رتبه بندی فرهنگیان | رتبه بندی معلمان

تغییرات تازه در رتبه بندی فرهنگیان | رتبه بندی فرهنگیان کی اجرایی می شود؟

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی از حذف آزمون رتبه بندی معلمان خبر داد و گفت: با توجه به اینکه در نص قانونی که مجلس تصویب کرده اسمی از آزمون نیامده رتبه بندی معلمان بدون آزمون اجرا می شود.

تغییرات تازه در رتبه بندی فرهنگیان | رتبه بندی فرهنگیان کی اجرایی می شود؟
کدخبر : 8370
پایگاه خبری تحلیلی پیشنهاد ویژه :

​طرح رتبه بندی فرهنگیان دغدغه‌ای دیگر در حوزه آموزش و پرورش است که پس از گذشت حدود ۱۰ سال از تصویب آن اکنون تصویب لوایح آن در مجلس شورای اسلامی در دست بررسی است.طرح رتبه بندی فرهنگیان از اقداماتی است که در وهله اول برای ارتقای کیفیت آموزشی و سپس در راستای بهبود وضعیت معیشت معلمان در نظر گرفته شده است.طرح رتبه بندی فرهنگیان یکی از طرح های پر سرو صدای این روزها در مجلس است . زیرا با انجام طرح رتبه بندی فرهنگیان حقوق معلمان افزایش چشمگیری خواهد داشت.در ادامه به آخرین اخبار از طرح رتبه بندی فرهنگیان می پردازیم.

حسین حق وردی در رابطه با آخرین بررسی‌های آیین‌نامه اجرایی قانون رتبه‌بندی معلمان در هیات دولت، گفت: بر اساس کلیاتی که در جلسه هیات دولت تصویب شده فعلا دیگر آزمونی وجود ندارد و رتبه بندی معلمان بدون آزمون انجام خواهد شد.

وی افزود: بنابراین رتبه بندی معلمان بر اساس نص قانونی که مجلس تصویب کرده اجرا می شود، چرا که در آنجا نیز اسمی از آزمون نیامده است.

رتبه بندی فرهنگیان

سخنگوی دولت از تصویب کلیات طرح "رتبه‌بندی معلمان" جلسه امروز هیات دولت خبر داد و گفت: همچنین در جلسه امروز مصوب شد که ساعات کار ادارات در سراسر کشور تغییر یابد.

علی بهادری جهرمی در حاشیه جلسه امروز هیات دولت با بیان تسلیت به خانواده‌های جان‌باختگان سانحه قطار مسافربری مشهد - یزد، گفت: مصوبات متعددی در جلسه امروز و جلسه قبل هیات دولت بود که به دو مصوبه می‌پردازم؛ امروز آیین‌نامه ناظر به قانون رتبه‌بندی معلمان در هیات دولت مطرح شد.

وی ادامه داد: این آیین‌نامه در دولت مورد بحث و بررسی قرار گرفته بود و با توجه به شأن معلمان و توجه دولت به این موضوع، نیازمند رسیدگی و بررسی مناسبی بود تا دقیقاً منطبق بر قانون باشد و به اهداف مقرر برسد. بنابراین در هیات وزیران درباره آن بحث شد و کلیات آن به تصویب رسید. امید است وزارت آموزش و پرورش به سمت اجرای سریع و کیفی برود و موارد جزیی هم مورد تحقیق قرار بگیرد.

سخنگوی دولت خاطرنشان کرد: هم‌چنین طرح اصلاح ساعات کار اداری به منظور مدیریت مصرف برق در تابستان به تصویب رسید و بنابراین، ساعات اداری از ۲۱ خردادماه تا ۳ شهریور از ساعت ۷ صبح تا ۱۳:۳۰ در تمام کشور تغییر خواهد یافت. بخشی از ساعت کاری که کاهش می‌یابد از سوی مقامات مربوطه در خلال سایر ساعات هفته باید جبران بشود.

مهدی اسماعیلی عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی، درباره آخرین وضعیت قانون رتبه‌بندی معلمان، اظهار کرد: این قانون توسط مجلس به تصویب رسیده و از سوی شورای نگهبان به تأیید رسیده و در زمان حاضر تبدیل به قانون شده و به دولت ابلاغ شده است و باید آیین‌نامه اجرایی آن به تصویب برسد.

وی افزود: آیین‌نامه اجرایی قانون رتبه‌بندی معلمان از سوی وزارت آموزش و پرورش تدوین و به کمیسیون مربوطه در دولت ارجاع شد که در مراحل پایانی بررسی در این کمیسیون است.

عضو کمیسیون آموزش مجلس با بیان اینکه طبق قانون باید تا پایان خرداد ماه قانون رتبه‌بندی معلمان اجرایی شود، ادامه داد: امیدوارم دولت در موعد قانونی که تعیین شده است این قانون را برای اجرا به وزارت آموزش و پرورش ابلاغ کند.

اسماعیلی با ابراز اینکه برخی از کارشناسان نسبت به نسخه اولیه آیین‌نامه اجرایی رتبه‌بندی معلمان که توسط آموزش و پرورش تدوین شده بود نقطه‌نظراتی داشتند، اضافه کرد: در نهایت در کارگروهی که برای تدوین آیین‌نامه اجرایی قانون رتبه‌بندی معلمان تدوین شده بود، ۲۶ بار این آیین‌نامه اصلاح شد تا یک آیین‌نامه تدوین شود که قابلیت اجرایی داشته باشد.

نماینده میانه در مجلس ادامه داد: این کارگروه اصلاحات و تغییرات عمده‌ای در آیین‌نامه به وجود آوردند که در نهایت نسخه ۲۶ که نسخه نهایی بود به تصویب رسید و در دستورکار کمیسیون مربوطه در هیئت دولت قرار گرفت.

آیا این خبر مفید بود؟
ارسال نظر:

  • پربازدید
  • پربحث ها
  • ۲۴ ساعت
  • هفته
  • ماه
  • ۲۴ ساعت
  • هفته
  • ماه
روی خط رسانه