رتبه بندی فرهنگیان | رتبه بندی معلمان

جزییات تغییر حقوق با رتبه بندی فرهنگیان | افزایش حقوق معلمان چقدر است؟

با مصوبه کمیسیون تلفیق و براساس پیشنهاد دولت در لایحه بودجه سال ۱۴۰۰ طرح رتبه‌بندی معلمان در سال آینده با اعتبار ۲۵ هزار میلیارد تومان عملیاتی می‌شود.

جزییات تغییر حقوق با رتبه بندی فرهنگیان | افزایش حقوق معلمان چقدر است؟
کدخبر : 6107
پایگاه خبری تحلیلی پیشنهاد ویژه :

طرح رتبه بندی فرهنگیان دغدغه‌ای دیگر در حوزه آموزش و پرورش است که پس از گذشت حدود ۱۰ سال از تصویب آن اکنون تصویب لوایح آن در مجلس شورای اسلامی در دست بررسی است.طرح رتبه بندی فرهنگیان از اقداماتی است که در وهله اول برای ارتقای کیفیت آموزشی و سپس در راستای بهبود وضعیت معیشت معلمان در نظر گرفته شده است.طرح رتبه بندی فرهنگیان یکی از طرح های پر سرو صدای این روزها در مجلس است . زیرا با انجام طرح رتبه بندی فرهنگیان حقوق معلمان افزایش چشمگیری خواهد داشت.در ادامه به آخرین اخبار از طرح رتبه بندی فرهنگیان می پردازیم.

رتبه بندی فرهنگیان

با مصوبه کمیسیون تلفیق و براساس پیشنهاد دولت در لایحه بودجه سال ۱۴۰۰ طرح رتبه‌بندی معلمان در سال آینده با اعتبار ۲۵ هزار میلیارد تومان عملیاتی می‌وشد.

اجرای رتبه‌بندی معلمان از ۳۱ شهریور ۱۴۰۰ براساس مصوبه مجلس و با اعتبار ۱۵ هزار میلیارد تومان عملیااتی خواهد شد.

با مصوبه کمیسیون تلفیق و براساس پیشنهاد دولت در لایحه بودجه سال ۱۴۰۰ طرح رتبه‌بندی معلمان در سال آینده با اعتبار ۲۵ هزار میلیارد تومان عملیاتی می‌وشد.

حق شغل، حق شاغل و فوق‌العاده شغل مواردی است که به اعتبار رتبه‌بندی معلمان اضافه شده و عملاً فرهنگیان دریافتی خود را بر همین اساس خواهند داشت. ضمن اینکه پنج رتبه هم برای معلمان در نظر گرفته شده است.

معلمان دارای رتبه اول‌ که هم‌اکنون ۴ میلیون تومان حقوق می‌گیرند و براساس مصوبه اخیر کمیسیون تلفیق حقوق پایه کارمندان در سال آینده ۵ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان خواهد شد. ضمن اینکه براساس طرح رتبه‌بندی معلمان حائزین این رتبه با ۴۵ درصد افزایش حقوق مواجه شده و حداقل حقوق آنها به ۸ میلیون تومان می‌رسد.

معلمان حائز رتبه دوم علاوه بر حقوق پایه سال جاری که ۵ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان است با ۵۵ درصد افزایش حقوق مواجه می‌شود.

حائزین رتبه سوم هم علاوه بر حقوق فعلی که ۴ میلیون تومان است با ۶۵ درصد افزایش حقوق خود را دریافت خواهند کرد.

حائزین رتبه چهارم هم علاوه بر حقوق فعلی که ۴ میلیون تومان است با ۷۵ درصد افزایش دریافتی خواهند داشت.

حائزین رتبه پنجم هم علاوه بر حقوق فعلی که ۴ میلیون تومان است حقوق سال آینده آنها با ۹۵ درصد افزایش مواجه خواهد شد.

عمده معلمان در رتبه ۲ و ۳ هستند که بالای ۸ میلیون تومان حقوق دریافت خواهند کرد. بنابراین بعد از اجرای رتبه‌بندی معلمان کف حقوق آنان (حقوق پایه سال جاری که ۵میلیون و ۶۰۰ هزار تومان است + افزایش حقوق رتبه‌هایی که کسب کرده‌اند) حداقل ۸ میلیون تومان به بالا خواهد بود.

رتبه بندی فرهنگیان

رئیس مجلس شورای اسلامی درباره رتبه بندی معلمان توضیحاتی داد.

 قالیباف گفت: به بازنشستگان، فرهنگیان، معلمان و اعضای هیأت علمی خدا قوت می‌گویم ضمن اینکه باور مجلس و دولت آن است که این افراد آینده کشور را می‌سازند و نسل بعدی را تربیت کرده و مهارت به آن‌ها یاد می‌دهند؛ تربیت و تزکیه دست آنان است و ما مکلف به توجه به این قشر هستیم به همین دلیل برای حقوق این افراد اعتبارات خوبی در نظر گرفته‌ایم.

وی درباره رتبه‌بندی معلمان گفت: این موضوع را از سال گذشته در مجلس دنبال کردیم. این در حالی است که ۱۲ سال در دولت‌ها و مجالس پیشین پیگیری شد و فراز و نشیب زیادی داشت و در برخی اوقات از برخی تصمیم‌گیری‌ها معلمان خوشحال شده و یا ناراحت می‌شدند، اما با هماهنگی بین دولت و مجلس تصمیم خوبی برای اجرای این موضوع گرفتیم.

رئیس مجلس عنوان کرد: طبق آیین‌نامه مجلس زمان بررسی لایحه بودجه نمی‌توانیم موضوع دیگری را در دستور کار قرار دهیم، اما طبق همین قانون اگر مجلس به این موضوع رأی داد می‌توان آن را در دستور کار قرار داد و ما هم رتبه‌بندی معلمان را بررسی کرده و مصوب کردیم و بعد از ۱۲ سال تبدیل به قانون شد که نشان‌دهنده توجه زیاد مجلس به معیشت معلمان است. البته همین بحث هم درباره بازنشستگان داریم.

وی افزود: رتبه‌بندی معلمان از ۶ ماهه دوم سال ۱۴۰۰ اجرا می‌شود و معوقه آن هم پرداخت می‌شود. البته برای ایثارگران، رزمندگان معسر و جانبازان پیش‌بینی‌های لازم را برای حمایت از معیشت آن‌ها در نظر گرفته‌ایم هرچند برای کمیته امداد، سازمان بهزیستی، حواشی شهر‌ها و اعطای سند مالکیت به خانه‌های خانوار‌های حاشیه‌نشین به منظور رفع آسیب‌ها و رفع بزه‌ها و اصلاح رابطه شهرداری‌ها با مردم و سازمان ثبت اسناد و املاک با مردم تصمیمات خوبی گرفته‌ایم.

آیا این خبر مفید بود؟
ارسال نظر:

  • پربازدید
  • پربحث ها
  • ۲۴ ساعت
  • هفته
  • ماه
  • ۲۴ ساعت
  • هفته
  • ماه
روی خط رسانه