توانند تا از یک مدل‌ طرح انگیزش مهر بهره ببرند. مدل اول به شکل سه نوبت تسهیلات به اضافه یک نوبت برداشت پس انداز است. مدل دوم هم به یک نوبت تسهیلات و یک نوبت برداشت پس انداز مربوط می‌شود.

طرح ۲ در یک

در طرح ۲ در یک می توانید با مراجعه به هر یک از شعب بانک قرض الحسنه مهر ایران و به پشتوانه حساب خود ۲بار برای وام قرض الحسنه درخواست دهند. در این طرح، صاحبان سپرده می توانند با افتتاح حساب و تکمیل موجودی در بانک، به صورت آنی تا ۱۰۰ درصد مبلغ افتتاحی خود، بدون ضامن وام قرض الحسنه دریافت کنند.

طرح ۳ در یک

مشتریان بانک مهر ایران این امکان را دارند تا با یک بار افتتاح حساب، درخواست وام دهند و براساس همان یک حساب ۳ بار وام قرض الحسنه دریافت کنند. کارمزد وام نخست۱درصد و دو وام بعدی چهار درصد اعلام شده است. رپداخت اقساط با توجه به شرایط مشتریان و توافق بانک با وام گیرنده، انعطاف دارد.

آیا این خبر مفید بود؟
ارسال نظر:

  • پربازدید
  • پربحث ها
  • ۲۴ ساعت
  • هفته
  • ماه
  • ۲۴ ساعت
  • هفته
  • ماه
روی خط رسانه