چگونه زبان ایتالیایی یادبگیرم؟ بهترین روش ها در سال 2023

چگونه زبان ایتالیایی یادبگیرم؟ بهترین روش ها در سال 2023
کدخبر : 12873
پایگاه خبری تحلیلی پیشنهاد ویژه :

 

 

یادگیری زبان ایتالیایی ممکن است جزو علاقمندی‌های افراد زیادی باشد؛ اما اکثر افراد معتقدند این زبان بسیار دشوار است. با این حال، روش‌هایی وجود دارند، که می‌تواند این مسیر را برای شما بسیار هموار کنند. با ما همراه باشید.

برای یادگیری یک زبان جدید راه های زیادی وجود دارد، این موضوع کاملا بستگی به شرایط زمانی، میزان نیاز و بودجه مالی شما دارد. با توجه به تمامی این عوامل، از چند روش مختلف می‌توانید برای یادگیری اصولی زبان ایتالیایی اقدام کنید.

۱-کلاس خصوصی زبان ایتالیایی

در کلاس‌های خصوصی زبان ایتالیایی، تنها شما و استادتان حضور دارید. این کلاس‌ها می‌توانند به دو صورت آنلاین و حضوری برگزار شوند. مزیت کلاس خصوصی، این است که به راحتی با استاد در ارتباط هستید و عوامل حواس پرتی در کلاس وجود ندارد؛ در این نوع کلاس می‌توانید مشکلات خود را به راحتی مطرح کنید و اشکالات تمرین‌ها را به کمک استاد رفع نمایید.

مزیت دیگر کلاس خصوصی، این است که بخش زیادی از زمان مدرس، تنها به شخص شما اختصاص دارد. به همین علت، عموما مدرس خصوصی زبان ایتالیایی در فرآیند تدریس و حل تمرین، دقت و حوصله بیشتری به خرج خواهد داد.

 

۲-یادگیری زبان ایتالیایی با کتاب

الف) مطالعه کتاب های آموزش زبان ایتالیایی

یکی از منابع آموزشی مهم در راستای زبان آموزی، کتاب‌های آموزش زبان ایتالیایی به افرادی است که زبان اصلی و مادری آن‌ها، هر زبان دیگری به غیر از ایتالیایی باشد. این کتاب‌ها زمینه آموزشی دارند و از سطوح اولیه تا پیشرفته به آموزش زبان می‌پردازند. تمرکز هر کتاب، ممکن است روی مهارت‌های خاصی باشد. مثلا یک منبع آموزش زبان ایتالیایی تنها به یادگیری گرامر اختصاص دارد و منبعی دیگر، تمام مهارت‌ها را به صورت عمومی آموزش می‌دهد.

 

ب) مطالعه کتاب داستان به زبان ایتالیایی

در زمینه ادبیات، ایتالیا از غنی‌ترین کشورهای جهان است. شما می‌توانید با مطالعه آثار مشهور این کشور، در کنار افزایش دایره لغات خود، با گنجینه‌ای غنی از هنر و ادبیات جهان رو به رو شوید. از آن‌جایی که ممکن است فهم این کتاب‌ها در ابتدا کمی دشوار باشد، پیشنهاد می‌کنیم پس از آنکه به ایتالیایی عمومی تسلط یافتید، کتاب‌های زیر را به زبان اصلی تهیه نموده و به تدریج مطالعه کنید:

  1. storie di due Minuti
  2. Omicidio nel castello
  3. Topolino

 

3- بررسی وب سایت‌های ایتالیایی زبان

برای یادگیری بهتر زبان ایتالیایی می‌توانید زمان کوتاهی را به خواندن اخبار ایتالیایی اختصاص دهید. این خبرها می‌توانند از دنیای مد، تکنولوژی، سرگرمی، حوادث و یا سیاست باشند. در این زمینه هم می‌توانید در راستای نیازتان عمل کنید. مثلا اگر مهندس برق هستید، اخبار تکنولوژی را بخوانید تا با اصطلاحات روز آشنا شوید. سایت‌های که در ادامه آورده ایم شامل اخبار ایتالیایی هستند و به شما در زمینه یادگیری تکمیلی این زبان کمک می‌کنند:

