وام قرض الحسنه | وام فوری | وام بدون ضامن

وام قرض الحسنه 500 میلیونی بدون کارمزد | وام قرض الحسنه فوری باشرایط آسان و تحو.یل 3 روزه

مدیرعامل بانک قرض‌الحسنه مهر ایران تاکید کرد: برای نخستین بار تسهیلات قرض الحسنه ۵۰۰ میلیون تومانی برای کسب و کار‌های خرد پرداخت شد. همچنین اصلاح اساسنامه بانک‌ها قرض الحسنه و توسعه خدمات غیر‌حضوری از جمله اقدامات دیگر بوده است.از سال آینده به جای کارمزد ۴ درصد، اخذ کارمزد در سال آن هم یکبار را در دستور کار قرار می‌دهیم.

وام قرض الحسنه 500 میلیونی بدون کارمزد | وام قرض الحسنه فوری باشرایط آسان و تحو.یل 3 روزه
کدخبر : 15038
پایگاه خبری تحلیلی پیشنهاد ویژه :

  وام قرض الحسنه یکی از انواع وام های بانکی است؛ این نوع وام در واقع عقدی است بین بانک و قرض گیرنده که طبق مقررات و ضوابط مبلغی به عنوان قرض به فرد داده می شود؛ طبق قرار داد مبلغ وام قرض الحسنه توسط وام گیرنده باید باز پرداخت شود. بانک های مختلفی وام قرض الحسنه به سپرده گذاران خود ارائه می دهند. سقف تسهیلات وام قرض‌ الحسنه به متقاضیان و میزان کارمزد آن هر ساله توسط بانک‌ مرکزی جمهوری اسلامی ایران مشخص می‌شود. وام قرض الحسنه همان طور که از نامش پیداست، دارای نرخ کارمزد کمی است؛ عموما نرخ کارمزد تسهیلات صفر تا چهار درصد است که از مشتریان دریافت می‌شود.

سید سعید شمسی‌نژاد؛ مدیرعامل بانک قرض‌الحسنه مهر ایران با بیان اینکه سنت قرض الحسنه با وجود فراز و فرود‌های اقتصاد تحلیل نرفته است، گفت: در حال حاضر بانکداری قرض‌الحسنه پس از صندوق‌های قرض‌الحسنه توانسته است جایگاه خوبی در سطح جامعه ایجاد کنند به طوری که حدود ۲۵ درصد جامعه سپرده قرض‌الحسنه دارند.

وی با بیان اینکه رشد حدود ۷۰ درصدی سپرده‌های قرض‌الحسنه را نیز شاهد هستیم، اظهار کرد: به این ترتیب بانک‌های قرض‌الحسنه توانستند جایگاه مناسبی در شبکه بانکی به دست بیاورند. رشد بیش از ۷۰ درصدی منابع در شبکه بانکی، کمترین معوقات که زیر یک درصد است، بالاترین جذب سرمایه‌گذار و سپرده‌گذار جدید از جمله دیگر موفقیت‌های بانک‌های قرض‌الحسنه است.

شمسی‌نژاد افزود: بانک‌های قرض الحسنه رویکرد جدیدی را در پیش گرفته‌اند. از جمله این موارد بانکداری بدون شعبه و استفاده از نئوبانک‌ها برای کسب و کار‌های خرد است. در دولت سیزدهم و تاکید وزارت اقتصاد، کارگروه ویژه‌ای در حوزه قرض الحسنه ایجاد شد و از جمله اقدامات آن کارگروه افزایش سطح تسهیلات قرض‌الحسنه بود.

مدیرعامل بانک قرض‌الحسنه مهر ایران تاکید کرد: برای نخستین بار تسهیلات قرض الحسنه ۵۰۰ میلیون تومانی برای کسب و کار‌های خرد پرداخت شد. همچنین اصلاح اساسنامه بانک‌ها قرض الحسنه و توسعه خدمات غیر‌حضوری از جمله اقدامات دیگر بوده است.

وی افزود: داشتن متولی واحد در حوزه قرض الحسنه از جمله مواردی است که باید مورد توجه قرار بگیرد. نکته دیگر ایجاد کانون بانک‌ها و موسسات قرض الحسنه است. همچنین در دولت جدید با کمیته فقهی بانک مرکزی تصمیم گرفتیم تا پروژه مزد خدمت را ایجاد کنیم.

شمسی نژاد با اشاره به اینکه یکی از نکاتی که باعث چرخیدن بانک قرض الحسنه می‌شود، اصلاح این نظام است، اظهار کرد: یک نگاه ویژه و اصلاح در فرآیند کارمزد‌ها به واقع ما را به شرعی‌تر کردن وام‌های قرض‌الحسنه نزدیک‌تر خواهد کرد. نکته دیگر که می‌تواند به بانک‌های قرض الحسنه کمک کنند کاهش سپرده قانونی بانک‌های قرض‌الحسنه کاهش دهد؛ این موضوع می‌تواند قدرت خدمت بانک‌های قرض‌الحسنه را افزایش دهد.

