تحلیلی بر فروش فوری ایران خودرو

فروش فوق العاده ایران خودرو ساعت 17:36 روز یکشنبه 18 مهرماه اعلام شد. طبق این طرح که بیست‌ وچهارمین مرحله از فروش فوق العاده ایران خودرو به حساب می‌آید، قرار است 4 محصول رانا پلاس، دنا پلاس توربو اتوماتیک، پژو 207 دنده دستی سقف شیشه‌ای و پژو پارس بنزینی با موعد تحویل حداکثر 3 ماهه عرضه شوند.

کدخبر : 7536
پایگاه خبری تحلیلی پیشنهاد ویژه :

فروش فوق العاده ایران خودرو –که ثبت‌نام در آن به‌صورت مستقیم و تنها از طریق سایت فروش این شرکت به آدرس esale.ikco.ir توسط خود کاربران و متقاضیان امکان‌پذیر است و همراه مکانیک هیچ‌گونه نفع و دخالتی در روند آن ندارد– از روز سه‌شنبه 20 مهرماه 1400 آغاز شده و به‌مدت 4 روز تا جمعه 23 مهر ادامه دارد. معمولا سالیانه بارها از این نوع خبرها در رسانه‌های تخصصی حوزه خودرو و خبرگزاری‌های عمومی منتشر می‌شود. به‌نظر شما علت اهمیت چنین اخباری چیست؟ چرا آغاز فروش فوری ایران خودرو و سایپا به شروع یک ماراتن نفس‌گیر با حضور میلیون‌ها متقاضی تبدیل شده است؟ قیمت محصولات ایران خودرو، سایپا و سایر خودروسازان در این طرح‌ها تا چند درصد با نرخ بازار تفاوت دارد؟ برای یافتن پاسخ این پرسش‌ها تا پایان نوشتار پیشِ‌ رو همراه ما باشید.

با مراجعه به مقاله نگاهی به بازار خودرو در سه ماهه دوم 1400 از آخرین وضعیت بازار خودرو در ایران باخبر شوید.

امکان ثبت‌نام اولیه برای متقاضیان طرح فروش فوری ایران خودرو مهر 1400 از روز سه‌شنبه بیستم تا جمعه بیست‌وسوم این ماه در سایت فروش اینترنتی محصولات ایران خودرو به نشانی esale.ikco.ir فراهم است. اما آیا این‌بار هم خریداران نهایی با استفاده از قرعه‌کشی مشخص خواهند شد؟

پاسخ مثبت است. قرعه‌کشی بیست‌وچهارمین فروش فوق العاده ایران خودرو، یک روز پس از پایان مهلت ثبت‌نام یعنی روز شنبه 24 مهر طی مراسمی که با حضور نمایندگان نهادهای ناظر برگزار خواهد شد، انجام می‌گیرد. این مراسم به‌صورت آنلاین از سایت ایران خودرو به نشانی ikco.ir و صفحه این شرکت در آپارات به آدرس ikco_ir پخش می‌شود و متقاضیان می‌توانند به‌صورت زنده نتایج قرعه کشی ایران خودرو را دنبال کنند.

چرا میلیون‌ها ایرانی شانس خود را در فروش فوق العاده ایران خودرو امتحان می‌کنند؟

خب! می‌رسیم به اصل ماجرا. یعنی پاسخ به سوالی که ابتدای نوشتار درباره اهمیت فروش فوق العاده ایران خودرو، سایپا و سایر شرکت‌ها مطرح کرده بودیم. البته حتما خودتان می‌دانید یا دست‌کم حدس می‌زنید داستان از چه قرار است.

خودرو از هر زاویه‌ای که به آن بنگریم در بازار ایران یک کالای سرمایه‌ای به‌حساب می‌آید. این صحبت‌های قدیمی که «ماشین مال نیست، چراکه از زیر آن باد می‌گذرد» و اینها را فراموش کنید. حالا که قیمت خانه و به‌طور کلی ملک سقف آسمان را شکافته و خودرو هم‌قیمت خانه‌های 3، 4 سال قبل شده است؛ پس‌انداز عمده مردم تنها کفاف سرمایه‌گذاری محدود در کالاهای سرمایه‌ای چون طلا، ارز و خودرو را می‌دهد.

در این میان تفاوت فاحش قیمت کارخانه‌ای محصولات ایران خودرو و سایپا با حاشیه بازار موجب می‌شود همه علاقه‌مند باشند در فروش فوق‌العاده 2 بازیگر اصلی بازار خودرو کشور شرکت کنند و با خرید خودرو به قیمت کارخانه و فروش آن حتی تا یک سال بعد در بازار آزاد تا بعضا 2 برابر یا بیش از اینها به پس‌اندازشان ارزش ببخشند. کاری نداریم که این موضوع به واسطه‌پروری و بالا رفتن کاذب قیمت‌ها کمک می‌کند یا طبق طرح‌های جدید سند خودرو تا یک‌سال در رهن خودروساز باقی می‌ماند اما همچنان فروش واسطه‌ای و قول‌نامه‌ای در جریان است. زیرا بحث در این‌باره در حوصله نوشتار ما نمی‌گنجد.

آیا این خبر مفید بود؟
ارسال نظر:

  • پربازدید
  • پربحث ها
  • ۲۴ ساعت
  • هفته
  • ماه
  • ۲۴ ساعت
  • هفته
  • ماه
روی خط رسانه