رتبه بندی فرهنگیان | رتبه بندی معلمان

تصمیم نهایی قالیباف برای رتبه بندی فرهنگیان | اعلام زمان اجرای رتبه‌ بندی معلمان

رئیس مجلس شورای اسلامی درباره رتبه بندی معلمان توضیحاتی داد.

تصمیم نهایی قالیباف برای رتبه بندی فرهنگیان | اعلام زمان اجرای رتبه‌ بندی معلمان
کدخبر : 6090
پایگاه خبری تحلیلی پیشنهاد ویژه :

طرح رتبه بندی فرهنگیان دغدغه‌ای دیگر در حوزه آموزش و پرورش است که پس از گذشت حدود ۱۰ سال از تصویب آن اکنون تصویب لوایح آن در مجلس شورای اسلامی در دست بررسی است.طرح رتبه بندی فرهنگیان از اقداماتی است که در وهله اول برای ارتقای کیفیت آموزشی و سپس در راستای بهبود وضعیت معیشت معلمان در نظر گرفته شده است.طرح رتبه بندی فرهنگیان یکی از طرح های پر سرو صدای این روزها در مجلس است . زیرا با انجام طرح رتبه بندی فرهنگیان حقوق معلمان افزایش چشمگیری خواهد داشت.در ادامه به آخرین اخبار از طرح رتبه بندی فرهنگیان می پردازیم.

رتبه بندی فرهنگیان

 قالیباف گفت: به بازنشستگان، فرهنگیان، معلمان و اعضای هیأت علمی خدا قوت می‌گویم ضمن اینکه باور مجلس و دولت آن است که این افراد آینده کشور را می‌سازند و نسل بعدی را تربیت کرده و مهارت به آن‌ها یاد می‌دهند؛ تربیت و تزکیه دست آنان است و ما مکلف به توجه به این قشر هستیم به همین دلیل برای حقوق این افراد اعتبارات خوبی در نظر گرفته‌ایم.

وی درباره رتبه‌بندی معلمان گفت: این موضوع را از سال گذشته در مجلس دنبال کردیم. این در حالی است که ۱۲ سال در دولت‌ها و مجالس پیشین پیگیری شد و فراز و نشیب زیادی داشت و در برخی اوقات از برخی تصمیم‌گیری‌ها معلمان خوشحال شده و یا ناراحت می‌شدند، اما با هماهنگی بین دولت و مجلس تصمیم خوبی برای اجرای این موضوع گرفتیم.

رئیس مجلس عنوان کرد: طبق آیین‌نامه مجلس زمان بررسی لایحه بودجه نمی‌توانیم موضوع دیگری را در دستور کار قرار دهیم، اما طبق همین قانون اگر مجلس به این موضوع رأی داد می‌توان آن را در دستور کار قرار داد و ما هم رتبه‌بندی معلمان را بررسی کرده و مصوب کردیم و بعد از ۱۲ سال تبدیل به قانون شد که نشان‌دهنده توجه زیاد مجلس به معیشت معلمان است. البته همین بحث هم درباره بازنشستگان داریم.

وی افزود: رتبه‌بندی معلمان از ۶ ماهه دوم سال ۱۴۰۰ اجرا می‌شود و معوقه آن هم پرداخت می‌شود. البته برای ایثارگران، رزمندگان معسر و جانبازان پیش‌بینی‌های لازم را برای حمایت از معیشت آن‌ها در نظر گرفته‌ایم هرچند برای کمیته امداد، سازمان بهزیستی، حواشی شهر‌ها و اعطای سند مالکیت به خانه‌های خانوار‌های حاشیه‌نشین به منظور رفع آسیب‌ها و رفع بزه‌ها و اصلاح رابطه شهرداری‌ها با مردم و سازمان ثبت اسناد و املاک با مردم تصمیمات خوبی گرفته‌ایم.

رتبه بندی فرهنگیان

گزارش‌ها نشان می‌دهد حدود ۲۵۳ نفر معلم که پس از ۲۶ مهر ماه ۹۱ تا پایان همان سال وارد آموزش و پرورش شده‌اند، از تعیین تکلیف جا مانده‌اند.

کمبود نیرو در آموزش و پرورش به دغدغه امروز مسئولان در این حوزه تبدیل شده است. کلاس‌های شلوغ و نبود معلم هم برای والدین دانش‌آموزان مشکل ساز شده و هم معلمان را خسته کرده است. زمزمه‌هایی از مجلس مبنی بر ارائه طرحی برای جبران این کمبود نیرو به گوش می‌رسد و به نظر می‌آید که مجلس تصمیم دارد بعد از رتبه بندی معلمان طرحی برای جذب نیروهای غیررسمی را مطرح کند.

علیرضا منادی سفیدان رئیس کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس درباره برنامه مجلس برای جبران کمبود نیروی آموزش و پرورش گفت: حدود ۲۰۰ هزار نفر نیروی انسانی با قراردادهای غیر رسمی در آموزش و پرورش وجود دارد که جذب آن‌ها براساس اصول شکل نگرفته و به شکل دعوت به همکاری بوده است و در حال حاضر نیز به شکل حق التدریس، خرید خدمات آموزشی، برون سپاری، پیش دبستان و به شکل‌های مختلف مشغول به فعالیت هستند.

او ادامه داد: بعد از رتبه بندی معلمان قانون جنجالی بعدی که کمیسیون آموزش و مجلس بررسی خواهد کرد، رسیدگی به وضعیت کمبود نیرو آموزش و پرورش است. این طرح شامل سرباز معلم‌ها هم خواهد شد.

منادی توضیح داد: در واقع نزدیک به یک سال است که هفت طرح در زمینه ساماندهی نیروی انسانی به کمیسیون آموزش ارائه شده که این طرح‌ها در کمیسیون آموزش مجلس ادغام و در کمیته آموزش و پرورش مجلس بررسی شد و خروجی آن یک طرح در قالب هفت ماده است که در کمیسیون مطرح شده است.

محمد وحیدی عضو کمیسیون آموزش مجلس هم گفت: نیروهای غیررسمی آموزش و پرورش تا حدود سال ۹۲ تعیین تکلیف شدند اما پس از آن بلاتکلیف هستند و قانونی برای جذبشان وجود ندارد؛ طرح پیشنهادی موجود در کمیسیون آموزش، فرآیند جامعی را برای جذب معلمان آموزش و پرورش می‌دهد تا به سنوات خدمتشان ضریب داده شود.

تا پیش از بررسی لایحه بودجه ۱۴۰۱ کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس چند طرح مربوط به استخدام و تعیین تکلیف نیروهای آموزش و پرورش داشته که بخشی از آنها رسمی نیستند. قانون نظام رتبه بندی معلمان هم که اسفند پارسال تصویب شد، رتبه بندی را تنها برای نیروهای رسمی انجام می‌دهد.

آیا این خبر مفید بود؟
ارسال نظر:

  • پربازدید
  • پربحث ها
  • ۲۴ ساعت
  • هفته
  • ماه
  • ۲۴ ساعت
  • هفته
  • ماه
روی خط رسانه