قیمت هاش

قیمت هاش
کدخبر : 11694
پایگاه خبری تحلیلی پیشنهاد ویژه :

 

چکیده : تیرآهن هاش از پرکاربردترین محصولات آهنی است که یک تحول عظیم در صنعت فولاد ایجاد کرده‌است. به‌ طوری‌ که از این محصول فلزی در بسیاری از صنایع استفاده می‌شود و در سال‌های اخیر نیز شاهد افزایش روزافزون تقاضای این فرآوردۀ فلزی در بازار هستیم.

 

امروزه مقاطع آهنی و فولادی جایگاه ویژه‌ای در بسیاری از صنایع پیدا کرده‌اند. بر همین اساس انواع مختلفی از آهن‌آلات برحسب نیاز مصرف‌کنندگان تولید شده‌است و در اختیار بخش‌های مختلف صنعتی، نظامی، خودروسازی و غیره قرار می‌گیرد. در این راستا تیرآهن هاش از پرکاربردترین محصولات آهنی است که یک تحول عظیم در صنعت فولاد ایجاد کرده‌است. به‌ طوری‌ که از این محصول فلزی در بسیاری از صنایع استفاده می‌شود و در سال‌های اخیر نیز شاهد افزایش روزافزون تقاضای این فرآوردۀ فلزی در بازار هستیم. بر همین اساس لازم دانستیم تا در این بخش شما را با انواع تیرآهن هاش و همچنین عوامل مؤثر بر قیمت هاش آشنا کنیم.

توسعه و گسترش صنایع فولاد و ذوب آهن کشور باعث شده‌است تا طیف وسیعی از محصولات فلزی، با ابعاد مختلف تولید و روانۀ بازار شود. از بین پرکاربردترین این مقاطع می‌توان به تیرآهن، میلگرد، نبشی، پروفیل و غیره اشاره کرد. تیرآهن‌های هاش نیز از این دسته محصولات هستند و آشنایی با انواع آن می‌تواند شما را درخصوص خرید و استفادۀ بهینه از این فرآوردۀ فلزی یاری کند.

 

تیرآهن هاش چیست؟

همان‌طور که از نام این محصول آهنی پیداست، تیرآهن‌های هاش ظاهری شبیه به H دارند و در صنعت ساختمان‌سازی به‌عنوان مصالح اولیه به‌کار برد می‌شدند. اما پس از آن با شناسایی نیاز بازار و انجام تست‌های متعدد، مشخص شد که می‌توان این محصول را توسعه داد و برای مصارف دیگری نیز از آن استفاده کرد. بر همین اساس با افزایش قطر و استحکام آن، حوزۀ مصارف آن نیز گسترش یافت و در حال حاضر جهت ساخت انواع پل، آسمان‌خراش و سایر سازه‌های فلزی سنگین به‌کار برده می‌شود. البته باید توجه داشته باشید که این محصول دارای انواع مختلفی است و با افزایش اندازه، وزن و نوع کاربرد، به‌نسبت قیمت هاش نیز بیشتر خواهد شد.

ویژگی‌های تیرآهن هاش

در صورتی‌ که قصد خرید تیرآهن هاش را دارید، باید با ویژگی‌های منحصر‌به‌فرد آن آشنایی داشته باشید تا ضمن شناخت نسبت به این موضوع و بررسی قیمت هاش، از بین انواع مختلف آن، بهترین گزینه را انتخاب کنید و در سازۀ موردنظرتان به‌کار ببرید. در رابطه با این محصول فلزی باید گفت که کیفیت ساخت و مقاومت بالای آن باعث شده‌است تا بهترین گزینه برای ساخت سازه‌های سنگین و فوق‌سنگین محسوب شود.

علاوه‌بر این، طول عمر این فرآوردۀ فولادی نیز به دلیل بهره‌مندی از آلیاژ باکیفیت، بسیار بالاست و در شرایط آب‌وهوایی گرم و شرجی با درصد رطوبت بالا نیز به‌کار برده می‌شود، بنابراین اگر می‌خواهید یک سازۀ مستحکم، مقاوم و با طول عمر بالا بسازید، حتماً این محصول را انتخاب کنید. البته به‌منظور مدیریت هزینه‌ها می‌بایست با بررسی قیمت تیرآهن هاش براساس ابعاد، اندازه و نوع کاربری، از بین انواع موجود یکی را انتخاب کرده و در ساخت سازۀ فلزی به‌کار ببرید. شایان ذکر است که تیرآهن‌های هاش ضخیم برای سازه‌های عظیم استفاده می‌گردد و ضمن حفظ استحکام بنا، به‌راحتی می‌تواند وزن سازه نیز را تحمل کند.

