کتایون ریاحی | حواشی بازیگران

خودسوزی کتایون ریاحی برای چه بود؟

کتایون ریاحی عکسی از خود با کپشنی درباره اغدام به خودکشی خود از طریق سوختن خود در صفحه اینستاگرام خود منتشر کرد. یک روز تاریک، تلخ و سیاهِ ----- در اسفند ۹۵ ، تصمیم گرفتم جلوی ------- خودسوزی کنم…از چند نفری که می دانستند، تنها افشین یداللهی دست به کار شد، مثل همیشه، همچون یک فرشته… مرا واداشت بمانم و چند روز بعد خودش رفت…اکنون هستم، ماندم و پیروز شدم و همچنان با شجاعت هستم …

 خودسوزی کتایون ریاحی برای چه بود؟
کدخبر : 12422
پایگاه خبری تحلیلی پیشنهاد ویژه :

کتایون ریاحی هنرپیشه باسابقه و محبوب سینما و تلویزیون است. کتایون ریاحی دارای یک پسر به نام پوریا است. کتایون ریاحی در سریال پدر سالار نقشی به یادماندنی از خود به جای گذاشت. کتایون ریاحی در سریال یوسف پیامبر در نقش زلیخا بازی می کرد که محبوبیت او در این سریال دو چندان شد.  کتایون ریاحی در حال حاضر مدیرعامل موسسه کیش مهر کتایون است.

کتایون ریاحی

همسر جوان کتایون ریاحی همه رو غافلگیر کرد

کتایون ریاحی

زامبی شدن کتایون ریاحی و پسرش در خیابان های تهران

کتایون ریاحی

گریه های کتایون ریاحی در حرم امام رضا همه را شوکه کرد

 ریاحی می گوید.فکر می‌کنم که هموطنانم و در نهایت تمام مردم کره زمین در شرایط فعلی در فشار خاصی زندگی می کنند؛ از شرایط محیط زیست و تغییرات آب و هوایی گرفته تا کرونا و فقر و گرسنگی که متاسفانه در حال گستردگی است. امیدوارم روزی تمام این مشکلات حل شود تا حال ما هم خوب باشد.

وی که ایفای نقش زلیخا در سریال «یوسف پیامبر(ع)» آخرین حضورش در دنیای هنر بود و پس از آن به اختیار خودش از دنیای بازیگری خداحافظی کرد، درباره اینکه راهکار و پیشنهادی برای بهبود شرایط فعلی فرهنگ و هنر و به خصوص صداوسیما دارد و اگر شرایط فراهم شود، بار دیگر شاهد حضورش خواهیم بود؟ خاطرنشان می کند: درباره تلویزیون واقعاً نمی دانم چه پیشنهاد یا راهکاری بدهم چون طبیعتا کسانی هستند که از حرف هایی که من می زنم خوششان نمی‌آید؛ بنابراین درباره صداوسیما فقط می توانم بگویم با کدام پیشنهاد می شود درست کرد خانه ای را که از پایبست ویران است و اینکه اصلا آیا کسی به پیشنهاد من گوش می دهد؟

این هنرمند سپس درباره اینکه دوست دارد باز هم برای مردم کشورش کار کند؟ اظهار می کند: به نظرم در حال حاضر بزرگترین معضل صداوسیما این است که تلویزیون برای مردم نیست و به یک سخنگو و ابزاری برای گروهی خاص تبدیل شده که متاسفانه نمی‌دانیم آیا حقیقتا دوست هستند؟! مسلم است که من هنرمند دوست دارم باز هم برای مردم کشورم کار کنم، مگر به غیر از مردم برای چه کسی می توانم کار کنم؟ کار من برای مردم است اما آنهایی که می گویند هنرمندان چه کار کرده‌اند، من در اینجا در پاسخ می‌گویم هنرمندان واقعا چه ها نکرده اند؟ البته منظورم از این صحبت ها هنرمندان اصیلی هستند که زحمت می کشند. ما هنرمندان اصیلی داریم که واقعاً دوست دارند کار کنند، آیا به آنها اجازه می دهند که کار کنند؟