  1. ANSA.it
  2. Gazzetta.it
  3. Repubblica.it

روش تکمیلی یادگیری ایتالیایی

 

4- گوش دادن به پادکست ایتالیایی زبان

پادکست به این دلیل که کوتاه است و تنها حالت صوتی آن مدنظر است، تاثیر زیادی در تقویت مهارت‌های شنیداری در آموزش بهتر زبان ایتالیایی دارد. پادکست‌های ایتالیایی زیادی با موضوعات مختلف وجود دارند که می‌توانید آن‌ها را بشنوید و ضمن لذت بردن از موضوع آن‌ها، مهارت شنیداری و دایره لغات خود را تقویت کنید.

برای انتخاب پادکست، توجه کنید که یادگیری زبان ایتالیایی را به چه منظوری انجام می‌دهید؟ دایره لغات تخصصی در هر رشته و شغلی می‌توانند کاملا متفاوت باشند؛ اگر تنها برای افزایش مهارت شنیداری خود در مکالمات روزمره به پادکست گوش می‌دهید، می‌توانید فایل‌های داستانی و روایتی را انتخاب کنید. در صورتی که قرار است از زبان ایتالیایی در محل کار یا برای تحصیل استفاده کنید، بهتر است فایل‌هایی را برگزینید که به رشته و حوزه کاری شما مربوط هستند.

 

5- یادگیری زبان ایتالیایی با فیلم

فیلم زبان اصلی ایتالیایی

 

الف) مشاهده فیلم هایی به زبان ایتالیایی

برای اینکه زبان ایتالیایی یا هر زبان دیگری را بهتر یاد بگیرید، دیدن فیلم زبان اصلی یکی از بهترین روش‌ها برای یادگیری بهتر است. مشاهده بهترین فیلم و سریال های زبان ایتالیایی به شما کمک می‌کند تا نحوه تلفظ محاوره را بهتر درک کرده و مهارت شنیداریتان را نیز تقویت کنید.

این فیلم‌ها، منابع خوبی برای یادگیری ایتالیایی هستند و در سایت Imdb هم امتیاز نسبتا خوبی گرفته اند:

  1. Suburra
  2.  Gomorrah
  3. Malena
  4. Cinema Paradiso

 

ب) یادگیری زبان ایتالیایی از طریق مشاهده فیلم های آموزشی

منابع زیادی در اینترنت وجود دارند که می‌توانید از آن‌ها برای یادگیری زبان ایتالیایی استفاده کنید؛ این فیلم‌ها می‌توانند به زبان فارسی باشند اما گاهی، آموزش‌های زبان ایتالیایی به زبان انگلیسی هستند، بنابراین ممکن است لازم باشد به این زبان هم مسلط باشید تا بتوانید از آموزش‌های متنوع‌تری استفاده کنید.

فیلم‌های آموزشی موجود در Youtube یکی از این موارد هستند که به شما کمک می‌کنند قدم به قدم پیش بروید. البته این روش، تنها در صورتی توصیه می‌شود که شما پیش زمینه‌ای از ایتالیایی داشته باشید و برای تکمیل دانش خود از آن استفاده کنید، وگرنه برای شروع ممکن است شما را با سوالات بی‌جواب مواجه کند و موجب سردرگمی شود.

 

6- یادگیری زبان ایتالیایی با اپلیکیشن

با پیشرفت دنیای تکنولوژی، اپلیکیشن‌های موبایلی توانسته‌اند جایگزینی بسیار عالی برای آموزش مهارت‌های مختلف باشند. آموزش زبان ایتالیایی با کمک برنامه‌های قابل نصب روی موبایل، تبلت، یکی از راه‌های یادگیری این زبان است. این روش برای افرادی که دوست دارند از وقت‌ خالی خود در مسیر خانه، دانشگاه و محل کار استفاده بهینه داشته باشند بسیار عالی است.

