بیمه تکمیلی بازنشستگان | بیمه بازنشستگان

خبر مهم درباره بیمه تکمیلی بازنشستگان | جنجال جدید بیمه تکمیلی بازنشستگان

حیدری با بیان اینکه فریز کردن حقوق و مزد و مستمری و حقوق بازنشستگان به سیاست دولت تبدیل شده است، تصریح کرد: دولت به خیال اینکه سطح تقاضا را کاهش دهد تا تورم را پایین بیاورد، مزد و مستمری و حقوق و دستمزد را فریز کرده است؛ در حالی که عامل افزایش تورم تراز نبودن منابع و مصارف و بی‌انضباطی مالی دولت است.

خبر مهم درباره بیمه تکمیلی بازنشستگان | جنجال جدید بیمه تکمیلی بازنشستگان
کدخبر : 6395
پایگاه خبری تحلیلی پیشنهاد ویژه :

به منظور ارتقاء خدمات رفاهی در بخش درمان و کاهش هزینه‌های درمانی برای بازنشستگان امکان بهره‌مندی از  بیمه تکمیلی بازنشستگان وجود دارد. خدمات بیمه تکمیلی بازنشستگان به صورت جبران بخشی از هزینه‌های درمانی بیمه شدگان است.صندوق بازنشستگی برای جبران و پرداخت بیشتر هزینه های درمان به  بازنشستگان طرح بیمه تکمیلی بازنشستگان را اجرایی کرده است.بسیاری از بازنشستگان از این طرح ناراضی هستند و معتقدند بیمه بازنشستگان از کارایی لازم برخوردار نیست. در ادامه به آخرین خبر از بیمه تکمیلی بازنشستگان می پردازیم.

بیمه تکمیلی بازنشستگان

نایب رئیس اتحادیه پیشکسوتان جامعه کارگری از افزایش هزینه‌های درمان در تامین اجتماعی پس از حذف ارز ۴۲۰۰ درمان خبر داد.

علیرضا حیدری در ضیافت افطاری خانه کارگر، با اشاره به ضرورت اعمال ماده ۹۶ قانون تامین اجتماعی، گفت: در بحث اعمال افزایش مستمری برای حداقل‌بگیران می‌دانیم که مواد ۱۱۱ قانون تامین اجتماعی و ۴۱ قانون کار به یکدیگر متصل هستند. 

وی ادامه داد: هر اتفاقی که در شورای عالی کار در مورد دستمزد کارگران به وقوع بپیوندد، برای بازنشستگان حداقلی‌بگیر که ۵۵ درصد مجموع بازنشستگان را شامل می‌شود، تکرار می‌شود. 

نایب رئیس اتحادیه پیشکسوتان جامعه کارگری با بیان اینکه هزینه‌هایی به معیشت تحمیل می‌شود که افزایش‌ها باید آن‌ها را جبران کند از جمله در مورد مستمری بازنشستگان (سایر سطوح)، اظهار داشت: ماده ۹۶ قانون تامین اجتماعی با تاکید بر جبران هزینه‌های زندگی این وضعیت را ترسیم و چارچوب افزایش را مشخص می‌کند. بنابر این اینطور نیست که بگویند که ۱۰ درصد افزایش مستمری را بر روی تمام سطوح اعمال می‌کنیم! 

حیدری با بیان اینکه فریز کردن حقوق و مزد و مستمری و حقوق بازنشستگان به سیاست دولت تبدیل شده است، تصریح کرد: دولت به خیال اینکه سطح تقاضا را کاهش دهد تا تورم را پایین بیاورد، مزد و مستمری و حقوق و دستمزد را فریز کرده است؛ در حالی که عامل افزایش تورم تراز نبودن منابع و مصارف و بی‌انضباطی مالی دولت است.   

وی افزود: بسیاری از اقتصاددان نهادگرا معتقدند علت تورم در دولت و عامل آن در درآمد و هزینه است. کسری بودجه تورم را به جامعه منتقل می‌کند. به این واسطه کسری عامل تورم است اما دولت مصرف‌کننده را عامل تورم می‌خواند! اینگونه سیاست گذار اقتصادی قدرت خرید را نازل کرده است. 

