بیمه تکمیلی بازنشستگان | ثبت نام بیمه تکمیلی بازنشستگان

تعیین میزان حق بیمه تکمیلی بازنشستگان | آخرین جزییات از مقدار حق بیمه تکمیلی بازنشستگان

با توجه به تعاریفی که صندوق بازنشستگی کشوری از آنچه خدمات مکمل درمانی می‌خواند ارائه کرده می‌توان گفت که در واقع خدماتی تحت عنوان بیمه تکمیلی از سوی این صندوق به بازنشستگان تعلق نمی‌گیرد. اما به هر حال خدمات مکمل درمانی صندوق بازنشستگی در افواه به نام بیمه تکمیلی بازنشستگان معروف شده است.

تعیین میزان حق بیمه تکمیلی بازنشستگان | آخرین جزییات از مقدار حق بیمه تکمیلی بازنشستگان
کدخبر : 6690
پایگاه خبری تحلیلی پیشنهاد ویژه :

به منظور ارتقاء خدمات رفاهی در بخش درمان و کاهش هزینه‌های درمانی برای بازنشستگان امکان بهره‌مندی از  بیمه تکمیلی بازنشستگان وجود دارد. خدمات بیمه تکمیلی بازنشستگان به صورت جبران بخشی از هزینه‌های درمانی بیمه شدگان است.صندوق بازنشستگی برای جبران و پرداخت بیشتر هزینه های درمان به  بازنشستگان طرح بیمه تکمیلی بازنشستگان را اجرایی کرده است.بسیاری از بازنشستگان از این طرح ناراضی هستند و معتقدند بیمه تکمیلی بازنشستگان از کارایی لازم برخوردار نیست. در ادامه به آخرین خبر از بیمه تکمیلی بازنشستگان می پردازیم.

بیمه تکمیلی بازنشستگان

 مسئله بیمه تکمیلی بازنشستگان یکی از دغدغه های این قشر جامعه است که به دلیل نیاز مبرم بازنشستگان به خدمات درمانی، تاثیر مستقیم بر کیفیت زندگی این عده از شهروندان دارد. از همین رو اعلام شرایط جدید پوشش بیمه تکمیلی در هفته های ابتدایی سال برای بازنشستگان و خانواده آنها از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

با توجه به تعاریفی که صندوق بازنشستگی کشوری از آنچه خدمات مکمل درمانی می‌خواند ارائه کرده می‌توان گفت که در واقع خدماتی تحت عنوان بیمه تکمیلی از سوی این صندوق به بازنشستگان تعلق نمی‌گیرد. اما به هر حال خدمات مکمل درمانی صندوق بازنشستگی در افواه به نام بیمه تکمیلی بازنشستگان معروف شده است.

در همین راستا و برای تبیین جامعه تحت پوشش این دسته از خدمات درمانی محمود مرتضایی‌فرد، مدیرکل فرهنگی و اجتماعی صندوق بازنشستگی کشوری توضیحاتی را ارائه کرده و بر متفاوت بودن بیمه تکمیلی با آنچه خدمات مکمل درمانی خوانده می شود تاکید کرد: صندوق بازنشستگی کشوری برای اینکه بتواند در این شرایط سخت به بازنشستگان کمک کند در واقع مکمل خدمات درمان را ایجاد کرد و با مشارکت بازنشستگان و صندوق، بخشی از خدمات را پوشش می دهد. ولی آنچه که به عنوان بیمه تکمیلی قابل انتظار است، چیزی نیست که در این صندوق اتفاق می‌افتد.

مرتضایی‌فرد با اشاره به تعداد افراد تحت پوشش خدمات درمانی مکمل یادآور شده است که نزدیک به ۲میلیون نفر تحت پوشش بیمه صندوق بازنشستگی کشوری در سطح کشور پراکنده هستند.

با توجه به اظهارات مقامات ذیربط به نظر می رسد دلیل اصلی ممانعت شرکت های بیمه از رفتن زیر بار هزینه های بیمه تکمیلی برای بازنشستگان، بالا بودن سن این افراد است که ریسک هزینه بر بودن عملیات درمانی را نیز به مراتب بالاتر خواهد برد!

مدیرکل فرهنگی و اجتماعی صندوق بازنشستگی کشوری با اشاره به تعداد بیماران خاص تحت پوشش این نوع خدمات بیمه‌ای به بازنشستگان مبتلا به بیماری های خاص گفته بود: نزدیک به ۴۸ هزار بیمار خاص تحت پوشش این نوع خدمات داریم، باید توجه داشت که بیماران خاص دو برابر بیماران عادی هزینه دارند و سقف بیمه ای آنها نیز شناور است و می توانند به صورت شناور از خدمات خود استفاده کنند.

طبق گفته مقامات صندوق بازنشستگی کشوری حق بیمه خدمات درمانی مکمل شامل سه وجه است که توسط بیمه گذاران، صندوق بازنشستگی و دولت تامین می شود، بر همین اساس مقرر شده سهم بیمه گذار در سال جاری ۴۵هزار تومان باشد که به معنای افزایش ۵۰ درصدی در مقایسه با سال ۱۴۰۰ است.

اما نکته جالب اینجاست که به گفته مسئولان این صندوق، با وجود افزایش چشمگیر حق بیمه خدمات مکمل درمانی بازنشستگان، کیفیت و کمیت خدمات در سال جدید نسبت به سه سال اخیر تفاوتی نخواهد داشت! البته توجیه مدیرکل فرهنگی و اجتماعی صندوق بازنشستگی کشوری برای ثابت ماندن سطح خدمات رسانی با وجود افزایش ۵۰ درصدی حق بیمه، افزایش ۱۰۰ درصدی کیفیت و کمیت خدمات درمانی مکمل در سال ۱۳۹۸ است که باعث شده این صندوق برای سال ۱۴۰۱ تصمیم به ثابت نگه داشتن آن در شرایط گرانتر شدن حق بیمه گرفته است.

البته گفته می شود بخشی از هزینه ها که باید توسط دولت در سال‎های اخیر تامین می‌شد هنوز در اختیار صندوق بازنشستگی کشوری قرار نگرفته و در واقع دولت به این صندوق بدهکار است اما به طور کلی به نظر می‌رسد در سال جدید بیش از آن که این دسته از شهروندان شاهد افزایش سطح کیفیت خدمات رسانی بیمه‌ای باشند، تضعیف کیفیت بیمه مکمل درمان را تجربه خواهند کرد.

آیا این خبر مفید بود؟
ارسال نظر:

  • پربازدید
  • پربحث ها
  • ۲۴ ساعت
  • هفته
  • ماه
  • ۲۴ ساعت
  • هفته
  • ماه
روی خط رسانه