همسان سازی حقوق بازنشستگان | اجرای همسان سازی حقوق بازنشستگان

خبر خوش وزیر برای بازنشستگان | پرداخت همسان سازی حقوق بازنشستگان

وزیر نفت اعلام کرد: در آستانه عید سعید فطر، متناسب‌سازی مستمری و مقرری سال ۱۴۰۰ بازنشستگان نفت را در هیئت امنا صندوق نفت تصویب کردیم و به زودی پرداخت آن آغاز می شود.

خبر خوش وزیر برای بازنشستگان | پرداخت همسان سازی حقوق بازنشستگان
کدخبر : 7066
پایگاه خبری تحلیلی پیشنهاد ویژه :

همسان‌سازی حقوق بازنشستگان  یعنی حقوق فردی که در گروه شغلی خود، حقوق پایینی دارد به کسی که حقوق بالایی دارد، نزدیک شود. در تازه‌ترین اظهار نظر رییس کمیسیون برنامه و بودجه تاکید کرده که اجرای همسان سازی حقوق بازنشستگان با هدف ایجاد عدالت در پرداخت‌ها در برنامه هفتم توسعه محقق خواهد شد.در حالی که قرار بود همسان‌سازی حقوق بازنشستگان از ابتدای سال در حقوق‌ها درنظر گرفته شود،اما تاکنون این طرح اجرایی نشده است. سه میلیون و 600 هزار بازنشسته در انتظار اجرای مصوبه قانونی همسان‌سازی حقوق بازنشستگان هستند.در ادامه آخرین اخبار از همسان سازی حقوق بازنشستگان را می خوانید.

همسان سازی حقوق بازنشستگان

جواد اوجی وزیر نفت در صفحه توئیتر خود درباره آخرین وضعیت متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان عنوان کرد:‌ بهبود وضعیت معیشتی بازنشستگان ارجمند صنعت نفت در اولویت پیگیری‌هایمان قرار داشته و بدین منظور در آستانه عید سعید فطر، متناسب‌سازی مستمری و مقرری سال ۱۴۰۰ این عزیزان را در هیئت امنا صندوق نفت تصویب کردیم و به زودی پرداخت آن آغاز می شود.

همسان سازی حقوق بازنشستگان

افزایش مستمری بازنشستگان با رای مثبت هیئت مدیره سازمان تامین اجتماعی به تصویب رسید.

حسن صادقی رئیس اتحادیه پیشکسوتان جامعه کارگری با اعلام این خبر از ارسال مصوبه یادشده به هیئت دولت جهت تصویب نهایی آن خبر داد.

به گفته وی، آنچه در هیات مدیره سازمان به تصویب رسیده، افزایش یاد شده مستمری به اندازه‌ی مصوبات شورایعالی کار به اضافه‌ی متناسب‌سازی است.

صادقی در پایان ابراز امیدواری کرد: احکام حقوقی جدید بازنشستگان با در نظر گرفتن افزایش سالانه به اضافه‌ی متناسب‌سازی تا قبل از پایان اردیبهشت صادر شود.

دریابیگی، دبیر اجرایی خانه کارگر مازندران شمار بازنشستگان استان را ۱۸۰ هزار نفر ذکر کرد و گفت: ۷۰ درصد آنان از حقوق حداقلی برخوردار هستند.

نصراله دریابیگی  با اشاره به مشکلات فراروی کارگران و بازنشستگان اظهار داشت:یکی از مسائل فراروی حوزه درمان است درحالی که طبق قانون، درمان رایگان بوده ولی کارگران و بازنشستگان سه نوع حق بیمه پرداخت می کنند و سرانه های درمانی نیز عاید کارگران نمی شود.

وی عدم اجرای کامل همسان سازی حقوق بازنشستگان را از دیگر مشکلات ذکر کرد و با بیان اینکه طبق قانون همسان سازی بازنشستگان ۲۵ درصد طلب دارند، افزود: طبق قانون باید اول ۲۵ درصد طلب بازنشستگان داده و سپس مصوبه دستمزد سال جاری اعمال شود.

دریابیگی تصریح کرد: ۷۰ درصد بازنشستگان از حداقل حقوق بهره مند هستند و چالش حقوق و دستمزد روی زندگی آنان تاثیر منفی خواهد گذاشت.

