همسان سازی حقوق بازنشستگان | اجرای همسان سازی حقوق بازنشستگان

جزییات تازه از همسان سازی حقوق بازنشستگان | حقوق بازنشستگان کی افزایش می یابد؟

​از همان روزی که زمزمه‌های همسان‌سازی حقوق بازنشستگان در بین اخبار و صحبت‌های مسئولان شنیده می‌شد، بسیاری هشدار می‌دادند که این موضوع در شرایط فعلی شدنی نیست؛ همسان‌سازی منبع می‌خواهد و دولت نیز منبعی برای این کار ندارد جز جیب بازنشستگان و اقشار ضعیف جامعه!

جزییات تازه از همسان سازی حقوق بازنشستگان | حقوق بازنشستگان کی افزایش می یابد؟
کدخبر : 6800
پایگاه خبری تحلیلی پیشنهاد ویژه :

همسان‌سازی حقوق بازنشستگان  یعنی حقوق فردی که در گروه شغلی خود، حقوق پایینی دارد به کسی که حقوق بالایی دارد، نزدیک شود. در تازه‌ترین اظهار نظر رییس کمیسیون برنامه و بودجه تاکید کرده که اجرای همسان سازی حقوق بازنشستگان با هدف ایجاد عدالت در پرداخت‌ها در برنامه هفتم توسعه محقق خواهد شد.در حالی که قرار بود همسان‌سازی حقوق بازنشستگان از ابتدای سال در حقوق‌ها درنظر گرفته شود،اما تاکنون این طرح اجرایی نشده است. سه میلیون و 600 هزار بازنشسته در انتظار اجرای مصوبه قانونی همسان‌سازی حقوق بازنشستگان هستند.در ادامه آخرین اخبار از همسان سازی حقوق بازنشستگان را می خوانید.

همسان سازی حقوق بازنشستگان

مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری گفت: همسان‌سازی حقوق، خواسته جدی بازنشستگان است و اختصاص ۹هزار میلیارد تومان برای این کار، به معنای اراده دولت برای ادامه اجرای آن است.

 همسان‌سازی؛ کلمه‌ای که برای برخی تنها وعده است و برای برخی کورسوی امیدی برای رهایی از این وضعیت؛ بازنشستگان ماه‌هاست منتظرند تا همسان‌سازی را به جای صحبت‌های مسئولان، نمایندگان و... در اس‌ام‌اس‌های واریز حقوق خود ببینند؛ اما خبری نیست که نیست و هر روز وعده جدید و اعلام زمانی جدید.

اصلا همسان‌سازی هیچ، حقوق بازنشسته‎ ها حتی به آنچه که در مورد افزایش حقوق‌های سال جدید هم وعده داده شده بود، نرسید و بسیاری همان ارقام سال گذشته را برای حقوق امسال هم دریافت کردند. 

البته مسئولان دست از وعده دادن نکشیده و امروز نیز مدیرعامل صندوق بازنشستگی اعلام کرد که اختصاص 9هزار میلیارد تومان در این خصوص به معنای اراده دولت برای ادامه اجرای آن است و پیگیر قانونی‌شدن همسان‌سازی حقوق در لایحه مربوطه هستند. وی ادامه داد: آنچه در قالب نظام چندلایه تامین اجتماعی دنبال می‌شود می‌تواند بسیاری از تبعیض‌های موجود را برطرف کند و نظام عادلانه‌تری ایجاد کند و دغدغه عدالت در پرداخت ها پوشش داده شود.

از همان روزی که زمزمه‌های همسان‌سازی حقوق بازنشستگان در بین اخبار و صحبت‌های مسئولان شنیده می‌شد، بسیاری هشدار می‌دادند که این موضوع در شرایط فعلی شدنی نیست؛ همسان‌سازی منبع می‌خواهد و دولت نیز منبعی برای این کار ندارد جز جیب بازنشستگان و اقشار ضعیف جامعه!

یعنی یا دولت تنها وعده می‌دهد و قرار نیست افزایش حقوقی از طریق همسان‌سازی انجام شود و یا وعده نمی‌دهد و همسان‌سازی انجام می‌شود؛ اما به بهای افزایش تورم که دود آن در چشم خود بازنشستگان و اقشار ضعیف جامعه می‌رود.

