بیمه تکمیلی بازنشستگان | بیمه تکمیلی بازنشستگان تامین اجتماعی

خبر مهم درباره بیمه تکمیلی بازنشستگان | بازنشستگان تامین اجتماعی بخوانند

یک فعال صنفی بازنشستگان از لزوم انعقاد قرارداد بیمه تکمیلی کارآمد گفت.

خبر مهم درباره بیمه تکمیلی بازنشستگان | بازنشستگان تامین اجتماعی بخوانند
کدخبر : 8704
پایگاه خبری تحلیلی پیشنهاد ویژه :

به منظور ارتقاء خدمات رفاهی در بخش درمان و کاهش هزینه‌های درمانی برای بازنشستگان امکان بهره‌مندی از  بیمه تکمیلی بازنشستگان وجود دارد. خدمات بیمه تکمیلی بازنشستگان به صورت جبران بخشی از هزینه‌های درمانی بیمه شدگان است.صندوق بازنشستگی برای جبران و پرداخت بیشتر هزینه های درمان به  بازنشستگان طرح بیمه تکمیلی بازنشستگان را اجرایی کرده است.بسیاری از بازنشستگان از این طرح ناراضی هستند و معتقدند بیمه تکمیلی بازنشستگان از کارایی لازم برخوردار نیست. در ادامه به آخرین خبر از بیمه تکمیلی بازنشستگان می پردازیم.

بیمه تکمیلی بازنشستگان

وحید محمودزاده (فعال صنفی بازنشستگان کشوری) در ارتباط با قرارداد کارآمد بیمه تکمیلی بازنشستگان گفت: برای تجمیع و انعقاد قرارداد بیمه تکمیلی جامع و کارآمد و موثر بازنشستگان کشوری و خانواده تحت پوشش آنها توسط دستگاههای اجرایی با کمک مالی صندوق، با منظور نمودن ابعاد ۳ نفری خانوار و برآورد استقبال بازنشستگان برای پوشش ۳ میلیون نفر در سال، به اعتباری حدود ۱۵ تا ۱۸ هزار میلیارد تومان در سال جاری نیاز است؛ پیشنهاد می‌شود وزیر رفاه این مورد را با آنالیز کلیه موارد و به صورت همه جانبه طی پیشنهاد و گزارشی به رئیس جمهور یا معاون اول منعکس کند تا آیین نامه اجرایی ماده ۸۵ قانون مدیریت خدمات کشوری توسط سازمان‌های مسئول تدوین و به دبیرخانه هیات دولت جهت بررسی کارشناسی ارسال شود تا پس از پالایش در کمیته تخصصی هیات دولت برای تصویب به هیات وزیران ارائه شود به نحوی که سهم دولت اعم‌ از سهم دستگاه اجرایی و کمک صندوق به صورت مساوی مجموعا حداقل ۸۰ درصد و سهم سرانه بازنشستگان حداکثر ۲۰ درصد، تعیین و تصویب شود.

به گفته وی، با منظور نمودن اعتبار ۱۵ هزار میلیارد تومانی مورد نظر، سهم‌ سرانه به صورت زیر تقسیم و توزیع می‌شود:

سهم سالانه دولت ( دستگاه اجرایی) ۶ هزار میلیارد تومان

سهم  سالانه کمک مالی صندوق به دستگاه‌های اجرایی ۶ هزار میلیارد تومان

سهم سالانه سرانه بازنشستگان ۳ هزار میلیارد تومان

محمودزاده ادامه می‌دهد: در صورت تصویب و اجرای طرح مورد اشاره، سهم سرانه ماهانه هریک از اعضای خانواده بازنشستگان کشوری حدود ۸۴ هزار تومان در ماه خواهد شد که با توجه به شرایط تورمی موجود رقم مناسبی خواهد بود. این طرح می‌تواند بخشی از مشکلات درمانی خانواده‌های مستمری بگیر صندوق کشوری را برطرف کند.

بیمه تکمیلی بازنشستگان

بیمه‌های تکمیلی بازنشستگان برای نسخه نویسی الکترونیکی پای کار آمدند

معاون بیمه و خدمات سلامت سازمان بیمه سلامت ایران گفت: بیمه‌های تکمیلی در بحث نسخه نویسی الکترونیکی با بیمه پایه همکاری دارند.

مهدی رضایی در خصوص دسترسی افراد به نسخه الکترونیکی گفت: دسترسی به نسخه الکترونیک برای شهروندان از ۳ طریق امکان پذیر است، مراجعه به سامانه خدمات شهروندی و مشاهده اطلاعات نسخ، دسترسی از طریق پزشک تجویز کننده و همچنین دریافت نسخه در مرحله نسخه پیچی در داروخانه از راه‌های دسترسی به نسخه الکترونیکی است.

