سود سهام عدالت | واریز سود سهام عدالت

واریز سود سهام عدالت به حساب افراد | چه کسانی سود سهام عدالت را گرفتند؟

داشتن شماره شبای نامعتبر، حساب بانکی مسدود، راکد، مشترک (دو امضاء)، ارزی و بلندمدت منجر به عدم واریز سود سهام عدالت برای برخی از سهامداران شده بود.

واریز سود سهام عدالت به حساب افراد | چه کسانی سود سهام عدالت را گرفتند؟
کدخبر : 7566
پایگاه خبری تحلیلی پیشنهاد ویژه :

خبر خوش برای افرادی که هنوز قادر به دریافت سود سهام عدالت نشدند. سود سهام عدالت برای جاماندگان در نظر گرفته شده است و به زودی واریز می شود. سود سهام عدالت یکسان و یکجا برای سهام داران پرداخت نمی شود. سهام داران سهام عدالت برای دریافت سود سهام عدالت باید اطلاعات خود را به صورت کامل در سایت سجام وارد کنند. سود سهام عدالت برای  اقشار کم درآمد جامعه از اهمیت والایی برخوردار است.

سود سهام عدالت

معاون عملیات شرکت سپرده گذاری مرکزی گفت:آن دسته از سهامداران عدالت که اطلاعات آنان کامل نیست، باید اطلاعات بانکی (شماره شبای معتبر) خود را ظرف یک هفته آینده یعنی تا روز ۳۰ اردیبهشت، از طریق مراجعه به سامانه سجام تکمیل کنند.

به گفته وی همچنین بیش از ۱۵۰ هزار سهامدار از ابتدای امسال با ثبت نام و احراز هویت در سامانه سجام، مشکل شماره شبای بانکی معتبر خود را برطرف کرده اند که سود سال‌های ۱۳۹۸ و ۱۳۹۹ این سهامداران تا پایان اردیبهشت به حسابشان واریز خواهد شد.

مرکز تماس جامع ذی نفعان بازار سرمایه با شماره ۱۵۶۹ آمادگی پاسخگویی به سوالات افراد در زمینه سهام عدالت است افراد با بررسی مشخصات خود و اصلاح اطلاعات خود اگر مشمول واریز سود باشند می توانند سود خود را دریافت کنند.

سود سهام عدالت

مدیر پرداخت سود سهام عدالت، در سپرده گذاری مرکزی اعلام داشت که افراد زیادی قادر به دریافت سود سهام عدالت  به دلایلی از جمله: شماره شبای نامعتبر، حساب بانکی مسدود یا راکد، حساب بانکی مشترک (دو امضا) نبوده اند. 

سود سهام عدالت، برای بیش از دو میلیون سهام دار به دلیل نداشتن شماره شبای معتبر یا به دلیل اطلاعات ناقص سهام داران، واریز نشده و با پیگیری های مکرر ما، قرار بر این شد که با اصلاح اطلاعات کاربران، به طور مجدد سود سهام عدالت برای این افراد واریز گردد.

 سود سهام عدالت سال 98 و 99، برای افرادی که هنوز قادر به دریافت آن ها نبودند، تا آخر اردیبهشت، برای 150 هزار سهام دار که از شروع امسال قادر به اصلاح اطلاعات خود شده اند، واریز خواهد شد.

علی مهدوی پارسا (معاون عملیات شرکت سپرده گذاری مرکزی)، در این رابطه اظهار داشت: افرادی که اطلاعاتشان ناقص است، باید به سایت سجام مراجعه کرده و اطلاعات بانکی (شماره شبای معتبر) خود را وارد و تکمیل کنند. 

افراد جا مانده از سود سهام عدالت، از طریق شماره گیری شماره ی 1569، می توانند در زمینه ی دریافت سهام عدالت، یا اصلاح اطلاعات خود سوالات خود را مطرح کنند.

ثبت نام سهام عدالت در حالی مطرح شده است که در روزهای اخیر مطالب مختلفی در خصوص ثبت نام جاماندگان سهام عدالت در رسانه های مختلف منتشر شده است. اما آنچه به صورت قطعی در خصوص ثبت نام سهام عدالت می دانیم چیست؟

سهام عدالت سبدی از سهام شرکت های مختلف است که به مشمولان واگذار شد. سهام عدالت ابتکاری از سوی دولت نهم بود. در سبد سهام عدالت سهام شرکت های دولتی بین مشمولان توزیع شده است. در حال حاضر سهام ۴۳ شرکت بورسی و فرابورسی در سبد سهام عدالت وجود دارد. سود سهام عدالت به دارندگان آن تعلق می گیرد که البته واریز این سود به خصوص زمان واریز آن هر سال با حواشی هم رو به رو می شود.