ریاحی در ادامه در پاسخ به این پرسش که کارنامه هنری و اجتماعی اش را در این سالها چطور ارزیابی می کند و آیا از عملکرد خودش راضی است؟ اینگونه پاسخ داد: نه اینکه از خود راضی باشم، خیر؛ اما فکر می‌کنم با وجود بی حاشیه بودن و خلوت گزینی که همیشه داشتم و اینکه همیشه کمتر مصاحبه کردم، از خودم راضی هستم. من تا زمانی که حرفی برای گفتن نداشته باشم، صحبت نمی کنم و اگر بعضاً صحبت می‌کنم، امروز یکی از مسائلم بنیاد کمک است و بعد مسائلی مثل فرهنگ و هنر و شغل بازیگری ام که برایم مهم است. من هرگز روابط ویژه‌ای در کار هنری ام نداشتم که مرا حمایت کند، همین کارنامه ای هم که تا به حال دارم، تمامش خواست خداوند بوده و حامی همیشگی و رابطه محکم و همیشگی ام با خداوند، همواره مرا در این سالها هدایت و حمایت کرده است.

کتایون ریاحی

او سپس به سریال «یوسف پیامبر(ع)» اشاره می کند و آنرا جزو آثاری می داند که ایران را به دنیا معرفی کرد.

بازیگر نقش زلیخا می گوید: همچنان فکر می‌کنم آن کاری که من برای تلویزیون به عنوان یک بازیگر در سریال «یوسف پیامبر» انجام دادم، نه تلویزیون و کمتر مسئولی برای مردم انجام دادند. «یوسف پیامبر» ایران را به دنیا معرفی کرد و اگر ما حق کپی رایت در سرزمینمان داشتیم، تمام کسانی که در این سریال بودند، از منافع آن منتفع می‌شدند ولی تنها کسی که از منافعش منتفع شد، خود تلویزیون بود. آنهایی که می‌گویند هنرمندان برای مردم چه کردند، چرا زحمت هنرمندان را نمی بینند؟

این هنرمند سینما و تلویزیون در عین حال با تاکید بر لزوم حمایت از هنرمندان، اینگونه بیان می کند: صنعت فیلم سازی، صنعت گران‌قیمتی است و به حمایت نیاز دارد؛ البته منظورم قشری نیستند که خودشان فیلم می سازند، حرف‌هایشان را می زنند و فکر می کنند مردم متوجه نمی شوند که آنها را فریب می دهند، بلکه منظورم کسانی هستند که در کارهایشان از اندیشه و خرد استفاده می‌کنند و واقعا لیاقت کار کردن دارند و باید هم کار کنند اما اغلب آنها حمایت نمی‌شوند؛ بنابراین من در چنین شرایطی ترجیح می دهم کار نکنم، مگر اینکه شرایط فراهم شود و من احساس کنم اولاً کاری که انجام می دهم، رضایت خودم را به وجود می‌آورد و دوم اینکه حضورم برای مردم کشورم رضایت مندی ایجاد می کند.

بازیگر سریال های "یوسف پیامبر"، "پدر سالار"، "شب دهم" و "پس از باران" در پاسخ به اینکه طی این سالها آیا نقشی بوده که دوست داشته باشید در تلویزیون آن را ایفا کنید و این اتفاق نیفتاده است؟ خاطرنشان می کند: خیر، نقشی نبوده. من فکر می‌کنم هرکدام از ما، اول نقش اول زندگی خودمان هستیم و باید بتوانیم از پسش بربیایم و این از همه مهم تر است.

این هنرمند همچنین در پاسخ به اینکه در روز تولدتان چه آرزویی برای خودتان و مردم کشور دارید؟ اینگونه می گوید: وقتی برای سرزمینم ایران آرزو می کنم، در واقع آرزویم برای تمام هموطنانم در کشور و مردم عزیزمان است. همین طور برای مردم جهان آرزو می کنم زمین از ریاکاران و دولتمردان دنیا که دستشان آلوده است پاک شود. در واقع تمام آرزوهایم برای مردم عزیزم است، همیشه پسرم به من می گوید ما برای اطرافیان و دیگران آرزوهای خوب می کنیم تا خودمان حالمان خوب شود و واقعاً هم این حرفش درست است. من آرزویی برای خودم ندارم، فقط برای مردم دنیا خیر و خوبی می خواهم.

