فروش فوری ایران خودرو | ثبت نام ایران خودرو

دور جدید فروش فوری ایران خودرو از امروز | آغاز ثبت نام فروش فوق العاده ایران خودرو

جزییات فروش فوق العاده ایران خودرو اعلام شد

دور جدید فروش فوری ایران خودرو از امروز | آغاز ثبت نام فروش فوق العاده ایران خودرو
کدخبر : 15093
پایگاه خبری تحلیلی پیشنهاد ویژه :

طرح فروش فوری ایران خودرو  با توجه به قانون ابلاغی از وزارت صمت هر چند وقت یکبار اجرایی می شود. طرح فروش فوری ایران خودرو، فرصت خوبی برای خرید با قیمت ارزانتر در بازار خودرو برای افراد است. فروش فوری ایران خودرو هر چند وقت یک بار تمدید شده و برای اطلاع رسانی به افراد اعلام می گردد. در طرح فروش فوری ایران خودرو، اتوموبیل های تولید ملی و ساخت خود کشور به فروش می رسند. فروش فوری ایران خودرو باعث معرفی خودرو های ملی نیز می شود.

ایران خودرو به مناسبت فرارسیدن عید نیمه شعبان برنامه فروش فوق العاده محصولات خود را به اجرا می گذارد.

 این طرح برای سه گروه متقاضیان عادی، خودروهای فرسوده و طرح حمایت از خانواده و جوانی جمعیت اجرا می شود.

دارا بودن حساب وکالتی برای متقاضیان عادی شرکت در این طرح الزامی بوده و بر همین اساس ایران خودرو بانک های عامل ملی، ملت، صادرات، تجارت، رفاه، پاسارگاد، پارسیان و سپه را برای افتتاح و یا تکمیل موجودی حساب وکالتی معرفی کرده است. متقاضیان طرح فرسوده و حمایت از خانواده و جوانی جمعیت نیازی به افتتاح حساب وکالتی ندارند.

موجودی حساب وکالتی برای محصولات سواری ۱۳۰ میلیون تومان و برای خانواده هایما ۴۰۰ میلیون تومان در نظر گرفته شده است.

امکان ثبت نام از روز چهارشـــنبه مورخ ۱۷ اسفندماه الی جمعه مورخ ۱۹ اسفندماه در ســـایت فروش اینترنتی ایران خودرو فراهم خواهد بود. 

عرضه ۵۰۰هزار دستگاه خودروی داخلی از طریق سامانه یکپارچه تخصیص خودرو در شرایطی از سوی وزارت صمت برنامه‌ریزی شده است که قرعه‌کشی در این طرح حذف و اگر تقاضا از عرضه آن بیشتر باشد، متقاضیان در لیست انتظار قرار خواهند گرفت. تحویل نیز بین سه‌ماه تا یک‌سال خواهد بود. در این طرح همچنین حدود نصف قیمت هر خودرو به‌‌عنوان ودیعه در حساب افراد مسدود می‌شود.

بزرگ‌ترین طرح فروش تاریخ خودروسازی کشور در حالی هفته آینده برگزار می‌شود که مبنای آن، قیمت‌های ابلاغی از سوی شورای رقابت خواهد بود. طبق آنچه سخنگوی وزارت صنعت، معدن و تجارت اعلام کرده، هفته آینده بیش از ۵۰۰هزار دستگاه خودروی داخلی از طریق سامانه یکپارچه تخصیص خودرو عرضه خواهد شد. امید قالیباف با بیان اینکه همه خودروسازان داخلی از جمله ایران‌خودرو، سایپا و شرکت‌های بخش خصوصی به ‌جز گروه بهمن، در این طرح حضور خواهند داشت، افزود: این خودرو‌ها با قیمت‌هایی که از سوی شورای رقابت تعیین می‌شود، عرضه خواهند شد.

وی این را هم گفت که شرایط ثبت‌‌نام افراد، همان شرایط اعلامی در طرح‌های قبلی است و مطابق وعده وزارت صمت، با ثبت‌نام در این سامانه دیگر چیزی به‌ نام قرعه‌کشی وجود ندارد. در این طرح همچنین حدود نصف قیمت هر خودرو به‌ عنوان ودیعه در حساب افراد مسدود می‌شود. بنا به گفته سخنگوی وزارت صمت، اگر تقاضای خودرویی از عرضه آن در این طرح بیشتر شود، یک فهرست انتظار تعریف و نوبت افراد برای تحویل خودرو مشخص می‌شود که به ‌احتمال زیاد بین سه ماه تا یک سال خواهد بود.