آنچه در مورد ثبت نام سود سهام عدالت می دانیم

در خصوص موارد قطعی ثبت نام سهام عدالت می توان موارد زیر را به صورت فهرست وار برشمرد:

۱ - ثبت نام سهام عدالت برای جاماندگان مشمول خرداد ماه انجام می شود. اما تاریخ دقیق آن اعلام نشده است.

۲ - تمام جاماندگان سهام عدالت که حدود ۲۰ میلیون نفر هستند در این مرحله سهام عدالت نمی گیرند بلکه سهام عدالت در سال ۱۴۰۱ به حدود ۵۰ درصد این افراد یعنی ۱۰ میلیون نفر تخصیص داده می شود.

۳ - ثبت نام سهام عدالت براساس دهک درآمدی انجام می شود و افراد تحت پوشش کمیته امداد، سازمان بهزیستی و افراد کم درآمد در اولویت هستند.

۴ - هنوز هیچ سایتی برای ثبت نام سهام عدالت اعلام نشده است. پس فعلا مراقب لینک ها و پیامک های احتمالی که با موضوع ثبت نام سهام عدالت ممکن است به دستتان برسد باشید.

 ۵ - قیمت سهام عدالت برای ثبت نام کنندگان هنوز مشخص نیست.

اولویت ثبت نام سود سهام عدالت

یکی از ایرادهایی که پس از واگذاری دور اول سهام عدالت به آن گرفته شد این بود که به جای درنظر گرفتن دهک درآمدی، دهک اجتماعی مورد توجه قرار گرفت. به این ترتیب به نظر می رسد اینبار دهک درآمدی مشمولان ملاک تخصیص سهام عدالت قرار می گیرد.

براساس اعلام محمدرضا پورابراهیمی رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی، برآورد می شود که ۱۸ تا ۲۰ میلیون نفر جامانده سهام عدالت باشند که در سال ۱۴۰۱ به ۵۰ درصد آنها یعنی ۹ تا ۱۰ میلیون نفر سهام عدالت تخصیص داده می شود.

رییس کمیسیون اقتصادی مجلس همچنین عنوان کرد: پیشنهاد ما این است که این کار بر اساس اولویت‌بندی انجام شود و اولویت هم با افراد تحت پوشش سازمان‌های حمایتی مانند کمیته امداد امام خمینی، سازمان بهزیستی و رزمندگان معسر و این‌هاست.

سهام عدالت گونه ای یارانه است که بنابر نظر دولت نهم، از طریق شرکت‌های تعاونی عدالت استانی به مشمولان آن واگذار شد. دولت، هدف از عرضه سهام عدالت را گسترش سهم بخش تعاون در اقتصاد ایران اعلام کرده‌است. بنابر طرح سهام عدالت، بخشی از سهام شرکت‌های دولتی معین، به قشرهای کم‌درآمدتر واگذار یا فروخته شد.

آیین نامه اجرایی افزایش ثروت خانوارهای ایرانی از طریق گسترش سهم بخش تعاون براساس توزیع سهام عدالت در تاریخ ۹ بهمن ۸۴ و پس از اصلاح متن اولیه که خود در ۲۳ آبان ۸۴ مصوب هیات وزیران شده بود، به تصویب این هیات رسید. تصویب اساسنامه شرکت کارگزاری سهام عدالت در همین روز بر عزم راسخ دولت نهم در عملی ساختن این پروژه صحه گذاشت و سهام مزبور پیش از آغاز سال ۱۳۸۵ در چهار استان به تعدادی از مشمولان طرح اعطا شد. در مرحله اول واگذاری سهام عدالت به برخی از افراد تحت پوشش کمیته امداد، سازمان بهزیستی و ایثارگران فاقد شغل تقسیم شد و برگه‌هایی به عنوان برگه سهام عدالت نیز به مشمولان طرح سهام عدالت داده شد.

آیا این خبر مفید بود؟
ارسال نظر:

  • پربازدید
  • پربحث ها
  • ۲۴ ساعت
  • هفته
  • ماه
  • ۲۴ ساعت
  • هفته
  • ماه
روی خط رسانه