وام قرض الحسنه | وام فوری | وام بدون ضامن

وام بلاعوض 200 میلیونی فوری با بازپرداخت 20 ساله | وام قرض الحسنه بلاعوض 200 میلیون تومانی با تحویل 3 روزه

بنیاد مسکن انقلاب اسلامی از مجلس درخواست کرده تا به برخی خانواده‌های کم‌درآمد و محروم علاوه بر وام ۲۰۰ میلیون تومانی ساخت با نرخ سود ۵ درصد، مبالغی هم به صورت بلاعوض پرداخت شود.

وام بلاعوض 200 میلیونی فوری با بازپرداخت 20 ساله | وام قرض الحسنه بلاعوض 200 میلیون تومانی با تحویل 3 روزه
کدخبر : 14099
پایگاه خبری تحلیلی پیشنهاد ویژه :

هنوز مبلغ این وام قرض الحسنه مشخص نشده است. بانک های مختلفی وام قرض الحسنه به سپرده گذاران خود ارائه می دهند.​​سقف تسهیلات وام قرض‌ الحسنه به متقاضیان و میزان کارمزد آن هر ساله توسط بانک‌ مرکزی جمهوری اسلامی ایران مشخص می‌شود.وام قرض الحسنه ویژه برای افراد بالای 50 سال از طرف مجلس پیشنهاد شده است.  وام قرض الحسنه همان طور که از نامش پیداست، دارای نرخ کارمزد کمی است؛ عموما نرخ کارمزد تسهیلات صفر تا چهار درصد است که از مشتریان دریافت می‌شود.

تسهیلات ساخت مسکن در شهرهای کمتر از ۲۵ هزار نفر و روستاها ۲۰۰ میلیون تومان با نرخ سود ۴ درصد و مدت زمان ۲۰ ساله است. بنا به گفته رییس بنیاد مسکن در حال حاضر این تسهیلات با زنجیره سفته سه نفره عملیاتی شده است.

از طرف دیگر بنیاد مسکن در نشستی که اخیرا با اعضای کمیسیون عمران مجلس داشته درخواست کرده در قالب بودجه سال ۱۴۰۲ برای برخی از خانوارهای کم‌درآمد و محروم در کنار پرداخت تسهیلات ۲۰۰ میلین تومانی ساخت مسکن روستایی، مبالغی هم به صورت بلاعوض لحاظ شود تا خانه‌دار شدن افراد محروم شتاب بیشتری بگیرد.

این پیشنهاد توسط مجلس در حال بررسی است اما آنطور که اکبر نیکزاد ـ رییس بنیاد مسکن گفته، اعضای کمیسیون عمران مجلس از آن حمایت کرده‌اند.

همچنین در لایحه بودجه ۱۴۰۲ مبلغ ۳۳۳ میلیون یورو از طریق شرکت ملی نفت ایران به تامین مسکن مددجویان تحت پوشش کمیته امداد و سازمان بهزیستی اختصاص یافته است.

بنیاد مسکن مسئولیت احداث ۱.۶ میلیون واحد از طرح ۴ میلیون واحدی نهضت ملی مسکن را بر عهده دارد که طبق آخرین آمار ارایه شده توسط مسئولان بنیاد هم اکنون ۳۱۸ هزار واحد به مرحله اجرا رسیده است. در حال حاضر متوسط پیشرفت فیزیکی واحدهای شهری ۲۳ درصد و واحدهای روستایی ۴۵ درصد عنوان شده است.

قرار است به مناسبت دهه فجر ۲۸ هزار واحد توسط بنیاد مسکن افتتاح شود که ۳۰۰۰ واحد آن در شهرها  و ۲۵ هزار واحد در روستاها به بهره‌برداری می‌رسد.

وام قرض الحسنه

وام خوداشتغالی جزء پرطرفدارترین وام‌ها می‌باشد که افراد فاقد شغل به دنبال دریافت آن هستند. اگر شما هم مدرک فنی و حرفه‌ای دارید، بیکار هستید و به دنبال راه‌اندازی کسب و کار می‌باشید  این مقاله به شما کمک  می کند وام با مدرک فنی و حرفه‌ای بگیرید و کسب و کار خود را راه‌اندازی نمایید.

وام خوداشتغالی ویژه افرادی است که بیکار بوده و قصد راه‌اندازی یک شغل خانگی یا یک کسب و کار جدید دارند. وام خوداشتغالی که در این مقاله به آن می‌پردازیم توسط سازمان بسیج سازندگی پرداخت می‌شود و کلیه افراد واجد شرایط می‌توانند به صورت غیرحضوری جهت دریافت این وام ثبت نام نمایند.