با توجه به اظهارات سخنگوی وزارت صمت، مشخص است ابرطرح فروش خودرو در هفته آینده، با قیمت‌های به‌روز‌شده به اجرا درخواهد آمد، قیمت‌هایی که شورای رقابت آن‌ها را ابلاغ می‌کند. شورای رقابت مهرماه امسال از تعلیق یک‌ساله تعیین قیمت خودرو خارج شد و بار دیگر به این عرصه بازگشت، منتها با فرمی متفاوت از قبل. در گذشته شورای رقابت راسا قیمت خودروهای داخلی را تعیین و ابلاغ می‌کرد، قیمت‌هایی که طبق ادعای خودروسازان، با هزینه تولید آنها نمی‌خواند و زیان‌ده بود.

 

فروش فوری ایران خودرو

حالا اما بازگشت شورای رقابت به قیمت‌گذاری خودرو، توام با تغییراتی در تعیین دستورالعمل قیمتی و شکل اجراست. طبق دستورالعملی که شورای رقابت در راستای تنظیم بازار خودروی سواری اعلام کرد، قیمت خودروها توسط سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان محاسبه شده و در اختیار این شورا قرار خواهد گرفت. بنابراین عملا قیمت خودروها را سازمان حمایت تعیین خواهد کرد، ولی شورای رقابت این اختیار را دارد که قیمت‌های اعلامی را رد یا تایید کند. تفاوت دیگر مدل جدید قیمت‌گذاری خودرو با گذشته اینجاست که شورای رقابت به‌نوعی می‌گوید قیمت‌ها منصفانه‌تر از قبل و با در نظر گرفتن واقعیت‌های اقتصادی اثرگذار بر هزینه تمام‌شده تولید، تعیین خواهد شد. به عبارت بهتر، دست سازمان حمایت برای تعیین قیمت‌هایی سودده باز است و این بدان معناست که لیست قیمت آینده خودروهای داخلی تا حد زیادی مورد تایید و رضایت خودروسازان خواهد بود، زیرا طبق فرمول جدید دیگر قرار نیست قیمت فروش از هزینه تولید کمتر و حتی سربه‌سر باشد و تولیدکنندگان سود خواهند کرد.

اما با توجه به اینکه سخنگوی وزارت صمت می‌گوید پایه قیمتی ابرطرح فروش خودرو در هفته آینده، قیمت‌های ابلاغی از سوی شورای رقابت خواهد بود، طبعا این شورا باید قیمت جدید خودروها را تا قبل از آغاز این طرح بزرگ ابلاغ کند. از همین رو، به احتمال فراوان قیمت رسمی و پایه خودروهای داخلی سرانجام پس از حدودا ۱۵ ماه تثبیت، به‌روز خواهد شد. همچنین با توجه به اینکه شورای رقابت بر تعیین قیمت‌هایی سودده تاکید دارد، احتمالا افزایش قیمت قابل‌توجهی (حتی شاید بیش از ۱۸درصدی که آذر سال گذشته توسط ستاد تنظیم بازار ابلاغ شد) در راه است. به نظر می‌رسد این هم که اجرای ابرطرح فروش خودرو در هفته جاری لغو و به هفته آینده موکول شد، ریشه در همین موضوع بروزرسانی قیمت‌ها دارد. البته این اتفاق (تعیین قیمت جدید خودروها) در دو صورت می‌تواند به آینده موکول شود. نخست اینکه ۵۰۰هزار دستگاه خودروی موردنظر همه در قالب پیش فروش عرضه شوند.

در این صورت چون قیمت نهایی خودرو هنگام تحویل تعیین خواهد شد، سازمان حمایت و شورای رقابت برای تعیین و ابلاغ قیمت‌های جدید فرصت خواهند داشت. این در حالی است که اگر قرار بر عرضه خودروها در قالب فروش فوری و فوق‌العاده نیز باشد (که احتمالا همین‌طور است) آنگاه باید حتما قبل از اجرای طرح بزرگ فروش، قیمت پایه خودروها از سوی شورای رقابت ابلاغ شود، زیرا در این مدل فروش، قیمت قطعی و از‌پیش‌تعیین‌شده است. از سوی دیگر اما اگر ابرطرح فروش خودرو باز هم به تاخیر بیفتد و هفته آینده برگزار نشود، سازمان حمایت و شورای رقابت زمان بیشتری را برای تعیین و ابلاغ قیمت خودروهای داخلی در اختیار خواهند داشت. در مورد طرح فروش بزرگ خودرو در هفته آینده یک نکته مهم دیگر نیز وجود دارد و آن، حذف قرعه‌کشی است. وزارت صمت وعده داده بود قرعه‌کشی خودرو در پایان سال حذف خواهد شد و این وعده با توجه به اینکه قرار نیست ابرطرح فروش هفته آینده قرعه‌کشی شود، تحقق یافته است.

 

آیا این خبر مفید بود؟
ارسال نظر:

  • پربازدید
  • پربحث ها
  • ۲۴ ساعت
  • هفته
  • ماه
  • ۲۴ ساعت
  • هفته
  • ماه
روی خط رسانه