همسان سازی حقوق بازنشستگان | اجرای همسان سازی حقوق بازنشستگان

احکام افزایش حقوق بازنشستگان صادر شد | آخرین خبر از همسان سازی حقوق بازنشستگان

احکام افزایش ده درصدی حقوق بازنشستگان کشوری اردیبهشت صادر می‌شود.

احکام افزایش حقوق بازنشستگان صادر شد | آخرین خبر از همسان سازی حقوق بازنشستگان
کدخبر : 7568
پایگاه خبری تحلیلی پیشنهاد ویژه :

 

همسان‌سازی حقوق بازنشستگان  یعنی حقوق فردی که در گروه شغلی خود، حقوق پایینی دارد به کسی که حقوق بالایی دارد، نزدیک شود. در تازه‌ترین اظهار نظر رییس کمیسیون برنامه و بودجه تاکید کرده که اجرای همسان سازی حقوق بازنشستگان با هدف ایجاد عدالت در پرداخت‌ها در برنامه هفتم توسعه محقق خواهد شد.در حالی که قرار بود همسان‌سازی حقوق بازنشستگان از ابتدای سال در حقوق‌ها درنظر گرفته شود،اما تاکنون این طرح اجرایی نشده است. سه میلیون و 600 هزار بازنشسته در انتظار اجرای مصوبه قانونی همسان‌سازی حقوق بازنشستگان هستند.در ادامه آخرین اخبار از همسان سازی حقوق بازنشستگان را می خوانید.

همسان سازی حقوق بازنشستگان

 پنجاهمین گردهمایی روسای کانون‌های بازنشستگی کشوری استان تهران، روز گذشته برگزار شد؛ یک مطالبه‌ی اصلی بازنشستگان کشوری، صدور احکام حقوقی جدید است که در این جلسه، اکبر  شیر محمدی معاون فنی صندوق بازنشستگی کشوری به سوالات شرکت کنندگان پاسخ داد.

او در خصوص صدور احکام سال ۱۴۰۱ گفت: احکام ۱۰ درصد افزایش حقوق در اردیبهشت ماه صادر می‌شود. ولی در خصوص احکام همسان‌سازی بعلت نامعلوم بودن نحوه توزیع آن در بودجه، پاسخی داده نشد.

بازنشستگان کشوری خواستار روشن شدن نحوه‌ی همسان‌سازی و زمان صدور احکام آن هستند و می‌گویند باید همسان‌سازی از ماه ابتدای سال اجرا شده و بنابراین مابه‌التفاوت به بازنشستگان پرداخت شود.

همسان سازی حقوق بازنشستگان

​ سید کریم حسینی اظهار کرد: در راستای حذف شکاف بین دریافتی وظیفه بگیران صندوق‎‌های بازنشستگی کشوری، لشکری و همچنین مستمری بگیران این سازمان، علاوه بر حفظ شاخصه‌های پرداختی مرحله اول طرح متناسب سازی حقوق بازنشستگان، بخشی از فرآیندهای مربوط به مرحله دوم آن نیز بروز رسانی شد.

وی با اشاره به اینکه آیتم‌های جدیدی به مرحله دوم طرح متناسب سازی حقوق بازنشستگان اضافه شده است، گفت: این آیتم‌ها در حقوق فروردین و اردیبهشت امسال مستمری بگیران اعمال شده است.

نایب رییس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی یادآورشد: مستمری بگیران تامین اجتماعی با مراجعه به سامانه خدمات غیرحضوری سازمان (تامین اجتماعی) می‌توانند، تغییرات اعمال شده در احکام خود را مشاهده کنند.

حسینی تصریح کرد: اعمال ماده ۹۶ قانون تامین اجتماعی بر مجموع مبالغ مستمری و آیتم‌های متناسب سازی، جبران ۷۵ درصدی میزان افت مستمری سال برقراری به نسبت حداقل مستمری همان سال، یکسان سازی مبالغ کمک هزینه‌های عائله مندی و اولاد همانند بازنشستگان دستگاه‌های اجرایی، تعمیم پرداخت کمک هزینه عائله‌مندی به تمامی همسران بازمانده همانند مستمری بگیران بازنشسته و از کار افتاده، افزایش مجموع میزان مستمری و سایر مزایای جانبی (حداقل به میزان ۵۰ درصد مجموع پرداختی ناخالص اسفند ماه سال ۱۳۹۹) افزایش مبلغ پرداختی بابت کمک هزینه مسکن و کمک به تامین معیشت به ترتیب به میزان ۱۱۴ و ۶۶ درصد از جمله نتایج بروز رسانی مرحله دوم طرح متناسب سازی حقوق بازنشستگان کشور محسوب می‌شود.