بنابراین در هر دو صورت دولت با مردم صادق نیست؛ اگر خلف وعده کند که هیچ؛ اگر هم نکند، شعارش برای این کار اجرای عدالت و گسترش آن بوده؛ اما آیا با افزایش تورم، عدالت اجرا خواهد شد؟ وقتی تورم روز به روز و همراه با افزایش حقوق‌های بدون پشتوانه افزایش یابد، چه فرقی می‌کند که حقوق بازنشستگان چقدر زیاد شود؟

بهتر نیست به جای وعده‌هایی که دولت خودش هم خوب می‌داند که قرار نیست هیچ وقت محقق شود و یا اگر محقق شود، تنها تورم به جامعه تحمیل می‌شود، قدمی در راستای کنترل و کاهش تورم بردارد؟

همسان سازی حقوق بازنشستگان

مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری با اشاره به اینکه دولت هنوز افزایش های حقوق مصوب در قانون بودجه ۱۴۰۱ امسال را ابلاغ نکرده است، گفت: حقوق فروردین ماه بازنشستگان به صورت علی الحساب و بر مبنای سال گذشته محاسبه و پرداخت می شود و امیدواریم با ابلاغ دولت، احکام براساس افزایش های جدید در اردیبهشت ماه صادر و افزایش فروردین نیز در آن زمان پرداخت شود.مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری با بیان اینکه تخصیص ۹هزار میلیارد تومان نشان از عزم دولت و مجلس برای ادامه همسان‌سازی حقوق دارد گفت: نظرات و مطالبه بازنشستگان از روش‌ها و ابزار مختلفی در صندوق بازنشستگی کشوری رصد شده، شنیده و پیگیری می‌شود.

طبق گزارش صندوق بازنشستگی کشوری، محمد اسکندری در نشست ماهانه روسای کانون‌های بازنشستگان استان تهران که با حضور مدیران این صندوق و مدیرعامل شرکت آتیه سازان حافظ برگزار شد، افزود: راه‌اندازی کمیته مطالبات بازنشستگان، اجرای طرح سنجش رضایت بازنشستگان که به صورت تلفنی و تصادفی هر هفته اجرا می‌شود، رصد آخرین نظرات بازنشستگان در مرکز پاسخگویی ۲۵۰۰، مطالباتی که در فضای مجازی یا به صورت حضوری مطرح می‌کنند، همگی شنیده و پیگیری می‌شود.

مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری با تاکید بر اینکه نظرات بازنشستگان به طور قطع در تصمیمات صندوق دخیل است، ادامه داد: براساس همین روش ها و رصد مستمر نظرات بازنشستگان، اقداماتی از جمله پیگیری همسان‌سازی حقوق، ماده ۸۵، حذف الزام کارت های بانکی عکسدار، اصلاح طرح‌های یاری یا تمدید آنها و اضافه شدن برخی طرح های دیگر رفاهی و سایر فعالیت ها در حوزه های فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی اجرایی شده یا در دست پیگیری مستمر است و اینها نتیجه اهتمام جدی برای شنیدن صدای بازنشستگان است.

اسکندری، پیگیری روشن شدن وضعیت قانونی کانون‌های بازنشستگی، رایزنی برای افزایش تعداد وام گیرندگان و در ادامه سقف وام ضروری، تلاش برای پرداخت وام ازدواج فرزندان بازنشستگان به همه افراد واجد شرایط درخواست کننده تا مرداد ۱۴۰۰، احیای تورهای گردشگری و سفر بازنشستگان، پرداخت سریع هزینه خسارت درمان زیر ۵۰۰هزار تومان، حضور موثر بازنشستگان در هیات های نخبگانی و اتاق های فکر، ایستادگی در برابر دخالت ها و تصمیمات ناگهانی در حوزه شرکت ها را از جمله اقدامات صندوق بازنشستگی در راستای پیگیری مطالبات به حق بازنشستگان عنوان و البته بر این موضوع تاکید کرد که میزان ثمربخشی و موفقیت این تلاش ها بستگی به همکاری و همراهی بخش های دیگر و به ویژه تامین اعتبار لازم را نیز دارد که در این راستا هم تلاش می شود.

مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری گفت: همسان‌سازی حقوق، خواسته و مطالبه جدی بازنشستگان است و اختصاص ۹هزار میلیارد تومان در این خصوص به معنای اراده دولت برای ادامه اجرای آن است.

آیا این خبر مفید بود؟
ارسال نظر:

  • پربازدید
  • پربحث ها
  • ۲۴ ساعت
  • هفته
  • ماه
  • ۲۴ ساعت
  • هفته
  • ماه
روی خط رسانه