وی با اشاره به تسهیلات تکلیفی گفت: بانک‌های قرض‌الحسنه با پرداخت ۴.۵ میلیون فقره وام در سال به تکلیف خود عمل می‌کنند، اما ایجاد تسهیلات تکلیفی بیش از حد سبب مشکل خواهد شد. امیدوار هستیم از سال آینده به جای کارمزد ۴ درصد، اخذ کارمزد در سال آن هم یکبار را در دستور کار قرار دهیم که همان پروژه مزد خدمت است. تلاش داریم با شناسایی کلیه نیاز‌های مردم نئوبانک جدید قرض‌الحسنه با نام کیوبانک را ایجاد کنیم.

شمسی‌نژاد در پایان تاکید کرد: دستورالعمل انتشار اوراق قرض‌الحسنه تا کنون وجود داشت، اما اقدامی در این خصوص انجام نمی‌شد. امروز شاهد صدور مجوز ۱۰۰ هزار میلیارد تومان اوراق قرض‌الحسنه هستیم.

وام قرض الحسنه

محمد‌حسین حسین‌زاده، مدیر عامل بانک قرض الحسنه رسالت با تأکید براینکه نظام قرض‌الحسنه به عنوان یک تخصص بانکداری نهادینه شده است، اظهار داشت:  در این بانک، بانکداری بدون شعبه و دیجیتال اجرایی شده است؛ تا قبل از تک شعبه‌ای شدن بانک اینگونه تصور می‌شد که وام‌های این بانک فقط برای وام‌های ازدواج، درمان و ... تخصیص می‌یابد، اما وام‌های قرض‌الحسنه می‌تواند اصناف، کار‌های خدماتی و... را نیز در برگیرد و کارساز باشد.

حسین زاده با تأکید براینکه بیش از 50 درصد از مشتریان بانک با این نوع مشاغل وام دریافت کرده‌اند و این اثبات می‌کند که مردم با نقدینگی خرد هم می‌توانند نیازهایشان را برطرف سازند، تصریح کرد: در بانکداری بدون شعبه، ابهاماتی درباره چگونگی تشکیل پرونده اعتباری وجود داشت ولی با ثبت الکترونیک، این مهم عملیاتی شد و امروز دیده می‌شود که تمام فرآیند‌های حضوری به غیرحضوری نزدیک می‌شود. این در حالی است که شاهد هستیم روزانه نزدیک به 6 میلیون تراکنش غیرحضوری صورت می‌گیرد.

وی با تاکید براینکه مهمترین پروژه بانک قرض الحسنه پرداخت وام بدون کارمزد در سال آینده است، گفت:  کارمزد 2 درصدی که الان بابت تسهیلات قرض‌الحسنه رسالت دریافت می شود از سال آینده حذف می شود. چراکه این بانک شعبه ای ندارد و می تواند کارمزد تسهیلات قرض‌الحسنه را حذف کند. البته این موضوع در بانک مرکزی و شورای فقهی این بانک نیز تصویب و ابلاغ شده است.

او درباره تسهیلات پرداختی در این بانک هم اینطور توضیح داد که یک میلیون و 300 هزار فقره با کارمزد عموما 2 درصد و ارزش حدود 65 هزار میلیارد تومان در قالب تسهیلات پرداخت شده است. سال قبل این رقم 32 هزار میلیارد تومان بود. متوسط هر فقره وام پرداختی 50 میلیون تومان بوده است.

مدیر عامل بانک قرض الحسنه رسالت گفت: یک کار گروهی متشکل از بانک‌های قرض‌الحسنه، بانک مرکزی، وزارت اقتصاد تشکیل شد که طبق تصمیم این کارگروه، سقف وام قرض الحسنه به 200 میلیون تومان افزایش یافت. برای افزایش سقف، این موضوع باید مورد بازنگری قرار گیرد. در هر صورت بالا بردن سقف وام در اختیار ما نیست و این درحالی است که سقف وام باید براساس شاخص‌های نرخ تورم افزایش پیدا کند که در حال حاضر آمادگی بیشتر از 350 میلیون تومان را هم به لحاظ منابع داریم.

آیا این خبر مفید بود؟
ارسال نظر:

  • پربازدید
  • پربحث ها
  • ۲۴ ساعت
  • هفته
  • ماه
  • ۲۴ ساعت
  • هفته
  • ماه
روی خط رسانه