نایب رئیس اتحادیه پیشکسوتان جامعه کارگری با اشاره به ضرورت ادامه متناسب‌سازی مستمری بازنشستگان، خاطرنشان کرد: از آنجا که قانون برنامه هفتم توسعه تهیه نشده، احکام قانون برنامه ششم به سال ۱۴۰۱ تسری می‌یابد. بر اساس بند ب ماده ۱۲ قانون برنامه ششم، سازمان تامین اجتماعی ملزم به ادامه اجرای متناسب‌سازی است. به همین دلیل باید اجرای متناسب‌سازی تکمیل و ۲۵ درصد باقی مانده متناسب‌سازی پرداخت شود. 

حیدری با اشاره به مجوز مجلس برای حذف ارز ۴۲۰۰ و تاثیر آن بر حوزه درمان، ابراز داشت: با حذف این ارز از حوزه درمان امکان جبران هزینه‌های زندگی به واسطه افزایش دستمزد و مستمری برای کارگران شاغل و بازنشسته از بین می‌رود. 

وی اضافه کرد: چون عده‌ای از همین جماعت که ارز تخصیص داده‌اند مرتکب فساد شده‌اند و ارزهای تخصیصی را اتلاف کردند، تمام مردم را تنبیه می‌کنند! حذف ارز ۴۲۰۰ قیمت پایه خدمات درمانی و دارو را افزایش می‌دهد. به طور مشخص مصارف درمان سازمان تامین اجتماعی را از ۷۰ هزار میلیارد تومان در بودجه ۱۴۰۱ به ۱۰۰ هزار میلیارد تومان افزایش می‌دهد  که البته من اعتقاد دارم رقم افزایش بیشتر از این است. 

بیمه تکمیلی بازنشستگان

نایب رییس اتحادیه پیشکسوتان جامعه کارگری با تاکید بر اینکه ارز ۴۲۰۰ به حیات مردم متصل است، بیان کرد: با حذف ارز ۴۲۰۰ دیگر هیچ امکانی برای جبران مافات وجود نخواهد داشت. امیدوارم ارز ۴۲۰۰ تامین شود و دولت سیاست حذف را تا انت‌ها پیش نبرد.     

حیدری با اشاره به نارضایتی بازنشستگان کارگری از خدمات بیمه تکمیلی، یادآور شد: قراردادی بسته‌اند که رضایت بازنشستگان را تامین نمی‌کند. اسناد با چند ماه تاخیر و پس از تایید در تامین اجتماعی تسویه می‌شوند. پیوست قرارداد درمان بسیار مهم است اما پیوست درستی برای این قرارداد تهیه نشده و بازنشستگان باید اسناد درمان خود را دستی تحویل دهند.

وی ادامه داد: ضمن اینکه انتظار داریم که شرکت آتیه سازان حافظ که قرارداد بیمه تکمیلی با آن منعقد شده، سطوح پوشش خود را افزایش دهد و با مراکز بیشتری طرف قرارداد شود. 

به گفته نایب رئیس اتحادیه پیشکسوتان جامعه کارگری، دریافت اسناد و تسویه هزینه‌های بازنشستگان به قدری طولانی می‌شود که گاه طول مدت قرارداد به پایان می‌رسد اما طلب بازنشسته پرداخت نشده است. 

در ادامه حمزه‌ای، مسئول امور بین‌الملل خانه کارگر از حضور بازنشستگان در ضیافت افطار خانه کارگر تقدیر کرد و ضمن اشاره به سابقه حضور خود در مجامع بین‌المللی کار عنوان کرد: تلاش کرده حقوق کارگران و بازنشستگان ایران را از طریق نهادهای بین‌المللی پیگیری کند.

آیا این خبر مفید بود؟
ارسال نظر:

  • پربازدید
  • پربحث ها
  • ۲۴ ساعت
  • هفته
  • ماه
  • ۲۴ ساعت
  • هفته
  • ماه
روی خط رسانه