رتبه بندی فرهنگیان | رتبه بندی معلمان

خبر خوش درباره رتبه بندی فرهنگیان | زمان اجرای رتبه بندی فرهنگیان مشخص شد

عضو کمیسیون آموزش از اجرایی‌شدن قانون رتبه‌بندی معلمان تا پایان خرداد ماه خبر داد.

خبر خوش درباره رتبه بندی فرهنگیان | زمان اجرای رتبه بندی فرهنگیان مشخص شد
کدخبر : 8264
پایگاه خبری تحلیلی پیشنهاد ویژه :

​طرح رتبه بندی فرهنگیان دغدغه‌ای دیگر در حوزه آموزش و پرورش است که پس از گذشت حدود ۱۰ سال از تصویب آن اکنون تصویب لوایح آن در مجلس شورای اسلامی در دست بررسی است.طرح رتبه بندی فرهنگیان از اقداماتی است که در وهله اول برای ارتقای کیفیت آموزشی و سپس در راستای بهبود وضعیت معیشت معلمان در نظر گرفته شده است.طرح رتبه بندی فرهنگیان یکی از طرح های پر سرو صدای این روزها در مجلس است . زیرا با انجام طرح رتبه بندی فرهنگیان حقوق معلمان افزایش چشمگیری خواهد داشت.در ادامه به آخرین اخبار از طرح رتبه بندی فرهنگیان می پردازیم.

رتبه بندی فرهنگیان

مهدی اسماعیلی عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی، درباره آخرین وضعیت قانون رتبه‌بندی معلمان، اظهار کرد: این قانون توسط مجلس به تصویب رسیده و از سوی شورای نگهبان به تأیید رسیده و در زمان حاضر تبدیل به قانون شده و به دولت ابلاغ شده است و باید آیین‌نامه اجرایی آن به تصویب برسد.

وی افزود: آیین‌نامه اجرایی قانون رتبه‌بندی معلمان از سوی وزارت آموزش و پرورش تدوین و به کمیسیون مربوطه در دولت ارجاع شد که در مراحل پایانی بررسی در این کمیسیون است.

عضو کمیسیون آموزش مجلس با بیان اینکه طبق قانون باید تا پایان خرداد ماه قانون رتبه‌بندی معلمان اجرایی شود، ادامه داد: امیدوارم دولت در موعد قانونی که تعیین شده است این قانون را برای اجرا به وزارت آموزش و پرورش ابلاغ کند.

اسماعیلی با ابراز اینکه برخی از کارشناسان نسبت به نسخه اولیه آیین‌نامه اجرایی رتبه‌بندی معلمان که توسط آموزش و پرورش تدوین شده بود نقطه‌نظراتی داشتند، اضافه کرد: در نهایت در کارگروهی که برای تدوین آیین‌نامه اجرایی قانون رتبه‌بندی معلمان تدوین شده بود، ۲۶ بار این آیین‌نامه اصلاح شد تا یک آیین‌نامه تدوین شود که قابلیت اجرایی داشته باشد.

نماینده میانه در مجلس ادامه داد: این کارگروه اصلاحات و تغییرات عمده‌ای در آیین‌نامه به وجود آوردند که در نهایت نسخه ۲۶ که نسخه نهایی بود به تصویب رسید و در دستورکار کمیسیون مربوطه در هیئت دولت قرار گرفت.

رتبه بندی فرهنگیان

منادی سفیدان، رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس افزود: برگزاری آزمون برای رتبه بندی معلمان مغایر قانون مصوب مجلس شورای اسلامی است.

وی گفت: خبر می‌رسد در کمیسیونی در دولت در حال پیش بینی برگزاری آزمون برای رتبه بندی معلمان هستند که این امر مغایر قانون است.

رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس تاکید کرد: قطعا در صورت انجام این آزمون رئیس مجلس این آیین نامه را لغو خواهد کرد.

منادی همچنین درباره موضوع حذف کنکور سراسری نیز گفت: در راستای هم افزایی و همراهی مجلس و شورای عالی انقلاب فرهنگی، اجرای مصوبه شورا درخصوص حذف کنکور به سال ۱۴۰۳ موکول شد و البته این موضوع در مجلس قانونی خواهد شد. وی افزود: ممکن است این موضوع به صورت طرح از سوی نمایندگان و یا لایحه از سوی دولت در مجلس مطرح و قانونی شود.

نماینده پلدختر گفت: توجه به جامعه معلمان و تلاش در راستای کاهش دغدغه های آنان، در واقع رسیدگی به ارتقای سطح کیفی تعلیم و تربیت فرزندان این جامعه است.

نماینده پلدختر در مجلس شورای اسلامی گفت: پیش بینی اعتبار لازم برای اجرای طرح رتبه بندی معلمان با بررسی های مجلس به ۹۰ هزار میلیارد تومان در سال رسید.

سید حمیدرضا کاظمی در جمع مدیران مدارس شهرستان پلدختر به رتبه بندی معلمان اشاره کرد و افزود: مجلس انقلابی در کنار معلمان بوده و هست، دولت گذشته لایحه ای تقدیم مجلس کرد و دولت جدید که روی کار آمد به احترام فرهنگیان این لایحه را تاکید کرد و مجلس در حال استمرار آن است.

وی تصریح کرد: دولت گذشته برای اجرایی کردن رتبه بندی معلمان در طول ۶ ماه ۲۵ هزارمیلیارد تومان پیش بینی کرده بود که پس از چکش کاری، بررسی و پیگیری مجلس شورای اسلامی به ۹۰ هزارمیلیارد تومان در سال رسید که مسوولان دولت گذشته اعلام کردند توان پرداخت این مبلغ را ندارند و اکنون بر اساس توافقی بین دولت و مجلس در حال نهایی شدن است.

وی پایه و اساس توسعه هر کشور را فرهنگ دانست و گفت: توجه به جامعه معلمان و تلاش در راستای کاهش دغدغه های آنان، در واقع رسیدگی به ارتقای سطح کیفی تعلیم و تربیت فرزندان این جامعه است.

آیا این خبر مفید بود؟
ارسال نظر:

  • پربازدید
  • پربحث ها
  • ۲۴ ساعت
  • هفته
  • ماه
  • ۲۴ ساعت
  • هفته
  • ماه
روی خط رسانه