وام قرض الحسنه | وام فوری | وام بدون ضامن

وام قرض الحسنه 150 میلیون تومانی با سود 4 درصد | وام قرض الحسنه فوری با بازپرداخت 10 ساله و اقساط کم

دارندگان مجوز اشتغال خانگی می‌توانند از وام 150 میلیون تومانی با سود چهار درصد استفاده کنند. اما شرایط دریافت وام مشاغل خانگی چیست؟

وام قرض الحسنه 150 میلیون تومانی با سود 4 درصد | وام قرض الحسنه فوری با بازپرداخت 10 ساله و اقساط کم
کدخبر : 14232
پایگاه خبری تحلیلی پیشنهاد ویژه :

​​سقف تسهیلات وام قرض‌ الحسنه به متقاضیان و میزان کارمزد آن هر ساله توسط بانک‌ مرکزی جمهوری اسلامی ایران مشخص می‌شود.وام قرض الحسنه ویژه برای افراد بالای 50 سال از طرف مجلس پیشنهاد شده است.هنوز مبلغ این وام قرض الحسنه مشخص نشده است. بانک های مختلفی وام قرض الحسنه به سپرده گذاران خود ارائه می دهند.  وام قرض الحسنه همان طور که از نامش پیداست، دارای نرخ کارمزد کمی است؛ عموما نرخ کارمزد تسهیلات صفر تا چهار درصد است که از مشتریان دریافت می‌شود.

چندی پیش بود که معاون اشتغال وزیر کار از افزایش وام مشاغل خانگی خبر داد. به گفته کریمی بیرانوند «در راستای حمایت از تولیدات خانگی و کسب‌و‌کارهای خرد و خانگی، سقف تسهیلات برای مشاغل مستقل را به ۱۵۰ میلیون تومان و برای مشاغل پشتیبان به ۴ میلیارد تومان افزایش داده‌ایم.»

این خبر به این معناست که دارندگان مجوز کسب‌وکارهای خانگی می‌توانند وام 150 میلیون تومانی دریافت کنند. اما کارفرمایان می‌توانند از وام 4 میلیاردی بهره بگیرند.

نه این مقام مسئول و نه دیگران هنوز شرایط دقیق پرداخت وام مشاغل خانگی را اعلام نکرده‌اند. اما از اظهارات معاون وزیر می‌توان گفت وام مشاغل خانگی  به افرادی داده می‌شود که طرح اشتغال خانگی داشته باشند. اگر این وام تنها یک نفر را پوشش دهد، مبلغ آن 150 میلیون تومان است.

اما مبلغ وام برای برای مشاغل پشتیبان و افرادی که چند نفر را تحت پوشش خود قرار می‌دهند، تا سقف 4میلیارد تومان است.

این در حالی است که مبلغ وام مشاغل خانگی پیش از این برای مشاغل مستقل 100 میلیون و برای مشاغل پشتیبان، دو میلیارد تومان بوده است.

اما داشتن طرح اشتغال خانگی برای دریافت این وام کافی نیست و افراد باید مجوز مشاغل خانگی را هم دریافت کنند.

در صورت داشتن مجوز و کسب مجوزهای دیگر از مراجغ ذیصلاح افراد می‌توانند برای اشتغال زایی وام 150 میلیونی با ود چهار درصد دریافت کنند.

این نکته هم تنها اطلاعات ارائه شده در این زمینه است. چون نه مبلغ اقساط مشخص است و نه تعداد اقساط. معاون وزیر تنها از پرداخت این وام خبر داده است.

وام قرض الحسنه

بر اساس جزء ششم از بند دال تبصره 16 قانون بودجه امسال بانک مرکزی مکلف است از طریق بانک های عامل با معرفی بسیج سازندگی به اختصاص 60 هزار میلیارد ریال از محل منابع سپرده‌ های قرض ‌الحسنه و جاری بانک ها برای پرداخت به تعداد پنجاه هزار نفر به منظور ایجاد نیروگاه خورشیدی پنج کیلو واتی در روستاها و حاشیه شهرها و مناطق محروم به ازای هر نفر یک میلیارد و دویست میلیون ریال با بازپرداخت 80ماهه و نرخ 4درصد اقدام کند.

