وام قرض الحسنه | وام فوری | وام بدون ضامن

چگونه وام قرض الحسنه ۵ میلیون تومانی بگیریم؟ | دریافت وام قرض الحسنه آسان و فوری

وزیر اقتصاد از پرداخت وام اربعین تا ۵میلیون تومان به زائران خبر داده است. در این گزارش مراحل ثبت نام و دریافت این وام را تشریح می‌کنیم.

چگونه وام قرض الحسنه ۵ میلیون تومانی بگیریم؟ | دریافت وام قرض الحسنه آسان و فوری
کدخبر : 10592
پایگاه خبری تحلیلی پیشنهاد ویژه :

 وام قرض الحسنه یکی از انواع وام های بانکی است؛ این نوع وام در واقع عقدی است بین بانک و قرض گیرنده که طبق مقررات و ضوابط مبلغی به عنوان قرض به فرد داده می شود؛ طبق قرار داد مبلغ وام قرض الحسنه توسط وام گیرنده باید باز پرداخت شود. بانک های مختلفی وام قرض الحسنه به سپرده گذاران خود ارائه می دهند. سقف تسهیلات وام قرض‌ الحسنه به متقاضیان و میزان کارمزد آن هر ساله توسط بانک‌ مرکزی جمهوری اسلامی ایران مشخص می‌شود. وام قرض الحسنه همان طور که از نامش پیداست، دارای نرخ کارمزد کمی است؛ عموما نرخ کارمزد تسهیلات صفر تا چهار درصد است که از مشتریان دریافت می‌شود.

وام قرض الحسنه

احسان خاندوزی، وزیر اقتصاد از تخصیص تسهیلاتی تا سقف ۵ میلیون تومان برای زائران اربعین حسینی خبر داد. زائران سرپرست خانواری که از طریق مرزهای زمینی از کشور خارج می‌شوند، می‌توانند برای دریافت این وام اقدام کنند.

مبلغ این وام برای سرپرست خانوار سه میلیون تومان است. همچنین سرپرست خانوار همراه با یک نفر از اعضای تحت پوشش، چهار میلیون تومان و به همراه دو نفر یا بیشتر از اعضای خانوار، ‌پنج میلیون تومان وام دریافت می‌کنند.

طبق گفته‌های خاندوزی، وام اربعین به صورت خودکار به حساب یارانه متقاضیان پرداخت می‌شود و نیازی به مراجعه به بانک برای دریافت آن نیست. اقساط در طی یک سال از یارانه خانوار کسر خواهد شد.

افرادی که می‌خواهند در ایام اربعین به زیارت بروند و متقاضی دریافت این وام هستند، باید در سامانه حج و زیارت (سماح) ثبت نام کنند. در ادامه مراحل ثبت نام در این سایت را به صورت گام به گام بررسی می‌کنیم.

در مرحله اول از طریق این لینک وارد سامانه سماح شوید. در صفحه اول این سامانه شرایط ثبت نام متقاضیان اربعین ۱۴۰۱ نمایش داده شده است. پیشنهاد می‌شود که این صفحه را به دقت مطالعه کنید.

لزوم داشتن گذرنامه، تزریق حداقل دو دوز واکسن کرونا، همراه داشتن کارت واکسن و ممنوعیت حمل هرگونه مواد دارویی، از مهم‌ترین شرایط اعزام هستند. همچنین در این صفحه به برخی افراد با بیماری‌های خاص توصیه شده که از زیارت در این ایام خودداری کنند.

در انتهای این صفحه و در کادر ثبت نام، با تیک زدن موافقت با شرایط، وارد کردن عدد نشان داده شده در کادر و انتخاب گزینه شروع ثبت نام، وارد مرحله بعد شوید.

وام قرض الحسنه

در این صندوق تسهیلات قرض الحسنه تا سقف ۱۰ میلیون تومان فاقد هرگونه کارمزد است و طی ۲۴ ساعت در اختیار درخواست کننده قرار می‌گیرد. همچنین برای تسهیلات بالای ۱۰ میلیون تومان نیز یک بار در تمام دوره کارمزد دریافت می‌شود

صندوق قرض الحسنه امداد ولایت استان تهران تسهیلات قرض الحسنه تا سقف ۱۰ میلیون تومان بدون هرگونه کارمزد، پرداخت می‌کند.

در حال حاضر ۳ شعبه این صندوق قرض الحسنه در سطح استان تهران به مشتریان خدمات ارائه می دهند؛ همچنین در تمامی ادارات کمیته امداد سطح استان تهران نیز خدمات قرض الحسنه به مشتریان ارائه می شود.

از سوی دیگر در این صندوق تسهیلات قرض الحسنه تا سقف ۱۰ میلیون تومان فاقد هرگونه کارمزد است و طی ۲۴ ساعت در اختیار درخواست کننده قرار می‌گیرد. همچنین برای تسهیلات بالای ۱۰ میلیون تومان نیز یک بار در تمام دوره کارمزد دریافت می‌شود.

علاوه بر این تسهیلات این صندوق در ۶ سرفصل کارگشایی، ودیعه مسکن، تعمیرات ساختمان و احداث مسکن، اشتغال و کارآفرینی،تسهیلات درمانی و فرهنگی برای دانشجویان و دانش‌آموزان پرداخت می‌شود، در پنج ماهه سال جاری هم بیش از ۸۴ میلیارد تومان تسهیلات در قالب ۷۸۴۰ فقره وام پرداخت شده است.

بنا بر گفته حسین خجسته فاضل، مدیر امور شعب صندوق قرض الحسنه امداد ولایت استان تهران از ابتدای سال، ۴۹ تفاهم نامه هم افزایی با مساجد، مراکز نیکوکاری و مؤسسات خیریه با سپرده گذاری ۵ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان در جهت پرداخت تسهیلات به نیازمندان منعقد شده است.

آیا این خبر مفید بود؟
ارسال نظر:

  • پربازدید
  • پربحث ها
  • ۲۴ ساعت
  • هفته
  • ماه
  • ۲۴ ساعت
  • هفته
  • ماه
روی خط رسانه