همان‌طور که در ابتدا به آن اشاره کردیم مهم‌ترین شرط در دریافت وام خوداشتغالی با مدرک فنی و حرفه‌ای این است که بیکار باشید و تابحال بیمه اجباری برای شما رد نشده باشد. سایر شرایط دریافت وام خوداشتغالی بسیج برای متقاضیان به صورت زیر می‌باشد:

متقاضی باید بیکار باشد.

کارمند دولت نباشد.

پرداخت وام خوداشتغالی به کارکنان شاغل سپاه پاسداران با هر عضویتی (پاسدار، کارمند، بسیجی ویژه، خرید خدمت، قراردادی و…)، کلیه کارکنان نیروهای مسلح و اقوام درجه یک (پدر، مادر، همسر) و فرزندان تحت تکفل آنها ممنوع می باشد.

پرداخت وام خوداشتغالی به کارکنان بازنشسته سپاه پاسداران، کلیه بازنشستگان نیروهای مسلح و تسهیلگران و نیروهای خرید خدمت بسیج ممنوع می باشد.

متقاضی باید دارای مجوز فعالیت و مدرک از سازمان فنی و حرفه‌ای باشد.

وام ویژه کلیه افراد جامعه بوده و نیاز نیست متقاضی عضو بسیج باشد.

برای هر طرح اشتغالزا فقط یک نفر می تواند تسهیلات دریافت کند و پرداخت بیش از یک فقره تسهیلات به یک طرح از طریق افراد مختلف ممنوع می باشد. (مکان اجرای طرح تکراری نباشد)

مبلغ وام خوداشتغالی بسیج از ۱۰۰ میلیون تومان شروع شده و امکان افزایش آن تا ۴ میلیارد تومان وجود دارد. در جدول زیر مبلغ وام خوداشتغالی بسیج را مشاهده می‌نمایید:

گروه شغلی مبلغ وام

تسهیلات فردی ۱۵۰ میلیون تومان

تسهیلات کارفرمایی ۱۰۰ میلیون تومان به ازای رد کردن بیمه اجباری برای هر نفر

ایجاد نیروگاه خورشیدی ۱۲۰ میلیون تومان

وام خوداشتغالی بسیج با هدف گسترش کسب و کارهای خانگی، رونق بخشیدن به مشاغل کشاورزی و دامداری و کمک به جمعیت روستانشین و افراد کم برخوردار به متقاضیان پرداخت می‌شود. ۶ گروه شغلی زیر می‌توانند از این وام استفاده نمایند:

پرورش دام و طیور

کشاورزی

صنایع تبدیلی

صنایع دستی

شرکت‌های دانش بنیان

آموزش و توانمندسازی

در لیست زیر زیرگروه‌های مشاغلی که می‌توانند از وام خود اشتغالی بسیج استفاده کنند را مشاهده می‌نمایید:

پرورش دام و طیور پرورش ماکیان، پرورش دام و طیور، پرورش زنبور عسل، شیلات و آبزیان، پرورش دام سبک و سنگین، پرورش طیور و مرغ بومی

کشاورزی تولید خوراک و علوفه دام، کاشت دانه‌های روغنی، تولید سموم و کدهای فسفات در حوزه کشاورزی، گیاهان دارویی، پرورش گل و گیاه و نهال، پرورش قارچ، کشت و تولید زعفران، تولید بذر، گلخانه(ایجاد و تجهیز)، ایجاد استخرهای کشاورزی، زراعت باغبانی

صنایع تبدیلی خرید دستگاه‌های صنایع تبدیلی و بسته بندی، خشک کردن و بسته بندی مواد، تولید عرقیجات و اسانس گیری، تولید شوریجات، ترشیجات و شرینی جات

دانش بنیان تولید سیستم‌های امنیتی و حفاظتی، تولید تجهیزات پزشکی، آزمایشگاهی و پالایشگاهی؛ تولیدات نرم افزاری و سخت افزاری، برق و الکترونیک، فوتونیک، مخابرات و سیستم‌های خودکار

آموزش و توانمندسازی مهدکودک قرآنی

جهت ثبت نام وام ۱۰۰ میلیونی اشتغالزایی می‌توانید به سامانه ثبت نام تسهیلات مقاومتی بخش تسهیلات مراجعه نمایید

مدت بازپرداخت وام اشتغالزایی ۲ تا ۵ سال می‌باشد و سود وام صدمیلیونی ۴ درصد است. تعداد ضامنی که برای وام اشتغالزایی باید به بانک معرفی کنید بستگی به مبلغ وام داشته و توسط بانک مشخص می‌شود.

آیا این خبر مفید بود؟
ارسال نظر:

  • پربازدید
  • پربحث ها
  • ۲۴ ساعت
  • هفته
  • ماه
  • ۲۴ ساعت
  • هفته
  • ماه
روی خط رسانه