کتایون ریاحی  دغدغه اصلی این روزهایش را بنیاد خیریه ای عنوان می کند که خود نیز مدیریت آنجا را بر عهده دارد.

وی می گوید: مسئله و دغدغه اصلی ام در شرایط فعلی، فقط بنیاد کمک است. همانطور که می دانید، این موسسه برای کودکان نیازمند ناشنوای مادرزاد است که برایشان کاشت حلزونی انجام می دهد و این توقع زیادی نیست که وظیفه مسئولین است وقتی خیری در حال خدمت به مردم است و در نهایت این خدمت به نفع خود مسئولین هم هست، تمام تلاششان را بکنند تا این خدمات بهتر به دست مردم برسد نه اینکه بعد از گذشت ۷ سال، امسال برای این موسسه مالیاتی به مبلغ ۱۲۵ میلیون تومان بیاید! که به هیچ وجه به هیچ بهانه ای قابل قبول نیست، نه در ایران و نه در هیچ کجای جهان، حتی اگر بهزیستی این بهانه را بیاورد که مجوز شما تمدید نشده، باز هم قابل قبول نیست. اگر ظرف سه ماه گذشته شما مجوز تمدید نکردید، امروز باید پاسخگو می بودید، چه برسد که ظرف هفت سال گذشته شما مجوز را تمدید نکردید و پاسخگو هم نیستید. من فکر می کنم تمام کسانی که ظرف این ۷ سال آمدند و رفتند و فکر کردند که کارم را راه نمی اندازند و به نفرات بعدی می‌سپارند، تمام کسانی که در این مسئله دخیل بودند و کارشکنی کردند و مجوز بنیاد را ندادند و امروز برای بنیاد چنین مالیاتی آمده، باید پاسخگو باشند. ما باید پاسخ بخواهیم تا مسئولینی که وقتی می‌خواهند انتخاب شوند و رای بیاورند، می‌گویند نوکر مردم هستند. باید به آنها یادآوری کنیم که بله نوکران مردم باید در تمام عرصه ها پاسخگو باشند چه برسد به عرصه های مثل خیریه و ان جی او که در تمام دنیا حمایت می‌شوند و از آنها به عنوان الگو استفاده می شود. من نمی دانم به جای تشکر، کارشکنی چیست؟ من تا روزی که پاسخی بگیرم، پیگیر ماجرا خواهم بود.

افشاگری جدید خانم بازیگر درباره سریال جنجالی

کتایون ریاحی اخیرا درخصوص سریال پرمخاطب یوسف پیامبر اظهارات جنجالی را مطرح کرد که در فیلم مشاهده می کنید. 

بیوگرافی کتایون ریاحی 

کتایون ریاحی بازیگر محبوب سینما و تلویزیون متولد ۱۰ ام دی ماه سال ۴۰ در تهران می باشد و علاوه بر بازیگری مدیرعامل و بنیانگذار بنیاد نیکوکاری کمک، کیش مهر کتایون، است.

فارغ التحصیل لیسانس رشته ادبیات و مردم شناسی است، برادرش علیرضا ریاحی بازیگر است، تابحال تجربه دوبار ازدواج را داشته است، او بنیانگذار بنیاد نیکوکاری کمک است.

کتایون ریاحی در خانواده ای هنرمند بدنیا امد مادرش طراح لباس و پدرش مدرس ادبیات و زبان انگلیسی است اصالت پدر و مادرش به گیلان و شیراز بر می گردد.

وی دارای یک فرزند به نام پوریا می‌باشد که موسیقیدان و دارای تحصیلات آکادمیک در زمینه موسیقی است و اولین آلبوم بی کلام خود را با نام پژواک سکوت به نفع بنیاد نیکوکاری کیش مهر کتایون ساخته‌است، کتایون ریاحی خواهر علیرضا ریاحی از دیگر بازیگران سینما در ایران است.

ریاحی با نویسندگی برای کودکان آغاز و با فیلم «خبرچین» به سینما آمد.

