رتبه بندی معلمان | افزایش حقوق معلمان

فاز جدید رتبه بندی معلمان | اعلام اولین پرداخت به معلمان بعد از رتبه بندی

دولت حسن روحانی با آنکه لایحه رتبه بندی معلمان را به مجلس یازدهم ارسال کرده و وعده تامین اعتبار ۵۱ هزار میلیارد تومانی آن از سوی نوبخت رئیس سازمان برنامه و بودجه را اعلام کرد اما در نهایت بدقولی کرده و زیر تعهدش زد.

فاز جدید رتبه بندی معلمان | اعلام اولین پرداخت به معلمان بعد از رتبه بندی
کدخبر : 4763
پایگاه خبری تحلیلی پیشنهاد ویژه :

طرح رتبه بندی معلمان دغدغه‌ای دیگر در حوزه آموزش و پرورش است که پس از گذشت حدود ۱۰ سال از تصویب آن اکنون تصویب لوایح آن در مجلس شورای اسلامی در دست بررسی است.طرح رتبه بندی معلمان از اقداماتی است که در وهله اول برای ارتقای کیفیت آموزشی و سپس در راستای بهبود وضعیت معیشت معلمان در نظر گرفته شده است.طرح رتبه بندی معلمان یکی از طرح های پر سرو صدای این روزها در مجلس است . زیرا با انجام طرح رتبه بندی معلمان حقوق معلمان افزایش چشمگیری خواهد داشت.در ادامه به آخرین اخبار از طرح رتبه بندی معلمان می پردازیم.

رتبه بندی معلمان

رتبه بندی معلمان بعد از گذشت ۱۰ سال و علی رغم تاکیدات متعدد مجالس و دولت‌های سابق و اسبق در نهایت به تصوب مجلس یازدهم رسید و دولت سیزدهم هم اعلام کرد که قطعا آنرا اجرا می‌کند اما تاکنون بودجه‌ای برای عملیاتی شدن آن فراهم نشده است.

رتبه بندی معلمان آرزوی دیرینه فرهنگیان بوده و هست؛ فرهنگیان بعد از گذشت ۱۰ سال و عبور از دولت‌های و مجالس سابق و اسبق در نهایت در انتظار اجراست اما با کدام بودجه؟

دولت حسن روحانی با آنکه لایحه رتبه بندی معلمان را به مجلس یازدهم ارسال کرده و وعده تامین اعتبار ۵۱ هزار میلیارد تومانی آن از سوی نوبخت رئیس سازمان برنامه و بودجه را اعلام کرد اما در نهایت بدقولی کرده و زیر تعهدش زد.

اما دولت رئیسی و رئیس سازمان برنامه و بودجه آن اعلام کردند که برای اجرای رتبه بندی معلمان در ۶ ماهه دوم سالجاری ۱۲.۵ هزار میلیارد تومان اعتبار در نظر می‌گیرد و برای سال بعد هم ۲۵ هزار میلیارد تومان اعتبار در لایحه بودجه دیده است.

مطالبه نمایندگان مجلس یازدهم از دولت تامین اعتبار برای اجرای رتبه بندی معلمان در سال ۱۴۰۰ است.

علیرضا منادی رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگویی اظهار داشت: با پیگیری‌های مجلس، قرار است نامه‌ای از جانب دولت ارائه شود و بار مالی مربوط به سال ۱۴۰۰ ناشی از اجرای لایحه رتبه بندی معلمان پذیرفته شود؛ با توجه به اینکه بار مالی ناشی از اجرای رتبه بندی در سالیان آینده در قوانین بودجه دیده می‌‍‌شود، پیگیر ارسال هرچه سریع‌‎تر نامه از جانب دولت برای تقبل بار مالی ناشی از اجرای لایحه در سال ۱۴۰۰ خواهیم بود.

رتبه بندی معلمان

 نامه دولت به مجلس برای تامین اعتبار اجرای رتبه بندی معلمان

محمدرضا احمدی عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار نمایندگان ما، اظهار داشت:  کارگروه آموزش و پرورش کمیسیون آموزش در نشست‌های متعدد با نمایندگان دولت و سازمان برنامه بودجه در حال مذاکره برای به نتیجه رسیدن در خصوص بودجه اجرای رتبه‌بندی معلمان در سال جاری هستند.

وی افزود: برای اجرای رتبه‌بندی معلمان در سال جاری نیازمند ۱۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان بودجه هستیم اما سال بعد برای اجرای رتبه‌بندی معلمان هیچ مشکل بودجه‌ای وجود ندارد و مجلس و دولت رقم ۲۵ هزار میلیارد تومانی را برای این کار نهایی کرده‌اند اما برای اجرا در سال جاری مشکل اعتباری داریم.

عضو کمیسیون آموزش مجلس تصریح کرد: مجلس و دولت در حال رایزنی برای اجرای رتبه‌بندی معلمان از ۳۱ شهریور سال جاری تا پایان اسفند ماه هستند؛ ‌با آنکه آقای میرکاظمی رئیس سازمان برنامه و بودجه به صراحت در صحن علنی مجلس اعلام کرد که دولت امکان اجرای رتبه‌بندی معلمان در سال ۱۴۰۰ را با بودجه ۱۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومانی دارد اما هم اکنون اعلام کرده‌اند چنین امکانی وجود ندارد ولی دولت و مجلس می‌کوشند بررسی‌های نهایی را برای اجرای رتبه‌بندی معلمان داشته‌ باشند.

وی افزود:‌ نظر مجلس و نمایندگان اجرای رتبه‌بندی معلمان از ۳۱ شهریور سال جاری است؛ ما به معلمان قول داده‌ایم که رتبه‌بندی را اجرایی کنیم. اگر چه شرایط اقتصادی کشور خاص بوده و خوب نیست ولی با این وجود باید تلاش کنیم منزلت معلمان را حفظ کنیم.

عضو کمیسیون آموزش مجلس در پایان افزود: پیشنهاد شده ۶ ماه پایان سال جاری که طبق قانون قرار بوده رتبه‌بندی معلمان اجرایی شود را کمتر کنیم و یا اینکه حتی دیونی در نظر گرفته شود و از سال بعد رتبه‌بندی معلمان عملیاتی شود که مجلس و کمیسیون آموزش با این پیشنهاد مخالفت کرده‌اند.

آیا این خبر مفید بود؟
ارسال نظر:

  • پربازدید
  • پربحث ها
  • ۲۴ ساعت
  • هفته
  • ماه
  • ۲۴ ساعت
  • هفته
  • ماه
روی خط رسانه