رتبه بندی معلمان | رتبه بندی فرهنگیان

خبر مهم درباره رتبه بندی معلمان | مهلت نهایی دولت برای اجرای رتبه بندی معلمان

سخنگوی وزارت آموزش و پرورش گفت: دولت تا ۲۳ خرداد ۱۴۰۱ مهلت دارد که آیین‌نامه رتبه‌بندی معلمان را تصویب کند و وزارت آموزش و پرورش به جد پیگیر است تا این آیین‌نامه در مهلت قانونی و طبق مواد و چارچوبی که قانون تعیین کرده است، تنظیم و ابلاغ شود.

خبر مهم درباره رتبه بندی معلمان | مهلت نهایی دولت برای اجرای رتبه بندی معلمان
کدخبر : 8214
پایگاه خبری تحلیلی پیشنهاد ویژه :

​طرح رتبه بندی معلمان دغدغه‌ای دیگر در حوزه آموزش و پرورش است که پس از گذشت حدود ۱۰ سال از تصویب آن اکنون تصویب لوایح آن در مجلس شورای اسلامی در دست بررسی است.طرح رتبه بندی معلمان از اقداماتی است که در وهله اول برای ارتقای کیفیت آموزشی و سپس در راستای بهبود وضعیت معیشت معلمان در نظر گرفته شده است.طرح رتبه بندی معلمان یکی از طرح های پر سرو صدای این روزها در مجلس است . زیرا با انجام طرح رتبه بندی معلمان حقوق معلمان افزایش چشمگیری خواهد داشت.در ادامه به آخرین اخبار از طرح رتبه بندی معلمان می پردازیم.

رتبه بندی معلمان

صادق ستاری‌فرد درباره آخرین وضعیت فرایند تصویب آیین‌نامه رتبه‌بندی معلمان، اظهارکرد: دولت تا ۲۳ خرداد ۱۴۰۱ مهلت دارد که آیین‌نامه رتبه‌بندی معلمان را تصویب کند و وزارتخانه به جد پیگیر است تا این آیین‌نامه در مهلت قانونی و طبق مواد و چارچوبی که قانون تعیین کرده است، تنظیم و ابلاغ شود.  

وی تصریح کرد: درخواست داریم مفاد آیین‌نامه منطبق با قانون باشد و تکلیف مالایطاقی درباره نحوه اجرای قانون نظام رتبه‌بندی به آموزش و پرورش محول نشود.

ستاری‌فرد افزود: طبق اصل ۱۳۸ قانون اساسی، هیأت تطبیق مصوبات مجلس می‌تواند نسبت به لغو مصوبه دولت اگر خلاف متن و روح قانون باشد، اقدام کند لذا همه تقاضای ما این است که آیین نامه در خدمت قانون باشد و از مفاد و روح قانون عدول نکند.

وی با بیان اینکه قانون رتبه‌بندی معلمان به دنبال افزایش کیفی فرآیند تعلیم و تربیت، اعتلای کرامت و منزلت اجتماعی معلمان، رضایتمندی شغلی معلمان و اصلاح نظام عادلانه پرداخت بر اساس شایستگی‌هاست، اظهار امیدواری کرد که در هفته جاری، آیین‌نامه رتبه‌بندی معلمان در هیأت دولت بررسی و تصویب شود.

رتبه بندی معلمان

​طرح رتبه‌بندی معلمان دارای ابعاد و زوایای مختلفی است که فرهنگیان باید نسبت به آن آشنایی داشته باشند. رتبه‌بندی معلمان بر اساس اعلام مسوولان وزارت آموزش و پرورش فرآیندی است که منجر به ارتقای کیفیت در آموزش و پرورش می‌شود و هدف مستقیم رتبه بندی معلمان افزایش حقوق نیست اما منجر به افزایش حقوق هم می‌شود. مرحله اول طرح رتبه ‌بندی معلمان در نیمه ابتدایی سال ۹۴ با بار مالی ۱۳۰۰ میلیارد تومان اجرا شد. در ادامه آخرین خبر از رتبه بندی معلمان را می خوانیم.

حجت‌الاسلام سید کاظم موسوی اظهار کرد: در کنار حضور اعضای کمیسیون اقتصادی مجلس در استان اردبیل و بازدید از واحدهای تولیدی، صنعتی و نشست با فعالان حوزه‌های اقتصادی، قرار است وزیر اقتصاد، جهاد کشاورزی، صنعت، معدن و تجارت و رئیس کل بانک مرکزی نیز به عنوان اعضای هیئت بلند پایه در این سفر اعضای کمیسیون اقتصادی مجلس را همراهی کنند.

وی تصریح کرد: ما در برخی از شهرستان‌ها نظیر نمین با مشکل جدی بیکاری روبه‌رو نیستیم چرا که به اندازه کافی واحدهای تولیدی در این شهرستان وجود دارد ولی تلاش بر این است که واحدهای راکد به چرخه تولید بازگردند.

نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی با تبریک و تکریم از زحمات و تلاش‌های معلمان به ویژه در ایام کرونا افزود: بر ارتقا حقوق معلمان تاکید داریم و امیدواریم به صورت جامع و کامل قانون رتبه‌بندی اجرا شود هر چند که این کار ما را قانع نمی‌کند.

وی خاطرنشان کرد: جالب است برخی معلمان اعلام می‌کنند که با اجرای رتبه‌بندی متضرر می‌شوند که ما آمادگی اصلاح برخی از فرآیندهای قانونی را در این حوزه داریم.

حجت‌الاسلام موسوی با انتقاد از وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و صندوق‌ها بازنشستگی در عدم پرداخت افزایش حقوق بازنشستگان در سه ماه اخیر اضافه کرد: تاکید ما بر این است تا هر چه سریع‌تر احکام بازنشستگان صادر شود و حق و حقوق آنها متناسب با شأن و جایگاهشان ارتقا یابد.

نایب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی بیان کرد: شایسته نیست بعد از گذشت سه ماه هنوز احکام بازنشستگان صادر نشده باشد و برخی از حقوق‌بگیران گرفتار مشکلات معیشتی باشند.

ابراهیم نجفی اسپیلی در نشست هماهنگی با تعدادی از مدیران دستگاه‌های اجرایی و خدماتی استان در سالن اجلاس دیوان محاسبات استان با اشاره به استفاده از ظرفیت نمایندگان در اعتبارات، اظهار کرد: امسال ۵۰ هزار میلیارد تومان اعتبار در ماده ۵۶ وجود دارد و سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان باید مشخص کند که چه تعداد پروژه با شرایط لازم تخصیص این اعتبار وجود دارد.

آیا این خبر مفید بود؟
ارسال نظر:

  • پربازدید
  • پربحث ها
  • ۲۴ ساعت
  • هفته
  • ماه
  • ۲۴ ساعت
  • هفته
  • ماه
روی خط رسانه