وام قرض الحسنه | وام فوری | وام بدون ضامن

وام قرض الحسنه فوری 5 میلیون تومانی با شرایط آسان | دریافت وام قرض الحسنه بدون کارمزد

پرداخت تسهیلات قرض‌الحسنه 3 تا 5 میلیون تومانی خبر مهم وزیر اقتصاد بود برای زائران اربعین امسال و مهمتر اینکه زائران برای دریافت این تسهیلات نیازی به مراجعه به بانک ندارند.

وام قرض الحسنه فوری 5 میلیون تومانی با شرایط آسان | دریافت وام قرض الحسنه بدون کارمزد
کدخبر : 10580
پایگاه خبری تحلیلی پیشنهاد ویژه :

 وام قرض الحسنه یکی از انواع وام های بانکی است؛ این نوع وام در واقع عقدی است بین بانک و قرض گیرنده که طبق مقررات و ضوابط مبلغی به عنوان قرض به فرد داده می شود؛ طبق قرار داد مبلغ وام قرض الحسنه توسط وام گیرنده باید باز پرداخت شود. بانک های مختلفی وام قرض الحسنه به سپرده گذاران خود ارائه می دهند. سقف تسهیلات وام قرض‌ الحسنه به متقاضیان و میزان کارمزد آن هر ساله توسط بانک‌ مرکزی جمهوری اسلامی ایران مشخص می‌شود. وام قرض الحسنه همان طور که از نامش پیداست، دارای نرخ کارمزد کمی است؛ عموما نرخ کارمزد تسهیلات صفر تا چهار درصد است که از مشتریان دریافت می‌شود.

وام قرض الحسنه

طبق اعلام وزارت اقتصاد، زائران اربعین می‌توانند برای دریافت تسهیلات قرض‌الحسنه ۳ تا ۵ میلیون تومانی در سامانه سماح ثبت‌نام کنند.

سید احسان خاندوزی وزیر امور اقتصادی و دارایی اعلام کرده: تا سقف پنج میلیون تومان تسهیلات برای حضور زمینی زائران اربعین حسینی (ع) در بزرگ‌ترین اجتماع بشری جهان از سوی بانک‌های زیرمجموعه این وزارتخانه پیش‌بینی شده است.

وی افزود: به منظور پرداخت این وام، پس از هماهنگی‌هایی که با سازمان برنامه و بودجه، سازمان حج و زیارت، ستاد مرکزی اربعین، پلیس گذرنامه و بانک‌ها صورت گرفت، زائران سرپرست خانواری که یارانه دریافت می‌کنند، پس از درخواست این تسهیلات در سامانه حج و زیارت (سماح) در صورتی که از مرزهای زمینی خارج شوند، مبلغ این تسهیلات به‌صورت خودکار و بدون نیاز به مراجعه به بانک‌ها به حساب یارانه آنها واریز شده و با اقساط یک‌ساله از یارانه آنها کسر خواهد شد.

در ادامه شرایط دریافت تسهیلات قرض‌الحسنه اربعین را می‌خوانید؛

1- متقاضی حتماً سرپرست خانوار و دریافت‌کننده یارانه باشد (این تسهیلات بدون نیاز به مراجعه به بانک‌ها در حساب یارانه سرپرست خانوار واریز و اقساط آن با سررسید یک‌ساله از محل یارانه کسر می‌شود) و در خصوص زائرانی که سرپرست خانوار نیستند امکان بهره‌مند از این تسهیلات با رضایت سرپرست خانوار فراهم خواهد شد.

2- متقاضی الزاماً باید در سامانه حج و زیارت (سماح) درخواست استفاده از تسهیلات را ثبت کرده و در ایام اربعین صرفاً از طریق مرزهای زمینی سفر کرده باشند.

3- میزان تسهیلات برای یک نفر سرپرست خانوار سه میلیون تومان، به همراه یک نفر از اعضای تحت پوشش چهار میلیون تومان و همراهان 2 نفر یا بیشتر پنج میلیون تومان خواهد بود.

وام قرض الحسنه

در این صندوق تسهیلات قرض الحسنه تا سقف ۱۰ میلیون تومان فاقد هرگونه کارمزد است و طی ۲۴ ساعت در اختیار درخواست کننده قرار می‌گیرد. همچنین برای تسهیلات بالای ۱۰ میلیون تومان نیز یک بار در تمام دوره کارمزد دریافت می‌شود

صندوق قرض الحسنه امداد ولایت استان تهران تسهیلات قرض الحسنه تا سقف ۱۰ میلیون تومان بدون هرگونه کارمزد، پرداخت می‌کند.

در حال حاضر ۳ شعبه این صندوق قرض الحسنه در سطح استان تهران به مشتریان خدمات ارائه می دهند؛ همچنین در تمامی ادارات کمیته امداد سطح استان تهران نیز خدمات قرض الحسنه به مشتریان ارائه می شود.

از سوی دیگر در این صندوق تسهیلات قرض الحسنه تا سقف ۱۰ میلیون تومان فاقد هرگونه کارمزد است و طی ۲۴ ساعت در اختیار درخواست کننده قرار می‌گیرد. همچنین برای تسهیلات بالای ۱۰ میلیون تومان نیز یک بار در تمام دوره کارمزد دریافت می‌شود.

علاوه بر این تسهیلات این صندوق در ۶ سرفصل کارگشایی، ودیعه مسکن، تعمیرات ساختمان و احداث مسکن، اشتغال و کارآفرینی،تسهیلات درمانی و فرهنگی برای دانشجویان و دانش‌آموزان پرداخت می‌شود، در پنج ماهه سال جاری هم بیش از ۸۴ میلیارد تومان تسهیلات در قالب ۷۸۴۰ فقره وام پرداخت شده است.

بنا بر گفته حسین خجسته فاضل، مدیر امور شعب صندوق قرض الحسنه امداد ولایت استان تهران از ابتدای سال، ۴۹ تفاهم نامه هم افزایی با مساجد، مراکز نیکوکاری و مؤسسات خیریه با سپرده گذاری ۵ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان در جهت پرداخت تسهیلات به نیازمندان منعقد شده است.

آیا این خبر مفید بود؟
ارسال نظر:

  • پربازدید
  • پربحث ها
  • ۲۴ ساعت
  • هفته
  • ماه
  • ۲۴ ساعت
  • هفته
  • ماه
روی خط رسانه