سود سهام عدالت | واریز سود سهام عدالت

واریز سود سهام عدالت | تعیین زمان واریز سود سهام عدالت

معاون فناوری اطلاعات شرکت سپرده گذاری مرکزی از واریز سود سهام عدالت در ۳۰ اردیبهشت خبر داد و گفت: جاماندگان دریافت واریز قبلی تا آخر هفته نسبت به ثبت شماره شبای خود اقدام کنند.

واریز سود سهام عدالت | تعیین زمان واریز سود سهام عدالت
کدخبر : 7469
پایگاه خبری تحلیلی پیشنهاد ویژه :

طبق آخرین خبر ها به نظر می رسد سود سهام عدالت همه سهامداران واریز شود. سود سهام عدالت هر سال در دو مرتبه به حساب سهامداران پرداخت می شود. باقی مانده، حواشی واریز سود سهام عدالت سال ۹۸ همچنان ادامه دارد و سهامداران را از اینکه این پول به حسابشان واریز نشود نگران کرده است. رییس سازمان بورس و اوراق بهادار، در حال پیگیری موضوع عدم پرداخت سود سهام عدالت توسط برخی شرکت ها است. در ادامه آخرین خبر ها را از واریز سود سهام عدالت می خوانیم.

سود سهام عدالت

محمود حسنلو معاون فناوری اطلاعات شرکت سپرده گذاری مرکزی و تسویه وجوه (سمات) در برنامه زنده تلویزیونی درباره جاماندگان دریافت سود سهام عدالت گفت: بیش از دو میلیون نفر از سهامداران سهام عدالت به دلیل نداشتن شماره شبای معتبر سود سهام عدالت برای آنها واریز نشد.

وی افزود: این افراد باید به سامانه سجام مراجعه کرده، ثبت نام و اطلاعات خود را وارد کنند تا سود سهام عدالت شأن واریز شود.

معاون فناوری اطلاعات شرکت سپرده گذاری مرکزی و تسویه وجوه ادامه داد: اگر کسانی که سود سهام عدالت برای آنها واریز نشده توانایی ثبت نام در سامانه سجام را ندارند به سامانه سهام عدالت مراجعه و اقدام به تکمیل اطلاعات و ویرایش شماره شبا برای دریافت این سود کنند.

حسنلو در پاسخ به این پرسش که چرا برخی افرادی که سال گذشته برای آنها سود سهام عدالت واریز شد امسال نتوانستند آن را دریافت کنند، اظهار کرد: ممکن است در این یک سال حساب این افراد از سوی بانک‌ها مسدود شده باشد، همچنین عده محدودی از دارندگان حساب بانکی در بانک‌های ادغامی در بانک سپه شماره شبای معتبر نداشتند و بانک سپه نتوانست آنها را شناسایی کند. این عده از افراد در صورتی که در سامانه سجام ثبت نام کرده‌اند می‌توانند با مراجعه به این سامانه شماره شبای خود را ویرایش کنند تا سود سهام عدالت شأن واریز شود.

وی درباره محفوظ بودن سود سهام عدالت کسانی که آن را دریافت نکرده‌اند، گفت: قطعاً سود سهامداران عدالت محفوظ است و در بازه زمانی اعلام شده تا پایان اردیبهشت در صورتی که اطلاعات آنها شناسایی شود سودشان واریز خواهد شد.

معاون فناوری اطلاعات شرکت سپرده گذاری مرکزی و تسویه وجوه تاکید کرد: زمان واریز بعدی سود سهام عدالت ۳۰ اردیبهشت است.

حسنلو درباره سود دارندگان سهام عدالت که فوت شده‌اند، بیان کرد: افرادی که فوت شده‌اند شماره حساب آنها بلافاصله از سوی بانک مسدود می‌شود و سود سهام برای آنها قابل واریز نیست.

وی ادامه داد: تا پایان اردیبهشت امسال با کمک قوه قضائیه سامانه جدیدی برای شناسایی وراث دارندگان سهام عدالت فوت شده راه اندازی می‌کنیم و سود سهام عدالت برای وراث به نسبت قانون ارث تقسیم و واریز می‌شود.

سود سهام عدالت

هفته گذشته بود که پیمان حدادی، مشاور رییس سازمان بورس و اوراق بهادار اعلام کرد که سود سهام عدالت افراد حقیقی، اسفندماه سال ‌گذشته پرداخت شد. از اسفندماه سال‌ گذشته تاکنون، حدود ۱۰۰‌هزار نفر از سهامداران حقیقی که پیش از این در سامانه سجام ثبت ‌نام نکرده و شماره حساب خود را اعلام نکرده بودند، در سایت سجام اقدام به ثبت‌نام کردند؛ سود سهام عدالت این افراد نیز در پایان ‌ماه جاری واریز خواهد شد.

به گفته وی، طبق هماهنگی ‌هایی که با شرکت سپرده‌‌گذاری مرکزی (سمات) انجام شده است، در پایان هر ماه سهامداران سهام عدالت که به تازگی در سایت سجام ثبت‌نام کنند و سود خود را نگرفته باشند، در پایان ‌ماه ثبت‌نام خود، سود سهام عدالت را دریافت خواهند کرد.

پیش از این نیز، ذبیح الله سلمانی، معاون وزیر امور اقتصادی و دارایی، اعلام کرد برای افرادی که سود سهام عدالت سال قبل را دریافت نکردند، این سود به طور حتم تا پایان اردیبهشت‌ماه پرداخت می‌شود. به گفته وی، مستحضر باشید که سود سهام عدالت تا پایان اسفندماه ۱۴۰۰ پرداخت و مقرر شده برای بقیه هم تا عید فطر پرداخت شود. با این حال اگر این موضوع انجام نشد، این سود قطعاً تا پایان اردیبهشت‌ماه پرداخت می‌شود.

لازم به ذکر است که ۲۲ اسفندماه ۱۴۰۰، پرداخت ۲۵هزار میلیارد تومان سود سهام عدالت سال‌های گذشته به حساب حدود ۴۵ میلیون نفر از دارندگان این سهام به پایان رسید و افرادی که دارای پرتفوی ۴۹۲ هزار تومانی سهام عدالت بودند، ۵٣٢هزار تومان و دارندگان پرتفوی ۵٣٢هزار تومانی، ۵٧۵هزار تومان سود دریافت کردند. با این وجود، برخی از مشمولان سهام عدالت به دلیل وجود موانعی از جمله شماره شبای نامعتبر، مسدود، راکد، مشترک (دو امضاء)، ارزی و بلندمدت، قادر به دریافت سود نشدند.

در پایان معاملات روز چهارشنبه (۲۱ اردیبهشت ماه)، ارزش سهام عدالت ۱.۳درصد افزایش یافت و ارزش سبد ۵۳۲هزار تومانی، یک میلیون تومانی و ۴۹۲هزار تومانی سهام عدالت به ترتیب به ۱۴ میلیون و ۶۵۸هزار تومان، ۲۷ میلیون و ۶۱۲هزار تومان و ۱۳ میلیون و ۵۸۸هزار تومان رسید. با احتساب این موضوع، ارزش ۶۰درصد قابل فروش سبد ۵۳۲هزار تومانی سهام عدالت به ۸ میلیون و ۷۹۵هزار تومان رسیده است.

آیا این خبر مفید بود؟
ارسال نظر:

  • پربازدید
  • پربحث ها
  • ۲۴ ساعت
  • هفته
  • ماه
  • ۲۴ ساعت
  • هفته
  • ماه
روی خط رسانه