رتبه بندی معلمان | شریاط رتبه بندی معلمان

درخواست مهم مجلس از رئیسی درباره رتبه بندی معلمان | نظام رتبه بندی معلمان، چرا اجرایی نمی شود

رییس فراکسیون فرهنگیان مجلس در توئیتی از رییس جمهور خواست سریعا نظام رتبه بندی معلمان اجرایی شود.

درخواست مهم مجلس از رئیسی درباره رتبه بندی معلمان | نظام رتبه بندی معلمان، چرا اجرایی نمی شود
کدخبر : 8271
پایگاه خبری تحلیلی پیشنهاد ویژه :

​طرح رتبه بندی معلمان دغدغه‌ای دیگر در حوزه آموزش و پرورش است که پس از گذشت حدود ۱۰ سال از تصویب آن اکنون تصویب لوایح آن در مجلس شورای اسلامی در دست بررسی است.طرح رتبه بندی معلمان از اقداماتی است که در وهله اول برای ارتقای کیفیت آموزشی و سپس در راستای بهبود وضعیت معیشت معلمان در نظر گرفته شده است.طرح رتبه بندی معلمان یکی از طرح های پر سرو صدای این روزها در مجلس است . زیرا با انجام طرح رتبه بندی معلمان حقوق معلمان افزایش چشمگیری خواهد داشت.در ادامه به آخرین اخبار از طرح رتبه بندی معلمان می پردازیم.

رتبه بندی معلمان

حمیدرضا حاجی بابایی رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس و رئیس فراکسیون فرهنگیان مجلس در توئیتی نوشت:

«‌حوصله من هم سررفت!؟

‎ نظام رتبه بندی معلمان، چرا اجرایی نمی شود!؟

قانون مشخص، بودجه 38همتی مشخص، مجلس و دولت هم اعلام حمایت و پشتیبانی کردند.

از رییس جمهورمردمی می خواهم سریعا نظام رتبه بندی را اجرا تا معلمان عزیز و نجیب آسوده خاطر شوند.»

رییس فراکسیون فرهنگیان مجلس

چند روز پیش  حجت الله الماسی در نشست شورای معاونین اداره کل آموزش و پرورش گیلان با بیان اینکه در آموزش و پرورش همه باید با هم هماهنگ و همراه باشند، اظهار کرد: در حوزه تعلیم و تربیت لازم است با کار گروهی و برنامه ریزی درست از نظر ساختار، گفتمان سازی و روحیه جهادی هماهنگ و همراه باشیم تا به اهداف نظام تحولی عدالت محور دست یابیم.

مشاور وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اینکه نیروی انسانی ماهر و متخصص در حوزه تعلیم و تربیت از اهمیت بسیاری برخوردار است، اظهار کرد: لازم است در این زمینه تجدیدنظر شده تا در بحث کمبود نیرو‌های خدمات، ساماندهی نیرو‌های مازاد و تعیین تکلیف برنامه ریزی درست انجام گیرد تا به سرانجام مطلوب برسد.

الماسی در ادامه به توجه به موضوع امور رفاهی برای فرهنگیان اشاره کرد و افزود: به دنبال حفظ جایگاه و منزلت معلمان هستیم انتظار می‌رود رفاهیات معلمان متناسب با مناسبت‌ها، سفر و استفاده از امکانات تدارک دیده شده ارائه می‌شود.

وی با اشاره به اینکه صندوق ذخیره فرهنگیان دارای ظرفیت عظیم سرمایه‌گذاری است، ادامه داد: همه معلمان باید از منافع این صندوق به طور برابر بهره‌مند شوند و در این میان رسانه‌ها باید با جریان سازی درست مطالبات به حق آموزش و پرورش را به گوش همگان برسانند.

رتبه بندی معلمان

مشاور وزیر و سرپرست دفتر وزارتی به تدوین آئین نامه نظام رتبه بندی از سوی وزارت آموزش و پرورش اشاره کرد و گفت: اجرای طرح رتبه بندی به ایستگاه پایانی خود رسیده است و فرایند صدور احکام از شهریور ۱۴۰۰ می‌شود.

وی در ادامه با بیان اینکه آموزش و پرورش برای اجرای طرح رتبه بندی دو اصل مهم استقرار و ارتباط آن را در نظر گرفته است، بیان کرد: در نظام رتبه بندی همه پژوهش‌های معلمان، مدرک دوم تحصیلی، تولید محتوا، کسب مقام در جشنواره‌ها به عنوان شاخص‌های رتبه بندی لحاظ می‌شود.

الماسی اضافه کرد: در مرحله اول از وضعیت حال حاضر معلمان و جمع‌آوری مدارک ارزشیابی آن‌ها در مدرسه و نظر شورای مدرسه نسبت به وضعیت هر معلم در رتبه مدنظر قرار می‌گیرد و پس از ۵ سال فرصت جهت برگزاری آزمون، هر معلم بر اساس شایستگی‌های کسب شده به رتبه بالاتر ارتقا پیدا می‌کند.

پیش از این ولی اسماعیلی (عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی)، درباره آخرین وضعیت قانون رتبه‌بندی معلمان، اظهار کرد:این قانون توسط مجلس به تصویب رسیده و از سوی شورای نگهبان به تایید رسیده و در حال حاضر تبدیل به قانون شده و به دولت ابلاغ شده و باید آیین‌نامه اجرایی آن به تصویب برسد.

وی افزود: آیین‌نامه اجرایی قانون رتبه بندی معلمان از سوی وزارت آموزش و پرورش تدوین شده و به کمیسیون مربوطه در دولت ارجاع شد که در مراحل پایانی بررسی در این کمیسیون است.

عضو کمیسیون آموزش مجلس با بیان اینکه طبق قانون باید تا پایان خرداد ماه قانون رتبه بندی معلمان اجرایی شود، ادامه داد:امیدوارم  دولت در موعد قانون که تعیید شده این قانون را برای اجرا به وزارت آموزش و پرورش ابلاغ کند.

اسماعیلی با بیان اینکه برخی از کارشناسان نسبت به نسخه اولیه آیین‌نامه اجراییی رتبه بندی معلمان که توسط آموزش و پرورش تدوین شده بود نقطه نظراتی داشتند، اضافه کرد:در نهایت در کارگروهی که برای تدوین آیین‌نامه اجرای قانون رتبه بندی معلمان تدوین شده بود ، 26 بار این آیین‌نامه اصلاح شد تا یک آیین‌نامه تدوین شود که قابلیت اجرایی داشته باشد .

نماینده میانه در مجلس ادامه داد:این کارگروه اصلاحات و تغییرات عمده‌ای در آیین‌نامه به وجود آوردند که در نهایت نسخه 26 که نسخه نهایی بود به تصویب رسید و در دستورکار کمیسیون مربوطه در هیئت دولت قرار گرفت.

آیا این خبر مفید بود؟
ارسال نظر:

  • پربازدید
  • پربحث ها
  • ۲۴ ساعت
  • هفته
  • ماه
  • ۲۴ ساعت
  • هفته
  • ماه
روی خط رسانه