انواع تیرآهن هاش

همان‌طور که در ابتدا نیز به آن اشاره کردیم، تیرآهن‌های هاش نیز به‌عنوان یکی از پرکاربردترین مقاطع فولادی در انواع مختلف تولید شده‌اند و هرکدام از آن‌ها برای کاربرد خاص و منحصر‌به‌فرد به‌کار برده می‌شود. در این زمینه انواع تیرآهن H براساس وزن و نوع کاربرد به قرار زیر است:

۱) تیرآهن هاش سبک

این مدل از تیرآهن‌های H با علامت L نشان داده می‌شوند که نشانۀ سبک بودن وزن آن‌هاست و اغلب در سازه‌های سبک با وزن کم به‌کار برده می‌شوند. درخصوص ابعاد این محصول باید گفت که سایز این تیرآهن بین 10 تا 100 سانتی‌متر، ارتفاع مقطع آن 96 تا 99 سانتی‌متر و طول هر بال آن 10 تا 30 سانتی‌متر است. قیمت هاش سبک براساس وزن و ابعاد، به‌نسبت کمتر از سایر مدل‌ها است و در صورت نیاز می‌بایست ابتدا نوع سازه، ابعاد وکاربری آن را مدنظر قرار دهید و سپس اقدام به خرید آن کنید.

۲) تیرآهن هاش سنگین

این مدل از تیرآهن‌های H براساس استانداردهای تولید مقاطع فولادی کشور آلمان تولید شده‌اند. بر همین اساس ساختار بسیار مقاوم و مستحکمی دارند و اغلب جهت سازه‌های سنگین به‌کار برده می‌شوند. به‌لحاظ اینکه با تحمل وزن بخش‌های مختلف بنا، موجب افزایش مقاومت سازه در برابر هرگونه حادثه احتمالی می‌شود. از نظر ابعاد و اندازه نیز این محصول دارای ارتفاع مقطع 10 الی 100 سانتی‌متر و طول بال 10 تا 30 سانتی‌متر است.

images_1667029659.png

۳) تیرآهن هاش فوق‌سنگین

این نوع از تیرآهن‌های هاش با علامت V نشان داده می‌شود و به معنای وزن سنگین آن است. در تولید این محصول نیز از استانداردهای تولید مقاطع آهنی و فولادی کشور آلمان بهره گرفته شده‌است. از این تیرآهن معمولاً برای ساخت برج‌های عظیم، پل‌ها، سدسازی و غیره استفاده می‌شود. به‌لحاظ اینکه ساختار یکپارچه، مستحکم و ضخیم آن توان بالایی در حفظ وزن سازه و سایر بخش‌های متصل به آن دارد. البته باید گفت که قیمت هاش فوق‌ سنگین، به‌نسبت بیشتر از سایر مدل هاست و این امر سبب شده‌است تا اغلب جهت مصارف خاص و برای بناهای فوق سنگین به‌کار برده شود. بدین ترتیب هنگام خرید این نوع از فرآورده‌های فولادی حتماً به قیمت آن توجه کنید و براساس قیمت تیرآهن فوق‌سنگین هاش اقدام به خرید آن کنید.

مزایای استفاده از تیرآهن H

استفاده از تیرآهن‌های هاش به دلیل برخورداری از ساختار مستحکم، مقاوم و باکیفیت، مزایای فراوانی را برای مصرف‌کنندگان به همراه دارد که بعضی از مهم‌ترین آن‌ها به شرح زیر عبارت است از:

- به دلیل بهره‌مندی از سطح مقطع بزرگ و همچنین ارتفاع تیر و پهنای بال یکسان، بهترین گزینه برای استفاده به‌عنوان ستون یا تکیه‌گاه است.

- مقاوم در برابر هرگونه رانش، نوسان، ارتعاش، برش و غیره.

- سرعت نصب بسیار بالا در مقایسه با سایر مقاطع فولادی و فلزی.

- صرفه‌جویی در وقت اجرای پروژه‌های صنعتی و ساختمانی.

- کاهش ضریب خطا و میزان مصرف آهن.

- استفادۀ مؤثر و بهینه در صنایع سدسازی، کشتی‌سازی، پل‌سازی، پالایشگاه‌ها، نیروگاه‌ها و غیره.

سخن آخر

اکنون که با مفهوم تیرآهن H، انواع مختلف و مزایای منحصر‌به‌فرد آن آشنا شدید، به‌راحتی می‌توانید متناسب با نیاز، نوع سازه و شرایط اقتصادی، بهترین نوع از این محصول آهنی را تهیه کرده و استفاده کنید. تنها کافی است که برای مدیریت هزینه‌ها، قیمت هاش به‌عنوان پرکاربردترین تیرآهن را مدنظر قرار دهید و سپس اقدام به خرید کنید. به امید اینکه با ارائه این مطالب توانسته باشیم شما را در خرید تیرآهن H یاری کنیم. در مقالات بعدی به بررسی جنبه‌های دیگری از تیرآهن هاش خواهیم پرداخت.

 

آیا این خبر مفید بود؟
ارسال نظر:

  • پربازدید
  • پربحث ها
  • ۲۴ ساعت
  • هفته
  • ماه
  • ۲۴ ساعت
  • هفته
  • ماه
روی خط رسانه