چگونه یک خط تولید راه اندازی کنیم؟

چگونه یک خط تولید راه اندازی کنیم؟
کدخبر : 13347
پایگاه خبری تحلیلی پیشنهاد ویژه :

 

از  همانطور که می دانید صنعت تولید موتور اصلی اقتصاد در اکثر مناطق جهان است. راه اندازی یک واحد تولیدی نه تنها یک سرمایه گذاری سودآور است، بلکه فرصت های تجاری متعددی را ایجاد می کند. با این حال، فعالیت های تولیدی، حتی در مقیاس راه اندازی یک کارخانه کوچک، کار آسانی نیست. در واقع این کار نتیجه ای بزرگ و ارزشمند و همچنین مسیری سخت دارد.

اگر قصد راه اندازی یک واحد تولیدی یا یک کارخانه کوچک را دارید، ابتدا باید محصولی بی رقیب را برای تولید انتخاب کنید و سپس بازار دست نخورده و غیررقابتی آن را به دست آورید.

راه اندازی خط تولید با بودجه کم!!

برای شروع هر کسب و کاری باید یک سری مراحل را طی کنیم، اما کیفیت این مراحل مهمتر از کمیت آن است. راه اندازی یک واحد تولیدی نیز روشی مشابه وجود دارد و با توجه به چند نکته ساده و اساسی می توانید با خیال راحت در کسب و کار سرمایه گذاری کنید.

آیا با کمبود سرمایه مواجه هستید؟تسلیم نشو

به احتمال زیاد در اولین مرحله راه اندازی خط تولید به جیب خود نگاه خواهید کرد و در صورت نداشتن سرمایه کافی از این مسیر منصرف خواهید شد. باید بدانید که تنها نیستید! در واقع یکی از مهم ترین دلایلی که بسیاری از علاقه مندان به فعالیت های تولیدی حتی نمی گذارند شانس خود را در این بخش امتحان کنند، کمبود سرمایه است.

 

خبر خوب این است که در این مقاله ترفندهایی را با یادگیری این موارد و راه اندازی کارخانه کوچک خود حتی بدون سرمایه به شما آموزش می دهیم:

تحقیقات بازار قبل از تولید

قبل از اینکه بتوانید یک تولید کننده خوب باشید و یک واحد تولیدی راه اندازی کنید، ابتدا باید یک تاجر و یک بازاریاب خوب باشید، یعنی قبل از شروع تولید محصول، مدتی قبل از بازار، محصولات دیگران را به طور کامل به بازار عرضه کرده باشید. ارزیابی کنید و به یک حرفه ای در فروش تبدیل شوید، سپس به سراغ تولید آزمایشی و محدود آن محصول بروید. به عنوان مثال، باید بازار مناسبی را در بین گلفروشان در حوزه بازاریابی هدف تولید ورمی کمپوست پیدا کنید و پس از ارزیابی بازار، محصولات خود را تغییر دهید.

محصولی که تولید می کنید باید کیفیت بهتری داشته باشد یا حداقل در سطح محصولی باشد که قبلاً به بازار عرضه کرده اید. قیمت نباید تفاوت زیادی با محصول قبلی داشته باشد. پس از تعیین دقیق بازار هدف و سنجش بازار محصول، نوبت به تولید می رسد.

برای راه اندازی خط تولید ابتدا باید بازخورد گرفت، مسائل فنی و فروش را اصلاح کرد و با تولید آزمایشی یعنی تولید کم هزینه و کم هزینه به نتیجه مطلوب رسید. قرار دادن یک تیم فنی قوی در کنار یک گروه بازاریابی مناسب می تواند ترکیب خوبی برای تولید باشد. پس از دریافت بازخورد، هرگونه نقص و مشکل یا اشکال فنی که در فرآیند فروش وجود دارد، در اسرع وقت برطرف و کار تولید از سر گرفته شود. یک تولیدکننده خوب باید هر چند وقت یکبار این بازخورد را از بازار دریافت کند، نتایج را بررسی کند و طبق این نتایج روند تولید را ادامه دهد.

  • مطمئن شوید که تحقیقات انتقادی انجام می دهید که اولین گام در راه اندازی یک واحد تولیدی است

تحقیق و جمع آوری اطلاعات نقش مهمی در موفقیت هر کسب و کاری دارد. به عنوان یک کارآفرین، باید تحقیقات گسترده و دقیقی در حوزه محصول و بازار هدف انجام دهید. این به شما کمک می کند تا از هرگونه هزینه برای خطاهای احتمالی جلوگیری کنید.