دبیر اجرایی خانه کارگر مازندران با اظهار اینکه ۲۵ درصد مابقی همسان سازی بازنشستگان و جامعه کارگری باید محقق شود، افزود: این درحالی که همسان سازی حقوق معلمان و غیره از بودجه دولت انجام شد ولی برای بازنشستگان تامین اجتماعی این مسئله محقق نشد و از حساب ذخیره شده آنان تامین شد.

وی با اظهار اینکه تخصیص ۸۹ هزار میلیارد تومان برای بدهی تامین اجتماعی فقط در حد مصوبه و کاغذ است، گفت: سهام چند کارخانه را به تامین اجتماعی دادند که ضررده هستند.

وی شمار افراد تحت پوشش تامین اجتماعی را یک میلیون و ۵۰۰ هزار نفر اعلام کرد و گفت: ۱۸۰ هزار نفر از این تعداد بازنشسته هستند.

مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری گفت: همسان‌سازی حقوق، خواسته جدی بازنشستگان است و اختصاص ۹هزار میلیارد تومان برای این کار، به معنای اراده دولت برای ادامه اجرای آن است.

 همسان‌سازی؛ کلمه‌ای که برای برخی تنها وعده است و برای برخی کورسوی امیدی برای رهایی از این وضعیت؛ بازنشستگان ماه‌هاست منتظرند تا همسان‌سازی را به جای صحبت‌های مسئولان، نمایندگان و... در اس‌ام‌اس‌های واریز حقوق خود ببینند؛ اما خبری نیست که نیست و هر روز وعده جدید و اعلام زمانی جدید.

اصلا همسان‌سازی هیچ، حقوق بازنشسته‎ ها حتی به آنچه که در مورد افزایش حقوق‌های سال جدید هم وعده داده شده بود، نرسید و بسیاری همان ارقام سال گذشته را برای حقوق امسال هم دریافت کردند. 

البته مسئولان دست از وعده دادن نکشیده و امروز نیز مدیرعامل صندوق بازنشستگی اعلام کرد که اختصاص 9هزار میلیارد تومان در این خصوص به معنای اراده دولت برای ادامه اجرای آن است و پیگیر قانونی‌شدن همسان‌سازی حقوق در لایحه مربوطه هستند. وی ادامه داد: آنچه در قالب نظام چندلایه تامین اجتماعی دنبال می‌شود می‌تواند بسیاری از تبعیض‌های موجود را برطرف کند و نظام عادلانه‌تری ایجاد کند و دغدغه عدالت در پرداخت ها پوشش داده شود.

از همان روزی که زمزمه‌های همسان‌سازی حقوق بازنشستگان در بین اخبار و صحبت‌های مسئولان شنیده می‌شد، بسیاری هشدار می‌دادند که این موضوع در شرایط فعلی شدنی نیست؛ همسان‌سازی منبع می‌خواهد و دولت نیز منبعی برای این کار ندارد جز جیب بازنشستگان و اقشار ضعیف جامعه!

یعنی یا دولت تنها وعده می‌دهد و قرار نیست افزایش حقوقی از طریق همسان‌سازی انجام شود و یا وعده نمی‌دهد و همسان‌سازی انجام می‌شود؛ اما به بهای افزایش تورم که دود آن در چشم خود بازنشستگان و اقشار ضعیف جامعه می‌رود.

بنابراین در هر دو صورت دولت با مردم صادق نیست؛ اگر خلف وعده کند که هیچ؛ اگر هم نکند، شعارش برای این کار اجرای عدالت و گسترش آن بوده؛ اما آیا با افزایش تورم، عدالت اجرا خواهد شد؟ وقتی تورم روز به روز و همراه با افزایش حقوق‌های بدون پشتوانه افزایش یابد، چه فرقی می‌کند که حقوق بازنشستگان چقدر زیاد شود؟

بهتر نیست به جای وعده‌هایی که دولت خودش هم خوب می‌داند که قرار نیست هیچ وقت محقق شود و یا اگر محقق شود، تنها تورم به جامعه تحمیل می‌شود، قدمی در راستای کنترل و کاهش تورم بردارد؟

آیا این خبر مفید بود؟
ارسال نظر:

  • پربازدید
  • پربحث ها
  • ۲۴ ساعت
  • هفته
  • ماه
  • ۲۴ ساعت
  • هفته
  • ماه
روی خط رسانه