  

بایدها و نبایدهای یادگیری زبان ایتالیایی

حالا که روش‌های کلی یاد گرفتن زبان زیبای ایتالیایی را آموختید، بهتر است بدانید که انجام دادن و انجام ندادن چه کارهایی در روند آموزش به شما کمک خواهد کرد. به یاد داشته باشید که روش، تنها بخشی از راه است و رعایت اصول در کنار یکدیگر، شما را به بهترین نتیجه خواهد رساند. برخی افراد برای انتخاب بهترین روش آموزش زبان ایتالیایی روزها و ساعت‌های زیادی را صرف جستجو می‌کنند اما در نهایت، نتیجه آنقدرها هم مطلوب نیست! دلیل این موضوع، قدم‌های کوچکی است که باید در راه آموزش این زبان بردارید.

برای یادگیری این زبان، حتما موارد زیر را رعایت کنید:

  1.  در یادگیری خود مداومت داشته باشید.
  2.  خود را در معرض تمرین و تکرار قرار دهید و از اشتباه کردن نترسید.
  3.  به صورت روزمره، سعی کنید از دانش خود استفاده کنید، حتی اگر کامل نیستید.
  4.  متناسب با نیاز خود آموزش ببینید، ایتالیایی در سفر با ایتالیایی برای کار، زمین تا آسمان تفاوت دارد!
  5.  اشتباهات خود را یادداشت کنید و روند پیشرفت خود در رفع آن‌ها را ثبت نمایید.
  6.  صدا و فیلم خود را حین صحبت کردن ضبط کرده و مجددا آن را بررسی کنید تا ایرادتان مشخص شود.

 ادبیات، هنر و تاریخ، بهانه یادگیری زبان ایتالیایی

شهر رم، پایتخت کشور ایتالیا، مهد فرهنگ و تمدن در اروپای قدیم بوده‌ است. این کشور، شناسنامه‌ای پربار در زمینه هنرهای زیبا دارد. به همین دلیل، اگر به هنر و فرهنگ علاقمند باشید، یادگیری زبان ایتالیایی شما را با جهانی تازه آشنا خواهد کرد.

در زمینه موسیقی، نام افرادی همچون پوکینی، وردی، روسینی و بلینی در تاریخ ایتالیا می‌درخشد . در حیطه نقاشی، لئوناردو داوینچی و بوتچیلی پریماورا از نام‌آوران هستند. یادگیری زبان این کشور، شما را بیشتر و عمیق‌تر با این هنرمندان و آثارشان آشنا خواهد کرد.

در زمینه ادبیات، هیچ چیز بهتر از این نیست که متون را به زبان اصلی بخوانید؛ حتی بهترین ترجمه‌ها نیز دچار دخل و تصرف اندکی می‌شوند و هرگز زیبایی اصلی اثر را منتقل نخواهند کرد، به همین جهت آموزش دقیق و اصولی زبان ایتالیایی، می‌تواند لذت شما را از خواندن آثار دانته، ایتالو کالوینو، النا فرانته و دیگر نویسندگان نام‌آور این کشور، دو چندان کند.

فهم ادبیات هیچ کشوری با آشنایی دست و پا شکسته با زبان آن کشور و دانستن حروف الفبا میسر نمی‌شود؛ زیرا هنر و ادبیات، والاترین قسمت فرهنگ هر کشور هستند و تنها مطالعه لایه‌های عمیق فرهنگی، به ما در فهم این آثار کمک خواهد کرد.

مطالعه بیشتر: 

https://hitalki.org/blog/best-ways-to-learn-italian/

 

آیا این خبر مفید بود؟
ارسال نظر:

  • پربازدید
  • پربحث ها
  • ۲۴ ساعت
  • هفته
  • ماه
  • ۲۴ ساعت
  • هفته
  • ماه
روی خط رسانه