 

حتی می توانید با تحقیقات انتقادی ایرادات و ایرادات محصولات رقبای خود را شناسایی کرده و از آنها به نفع کسب و کار خود استفاده کنید. در واقع با آگاهی از کاستی های محصولات رقبای خود می توانید محصولی بی نقص و بدون هیچ خطایی تولید کنید و در نتیجه مشتریان زیادی به دست آورید.

  • اگر می خواهید در این راه دچار مشکل نشوید، فراموش نکنید که باید محصولی با کیفیت و اصلی تولید کنید.

 

برای واحد تولیدی خود خط تولید بسازید

راه اندازی خط تولید کوچک برای واحد تولیدی شما نیاز به هزینه بالایی ندارد و گاهی می توانید خط تولید را با دو یا سه دستگاه بسته بندی راه اندازی کنید. به عنوان مثال، تولید ورمی کمپوست مورد بحث در بالا به یک خط تولید کاملاً ارزان نیاز دارد که شامل پر کردن کیسه و آب بندی کیسه است (به استثنای مراحل مربوط به تولید ارگانیک محصول).

برای دریافت وام از بانک های فعال، به یک طرح شفاف و جامع و خوب و مناسب نیاز دارید. خرید دستگاه امروزه بسیار آسان شده است و شما می توانید پس از جستجو در اینترنت و آشنایی با انواع دستگاه های موجود در بازار و بررسی قیمت و ظرفیت تولید هر دستگاه، فرآیند خرید دستگاه و نصب آن را آغاز کنید. در صورتی که قصد تولید محصولی خاص و جدید را دارید می توانید از شرکت های فعال در این زمینه برای تولید سفارش دهید.

خرید تجهیزات خط تولیدی

علاوه بر قیمت، اجزای مورد توجه در خرید دستگاه صنعتی، میزان تولید روزانه، دقت در تولید محصول، به روز بودن و استفاده از تکنولوژی روز، ظرفیت و توان تولید، نوع برق مصرفی، میزان برق مصرفی، اتوماتیک یا نیمه اتوماتیک بودن، هزینه در این زمینه بستگی به بازده و هزینه های مورد نظر شما دارد.

توصیه ما این است که ترجیحا از شرکت های تولید داخل خرید کنید زیرا کشور ما چندین سال است که در زمینه تولید ماشین آلات صنعتی پیشرفت خوبی داشته است و شما می توانید دستگاهی با کیفیت و با هزینه کمتری نسبت به نمونه های خارجی آن خریداری کنید.

پس از انجام مراحل فوق، یک شرکت تولیدی راه اندازی کرده اید. به یاد داشته باشید که حضور در بازار نیاز به صبر و تلاش زیادی دارد.

از مشارکت با سایر واحدهای تولیدی نهایت استفاده را ببرید!

در ایجاد یک واحد تولیدی، ایجاد همکاری تجاری که برای هر دو طرف سودمند باشد، ضروری است. از آنجایی که راه اندازی خط تولید کار ساده ای نیست و نیاز به زیرساخت های مالی و غیر مالی زیادی دارد، می توانید با شرکت های معتبر همکاری کرده و از منابع آنها به نفع خود استفاده کنید.

حتی می توانید تجهیزات مورد نیاز برای تولید محصولات خود را از طریق این شرکت های همکار تهیه کنید. توجه داشته باشید که شرکت های برندینگ و بازاریابی و همچنین واحدهای تولیدی می توانند در تولید، بازاریابی و فروش محصولات شما با شما همکاری کنند.

بهترین راه برای پذیرش درخواست همکاری شما با شرکت های معتبر، کار به صورت پورسانتی است. در این روش درصدی از سود فروش را در ازای کسب منابع مالی برای فروش تجهیزات و محصولات تولیدی خود به شرکت همکار اختصاص می دهید.

برای مثال اگر به تولید کفش علاقه دارید می توانید کفش مورد نظر خود را طراحی کرده و به نام خود ثبت کنید. پس از آن باید برند خود را به کفش منتقل کنید و با یک شرکت معتبر تولید کننده کفش در زمینه تولید و فروش همکاری کنید.

8

در واقع شما در این همکاری بدون صرف کوچکترین هزینه ای محصول خود را در یک شرکت معتبر تولید و به فروش خواهید رساند. همچنین شرکت مورد نظر به ازای هر کفش فروخته شده درصدی از سود فروش دریافت می کند که در آن معامله سود مضاعف محقق می شود.

 

 

جذب سرمایه گذار برای راه اندازی یک کارخانه کوچک

جذب سرمایه گذار یکی دیگر از روش های راه اندازی خط تولید بدون صرف هزینه است. به این ترتیب می توانید بدون صرف هزینه با دادن بخشی از سهام واحد تولیدی خود به یک شرکت یا سرمایه گذار کارخانه کوچک خود را راه اندازی کنید.