معاون بیمه و خدمات سلامت سازمان بیمه سلامت ایران، با اشاره به اینکه با توجه به الکترونیکی شدن خدمات دو انتظار از بیمه‌های تکمیلی وجود دارد افزود: حذف فیزیکی کاغذ برای بهره مندی از خدمات بیمه تکمیلی، که در ماه‌های اولیه اجرای نسخه الکترونیکی این امکان فراهم نبود اما امروز در اکثر بیمه‌های تکمیلی با اتصال به سامانه‌های بیمه‌های پایه فراهم شده است. انتظار دوم این است که همانند بیمه‌های پایه بیمه‌های تکمیلی در بخش سرپایی به صورت تعهدی عمل کنند و شهروندان پس از دریافت خدمت در مرکز ارائه دهنده خدمات وجهی پرداخت نکنند و به صورت ادغام یافته تعهدات بیمه‌های پایه و تکمیلی ارائه شوند.

وی تاکید کرد: البته در بخش بستری بسیاری از بیمه‌های تکمیلی به صورت تعهدی عمل می‌کنند، اما در بخش سرپایی همچنان بحث پرداخت خسارت وجود دارد، لذا امیدواریم این بخش هم به شکل تعهدی عمل شود.

بیمه تکمیلی بازنشستگان

درخواست تجمیع بیمه تکمیلی بازنشستگان آموزش و پرورش و شاغلین

محمد اسکندری در نامه‌ای به یوسف نوری وزیر آموزش و پرورش، اجرای ماده ۸۵ قانون مدیریت خدمات کشوری را یکی از دغدغه‌ها و مطالبات همیشگی بازنشستگان آموزش و پرورش عنوان کرده و نوشته است: با عنایت به اقدام قابل تقدیر آن وزارتخانه در انعقاد تفاهم نامه بیمه تکمیلی درمان فرهنگیان معزز با شرکت بیمه دانا در راستای بهبود خدمات دهی به این قشر عزیز و فرهیخته، به استحضار می‌رساند یکی از مطالبات مؤکد بازنشستگان معزز صندوق بازنشستگی کشوری و به ویژه بازنشستگان عزیز و فرهیخته آموزش و پرورش در سال‌های اخیر، اجرای ماده ٨۵ قانون خدمات کشوری مبنی بر تکلیف دستگاه‌های اجرایی برای انعقاد قرارداد بیمه تکمیلی درمان بازنشستگان و خانواده‌های آنها به همراه قرارداد بیمه تکمیلی درمان کارمندان آن دستگاه، می‌باشد.

وی سپس با اشاره به نتایج نظرسنجی‌های صورت گرفته از بازنشستگان تحت پوشش این صندوق طی ماه‌های اخیر، آورده است: بر اساس نظرسنجی هفتگی صندوق، بیش از ۴٩ درصد از بازنشستگان تمایل دارند تا مانند دوران کارمندی، خدمات رفاهی و بیمه‌ای خود را از دستگاه مربوطه محل اشتغال دریافت نمایند.

اسکندری در ادامه بیان کرد: در اجرای ماده ٨۵ قانون مذکور و با عنایت به مطالبات بازنشستگان عزیز فرهنگی، آن وزارتخانه محترم تمهیدات لازم را جهت بهره مندی بازنشستگان عزیز فرهنگی از خدمات بیمه تکمیلی شرکت بیمه مذکور فراهم آورد.

مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری تاکید کرده است که در صورت تحقق این مهم، علاوه بر رضایت نسبی بازنشستگان از خدمات بیمه تکمیلی درمان، این امکان فراهم می‌شود تا بازنشستگان بتوانند با مراجعه به دستگاه‌های محل اشتغال خود، خدمات را دریافت کنند.

اسکندری در پایان نامه خود اعلام آمادگی کرده است تا در صورت موافقت وزارت آموزش و پرورش با تجمیع بیمه تکمیلی شاغلین و بازنشستگان، راهکارهای قانونی جهت مساعدت مالی را با ارائه طرحی در هیأت مدیره صندوق بازنشستگی کشوری بررسی نماید.

هم اکنون بیش از ۲ میلیون نفر از بازنشستگان و اعضای تحت تکفل این افراد که بخش عمده‌ای از این جمعیت را بازنشستگان آموزش و پرورش تشکیل می‌دهند، به دلیل اجرا نشدن ماده ۸۵ قانون مدیریت خدمات کشوری از سوی دستگاه‌های اجرایی، تحت پوشش طرح پرداخت هزینه خسارت درمان صندوق بازنشستگی کشوری قرار دارند. هزینه اجرای این طرح، از محل منابع حاصل از سود شرکت‌های تابعه صندوق تأمین می‌شود.

آیا این خبر مفید بود؟
ارسال نظر:

  • پربازدید
  • پربحث ها
  • ۲۴ ساعت
  • هفته
  • ماه
  • ۲۴ ساعت
  • هفته
  • ماه
روی خط رسانه