مسئولیت نصب و راه ‌اندازی این نیروگاه ها به صورت رایگان به عهده سازمان بسیج مستضعفین و استفاده از تسهیلات این بند منوط به ارائه قرارداد خرید تضمینی برق توسط شرکت‌ های وزارت نیروست.

همچنین بر اساس جزء چهارم از این بند، بانک مرکزی مکلف است درصورت تسویه اصل و سود مطالبات بانک ‌ها بابت اقساط تسهیلات اعطایی به زلزله‌ زدگان و سیل زدگان مناطق محروم و روستاها و شهرهای زیر صد و پنجاه هزار نفر جمعیت نسبت به بخشودگی جریمه‌ های (وجه التزام) آن ها اقدام کند.

بر اساس جزء پنجم بند دال تبصره 16 نیز وزارت امور اقتصادی و دارایی با همکاری بانک مرکزی موظف است در راستای توسعه دامنه وثائق بانکی و تسهیل دریافت تسهیلات خرد از شبکه بانکی، زیرساخت ‌های لازم برای توثیق برخط اوراق بهادار نظیر سهام، اوراق مالی اسلامی، واحدهای سرمایه ‌گذاری در صندوق‌ های سرمایه گذاری قابل معامله در بورس نزد شبکه بانکی را فراهم کند.

شرایط دریافت وام قرض الحسنه 400 میلیونی بدون ضامن

مشتریان بانک کارآفرین که در یکی از شعب این مجموعه سپرده کوتاه مدت عادی دارند و مدت یک ماه از سپرده گذاریشان گذشته است، برای کمبود نقدینگی خود می‌توانند از طریق طرح تسهیلاتی «تندیس» وام 400 میلیون تومانی دریافت کنند.

به گزارش رده، اشخاصی که شرایط دریافت وام 400 میلیون تومانی بانک کارآفرین را دارند، باید سپرده گذاری داشته باشند. نرخ سود وام با توجه به میزان سود سپرده و مقدار تسهیلات بین چهار تا 10 درصد است. سود سپرده نیز به انتخاب مشتریان است و در محدوده چهار تا 10 درصدی تغییر می‌کند. حداکثر مدت زمان بازپرداخت تسهیلات به 36 ماه می‌رسد. ضمانت اصلی برای دریافت این تسهیلات، مسدودی سپرده است و تا پایان پرداخت اقساط امکان برداشت از سپرده وجود ندارد.

با توجه به میزان تسهیلات، حداکثر مدت زمان بازپرداخت و نرخ سود، مقدار هر قسط 12 میلیون و 906 هزار و 875 تومان است. کل سود وام، 64 میلیون و 647 هزار و 496 تومان و مجموع رقم تسهیلات و سود آن، 464 میلیون و 707 هزار و 495 تومان خواهد بود.

بانک کارآفرین علاوه بر ارائه انواع تسهیلات در قالب طرح‌های مختلف، وام‌های تکلیفی را نیز مطابق قوانین به مشتریان واجد شرایط اعطا می‌کند. براساس آخرین اخبار و گزارش منتشر شده در وبسایت رسمی بانک کارآفرین، این مجموعه طی نه ماهه ابتدایی سال جاری بالغ بر 780 فقره تسهیلات فرزندآوری و 687 فقره تسهیلات قرض الحسنه ازدواج به متقاضیان واجد شرایط پرداخت کرده است. طبق اخبار موجود، تاکنون تمامی متقاضیان تسهیلات قرض الحسنه ازدواج به منظور دریافت وام به شعب بانک عامل معرفی شدند و در حال حاضر 747 فرد متقاضی در حال گذراندن مراحل مورد نیاز برای دریافت تسهیلات هستند.

آیا این خبر مفید بود؟
ارسال نظر:

  • پربازدید
  • پربحث ها
  • ۲۴ ساعت
  • هفته
  • ماه
  • ۲۴ ساعت
  • هفته
  • ماه
روی خط رسانه