البته با دادن بخشی از سهام کارخانه خود به سرمایه گذاران، بخشی از تصمیمات و مسئولیت های مدیریتی و اجرایی را با توافق دوجانبه به آنها واگذار می کنید.

  • بسته بندی گیاهان دارویی:

پیشنهاد تولیدی که بازار مناسبی در کشور و کشورهای همسایه دارد، خط بسته بندی گیاهان دارویی است.

  •  تولید مواد غذایی آماده و نیمه آماده:

بخش صنایع غذایی همواره بازار مناسبی برای سرمایه گذاری بوده و با توجه به وضعیت مناسبات سیاسی منطقه در سال های اخیر و ایجاد بازارهای خارجی جدید مانند روسیه و قطر، این بخش گزینه مناسبی برای سرمایه گذاری است. علاوه بر این می توانید غذاهای خارجی متناسب با ذائقه مردم ایران را پیدا و تولید کنید و بازار مناسبی را در داخل کشور ایجاد کنید. ممکن است برخی از غذاهای عربی، هندی و... گزینه های مناسبی برای تولید باشند.

  • خط واحد تولید آب میوه:

آبمیوه ها و نوشیدنی های میوه ای در صورت عرضه با فرمولاسیون جدید و با کیفیت بازار خوبی خواهند داشت.

  • خط تولید کنسانتره میوه:

کنسانتره میوه بهترین صنعت در صنعت نوشابه سازی به شمار می رود و می تواند به عنوان مواد خام به فروش برسد.

  • خط تولید شربت و شربت گیاهی:

تولید شربت در واحد تولیدی با فرمول ها و طعم های جدید و متفاوت از دیگر پیشنهادات ما برای تولید می باشد.

آخرین چیزی که برای واحد تولیدی باید بدانید!

برای شروع فعالیت خود به سمت تاسیس یک کارخانه کوچک یا هر واحد تولیدی عجله نکنید و کم و با اطمینان شروع کنید.

برای راه اندازی خط تولید، قبل از هر اقدامی برای ایمن سازی مکان مناسب، مواد اولیه یا استخدام نیروی کار، به زمان لازم برای تحقیق، بررسی و تنظیم استراتژی کسب و کار نیاز دارید. در این مقاله به معرفی چند نکته برتر برای راه اندازی کسب و کار و راه اندازی کارگاه پرداخته ایم که نه تنها ریسک کسب و کار را کاهش می دهد، بلکه بهره وری و کارایی کسب و کار شما را در بلندمدت افزایش می دهد.

گروه فنی تاپ ماشین

مجموعه تاپ ماشین با سالها تجربه در زمینه طراحی و تولید ماشین آلات صنعتی مورد استفاده در کارخانه های مواد غذایی به کمک مهندسان و کارشناسان با تجربه در این زمینه توانایی تولید کارآمد ترین دستگاه ها را با کیفیت بسیار بالا داشته و سعی بر هرچه بهتر کردن خدمات خود دارد.

در این مجموعه انواع دستگاه های قالب زن فلافل، دستگاه چسب زن کارتن دو موتوره و سه موتوره ، سرخکن صنعتی،  ردیف کن بطری ، میکسر و چرخ گوشت صنعتی، نوار نقاله و میز ترافیک گردان  با ظرفیت های مختلف تولید می شود که پاسخگوی هرگونه نیاز کارخانه ها هستند.

تمامی دستگاه های تولید شده در این مجموعه و قطعات مورد استفاده در انها در بالاترین کیفیت ممکن ساخته شده اند و دارای دفترچه راهنمای نصب و راه اندازی و سرویس های دوره ای و همچنین خدمات پس از فروش و گارانتی معتبر می باشند.

علاوه بر این می توانید به کمک مشاوره های رایگان پیش از خرید در این مجموعه دستگاه هایی مناسب با ظرفیت تولید کارخانه خود خریداری کرده و باعث افزایش سرعت تولید و کیفیت محصولات تولیدی شده و در پی آن سود اوری و بهره وری بیشتری برای کارخانه داشته باشید.

برای راه اندازی خط تولید میتوانید با کارشناسان ما در تماس باشید تا از بهترین خدمات و مطمئن ترین راهنمایی ها استفاده کنید.

آیا این خبر مفید بود؟
ارسال نظر:

  • پربازدید
  • پربحث ها
  • ۲۴ ساعت
  • هفته
  • ماه
  • ۲۴ ساعت
  • هفته
  • ماه
روی خط رسانه