به گفته وی، برابر با اجرای این مرحله از طرح، کمک هزینه مسکن بازنشستگان از مبلغ ۷۰۰ هزار ریال به یک میلیون و ۵۰۰ هزار ریال و کمک به تامین معیشت از مبلغ یک میلیون و ۲۰۰ هزار ریال به ۲ میلیون ریال افزایش یافت.

نایب رییس کمیسیون اجتماعی مجلس، اجرای مرحله دوم متناسب سازی حقوق بازنشستگان را گام بزرگی به منظور ارتقاء سطح رفاه و رضایتمندی این قشمر و مستمری بگیران عنوان کرد و گفت: این اقدام تاثیر قابل توجهی در بهبود معیشت بازنشستگان کشور خواهد داشت.

محمدعلی براتی خواستار صدور احکام افزایش حقوق بازنشستگان قبل از پایان اردیبهشت شد.

محمدعلی براتی (فعال صنفی کارگران بازنشسته) ، در ارتباط با افزایش مستمری بازنشستگان گفت: انتظار داریم قبل از پایان اردیبهشت، احکام حقوقی جدید صادر شود؛ خواسته‌ی ما اعمال مصوبات شورایعالی کار با تمام مولفه‌های مزدی و همچنین اجرای متناسب‌سازی ۱۴۰۱ است.

او تاکید می‌کند: بایستی علاوه بر افزایش حقوق، متناسب‌سازی عادلانه برای تمام بازنشستگان از جمله حداقل‌بگیران اجرایی شود. در عین حال باید مابه‌التفاوت فروردین ماه نیز همراه حقوق اردیبهشت پرداخت شود.

به گفته براتی، تبلیغات علیه افزایش مزد و مستمری ناعادلانه است: آن عضو اتاق بازرگانی که می‌گوید افزایش حقوق حداقل‌بگیران تورم‌زاست، باید پاسخ دهد چرا خودش ده برابر حداقل دستمزد یا بیشتر حقوق می‌گیرد اما هیچ مشکلی هم ندارد و تورم هم ایجاد نمی‌شود؟!

این بازنشسته ادامه می‌دهد: آیا فقط وقتی حقوق ۴ میلیون تومانی من بشود ۶ میلیون یا ۷ میلیون تومان، تورم ایجاد می‌شود؛ دستمزد مدیران و نمایندگان مجلس چقدر است؛ چرا کسی اعتراضی به مزدهای نجومی برخی گروه‌ها و مشاغل نمی‌کند؛ چرا تعرفه پزشکان زیاد می‌شود اما اعتراضی نمی‌کنند که تورم‌زاست و ناعادلانه؟!

براتی در ادامه به حق درمان بازنشستگان اشاره می‌کند و می‌گوید: برخی مدیران برای عمل‌های پزشکی ساده به خارج از کشور می‌روند اما من بازنشسته توان تامین هزینه‌های درمان در داخل کشور و در بخش دولتی را هم ندارم؛ سال‌ها حق بیمه داده‌ام اما امروز دفترچه بیمه به کارم نمی‌آید؛ حتی با بیمه تکمیلی نیز نمی‌توانم از پس هزینه‌های سنگین دارو و درمان بربیاییم.

او با بیان اینکه «همه مواهب برای از ما بهتران است» ادامه می‌دهد: یک‌درصدی‌ها همه چیز دارند و خریدهایشان از خارج کشور است اما بازنشسته‌‌ی حداقل‌بگیر نمی‌تواند برای نوه‌اش اسباب‌بازی ساده‌ی وطنی بخرد؛ بازهم می‌گویند افزایش حقوق ما تورم‌زاست!

براتی در پایان تاکید می‌کند: در این شرایط باید هرچه سریعتر احکام افزایش حقوق بازنشستگان با در نظر گرفتن افزایش شورایعالی کار و متناسب‌سازی صادر شود؛ البته با توجه به وضعیت اقتصادی موجود، این افزایش‌ها نیز دردی از ما دوا نمی‌کند.

آیا این خبر مفید بود؟
ارسال نظر:

  • پربازدید
  • پربحث ها
  • ۲۴ ساعت
  • هفته
  • ماه
  • ۲۴ ساعت
  • هفته
  • ماه
روی خط رسانه