سود سهام عدالت | واریز سود سهام عدالت

جاماندگان سهام عدالت پولدار شدند | واریز سود سهام عدالت جاماندگان

معاون وزارت امور اقتصادی و دارایی گفت: برای افرادی که سود سهام عدالت سال قبل را دریافت نکردند، این سود قطعاً تا پایان اردیبهشت‌ماه پرداخت می‌شود.

جاماندگان سهام عدالت پولدار شدند | واریز سود سهام عدالت جاماندگان
کدخبر : 7073
پایگاه خبری تحلیلی پیشنهاد ویژه :

طبق آخرین خبر ها به نظر می رسد سود سهام عدالت همه سهامداران واریز شود. سود سهام عدالت هر سال در دو مرتبه به حساب سهامداران پرداخت می شود. باقی مانده، حواشی واریز سود سهام عدالت سال ۹۸ همچنان ادامه دارد و سهامداران را از اینکه این پول به حسابشان واریز نشود نگران کرده است. رییس سازمان بورس و اوراق بهادار، در حال پیگیری موضوع عدم پرداخت سود سهام عدالت توسط برخی شرکت ها است. در ادامه آخرین خبر ها را از واریز سود سهام عدالت می خوانیم.

سود سهام عدالت

«ذبیح‌الله سلمانی»با بیان اینکه در میز خدمت وزارت اقتصاد و دارایی در استان افراد زیادی درباره پرداخت نشدن سود سهام عدالت مراجعه کردند، اظهار داشت: مستحضر باشید که سود سهام عدالت تا پایان اسفندماه 1400 قطعاً پرداخت شده و مقرر شده برای بقیه هم تا عید فطر پرداخت شود. با این حال اگر این موضوع انجام نشد، این سود قطعاً تا پایان اردیبهشت‌ماه پرداخت می‌شود.

وی با بیان اینکه در استان قزوین بیشتر مراجعه‌‌کنندگان به میز خدمت فعالان اقتصادی و تولیدکنندگان بودند، اضافه کرد: این افراد به 2 موضوع معترض بودند که یکی از آنها درباره تسهیلاتی بود که از بانک‌ها گرفته بودند و سودهای بسیار بالایی که برای اینها محاسبه شده و امکان بازپرداخت تسهیلات هم نداشتند.

سلمانی ادامه داد: این سودها باعث شده که تولیدکننده در ادامه مسیر تولید مشکل پیدا کند و بعضی از تولیدکنندگان می‌گفتند که کارخانجات ما تعطیل شده و یا نیمه‌تعطیل است. در این حوزه برخی از آنها به تصمیم‌های هیئت مدیره بانک‌ها در سطح کشور نیاز دارند که دستورهای لازم را صادر کرده و آنها را ارجاع دادیم تا از طریق مدیرعامل بانک عامل مشکلشان رفع شود.

معاون توسعه مدیریت و منابع وزیر اقتصاد با ذکر اینکه دیگر موضوع پرشکایت در استان قزوین مالیات بود، گفت: برخی از تولیدکنندگان می‌گفتند که تولید ما این‌قدر نیست که بتوانیم مالیات سنگین بدهیم و به شدت از میزان این مالیات ابراز نارضایتی می‌کردند. همچنین تعداد زیادی از مردم برای اعتراض به مالیات قطعی‌شده به میز خدمت وزارت اقتصاد مراجعه کردند که شامال مالیات‌های 50 و 100 میلیون تومانی هم بود.

سلمانی با بیان اینکه بازنگری در مالیات‌های قطعی‌شده را از هفته گذشته به استان‌ها تفویض کردیم، گفت: بنابراین برای افراد حقوقی که کارخانه و شرکت دارند، ‌مدیران مالیاتی و هیئت‌های مستشاری ما در استان‌ها این اختیار را دارند که برای مالیات‌های تا سقف یک میلیارد تومان تصمیم بگیرند و به همین خاطر این اشخاص نباید دیگر به سازمان امور مالیاتی کشور در تهران مراجعه کنند.

وی ادامه داد: همچنین برای اشخاص حقیقی که کسب‌وکارهای خرد دارند و به به مالیات‌های قطعی‌شده اعتراض دارند، مدیران استانی می‌توانند تا سقف 100 میلیون تومان تصمیم‌گیری کند و این اشخاص هم لازم نیست به ستاد ما در تهران مراجعه داشته باشند.

سود سهام عدالت

در چند سال اخیر بحث پرداخت سود مجامع به یک معضل برای سهامداران تبدیل شده و مشکلاتی را برای آنها ایجاد کرده است. در این مدت، برخی از شرکت‌ها زیر بار پرداخت سود از طریق سامانه سجام نرفته و پرداخت سود را به ارسال اطلاعات و یا مراجعه حضوری سهامداران به بانک‌ها منوط کرده‌اند.

بر اساس اعلام سازمان بورس قرار است ظرف یکی دو روز آینده سودهای رسوب شده سهامداران پرداخت شود. به گفته کارشناسان این موضوع می‌تواند میزان اعتماد و گردش نقدینگی در بازار را افزایش دهد. اما سود رسوبی به کدام سهامداران می‌رسد؟

برخی از سهامداران خردی که سود دریافتی آنها از مجامع گاهی حتی به ۱۰۰ هزار تومان هم نمی‌رسد، ترجیح می‌دهند از خیر این مبلغ بگذرند. در نهایت این سود در حساب شرکت باقی می‌ماند.

بر همین اساس سازمان بورس در ماه‌های اخیر شرکت‌ها را به پرداخت سود مجامع از طریق سامانه سجام ملزم کرد. حالا با نزدیک شدن به عید سعید فطر، قرار است سودهای رسوب شده سهامداران به حساب آنها واریز شود.

اما آیا سود سهام عدالت هم همزمان با سودهای رسوب‌شده پرداخت می‌شود؟ پرداخت سودهای رسوب شده ربطی به سود سهام عدالت ندارد و احتمالا تا چند ماه دیگر سود سهام عدالت پرداخت شود. بر این اساس در این دوره سودی برای دارندگان سهام عدالت واریز نمی‌شود.

در اطلاعیه نظارت بر ناشران سازمان بورس و اوراق بهادار آمده است: به منظور تسهیل امور سهامداری و در جهت رعایت کامل قوانین و مقررات از جمله ماده ۲۴۰ لایحه اصلاح قسمتی از قانون تجارت، این سازمان در راستای فراهم کردن زیرساخت‌های لازم برای تعیین تکلیف سودهای سنوات قبل سهامداران اقدام کرده است.

بر اساس اطلاعیه، شرکت سپرده‌گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه (سمات) از طریق شرکت‌ها و استفاده از اطلاعات سجامی سهامداران، امکان پرداخت مطالبات سنوات قبل سهامداران را از تاریخ ۱۴ اردیبهشت ماه امسال مقارن با عید سعید فطر مقرر فراهم کند.

این مبلغ شامل تمامی سودهای مربوط به مجامع شرکت‌هایی است که سهامداران در آنها شرکت کرده، اما بنا به هر دلیلی موفق به دریافت آن نشده‌اند. بر این اساس، سهامداران باید منتظر دریافت سودهای رسوب شده خود باشند.

آیا این خبر مفید بود؟
ارسال نظر:

  • پربازدید
  • پربحث ها
  • ۲۴ ساعت
  • هفته
  • ماه
  • ۲۴ ساعت
  • هفته
  • ماه
روی خط رسانه