اما فیلم در نیمه راه متوقف شد و او برای بازی در فیلم «پاییزان» انتخاب شد.

کتایون ریاحی

در آن زمان در سینما چندان موفق نبود اما با بازی در مجموعه «پدرسالار» توانست خود را مطرح کند و حضور او در مجموعه‌های «روزهای زندگی» و به‌ویژه مجموعهٔ تلویزیونی «پس از باران» از او چهره‌ای شناخته‌شده ساخت.

آخرین بازی او در سریال یوسف پیامبر در نقش زلیخا بود. کتایون ریاحی در خرداد ۱۳۸۸ طی یادداشتی به سایت سیمافیلم، کناره‌گیری خود از دنیای بازیگری را اعلام کرد.

فرج‌الله سلحشور کارگردان سریال یوسف پیامبر در گفتگویی در این مورد گفت: خانم ریاحی پس از سریال یوسف پیامبر گفت دیگر نمی‌توانم فضاهای موجود سینما را تحمل کنم و از حرفه بازیگری کناره‌گیری کرد. چون در فیلم حضرت یوسف مسائل معنوی، آرامش، احترام، حیا و حجاب مطرح بود و وی نمی‌توانست صحنه‌های دیگر را تحمل کند، گفت: دیگر نمی‌خواهم کار کنم و می‌خواهم شیرینی سریال یوسف پیامبر در ذائقه من بماند.

۱۳۸۷ – دعوت (ابراهیم حاتمی‌کیا)

۱۳۸۲ – تارا و تب توت فرنگی (سعید سهیلی)

۱۳۸۱ – این زن حرف نمی‌زند (احمد امینی)

۱۳۸۱ – بانوی من (یدالله صمدی)

۱۳۸۱ – جایی دیگر (مهدی کرم‌پور)

۱۳۸۰ – شام آخر (فریدون جیرانی)

۱۳۷۵ – لاک‌پشت (علی شاه‌حاتمی)

۱۳۷۴ – ماه مهربان (قاسم جعفری)

۱۳۷۱ – قافله (مجید جوانمرد)

۱۳۷۱ – تماس شیطانی (حسن قلی‌زاده)

۱۳۶۹ – حکایت آن مرد خوشبخت (رضا حیدرنژاد)

۱۳۶۹ – آپارتمان شماره ۱۳ (یدالله صمدی)

۱۳۶۷ – کشتی آنجلیکا (محمدرضا بزرگ نیا)

۱۳۶۷ – آخرین لحظه (فرخ انصاری بصیر)

۱۳۶۶ – غریبه (رحمان رضایی)

۱۳۶۶ – خبرچین (نصرت الله زمردیان، مازیار پرتو)

۱۳۶۶ – پاییزان (رسول صدرعاملی)

مجموعه‌های تلویزیونی با حضور کتایون ریاحی:

(۱۳۸۶__۱۳۸۷) – یوسف پیامبر (فرج‌الله سلحشور)

(۱۳۸۰) – شب دهم (حسن فتحی)

(۱۳۷۸__(۱۳۸۱) – روشنتر از خاموشی (حسن فتحی)

(۱۳۷۸__۱۳۷۹) – پس از باران (سعید سلطانی)

(۱۳۷۷__۱۳۷۸) – روزهای زندگی (سیروس مقدم)

(۱۳۷۶__۱۳۷۷) – شرکت (عبدالله باکیده)

(۱۳۷۵__۱۳۷۶) – بازگشت پرستوها (ابوالقاسم طالبی)

(۱۳۷۵) – پهلوانان نمی‌میرند (حسن فتحی)

(۱۳۷۳) – عاطفه (حسن فتحی)

(۱۳۷۳) – پدرسالار (اکبر خواجویی)

(۱۳۷۲) – همسایه‌ها (مجموعه، یک قسمت)

(۱۳۷۱) – دردسر

(۱۳۶۵__۱۳۶۴) – سایه همسای

آیا این خبر مفید بود؟
ارسال نظر:

  • پربازدید
  • پربحث ها
  • ۲۴ ساعت
  • هفته
  • ماه
  • ۲۴ ساعت
  • هفته
  • ماه
روی خط رسانه